Mag ik even kwijt
Re: Mag ik even kwijt
Mijn laatste rit met DD-AR was op 1 november van dit jaar tussen Apeldoorn en Apeldoorn Osseveld :pos: .
Gisteren voor het eerste gereisd in een nieuwe SNG tussen Amersfoort en Utrecht.
Gisteren voor het eerste gereisd in een nieuwe SNG tussen Amersfoort en Utrecht.
Re: Mag ik even kwijt
Afscheid van DD-AR is eigenlijk een beetje raar, want volledig verbouwd rijdt het nog als DDZ. Ik heb dus nog niet het gevoel dat het echt weg is.
Het naderende afscheid van SGM doet mij meer eerlijk gezegd. Daarin heb ik toch de eerste jaren van mijn treinleven behoorlijk wat uren in gezeten.
Het naderende afscheid van SGM doet mij meer eerlijk gezegd. Daarin heb ik toch de eerste jaren van mijn treinleven behoorlijk wat uren in gezeten.
Met de nieuwe flitsbetalingen die dit jaar zijn ingevoerd zijn zelfs betaalbatches (XML-bestanden om in een keer naar veel rekeningen tegelijk bedragen over te maken) binnen no-time verwerkt. Soms staat al twee minuten nadat ik een batch bij de ING verstuur het geld op de rekening van iemand die bij de ABN zit.Wubbo schreef:Wat is in het huidige tijdperk nog het voordeel van het hebben van een bankidentificatie in het rekeningnummer? Het interesseert me echt geen mallemoer naar welke bank ik geld overmaak. Wellicht is het nog leuk om te weten of het dezelfde dag of de volgende dag op de rekening staat, maar dat kan ook gewoon weergegeven worden als je een rekeningnummer hebt ingetikt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3576
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Mag ik even kwijt
Mijn eerste rit met de SNG moet ik nog maken, maar daarvoor kan ik nog de tijd nemen.
En voor SGM duurt het nog wel even voordat het echt uit dienst is.
En voor SGM duurt het nog wel even voordat het echt uit dienst is.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Mag ik even kwijt
DDZ is wel de verbouwde variant maar in het reizen voelt het echt wel als heel ander materieel. En ik kan het weten want ik ben opgegroeid met DD-AR en ben nu geregeld in DDZ te vinden. Het einde van DD-AR is het einde van de zitplaatskanonnen in de vorm van een stoptrein-dubbeldekker. DDZ is toch meer een fijne sneltrein tot een heel aardige IC.Suus schreef:Afscheid van DD-AR is eigenlijk een beetje raar, want volledig verbouwd rijdt het nog als DDZ. Ik heb dus nog niet het gevoel dat het echt weg is.
Het naderende afscheid van SGM doet mij meer eerlijk gezegd. Daarin heb ik toch de eerste jaren van mijn treinleven behoorlijk wat uren in gezeten.
Re: Mag ik even kwijt
Ja, dat dacht ik met de V250 ook... :XNitein-Repart schreef:Mijn eerste rit met de SNG moet ik nog maken, maar daarvoor kan ik nog de tijd nemen.
Toegegeven, ik acht de kans nagenoeg nihil dat er spontaan geen SNG meer zal rijden, maar in mijn ervaring moet je dat soort dingen gewoon doen zodra je de kans hebt. :D
Re: Mag ik even kwijt
Ik snap je wel, maar er zijn toch ook dingen wel hetzelfde gebleven. De karakteristieke deuren, het bijzondere geluid van de motorwagen waar het altijd een beetje te warm is, het combineren wat nooit wil lukken.Klaasje schreef:DDZ is wel de verbouwde variant maar in het reizen voelt het echt wel als heel ander materieel. En ik kan het weten want ik ben opgegroeid met DD-AR en ben nu geregeld in DDZ te vinden. Het einde van DD-AR is het einde van de zitplaatskanonnen in de vorm van een stoptrein-dubbeldekker. DDZ is toch meer een fijne sneltrein tot een heel aardige IC.Suus schreef:Afscheid van DD-AR is eigenlijk een beetje raar, want volledig verbouwd rijdt het nog als DDZ. Ik heb dus nog niet het gevoel dat het echt weg is.
Het naderende afscheid van SGM doet mij meer eerlijk gezegd. Daarin heb ik toch de eerste jaren van mijn treinleven behoorlijk wat uren in gezeten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Maar toch voelt DDAR totaal anders. Net als dat DDAR weer heel anders ervaart als DDM-1, beide toch treinen waar ik behoorlijk vaak in gezeten heb de eerste jaren dat ik dagelijks treinreiziger was.
Met SGM heb ik dat weer veel minder sinds de verbouwing, daar zitten de herinneringen toch vooral aan de onverbouwde variant wat het eerste elektrische materieel langs het ouderlijk huis was.
Met SGM heb ik dat weer veel minder sinds de verbouwing, daar zitten de herinneringen toch vooral aan de onverbouwde variant wat het eerste elektrische materieel langs het ouderlijk huis was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- AppleMoose
- Berichten: 6036
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Mag ik even kwijt
Met het afscheid van DD-AR nemen we ook afscheid van de treinbanken. Nu heb je in elk materieel een "eigen" stoel. (Oké, op een paar "lounge"banken in DDZ en VIRMm na dan)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Mag ik even kwijt
Mijn eerste rit met een SNG is al bijna 13 maanden geleden.Nitein-Repart schreef:Mijn eerste rit met de SNG moet ik nog maken, maar daarvoor kan ik nog de tijd nemen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3576
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Mag ik even kwijt
De V250 is gewoon in dienst hoor. Alleen moet je er wel voor naar Milaan.umbusko schreef:Ja, dat dacht ik met de V250 ook... :XNitein-Repart schreef:Mijn eerste rit met de SNG moet ik nog maken, maar daarvoor kan ik nog de tijd nemen.
Toegegeven, ik acht de kans nagenoeg nihil dat er spontaan geen SNG meer zal rijden, maar in mijn ervaring moet je dat soort dingen gewoon doen zodra je de kans hebt. :D
Precies, een DDZ ziet er toch echt uit als een totaal andere trein. De transformatie van DD-AR tot DDZ is een flinke geweest. Het was geen normale modernisatie, het is een compleet andere trein geworden.Klaasje schreef:DDZ is wel de verbouwde variant maar in het reizen voelt het echt wel als heel ander materieel. En ik kan het weten want ik ben opgegroeid met DD-AR en ben nu geregeld in DDZ te vinden. Het einde van DD-AR is het einde van de zitplaatskanonnen in de vorm van een stoptrein-dubbeldekker. DDZ is toch meer een fijne sneltrein tot een heel aardige IC.Suus schreef:Afscheid van DD-AR is eigenlijk een beetje raar, want volledig verbouwd rijdt het nog als DDZ. Ik heb dus nog niet het gevoel dat het echt weg is.
Het naderende afscheid van SGM doet mij meer eerlijk gezegd. Daarin heb ik toch de eerste jaren van mijn treinleven behoorlijk wat uren in gezeten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Mag ik even kwijt
:') :') :')Nitein-Repart schreef:De V250 is gewoon in dienst hoor. Alleen moet je er wel voor naar Milaan.umbusko schreef:Ja, dat dacht ik met de V250 ook... :XNitein-Repart schreef:Mijn eerste rit met de SNG moet ik nog maken, maar daarvoor kan ik nog de tijd nemen.
Toegegeven, ik acht de kans nagenoeg nihil dat er spontaan geen SNG meer zal rijden, maar in mijn ervaring moet je dat soort dingen gewoon doen zodra je de kans hebt. :D
-
- Berichten: 3576
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Mag ik even kwijt
Mijn Arriva Altijd Vrij abonnement is blijkbaar geldig op lijn 53 tussen Hengelo en Haaksbergen, want bij het uitchecken in Haaksbergen vanmiddag werd er geen bedrag afgeschreven.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8709
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Lijn 53 wordt deels door Syntus en deels door Arriva gereden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Mag ik even kwijt
Zijn er hier meer gebruiker van Too good to go?
Vandaag voor de eerste keer gebruik van gemaakt, mede omdat het aanbod hier in de buurt eigenlijk onbestaande is. Bij het Vlaamsch Broodhuys 2 broden (1 normaal brood, 1 gevuld brood) en een saucijzenbrood/seitenbroodje-iets op gehaald. Deze week nog een keer bij de Coop een paar dorpen verderop proberen.
Het valt me op dat het aanbod zelfs in Nijmegen of Den Bosch toch vrij beperkt is, wat mij betreft. Wellicht toch meer iets voor de echt grote plaatsen?
Vandaag voor de eerste keer gebruik van gemaakt, mede omdat het aanbod hier in de buurt eigenlijk onbestaande is. Bij het Vlaamsch Broodhuys 2 broden (1 normaal brood, 1 gevuld brood) en een saucijzenbrood/seitenbroodje-iets op gehaald. Deze week nog een keer bij de Coop een paar dorpen verderop proberen.
Het valt me op dat het aanbod zelfs in Nijmegen of Den Bosch toch vrij beperkt is, wat mij betreft. Wellicht toch meer iets voor de echt grote plaatsen?
Re: Mag ik even kwijt
Mocht je nog iets vergelijkbaars van binnen willen zien: in het Spoorwegmuseum staat een DDM1.Nitein-Repart schreef:Ik heb zojuist mijn laatste rit met de DD-AR erop zitten. Leuke treinen, alleen een beetje ouderwets. Ze zouden wel goed passen in het buitenland.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Mag ik even kwijt
En daar kun je zelfs in omroepen! *O*
-
- Berichten: 3576
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Mag ik even kwijt
De U55 wordt binnenkort toch opgeheven. Alleen weten we niet wanneer binnenkort is.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Mag ik even kwijt
Dat boekje was net iets te dun geworden, vrees ik. Al dacht ik dat ook van het boekje van de U4. Toch staat dat vol interessante, nooit uitgevoerde plannen.
Als je dacht dat we hier in Nederland goed waren in plannen bedenken die vervolgens nooit uitgevoerd worden, dan ben je nog nooit in Berlijn geweest.
Als je dacht dat we hier in Nederland goed waren in plannen bedenken die vervolgens nooit uitgevoerd worden, dan ben je nog nooit in Berlijn geweest.
-
- Berichten: 3576
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Mag ik even kwijt
Hamburg en München hebben ook flinke uitbereidingsplannen voor hun metronet, al zal het bij plannen blijven.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Mag ik even kwijt
Hadden ze in Ludwigshafen al hun wilde plannen maar niet uitgevoerd. Nu zitten ze opgescheept met een gesloten metrolijn omdat niemand hem gebruikte, een winkelcentrum zonder winkels en een verhoogde snelweg die elk moment kan instorten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3576
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Mag ik even kwijt
Enige positieve aan Ludwigshafen zijn een aantal treinen en trams naar diverse andere bestemmingen. Man man man, wat een treurige bende is dat Ludwigshafen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Mag ik even kwijt
Nou... Het metronet van München is iets jonger dan dan dat van Rotterdam maar daar is toch heel wat gebouwd sinds die tijd. Zonder allerlei tramlijnen om te bouwen zoals in Frankfurt of het Ruhrgebiet. Best indrukwekkend.Nitein-Repart schreef:Hamburg en München hebben ook flinke uitbereidingsplannen voor hun metronet, al zal het bij plannen blijven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
In Hamburg wordt er nu toch wel serieus gekeken naar de al lang geplande U5 en een aftakking van de U4 bij Billstedt. Volgens mij is het nog niet heel definitief hoe het gaat lopen maar ik schat de kans dat ze er komen groot.
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 176 gasten