Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
BusFreakRotterdam schreef:Laat NS gewoon tijdelijk die lijn runnen/rijden, Qbuzz heeft geen verstand van treinen in tegenstelling tot Arriva.
Geen kleine lijst van misstanden wat nu naar buiten komt.
De nieuwe halte Surinamestraat in Zwijndrecht blijkt toch niet zo snel in gebruik genomen te kunnen worden. Op de site staat dat deze halte 'tot nader order' vervallen is. Als datum wordt 26 september 2020 genomen.
BusFreakRotterdam schreef:Laat NS gewoon tijdelijk die lijn runnen/rijden, Qbuzz heeft geen verstand van treinen in tegenstelling tot Arriva.
Geen kleine lijst van misstanden wat nu naar buiten komt.
Het grootste verschil lijkt me dat het materieel tegenwoordig in Blerick in plaats van Leidschendam in onderhoud is, waardoor ze de stellen langer kwijt zijn.
Daarnaast is dit jaar overal in het OV veel drukker, dus kan prima dat Arriva net aan de grens van de capaciteit zat en Qbuzz nu plek tekort komt. En ik heb ook wel het idee dat er wat achterstallig onderhoud geweest is waardoor materieel veel vaker weg moet voor onderhoud of simpelweg stuk gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Het grote verschil is denk ik dat Arriva ervaring had met exploiteren van spoorlijnen en Qbuzz geen enkele. Bij Connexxion tussen Amersfoort en Ede zag je hetzelfde in het begin.
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 10 dec 2019, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren
Ik kreeg net binnen dat de voltallige Provinciale Staten steun heeft gegeven aan een hoorzitting tegen Qbuzz vanwege de problemen bij de concessie DMG. Waarschijnlijk vindt deze in januari plaats. Het is een initiatief van GL, SP en CU-SGP en door alle partijen in de SP ondersteund.
Tja, en wat helpt dit... Arriva heeft in zijn eerste jaar in DAV inclusief Dordrecht in 2007 ook een lading boetes ontvangen vanwege uitval en zware vertragingen, maar die hebben gewoon de voltallige 12 jaar mogen blijven doormodderen.
Er is nu veel negatieve aandacht waardoor de provincie er wat mee doet, maar 12 jaar terug was de situatie toch wel minstens zo slecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Op Twitter vierden passagiers gisteren 1 jaar zonder WiFi in de trein. In de 6355 schijn je echter gewoon te kunnen inloggen met een Arriva inlog scherm. *O*
Er wordt natuurlijk nogal vak van losse incidenten een olifant gemaakt. Echter gaat het natuurlijk wel om een heel pakket aan incidenten dat samen toch wel noemenswaardig is. Ik denk dat dit niet het juiste voorbeeld is, echter als het bijvoorbeeld gaat om een nieuwsbericht dat er weer eens passagiers achterbleven op Stadspolders denk ik inderdaad dat het wel een beetje heel erg wordt uitvergroot in de media. Feit blijft natuurlijk dat er structurele problemen zijn, het is natuurlijk niet voor niets dat bijvoorbeeld de VVMC de problemen op de MLL naar buiten brengt.
Ik zie in DMG toch ook wel heel wat gevallen van personeel wat (al dan niet terecht) hun zin niet krijgt en dan gelijk van één mug een hele kudde olifanten maakt.
Overigens is dat lang niet in alle gevallen in hun eigen belang, maar dat heeft men niet altijd door: in het begin van de Arriva-tijd heeft het personeel in Dordrecht bijvoorbeeld wel eens slechtere arbeidsomstandigheden afgedwongen dan ze op dat moment hadden (roosters volgens de eigen multimodale CAO, terwijl ze toen i.v.m. veel ex-SVD personeel nog op de HTM-CAO waren afgestemd)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik heb vandaag met lijn 5 naar stadspolders moeten reizen en het viel mij op dat er goed gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheid naar het station te reizen en tussen Oudelandshoek & Stadspolders. Op de heenweg richting station Stadspolders zaten er nog 6 mensen in de bus toen we aankwamen (inclusief ik) waarvan er 3 bleven zitten om door te gaan over lijn 3 (Aankomst rond 14:10 op Stadspolders), en op de terugweg zaten er welgeteld 15 mensen in vanaf station stadspolders (vertrek rond 14:40), waarvan er 8 vanaf lijn 3 kwamen.
Viel dit andere mensen ook al op of was dit een uitzondering?
Laatst gewijzigd door DrechtBlub op vr 13 dec 2019, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Is de enige manier om er kleiner materieel op in te kunnen zetten, Qbuzz zelf rijdt niet met diesel-midi's namelijk En Juijn was gewoon al actief rond Dordrecht hoor: ze rijden ook de taxibusjes op lijn 21 en 22.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ja dat is waar. Maar waarom zou je kleiner materieel inzetten? Die ene Rosero werpt zijn vruchten ook niet af tegenover die andere elektrische en/of dieselbussen.
Nouja, omdat lijn 192 niet zo extreem druk is allicht. En daarnaast heeft Qbuzz nu personeel nodig om zelf lijn 93 te rijden, terwijl Juijn juist personeel over hield doordat ze lijn 93 niet meer hoefden te rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...