Mag ik even kwijt #32

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Fles »

Bee schreef:Ik geloof dat Fles te vroeg aan het juichen was :mrgreen:

http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 806#p65806
True :P Maar ja dan zou ik crossposten en zo he :') Trouwens, maandag is het vast NOG weer anders :lol:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Geert »

Goed, vandaag dus met Wubbo en nog een vriend van ons naar Duisburg geweest :P. De heenreis vanuit Utrecht verliep erg rustig en voorspoedig, totdat we bij Elst vol in de remmen gingen en we door een wisselstoring tussen Arnhem en Nijmegen met een dikke +10 aankwamen in Nijmegen. Dag, aansluiting naar Venlo, dus toen besloten we maar terug te gaan naar Elst en met de auto naar Duitsland te rijden. (Het alternatief was een uur wachten in Venlo...)

Uiteindelijk kwamen we zo ruim op tijd aan in Duisburg en bezochten we daar het Legoland Discovery Center. Lego, altijd leuk ;) maar uiteindelijk viel het wel wat tegen. En toen bedachten we ineens dat we midden in het Ruhrgebiet zaten, dus dat een beetje rondrijden met de auto wel leuk was. Er stond ook nog een kerstmarkt op het programma, maar dat kon later ook nog wel. Met wat rond rijden en goed gokken kwamen uiteindelijk aan bij het Landschaftspark Duisburg, wat voornamelijk bestaat uit de overgebleven resten van een hoogoven die in 1985 werd stilgelegd. Een erg indrukwekkend gezicht, want het complex is enorm groot en de gebouwen zijn torenhoog. Het feit dat het eigenlijk gewoon een verlaten ruïne is, gecombineerd met het koude en grijze weer van vandaag, gaven het complex een extra desolate en treurige sfeer.

Allereerst een overzichtsfoto. Een groot deel van het complex mist, want dat zit verscholen achter de hoge gebouwen op de voorgrond. Op Google Maps kun je een overview zien van de omgeving.
Afbeelding

Hieronder zie je de achterkant van het complex. Je ziet gelijk hoe nietig je eigenlijk bent als mens, en hoe groot de verschillende machines zijn:
Afbeelding

En de hoogoven op de onderstaande foto kon je beklimmen. Vergis je niet in de hoogte, het is een enorm hoog ding met allerlei steile trapjes.
Afbeelding

En als je eenmaal boven bent is het uitzicht erg mooi:
Afbeelding
Afbeelding

Ik kan het iedereen aanraden om hier eens langs te gaan! Zeker als je een beetje van urban exploring houdt of gewoon geïnteresseerd bent in de industrialisatie van de afgelopen eeuw :)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door tsov »

Dat klinkt inderdaad leuk! Ondanks de reputatie is het Ruhrgebiet echt zo'n plek waar je niet uitgekeken raakt (als je tenminste onze hersenkronkel hebt :mrgreen: )
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Suus »

Kwa OV ook niet volgens mij, alleen Duisburg heeft al 16 stations en drie gigantisch lange tramlijnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Stefan »

Oh, da's inderdaad best tof. Best leuk om eens een bezoekje te brengen denk ik. :mrgreen: :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door |Pim| »

Mooi verslag.

Ik vind die ouwe fabrieken en hoogovens wel wat hebben :oops: .
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Justin »

Industrieel erfgoed dus ;)?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door |Pim| »

Zo kun je het bij mij wel noemen.

3 jaar geleden gingen we naar dortmond (of andere stad) naar zon groot winkel gebouw, en ik keek de hele tijd naar die grote oude fabrieken, ik vond het prachtig. Zowieso vind ik het onderweg zijn een mooi gebeuren. :D
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Stefan »

|Pim| schreef:Zowieso vind ik het onderweg zijn een mooi gebeuren. :D
Inderdaad, same here. :pos: Ik vind het heerlijk om zo nu en dan een mooie tocht te maken, zowel met de auto als met het OV. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Caspar »

Net op het RTL nieuws wat aardige sfeerimpressies van de Thalys naar Parijs gezien, alleen jammer dat de eerste trein met alle pers erin een half uur stil heeft gestaan tussen Rotterdam en Antwerpen.

Verder zegt een reiziger dat het tijd-voordeel alleen geldt als je dichtbij een van de vertrekstations van Thalys woont, omdat de aanrijstijd naar zo'n station anders heel lang is, en dus een vliegtuig sneller. Nou vraag ik me dan weer af, waar vanaf heeft die man in gedachten naar Parijs te vliegen, zonder in een stad te komen waar ook de Thalys vertrekt (Schiphol, Rotterdam) Hooguit Eindhoven?
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door --Stefan-- »

Inderdaad ;)
En op een vliegveld moet je gewoon TWEE uur van te voren aanwezig zijn. Daar gaat je tijdvoordeel :P
3 0 7 9
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door waldo79 »

^^Het zal eerder ten opzichte van een auto zijn. Vanuit Tiel lukt het met de auto om in 5 uur in Parijs te zijn. Dat gaat met de Thalys misschien net lukken :roll:

Met een 1.20 uur ben ik al bij Antwerpen en dan ben ik met de trein nog niet eens in Rotterdam :x
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door --Stefan-- »

Het is gewoon ideaal voor mensen die of geen auto hebben of die niet zo lang willen rijden :)
3 0 7 9
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Caspar »

Ik heb afgelopen uren de Actuele vertrektijden een beetje in de gaten gehouden, maar alle Thalys'en hebben minstens een kwartier tot 80 minuten vertraging gehad.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door --Stefan-- »

Pffff, dan toch maar de auto :P
3 0 7 9
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Fles »

waldo79 schreef:^^Het zal eerder ten opzichte van een auto zijn. Vanuit Tiel lukt het met de auto om in 5 uur in Parijs te zijn. Dat gaat met de Thalys misschien net lukken :roll:

Met een 1.20 uur ben ik al bij Antwerpen en dan ben ik met de trein nog niet eens in Rotterdam :x
Ja, zo zijn er altijd wel duizend man die hun eigen situatie naar voren schuiven om een trein de grond in te boren. Beetje onzinnig dat ik hier eigenlijk nog op reageer
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Justin »

Ach in alle gevallen is het nog beter dan de benenwagen :). Ik zie vooralsnog voor mijzelf nog niet echt een excuus om effe vlug per Thalys naar Parijs te gaan op de korte termijn :!:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Suus »

Ik ben niet de enige die een kerstboom mee de trein in neemt:
Afbeelding

Bron: AT5 Gespot
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door --Stefan-- »

Er zijn dus meer gekken haha :mrgreen:
(Sorry Bee :P)
3 0 7 9
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Oud forumgebruiker »

Zat vanochtend inderdaad een VIRM in de 4600, maar die is er in de loop van de dag uitgevist. Zal dus wel met de opning van Science Park te maken gehad hebben.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Oud forumgebruiker »

@tsov; hm, toen was ik geloof ik bezig de wagen te lossen :P.
Caspar schreef:Ow bij de AH aan de Vrieschgroenstraat ben ik ook een stuk of 50 keer geweest, mijn oma woonde in de nabije omgeving 8-)
Grappig, zo zie je maar.. :P Overigens wordt ik altijd vrij depressief als ik met de bus de 'nabije omgeving' van die AH binnen rijdt :( :wink:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Caspar »

^^^Volgens mij heeft dat sportcomplex ook betere tijden gekend daar. Zit die snackbar er nog op dat hoekje naast de Chinees? Dat vond ik al helemaal een smoezelig zaakje.

Morgen eens een stukje door Duitsland treinen, geen idee hoe en wat nog op dit moment.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door webguy »

Ik mag eens aan m'n stageverslag werken. Wat een ramp :P Stage is leuk, maar zo'n verslag schrijven is eigenlijk best vreselijk... Toch maar een dagje er aan zitten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Daniel »

Zoiets moet je ook een beetje verspreiden tussen het normale werk door, dat werkt 'n stuk beter (en vooral minder stressvol).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Justin »

Fotostripje van Ype en Willem van vandaag bevat eentje met een ICMm met eindbestemming Cadier en Keer... juist ja :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten