De drukste twee dagen van 't jaar...

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

De drukste twee dagen van 't jaar...

Bericht door Daniel »

... zijn het vandaag en morgen in Dordrecht. Tja, op de grootste kerstmarkt van het land (daar maken ze tenminste reclame mee) komt nu eenmaal nogal wat volk af. En vandaag leken er toch veel meer mensen de gratis bus boven de auto verkozen te hebben. Of ze moeten allemaal op de transferia (die op een zeker moment ook geheel vol waren) geparkeerd hebben.
Op de pendeldiensten naar de transferia reed dit jaar (in tegenstelling tot vorig jaar) geen geleed spul, maar wel wat ex-lijndienstwagens zoals deze exex-BBA, ex-De Scheldestroom en nu Milot Reizen-bus...
Afbeelding

Over de Johan de Wittstraat, waar voor de gelegenheid de groene loper was uitgerold, passeerde de 6296 als lijn 7...
Afbeelding

Gevolgd door de 6299 op lijn 5...
Afbeelding

In Dubbeldam gaat in de nieuwe dienstregeling de spitsfrequentie omlaag bij gebrek aan reizigers, maar als 't gratis is... ja dan wordt het proppen in een 12-meterbus...
Afbeelding

De 6295/5 was ook populair...
Afbeelding

Hoewel het ondertussen hard richting het einde van de middag ging bleven er busladingen vol richting centrum komen, zoals deze 6287/4 op het Van Baerleplantsoen...
Afbeelding

Maar de grootste uitdaging in inzet van extra bussen was dat de drukte twee kanten op ging: de bomvolle 6300/4 is juist vanuit het centrum op weg naar Wielwijk...
Afbeelding

De 730/3 had het wat rustiger...
Afbeelding

Ook aan het transferium-pendelen, maar op de foto even niet, was de Milot 72, ex-Arriva 1152...
Afbeelding

Het toezichthouders-busje bij de centrumhalte...
Afbeelding

Voor de 5919 zijn het de laatste paar dagen, nog tot maandag rijdt 'ie hier. Vandaag was hij o.a. actief als extra bus op lijn 5...
Afbeelding

En hier op de terugweg halterend aan de Stadspolderring...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: De drukste twee dagen van 't jaar...

Bericht door --Stefan-- »

Wat een drukte :P
En het lijkt wel of de 6300 op lijn 4 bijna omvalt. Komt vast door het gewicht :mrgreen:
3 0 7 9
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: De drukste twee dagen van 't jaar...

Bericht door Stefan »

Leuke foto's Daniël. :) 't Is jammer dat ik geen tijd heb dit weekend, anders had ik ook even wat foto's gaan maken. :P

De laatste keer dat 't er tijdens de kerstmarkt geweest ben was toen Milot en Snelle Vliet met O405jes pendelde, dusja.. Da's al even geleden. Maar toen had de SVD zelfs nog de O405jes op de weg rijden. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: De drukste twee dagen van 't jaar...

Bericht door |Pim| »

Leuke en mooi foto's. En die 5919 had ik vorgie week het broertje van genomen hier in brabant, de 5911.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De drukste twee dagen van 't jaar...

Bericht door Daniel »

Om het geheel compleet te maken nog wat foto's van vandaag...

Reservebussen stonden vandaag werkelijk overal, zoals deze in de middenberm van de Spuiboulevard...
Afbeelding

Tot ongeveer halverwege de middag reden alle ritten met twee bussen, zo waren de 6284 en 6287 op lijn 4 actief...
Afbeelding

Afbeelding

De 6297 en 727 vormden ook zo'n duo, maar dan op lijn 3...
Afbeelding

Afbeelding

Aan het eind van de middag werd Arriva gevraagd te assisteren met het vervoer naar de parkeerterreinen, waarbij men het aanbod van passagiers niet meer vervoerd kreeg. En tja, je moet toch ergens wachten als de halte vol staat...
Afbeelding

...want het was niet weinig wat er ingeladen moest worden...
Afbeelding

Tot slot nog een impressie van de extra pendelbusjes en één normale pendelbus...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De drukste twee dagen van 't jaar...

Bericht door Suus »

Den Oever Extra Qliner :lol: Typische mensen daar bij Arriva...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De drukste twee dagen van 't jaar...

Bericht door Ardan »

Jemig wat een drukte :shock: twee bussen per rit, grappig om te zien.
Heb zelf vandaag ook 7 uur lang staan te verkneukelen in de kou op de Winterswijkse kerstmarkt, oliebollen venten voor de clubkas. We stonden met zijn vieren bij de kraam, was gezellig, maar ik kan geen oliebol meer zien. (heb wel een zak mee naar huis gekregen die nog mooi dicht zit.)
Aantal bezoekers was de hele dag gelijk. Dat was in Dordt wel anders zo te zien, 's ochtends iedereen stad-in, 's middags iedereen stad-uit..
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 14 dec 2009, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: De drukste twee dagen van 't jaar...

Bericht door --Stefan-- »

Ardan schreef:Jemig wat een drukte :shock: twee bussen per rit, grappig om te zien.
Heb zelf vandaag ook 7 uur lang staan te verkneukelen in de kou, oliebollen venten voor de clubkas. We stonden met zijn vieren bij de kraam, was gezellig, maar ik kan geen oliebol meer zien. (heb wel een zak mee naar huis gekregen die nog mooi dicht zit.)
Aantal bezoekers was de hele dag gelijk. Dat was in Dordt wel anders zo te zien, 's ochtends iedereen stad-in, 's middags iedereen stad-uit..
Dus nu ben je zelf een oliebol en ruik je ook zo? :mrgreen:
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De drukste twee dagen van 't jaar...

Bericht door Ardan »

Ze werden gelukkig een paar straten verder gebakken, maar ik heb het gevoel dat ik helemaal naar oliebol ruik (maar daarover kunnen de passagiers in de trein naar huis beter oordelen ;))


Maar goed, btt maar weer.
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: De drukste twee dagen van 't jaar...

Bericht door STF »

Het lijkt wel oorlog... Wat een rij voor die bushalte...
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: De drukste twee dagen van 't jaar...

Bericht door --Stefan-- »

Heeft wel iets weg van een groot concert in het Geldredome, das ook echt een ramp :P
Of de Nijmeegse vierdaagse...
3 0 7 9
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: De drukste twee dagen van 't jaar...

Bericht door Wout87 »

Ach ik ruik al weken naar oliebollen. Dit komt doordat in de maanden oktober/november en december een oliebollenkraam voor mijn studentenhuis staat, in Deventer :mrgreen: :mrgreen:

nog een weekje of 3 blijvn ze
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten