Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Mdk
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

De lijnfilms gaan nogsteeds lekker. Ik zit nu in een 41 richting cs die aangeeft te stoppen op utrecht centraal centrumzijde, en de beeldschermen binnen geven aan dat ik in lijn 53 zit :')
Bij twijfel altijd klagen
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/nieu ... c72IwJ5nMY
SyntusFlex rijdt van maandag t/m zondag van 8:30 tot 24:00 uur tussen de SyntusFlex haltes. Ongeboekt instappen op het station is vanaf dat moment niet meer mogelijk. Iedere rit moet vooraf geboekt worden.
Jammer, het huidige systeem was juist zo aantrekkelijk. Overdag had ik dit wel verwacht, maar ik had het idee dat er 's avonds altijd wel reizigers waren.
Nu lijkt het meer op een bezuiniging dan een busalternatief (hoewel 1,50 voor een taxi wel spotgoedkoop is).
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Opvallend is dat lijn A en B nog wel in de dienstregeling staan met de vaste vertrektijden 's avonds en op zondag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Waarschijnlijk is de Syntus Flex (virtuele) dienstregeling nog niet geupdate. Lijn 2 staat er vanaf 15 december helemaal niet meer op bijvoorbeeld.
Ik heb geen onderschrift
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

Bedankt voor het opmerken, er stond e.e.a. niet goed in de export en dat wordt nu aangepast :pos:
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Was het de bedoeling om Syntusflex in Amersfoort op dezelfde manier uit te voeren als in het artikel?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef:Waarschijnlijk is de Syntus Flex (virtuele) dienstregeling nog niet geupdate. Lijn 2 staat er vanaf 15 december helemaal niet meer op bijvoorbeeld.
Lijn 2 rijdt dan ook niet meer per 15 december.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Cas
Berichten: 884
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

Als dit zo doorgaat bij Qbuzz, gaat die nieuwe dienstregeling een absolute ramp worden.
Talloze bussen met compleet verkeerde bestemmingen en lijnnummers, maar vooral een compleet gebrek aan real-time informatie en uitvallende bussen.

Zo probeerde ik vandaag van USP naar Vaartsche Rijn te komen om m'n fiets op te halen. De eerste 29 miste ik net, omdat er eerst een vertraging van +18 aangegeven stond die later ineens verdwenen was, en tegen de tijd dat ik doorhad dat de bus daadwerkelijk kwamen as het te laat. Eigen fout, dus dan maar door naar de 12. Twee afgeladen bussen waar niemand meer bij paste en tien minuten later besloot ik toch maar de volgende 29 te nemen, maar die besloot niet op te komen dagen. Net als de 29 vanochtend trouwens, die normaal geleed rijdt om iedereen naar hun college om 9 uur te krijgen. Enfin, dan maar alweer terug naar de 12, in de hoop over te kunnen stappen op een 41. Toen ik me eindelijk ergens tussen geperst had en aankwam op Galgenwaard, leek de eerstvolgende 41 ook slechts een schim te zijn: officieel onderweg van de halte voor Galgenwaard, maar ondanks een gestage stroom auto's uit die richting was de vertraging tussen de halte ervoor en Galgenwaard opgelopen van op tijd naar +8. Toen ik uit wanhoop maar een volgende 12 instapte, kwam zag ik hem uiteindelijk nog net aan komen rijden, dus was het op Rubenslaan maar weer eruit om alsnog over te stappen. Alles leek nog even fout te gaan toen we via het Ledig Erf reden, maar gelukkig kon ik er nog uit bij de noodhalte na de Histosboot. Uiteindelijke aankomst thuis: +30.
請勿靠近車門
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Daniel schreef:
sirvinniei schreef:Waarschijnlijk is de Syntus Flex (virtuele) dienstregeling nog niet geupdate. Lijn 2 staat er vanaf 15 december helemaal niet meer op bijvoorbeeld.
Lijn 2 rijdt dan ook niet meer per 15 december.
Nee, maar ook geen vervangende Syntus Flex lijn (A, B, C, X, π of whatever)
Ik heb geen onderschrift
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

2л?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef:
Daniel schreef:
sirvinniei schreef:Waarschijnlijk is de Syntus Flex (virtuele) dienstregeling nog niet geupdate. Lijn 2 staat er vanaf 15 december helemaal niet meer op bijvoorbeeld.
Lijn 2 rijdt dan ook niet meer per 15 december.
Nee, maar ook geen vervangende Syntus Flex lijn (A, B, C, X, π of whatever)
Wel een heleboel vervangende flexhaltes, zelfs meer dan lijn 2 er had. Die staan keurig in de nieuwe folder.

Zelfde geldt voor Mijdrecht overigens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TreinenFreak
Berichten: 235
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door TreinenFreak »

Cas schreef:Als dit zo doorgaat bij Qbuzz, gaat die nieuwe dienstregeling een absolute ramp worden.
Talloze bussen met compleet verkeerde bestemmingen en lijnnummers, maar vooral een compleet gebrek aan real-time informatie en uitvallende bussen.

Mooiste van vandaag vond ik zelf lijn 1 die lijn 287 als lijnnummer toonde bij station Overvecht. Maar ik denk dat de nieuwe dienstregeling niet een absolute ramp gaat worden (op de frequentieverlaging van lijn 28 na :evil:) en dat de problemen met de lijnfilms zich niet veel langer dan 1 week voor zullen blijven doen. Je zou toch denken dat het niet zo moeilijk kan zijn om deze chaos te voorkomen.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Halte borden zijn al bijgewerkt

Afbeelding
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door T-hijs »

Halte borden? Die halte kende ik nog niet. Waar ligt die halte borden eigenlijk?
F.k.a. Bollenstad
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Verkeerde topik brüür :Y
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door T-hijs »

(A)
F.k.a. Bollenstad
Gerben3
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 17:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Gerben3 »

TreinenFreak schreef: Mooiste van vandaag vond ik zelf lijn 1 die lijn 287 als lijnnummer toonde bij station Overvecht. Maar ik denk dat de nieuwe dienstregeling niet een absolute ramp gaat worden (op de frequentieverlaging van lijn 28 na :evil:) en dat de problemen met de lijnfilms zich niet veel langer dan 1 week voor zullen blijven doen. Je zou toch denken dat het niet zo moeilijk kan zijn om deze chaos te voorkomen.
Op Twitter vroeg iemand U-OV ernaar en die gaf aan dat de problemen met de lijnfilms vanaf aankomend weekend opgelost zouden moeten zijn. Gelukkig maar want het begint erg op te vallen en zeker bij een halte waar veel bussen komen is het irritant. Trouwens de nieuwe omroep (DMG-stem), die vanaf vandaag/gisteren is geïnstalleerd wordt door veel reizigers gewaardeerd op de U-OV twitterpagina. Mensen vinden de 'vrolijke mannenstem' beter dan de 'depri-dame' :lol:

Ik zie ook dat er eind van de middag een storing was met de trams op op de Uithof waardoor veel bussen vast stonden... Laten we hopen dat dit alleen maar een slechte generale repetitie was en dat het vanaf maandag gesmeerd gaat lopen!
Wijkhoven
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 13 apr 2015, 11:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Wijkhoven »

Gerben3 schreef:Ik zie ook dat er eind van de middag een storing was met de trams op op de Uithof waardoor veel bussen vast stonden... Laten we hopen dat dit alleen maar een slechte generale repetitie was en dat het vanaf maandag gesmeerd gaat lopen!
Gisteren aan het eind van de middag was er een ongeluk gebeurd op de kruising Herculeslaan / Laan van Maarschalkerweerd / Weg tot de Wetenschap. Daardoor stond de hele WtdW vast, inclusief alle lijnen 12 die daar stonden. Ik ga ervan uit dat dit niet de standaard wordt. Als al die dubbelgelede bussen (die daar ook nog halteren) straks weg zijn, zou de file toch ietsje korter moeten zijn! :P
Cas
Berichten: 884
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

Gerben3 schreef: Trouwens de nieuwe omroep (DMG-stem), die vanaf vandaag/gisteren is geïnstalleerd wordt door veel reizigers gewaardeerd op de U-OV twitterpagina. Mensen vinden de 'vrolijke mannenstem' beter dan de 'depri-dame' Afbeelding
Moet zeggen dat ik de nieuwe omroep ook fijner vind, goed dat ze die uit DMG hierheen hebben gehaald.

Qua tram vanaf maandag verwacht ik eigenlijk meteen lijn 12-scenarios, dus die vervolgorder mag zo snel mogelijk komen. Omdat de frequentie nu relatief laag ligt, is het nauwelijks een capaciteitsuitbreiding ten opzichte van de bussen, en er worden toch best wat nieuwe stromen naar de tram gestuurd (29, 31, 208, 241, 283, etc), naast de pull-factor die de tram überhaupt zal hebben.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door reisthijs »

Dat vraag ik me ook al steeds af. Die 10 trams per uur zijn misschien net genoeg om de huidige gebruikers van lijn 12 te vervoeren, hoe moeten die nieuwe stromen daar nog bij passen?

(29 hoort alleen niet in dit rijtje, die blijft gewoon rijden.)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
teun
Berichten: 1509
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door teun »

Cas schreef:Qua tram vanaf maandag verwacht ik eigenlijk meteen lijn 12-scenarios, dus die vervolgorder mag zo snel mogelijk komen. Omdat de frequentie nu relatief laag ligt, is het nauwelijks een capaciteitsuitbreiding ten opzichte van de bussen, en er worden toch best wat nieuwe stromen naar de tram gestuurd (29, 31, 208, 241, 283, etc), naast de pull-factor die de tram überhaupt zal hebben.
De 27 vijfdelige + 22 zevendelige tramstellen zouden volgens mij genoeg moeten zijn om vanaf na volgende zomer 16x keer uur naar de Uithof en 4x elk van de takken van de SUNIJ-lijn te berijden in gekoppelde formatie, ik denk dat je er toch wel vanuit mag gaan dat dat een goede 3 dubbelgelede bussen aan capaciteit is; vermenigvuldigd met de frequentie kom je dan nog best even voldoende uit.

De optie voor een vervolgorder bij CAF is volgens mij inmiddels ook vervallen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21353
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Meltrain »

Cas schreef: Qua tram vanaf maandag verwacht ik eigenlijk meteen lijn 12-scenarios, dus die vervolgorder mag zo snel mogelijk komen. Omdat de frequentie nu relatief laag ligt, is het nauwelijks een capaciteitsuitbreiding ten opzichte van de bussen, en er worden toch best wat nieuwe stromen naar de tram gestuurd (29, 31, 208, 241, 283, etc), naast de pull-factor die de tram überhaupt zal hebben.
Praktisch alle buslijnen die je opnoemt, blijven gewoon rijden, maar soms onder een ander lijnnummer. Alleen 208 wordt opgeheven (en lijn 242, die je waarschijnlijk bedoelde i.p.v. 241 ;) ).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Cas
Berichten: 884
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

reisthijs schreef:(29 hoort alleen niet in dit rijtje, die blijft gewoon rijden.)
Meltrain schreef: Praktisch alle buslijnen die je opnoemt, blijven gewoon rijden, maar soms onder een ander lijnnummer. Alleen 208 wordt opgeheven (en lijn 242, die je waarschijnlijk bedoelde i.p.v. 241 ;) ).
Dat die lijnen blijven rijden, betekent niet dat de vervoersstromen niet veranderen. De mensen uit de 31 waren bijvoorbeeld al eerder de 29 in gejaagd, maar iedereen in een sprinter uit die hoek zal nu de tram nemen. Voor de sprinters vanuit Tiel wordt bijvoorbeeld sowieso al de tram aangeraden; voor de sprinters uit Den Bosch is de reistijd 1 minuut langer met de tram, die wel frequenter en op meer tijden rijdt dan 31/de nieuwe 35. De 283 wordt ingekrompen, het doorrijden als 49 losgelaten, en U-OV zegt zelf al dat trein naar Vaartsche Rijn en de tram sneller is.
De 241 was wel een typfoutje, ik bedoelde inderdaad de 242, maar ik blijf erbij dat 22 een op een vergelijken met 12 niet perse een realistisch beeld schept. Dat is niet per se slecht, maar het betekent wel dat van die frequentieverhoging snel werk gemaakt mag worden.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21353
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Meltrain »

Cas schreef: De 283 wordt ingekrompen, het doorrijden als 49 losgelaten, en U-OV zegt zelf al dat trein naar Vaartsche Rijn en de tram sneller is.
O, je bedoelde lijn 281 naar Houten? Lijn 283 is/was de lijn naar IJsselstein en die wordt vernummerd in 31.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wijkhoven
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 13 apr 2015, 11:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Wijkhoven »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het instappen in de tram op Vaartsche Rijn op de drukste momenten zal gaan. Het zou best kunnen dat de trams al helemaal vol zitten vanaf CS en er dus amper iemand bij past op Vaartsche Rijn. Is dit al eens onderzocht?

Of gaan ze er straks voor zorgen dat enkele bakken leeg blijven op CS, zodat de mensen van Vaartsche Rijn daarin kunnen? Dat doet me denken aan sommige gondels in wintersportgebieden waar enkele bakjes leeg moeten blijven voor de mensen die op het Mittelstation willen instappen. :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten