OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Ik wel, kijk maar eens goed naar de volgorde van de tijden. Zo te zien staan er in Waarde wat tijden bij de halte in de verkeerde richting vermeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door TLP »

In Waarde-Dorp rijdt buurtbus 594 in beide richtingen dezelfde route, en om daar te komen altijd dezelfde aan- en afvoerroute. Door de huidige notatie wordt de suggestie gegeven dat de tweede rit een andere route rijdt dan de eerste, totdat je constateert dat de eerste drie tijden in de leesrichting aflopend zijn en als je ze vervolgens vergelijkt met de tijden op de rest van de route, tot de conclusie komt dat ze in het open gat hadden gemoeten. Hoe men het ook verzint. :') In ieder geval ga ik waarschijnlijk een klacht indienen, toen ik dat in oktober bij Hermes deed over een foutieve haltenaam (verwees naar een verkeerde straat) is de klacht keurig binnen de gestelde tijd afgehandeld.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door diederickx »

Ik had de horizontale schuifbalk niet door, en zag daardoor de vijfde rit aan voor de tweede. :@
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Ach, dan moet je hier eens kijken naar rit 8, 10 en 12. :')
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

De omroep in de FLIRT van NS had het vandaag over station @Hertogenbosch. Is dit Twitteraccount al gereserveerd?
Beul van de blindegeleidelijn
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

De naamswijzigingen van Amf en Ehv zijn nog niet echt doorgedrongen: alle drie HC's die ik vandaag hoorde omroepen zeiden nog gewoon "Amersfoort" of "Eindhoven" zonder het achtervoegsel "Centraal".

Op de infoschermen in de coupé en de inlogpagina van de wifi staat ook nog gewoon "Eindhoven".

Ikzelf vind het an sich prima zo, heb nooit veel gezien in die titel "Centraal", maar inconsequent is het wel.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JordiBrabant »

VIRM schreef:De omroep in de FLIRT van NS had het vandaag over station @Hertogenbosch. Is dit Twitteraccount al gereserveerd?
@Hertogenbosch1 heb ik net wel geclaimd. Iemand nog een mooie foto voor de banner en profiel?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

DDietzen schreef:De naamswijzigingen van Amf en Ehv zijn nog niet echt doorgedrongen: alle drie HC's die ik vandaag hoorde omroepen zeiden nog gewoon "Amersfoort" of "Eindhoven" zonder het achtervoegsel "Centraal".
Ik had gisteren daarentegen al een trein waarin de HC "Amersfoort Centraal" omriep, maar OBIS in het ICM is inderdaad nog niet aangepast. SNG dan weer wel, dat rijdt deels al enkele weken met "Amersfoort Centraal" op de schermen rond.
En de TBPs waren gisteren al aangepast trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

DDietzen schreef:De naamswijzigingen van Amf en Ehv zijn nog niet echt doorgedrongen: alle drie HC's die ik vandaag hoorde omroepen zeiden nog gewoon "Amersfoort" of "Eindhoven" zonder het achtervoegsel "Centraal".
De omroep van de Flirt heeft het al wel over Eindhoven Centraal *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

De 871 richting Maastricht nadert Eindhoven (Centraal). OBIS toont een overstap op de IC naar Weert (de 3971, tien minuten later)... :')

(En de wél nuttige overstappen op de Sprinters richting Deurne en Weert zijn natuurlijk nergens te bekennen :N )
Laatst gewijzigd door DDietzen op ma 16 dec 2019, 00:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

Arnhem Centraal wordt ook nog steeds niet door elke HC als Centraal benoemd. Die inburgering zal wel even duren :Y
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Nou ja, zolang beste reizigers maar goed gaat toch? *O*
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

Precies! Net als het 'het is zo en zo laat en geheel volgens dienstregeling zullen wij binnenkomen te..'
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door webguy »

En "we zijn op tijd vertrokken"... Hoorde ik overigens laatst ook toen de IC opeens die van een half uur later was.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door microshit »

Trein 3136 rijdt momenteel met 12 bakken VIRM.... Maar nergens in de reisinformatie te zien/horen dat het achterste stel onbruikbaar is (afgesloten en donker). Kunnen de TBP's tegenwoordig geen "Vooraan instappen" meer tonen?
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Gestrande trein. Minder Internat. treinen tussen Amsterdam C. en Rotterdam C.
Ik zou toch een andere afkorting kiezen van Internationale als ik de NS was, ziet er wat apart uit zo. Er was ook voldoende ruimte op het scherm dus het had er best voluit kunnen staan.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door katvis »

Ik blijf me eraan irriteren dat de NS app niet de IC Brussel maar wel de Thalys als je "geen internationale treinen" aanvinkt. Doe dan beide niet :')
PSA: Links gaan, rechts staan
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Wat doet ie precies niet?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

In mijn NS app zit een vinkje "Toon treinen met reserveringen", als je dat uitzet wordt inderdaad de Thalys niet getoond. De Benelux wel, en dat is precies de bedoeling.

De enige fout is dat dan de tekst " - geen internationale treinen" verschijnt. Zet je dat uit, dan gaat het vinkje "Toon treinen met reserveringen" weer aan.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

Bij het werkzaamhedenoverzicht op de website van NS vind ik dit:
Afbeelding

Ik begrijp alleen niet hoe er geen extra reistijd kan zijn. Voor de doorgaande reiziger wellicht, maar als je naar Horst-Sevenum reist, moet je toch echt een trein later nemen en krijg je dus feitelijk 30 minuten extra reistijd. Of gaat men er vanuit dat de reiziger van te voren zijn reis gaat plannen en daardoor weet dat trein x en y daar niet stoppen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Eerder vandaag maakte ik een ommetje met een FLIRT waarbij opviel dat die tot aan Tilburg Universiteit het over S Hertogenbosch had in de omroep, wat vanaf Tilburg opeens netjes 's-Hertogenbosch werd. Halve update gemist ofzo?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

Hetzelfde gebeurt als je vanuit Oss of Boxtel komt. Lijkt wel krakkemikkig geïmplementeerd die wijziging.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ArrivaBas »

Mijn ervaring is dat 's-Hertogenbosch vóór de update al juist werd uitgesproken als eerste bestemming.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

Laatst van Ddr tot aan Ht gebruik gemaakt van de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie], maar toen heb ik er niet specifiek opgelet. Wel zat er onderweg wat verschil in de uitspraak :D
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Het is al tijden zo dat je vanuit de richting Nijmegen t/m Ravenstein "Es Hertogenbosch" hoort en vanaf Oss "'s Hertogenbosch".
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten