Winterse sferen op de stations.

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Winterse sferen op de stations.

Bericht door |Pim| »

Op diverse stations in het land is in deze donkere decembermaand winterse versiering te bewonderen. Deze duurzame, ijskristallen sfeerverlichting is opgebouwd uit LED lampjes.

Stations
U kunt de winterse sfeer proeven op de stations van: Amersfoort, Amsterdam Centraal, Den Haag Centraal, Leiden Centraal, Rotterdam Centraal, Maastricht, Eindhoven, 's Hertogenbosch, Nijmegen, Arnhem, Groningen, Leeuwarden en Utrecht Centraal.

Bijzondere kerstboom
In de hal van Utrecht Centraal staat een bijzondere kerstboom. Een kerstboom van LED verlichting met daarin pluche pandabeertjes van het Wereld Natuur Fonds. U kunt de kleur van de LED verlichting veranderen door een kleur te sms-en naar 4333. Met elk sms bericht doneert u € 1 aan het Wereld Natuur Fonds. Bovendien maakt u elke dag kans op prachtige prijzen. De kerstboom is ook te 'bezoeken' via de site van het Wereld Natuur Fonds.

Andere uittips
Op zoek naar andere leuke dagjes uit? Kijk op de site eropuit voor nog meer tips.

Bron: www.ns.nl
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Winterse sferen op de stations.

Bericht door Ardan »

'Andere uittips' suggereert mijns insziens dat NS de verlichting op stations als een uitje op zich ziet.
'Kom, we gaan lekker een dagje verlichting bekijken'
(op Utrecht krijg ik na 30 seconden al last van een epileptische aanval terwijl ik niet eens epilepsie heb, kun je nagaan)
Ik doe ook maar wat
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Winterse sferen op de stations.

Bericht door Freek »

In Nijmegen hangt trouwens een werk dat de reiziger door NS, ProRail en Veolia wordt aangeboden. Het is een groot blauw bord, met knipperde lampjes. De genoemde partijen wensen ons een fonkelend nieuwjaar. Hangt een dergelijk bord ook op andere stations? zo nee, dan maak ik donderdag even een fotootje voor de liefhebber.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Winterse sferen op de stations.

Bericht door Wubbo »

Hij is me op Utrecht in ieder geval niet opgevallen. Maar misschien komt dat doordat er te veel knippert en flikkert daar ;-)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Winterse sferen op de stations.

Bericht door Caspar »

De verlichting mag dan wel duurzaam zijn, maar ik zie het op stations op meer plekken opduiken dan voorgaande jaren. Geen extra opsmuk is volgens mij nog altijd duurzamer dan al die extra toestanden...

Wat anders, staan de schapen dit jaar weer op station Groningen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Winterse sferen op de stations.

Bericht door Suus »

Freek schreef:In Nijmegen hangt trouwens een werk dat de reiziger door NS, ProRail en Veolia wordt aangeboden. Het is een groot blauw bord, met knipperde lampjes. De genoemde partijen wensen ons een fonkelend nieuwjaar. Hangt een dergelijk bord ook op andere stations? zo nee, dan maak ik donderdag even een fotootje voor de liefhebber.
Ja, op Amsterdam Centraal aan de bouwwand tegenover de middentunnel. Alleen dan niet aangeboden door Veolia en er wordt ook nog tot ziens of zoiets gewenst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Winterse sferen op de stations.

Bericht door |Pim| »

Bee schreef:
Freek schreef:In Nijmegen hangt trouwens een werk dat de reiziger door NS, ProRail en Veolia wordt aangeboden. Het is een groot blauw bord, met knipperde lampjes. De genoemde partijen wensen ons een fonkelend nieuwjaar. Hangt een dergelijk bord ook op andere stations? zo nee, dan maak ik donderdag even een fotootje voor de liefhebber.
Ja, op Amsterdam Centraal aan de bouwwand tegenover de middentunnel. Alleen dan niet aangeboden door Veolia en er wordt ook nog tot ziens of zoiets gewenst.
Zo raar vind ik het niet dat veolie er niet bij staat :lol: .

ik vind het wel een leuk gebaar dat ze er toch iets mee doen :pos:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Winterse sferen op de stations.

Bericht door Ardan »

In Rotterdam hangt er bij de ingang van CS ook eentje. Veolia zal in Nijmegen wel de letterstickertjes hebben betaald om hun eigen naam erbij op te kunnen zetten.
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Winterse sferen op de stations.

Bericht door Fles »

Ardan schreef:In Rotterdam hangt er bij de ingang van CS ook eentje. Veolia zal in Nijmegen wel de letterstickertjes hebben betaald om hun eigen naam erbij op te kunnen zetten.
Dan toch wel alleen de V, de E, de O, de L, de I en de A, zodat ze die later nogeens kunnen gebruiken op een bus of zo.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Winterse sferen op de stations.

Bericht door Ardan »

Uiteraard. Het mot wel her-ge-bruikt worden allemaal, duurzaam :wink:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Winterse sferen op de stations.

Bericht door Vinny »

Ik vind de Nederlandse stations er in vergelijking met Franse en Belgische stations helemaal niet verkeerd uitzien hoor. Alleen die zinloze kerstmeuk begint me een beetje de keel uit te hangen. Ik heb liever een bord met actuele vertrektijden dan ééntje waarop me prettige feestdagen wordt toegewenst, maar goed dat is natuurlijk persoonlijk ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Winterse sferen op de stations.

Bericht door STF »

Grappig, ik wilde vanmiddag vrijwel hetzelfde als jou schrijven Vinny, maar het is er niet van gekomen.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Winterse sferen op de stations.

Bericht door Joshua »

Afbeelding
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Winterse sferen op de stations.

Bericht door --Stefan-- »

Ik vind de sfeer op het station nu veel meer 'winters' dan al die kerstversiering bij mekaar. En deze kost niks :P
3 0 7 9
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Winterse sferen op de stations.

Bericht door WSM »

Nu snap ik waarom bij het eerste vlokje sneeuw het hele zaakje instort. Dan kunnen de reizigers extra lang genieten van de sfeervolle stations!

Waarom is het iedere keer hetzelfde liedje?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Winterse sferen op de stations.

Bericht door Bastiaan »

Omdat er jaarlijks misschien maar één of enkele van zulke dagen zijn en (dat men dus denkt) dat het dus niet loont om daar in te investeren? Denk ik hoor ...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Winterse sferen op de stations.

Bericht door Vinny »

Waarin zou je willen investeren dan? Doet de wisselverwarming het een keer, denkt de brandweer gelijk dat er een trein in brand staat... :| :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Winterse sferen op de stations.

Bericht door Wubbo »

Mwah. Volgens mij zijn de diverse infra- en materieelstoringen niet eens het grootste probleem, maar het weer op de juiste plek krijgen van met name personeel (treinen stranden toch wel overal en lopen dan niet zomaar weg, personeel wel ;-)). Dat merk je bij iedere beetje verstoring weer, en die flinke verstoringen heb je toch wel vaak. Rondom Utrecht vanmiddag was het probleem niet dat de wissels het niet meer deden (die werkten prima getuige het feit dat er van allerlei sporen treinen vertrokken en ik ook nog wat goederentreinen heb gezien) maar meer de logistiek eromheen. Als je dat beter inricht heb je daar bij heel veel verstoringen last van. Volgens mij loont dat echt wel.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Winterse sferen op de stations.

Bericht door Vinny »

communicatie vereist geen "grote'' inversteringen. Het vraagt om aandacht voor je gesprekspartner.

Daar ben ik na bijna 2 jaar spoorervaring wel achter...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Winterse sferen op de stations.

Bericht door playertwo »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Winterse sferen op de stations.

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Rondom Utrecht vanmiddag was het probleem niet dat de wissels het niet meer deden maar meer de logistiek eromheen. Als je dat beter inricht heb je daar bij heel veel verstoringen last van. Volgens mij loont dat echt wel.
Last van? Je bedoelt neem ik aan "profijt van" :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Winterse sferen op de stations.

Bericht door Bastiaan »

Vinny schreef:Waarin zou je willen investeren dan?
Betere bijsturingsmogelijkheden en alternatieven als er iets in de storing ligt? Áls je er in wil investeren. Blijkbaar vindt men dat niet nodig.

EDIT: Wat Wubbo dus zegt. De logistiek eromheen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Winterse sferen op de stations.

Bericht door Wubbo »

Reiziger Ddrs schreef:Last van? Je bedoelt neem ik aan "profijt van" :wink:
Uhm ja, dat dus. Note to self: ga geen zinnen ombouwen halverwege een tekst, dat gaat wel vaker fout ;-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Winterse sferen op de stations.

Bericht door Geert »

Bastiaan schreef:
Vinny schreef:Waarin zou je willen investeren dan?
Betere bijsturingsmogelijkheden en alternatieven als er iets in de storing ligt? Áls je er in wil investeren. Blijkbaar vindt men dat niet nodig.

EDIT: Wat Wubbo dus zegt. De logistiek eromheen.
Personeel grote delen van de dag op hetzelfde traject laten rijden zou daarbij enorm helpen, maar daar wil het personeel zelf niet aan (het bekende "rondje om de kerk"-verhaal). Natuurlijk is zoiets ook niet erg uitdagend, maar het stuurt wel een stuk gemakkelijker bij omdat je de afhankelijkheden voor het laten rijden van een trein veel minder complex maakt. Nu moet voor een stoptrein in Utrecht naar Hilversum een conducteur uit Den Haag komen, een machinist uit Amsterdam en materieel uit Almere. Als op een van die drie trajecten een storing optreedt moet je alweer gaan schuiven met personeel of materieel (wat vervolgens weer gevolgen heeft voor totaal andere treinen), enzovoorts...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten