Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef:Tussen Amersfoort CS en zonnehof-west zitten toch geen belangrijke overstappunten? Lijkt me fijn dat ze daar iets te laat rijden, liever dan iets te vroeg.
Te vroeg zal je daar niet gauw lukken, met wel 3 minuten van CS naar de Zonnehof. Maar eerder naar de halte mogen lopen wegens een vervroegd gepland vertrek en vervolgens een bus die op de oorspronkelijke tijd van de vorige dienstregeling komt is ook zo lullig.
2 Reizigers lijkt me bizar weinig voor een lijn in de spits. Ik ben benieuwd hoe populair die vanuit Veenendaal is.
Iig lijkt het mij dat je 87 en x80 makkelijk kan splitsen (en later 87 mogelijk opheffen als de 85 via oost rijdt).
Die 2 reizigers kunnen prima overstappen.
Richting Veenendaal is vol tegenspitsrichting in de ochtendspits natuurlijk. Laat ook wel mooi zien dat het bij niet heel koud en nat weer vaak erg tegen valt hoeveel er door naar Veenendaal reist.
Overigens zaten er meer passagiers in die 87, die twee reizigers waren degenen die bleven zitten in de aankomende X80.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
UtrechtOV
Berichten: 138
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door UtrechtOV »

Qua inzet vandaag: interessant een Amba op lijn 6/30. Hoort ook bij de steek nu deels?
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

Voor die kwaliteitsimpuls is het een beetje jammer dat U-link ook met afgeragde amba's en ingevlogen roodgrijze citaro's rijdt, maar over het lijnennet ben ik wel te spreken. Door de 34 hoef je eindelijk niet meer met de 50 naar Oorsprongpark om op de Uithof te komen, en de overstap werd net ook in het dal goed gebruikt. Ik heb nog geen U-OV-setra van binnen gezien, maar afgaand op hoe ik ze bij Syntus ken, is het een mooie kwaliteitsboost voor de langere streeklijnen.

Helaas wel jammer dat de lijnkleuren het nog niet lijken te doen op veel bussen, en ook de real-time reisinformatie lijkt nog wat kuren te vertonen, maar het al veel minder erg dan afgelopen weekend.
請勿靠近車門
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Daniel schreef: Richting Veenendaal is vol tegenspitsrichting in de ochtendspits natuurlijk. Laat ook wel mooi zien dat het bij niet heel koud en nat weer vaak erg tegen valt hoeveel er door naar Veenendaal reist.
Overigens zaten er meer passagiers in die 87, die twee reizigers waren degenen die bleven zitten in de aankomende X80.
Lijkt me juist de spitsrichting: Veenendalers en Rhenenaren (Rhenenaars?) hebben nu de 280 die sneller is en meer haltes in die plaatsen bedient. 87 Is in de richting Amersfoort in de ochtend alleen nuttig voor Veenendalers die in Renswoude of Scherpenzeel moeten zijn en reizigers uit Veenendaal Oost.

Waar kwamen die andere reizigers op 87 dan vandaan? Van lijn 5?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

87 dient juist om Veenendaal Oost en Petenbos met De Klomp te verbinden, dus dat lijkt me de spitsrichting.
Waar die derde reiziger vandaan kwam weet ik niet, in elk geval niet de trein of lijn 5 want die waren nog niet aangekomen.

Overigens zit ik nu, conform voorspelling, als enige in de X80 van 16.07 uur vanaf De Klomp. Benieuwd waar de eerstvolgende instapper zich aandient.
Er lijken trouwens ook ritten van lijn 50 op 87 te keren, anders weet ik niet waar de 87 die achter mijn bus stond op De Klomp vandaan kwam. Niet van X80 in elk geval, want mijn bus was een kerende uit Amersfoort en de aankomende 87 keert al op de X80 van 16.24 uur (en komt dus pas een kwartier later aan).

De verdeling van Utrechtse en Gelderse ritten op 5/83 is ook verandert trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik had toch wat meer verwacht van die nieuwe dienstregeling. Zelfs op U-Link 73 zie ik nog Ambassadors rijden (met gele 73 en zonder bestemming op de voorkant). Punctueel is 73 ook totaal niet, maar dat zal wel beter worden naarmate de chauffeurs meer gewend raken aan de route. Doordat de route aan twee kanten verlengd is (naar Soesterberg enerzijds en Maarssen anderzijds) is er meer kans op vertraging.
Die verlenging naar Soesterberg snap ik eigenlijk niet zo. Je merkt gewoon dat het niet in het oorspronkelijke plan zat; het is een erg omslachtige route (die van nachtlijn 452) en past niet echt in dat hele U-Link concept met snelle verbindingen. Het is denk ik beter om de tak naar Handelscentrum te verlengen naar Soesterberg (zoals in de vroegere situatie). Of gewoon alle Soesterbergers met lijn 34 laten reizen en dan overstappen bij Jordanlaan (zoals oorspronkelijke plan).

Op de Arnhemse Bovenweg merkte ik trouwens dat er bij iedere halte erg veel mensen stonden (5-8). Inwoners van Kerckebosch zullen wel balen; minder bussen en langzamere bussen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ferdinand schreef:Of gewoon alle Soesterbergers met lijn 34 laten reizen en dan overstappen bij Jordanlaan (zoals oorspronkelijke plan).
In Soesterberg is er veel protest geweest tegen het oorspronkelijke plan om de eenvoudige reden dat er daarvandaan meer reizigers naar Utrecht willen dan naar Amersfoort. Dat is door U-OV ook erkend in de reactie op de bezwaren.
Op de Arnhemse Bovenweg merkte ik trouwens dat er bij iedere halte erg veel mensen stonden (5-8). Inwoners van Kerckebosch zullen wel balen; minder bussen en langzamere bussen.
Minder bussen is alleen in de spits het geval, in de daluren rijden er exact evenveel over de Arnhemse Bovenweg en in het weekend op momenten zelfs meer (doordat lijn 56 vaker is gaan rijden). En zo extreem om is de route van lijn 74 toch niet t.o.v. de 51?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Daniel schreef:En zo extreem om is de route van lijn 74 toch niet t.o.v. de 51?
Naja, als je 51 direct naar CS altijd gehad hebt vanaf daar en nu direct via Zeist-West moet gaat, dan is het best wat langer reizen. Overstappen op Het Rond is gewoon de oplossing.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21336
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Meltrain »

U-OV heeft wel een beetje lopen knoeien met de voetnoten op de vertrekstaten. :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

1) Wat zijn de eindpunten van de ritten zonder voetnoten (bij alle drie de lijnen)? Normaal gesproken zou je zeggen dat dat de bestemming is die bovenaan de vertrekstaat staat, maar ik vermoed dat dat nu niet het geval is?
2) Maakt het voor reizigers van lijn 65 ook maar iets uit of hun bus bij Lekbrug Oost of Lekbrug West eindigt?
3) Lijn 73 heeft dus ritten die tegelijkertijd naar Zeist Handelscentrum én Zeist Busstation gaan? :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
busvader
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 16 dec 2019, 19:13
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door busvader »

Wat betreft het wagenpark:
- Er zijn drie banen vol met VDL's neergezet op de stalling Europalaan. Dit heeft te maken met het feit dat hier simpelweg nog de meeste ruimte is, omdat er meer gelede bussen in de streekstallingen komen te staan, dus in feite minder ruimte voor veel bussen. De overige bussen die langs het hek staan e.d. worden volledig afgetuigd; deze zijn overbodig en zullen waarschijnlijk nog de verkoop in gaan richting het buitenland.
- Qua materiaal is er geen verschil meer te trekken tussen stad of streek. Er staan stad Citaro's (ook geleed) op de streek en VDL's in de stad, dus dat gaat helemaal door elkaar heen rijden.
- Het dingetje van de GD geledes is overbrugging. Lang verhaal kort: de 3000's en 3500's zijn daar over. Echter wacht men daar op levering van nieuwe bussen, wat vertraagd is. Als het wagenpark volledig geleverd is in GD, komen er weer nieuwere geledes vrij, die op hun beurt dan weer richting Utrecht verhuizen. Het omstickeren van de GD geledes die we nu hebben gaat, wat ik gehoord heb, morgen van start.

Wat betreft dienstregeling:
- Voor iedere chauffeur is het even wennen. Ik heb het geluk dat ik woensdag pas mag rijden. (Ja, ik ben chauffeur, vandaar dat ik jullie wat informatie kan geven) Het is even zoeken, dus wat langzamer aan, dus iets meer vertraging. Zoals gezegd, het zal in de komende weken wel afnemen, als we eenmaal gewend zijn.
- Wat betreft de vertrekstaten. Het is wat onduidelijk, fijn dat ik deze informatie 'vanaf de straat' zo kan ontvangen. Ik ga mijn best doen om het intern door te spelen, om wellicht wat duidelijk te kunnen creëren. Omdat er last-minute nog wijzigingen in de dienstregeling zijn geweest, is het voor ons 'binnen de deuren' ook nog gelopen zoals wij het graag hadden gewild, maar er is natuurlijk het beste van gemaakt.
- In principe hebben de stadschaffeurs de lijnen 63, 65 en 74 er bij gekregen en zitten de lijn 4 (alleen CS - Voordorp) en 5 nieuw in het streekpakket. Wat ik al zei, op materiaal zal je niet echt onderscheid meer kunnen maken. Het is meer zoeken naar omloopnummers, om het onderscheid te kunnen vinden.

Wat betreft stickering, richtingfilmen e.d.:
- Momenteel is het onaangepast of erg minimaal. U-OV is momenteel nog in conclaaf met de provincie over de huisstijl van het U-Link, beiden zijn daar nog niet over uit. Vermoedelijk word vanaf februari of maart 2020 een begin gemaakt met het definitief omstickeren van de wagens, want ook het uiterlijk van de Setra's is nog tijdelijk.
- Vorige week zijn er nieuwe simkaarten in de IVU boxen gegaan. Dit is uitgedraaid op een gigantisch drama, wat niemand had verwacht. IVU-boxen liepen vast of vielen uit, verkeerslichtinstallaties werkten niet goed en richtingsfilmen bleven hangen. Tot op de dag van vandaag hebben we nogsteeds last van de staartjes hiervan. Sommige lijnfilms draaien nogsteeds handmatig, of (wat de meeste opvalt) voertuigen zijn niet te volgen en dynamische reisinformatie klopt niet.

Volgensmij heb ik het meeste nu wel een beetje gehad, mochten er nog wat vraagjes zijn, ik probeer ze te beantwoorden :)
Bijna iedere dag te vinden op één van de plekken waar een bus van Qbuzz DMG komt.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door isadora »

Wat zijn IVU-boxen, en waarom is er niet eerst getest?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door robertgvu »

Ik ben afgelopen zaterdagmiddag op de Europalaan geweest ondanks het afschuwelijke weer. Voor de zekerheid en een juiste informatievoorziening hierbij het overzicht van toen aanwezige VDL's langs het hek. Volgens planning zouden 33 VDL's per 15/12 aan de kant gaan. Het volgende lijstje heeft inderdaad betrekking op 33 bussen: 4401/02/05/06/08/10/12/13/16/19/20/23/27/32/35/36/37/44/51/52/59/74/80/81/82/90/99/4502/05/07/08/14/20.
Addertje onder het gras: volgens een recent bericht op dit forum is de 4505 op lijn 34 gezien.
Gebruikersavatar
busvader
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 16 dec 2019, 19:13
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door busvader »

isadora schreef:Wat zijn IVU-boxen, en waarom is er niet eerst getest?
De IVU-boxen zijn de computers aan boord van de bus, tests zijn weldegelijk uitgevoerd en deze liepen ook zonder problemen.
Bijna iedere dag te vinden op één van de plekken waar een bus van Qbuzz DMG komt.
wwijker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 20:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door wwijker »

henrivanderweijden schreef:Als ik OV-info moet geloven dan heeft de eerste rit vanmorgen van lijn 87 niet gereden. Een goed begin is het halve werk toch? ;)
Heeft wel een poging gedaan, want zag de bus in Petenbos. Echter zakte de paal niet bij de Robijnenbosweg, dus kon de bus er niet door. Na keren in de wijk is deze weer terug gereden denk ik. De bus erna kon wel ongehinderd doorrijden. Overigens gingen wel meerdere ritten nog niet helemaal goed. Volgens mij heeft de laatste rit niet gereden, vermoedelijk omdat de chauffeur van de rit ervoor vanaf de Klomp het rondje verkeerd om probeerde uit te voeren (dus vanaf de Klomp via Oost en petenbos naar Veenendaal centrum in plaats van eerst naar centrum en dan via Petenbos weer terug). Alleen moest ook deze bus keren in de wijk, schijnbaar ging ook hierbij de paal niet naar beneden.
Gebruikersavatar
busvader
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 16 dec 2019, 19:13
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door busvader »

robertgvu schreef:Ik ben afgelopen zaterdagmiddag op de Europalaan geweest ondanks het afschuwelijke weer. Voor de zekerheid en een juiste informatievoorziening hierbij het overzicht van toen aanwezige VDL's langs het hek. Volgens planning zouden 33 VDL's per 15/12 aan de kant gaan. Het volgende lijstje heeft inderdaad betrekking op 33 bussen: 4401/02/05/06/08/10/12/13/16/19/20/23/27/32/35/36/37/44/51/52/59/74/80/81/82/90/99/4502/05/07/08/14/20.
Addertje onder het gras: volgens een recent bericht op dit forum is de 4505 op lijn 34 gezien.
Er is zondag nog wat geschoven in die voertuigen. Zo heb ik de 4489 bij de afvoercolone gezet. De afvoerwagens zijn ook niet qua nummer definitief, mochten er wagens komen die spontaan problemen gaan geven, doen ze een wisseltrucje met zo'n afvoerbus.
Bijna iedere dag te vinden op één van de plekken waar een bus van Qbuzz DMG komt.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

wwijker schreef: (..) Volgens mij heeft de laatste rit niet gereden, vermoedelijk omdat de chauffeur van de rit ervoor vanaf de Klomp het rondje verkeerd om probeerde uit te voeren (dus vanaf de Klomp via Oost en petenbos naar Veenendaal centrum in plaats van eerst naar centrum en dan via Petenbos weer terug). (..).

Waarom heeft men dan op de rondweg oost, aan de westelijke rijstrook na het Esso tankstation, een bushalte gemaakt? Daar kom je vanaf de Klomp langs en andersom (vanaf Oost) is er geen halte..

~~~~~~~~~~~~~
Verders: hoe beviel de halte-indeling op de Klomp. @ Daniel?
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Ehhhm, ik ben er vrij zeker van dat de halte rondweg oost in 2 richtingen wordt bediend.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Durashift schreef:Waarom heeft men dan op de rondweg oost, aan de westelijke rijstrook na het Esso tankstation, een bushalte gemaakt? Daar kom je vanaf de Klomp langs en andersom (vanaf Oost) is er geen halte..
Omdat lijn 87 's ochtends de ene kant op rijdt en 's middags de andere kant op :wink:
Verders: hoe beviel de halte-indeling op de Klomp. @ Daniel?
De lantaarnpalen aan beide uiteinden van het derde perron zijn nog niet omver gereden :P Wel zijn ze omwikkeld met roodwit lint :lol:

Vanmorgen stond er bij aankomst van mijn X80 die op 87 zou keren nog een X80 naar Amersfoort op het derde perron. Aankomst was vervolgens op het eerste perron, waarna de bus even een rondje heeft gereden want toen ik even later weer langsfietste op weg naar het werk stond de 87 alsnog op het derde perron. Vanmiddag stak de 87 die was aangekomen na mijn X80 wel uit aan de achterkant van het perron, maar aangezien die van 50 leek te komen en er geen bufferende bus stond, stond hij niet in de weg.
Maar echte drukte heb ik er nog niet kunnen aanschouwen: X80 komt nu 's ochtends zo vroeg aan (3 minuten eerder en dan ook nog eens met -2) dat de 83 en 5 nog in geen velden of wegen te bekennen waren. Daarbij wel enigzins komisch dat je vervolgens een volledig leeg busstation hebt met twee bussen achter elkaar aan hetzelfde perron.

Vanmiddag was dat ook het geval met de X80 en 87 terwijl de 298 en 83 pas aankwamen toen de X80 alweer vertrokken was. Maar de echte drukte heb ik niet meegemaakt doordat ik de nieuwe verdichtingsrit had.
Wel prettig om al voor vertrektijd in een helemaal lege bus te kunnen stappen, en 's ochtends is het met vrijwel iedereen die uitstapt ook wel wat makkelijker allemaal. En ik zag ook dat wat uit de dienstregeling bleek in de praktijk ook werkt: de 298 kwam pas aanrijden toen mijn X80 net het busstation bij De Klomp af reed, maar stond in Woudenberg weer voor mijn bus op de halte te wachten. Da's best handig als ik een keer net die verdichtingsrit mis (wat ongetwijfeld gaat gebeuren, want het is haalbaar maar dan moet ik echt stipt op tijd van het werk vertrekken en dat lukt verre van altijd)
Meltrain schreef:2) Maakt het voor reizigers van lijn 65 ook maar iets uit of hun bus bij Lekbrug Oost of Lekbrug West eindigt?
Voor reizigers die willen overstappen op de bus naar Houten wel, maar die kunnen vanuit Vreeswijk beter de andere kant op reizen en in Nieuwegein op dezelfde bus 44 overstappen.
Zit er trouwens bij alle lijnen in: ook lijn 74 biedt een busverbinding tussen beide busstations Lekbrug, behalve op de tijden dat 'ie als korte rit van 63 doorrijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Daniel schreef: De lantaarnpalen aan beide uiteinden van het derde perron zijn nog niet omver gereden :P Wel zijn ze omwikkeld met roodwit lint :lol:
Dit komt omdat het niet lukte de palen op tijd te verwijderen ''omdat meerdere partijen er nog iets van moeten vinden''. Ze gaan dus wel z.s.m. weg, maar tot die tijd dus even het lint in het kader van zichtbaarheid.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Wubbo »

Waarom rijdt tram 22 nog met de richtingskleuren en het zonnetje bij de Uithof en de "domtoren" bij het CS? Of was dat alleen die ene tram die ik zag vandaag?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

En owja, vanmiddag nog even bij daglicht alle haltepalen op De Klomp goed kunnen bekijken: lijn 80 ontbreekt dus inderdaad volledig, zowel in vermelding op de haltepaal als in aanwezigheid van een vertrekstaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Zugführer »

Wubbo schreef:Waarom rijdt tram 22 nog met de richtingskleuren en het zonnetje bij de Uithof en de "domtoren" bij het CS? Of was dat alleen die ene tram die ik zag vandaag?
Viel mij ook op, ik vroeg me inderdaad ook af of dat alleen op de twee trams was die ik toevallig zag.
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

Nee, dat is op alle trams. Was al zo tijdens het testen, ging er toen eigenlijk vanuit dat het met de nieuwe dienstregeling gefixt zou worden. Geeft eigenlijk ook aan hoe lang geleden ie al had moeten rijden :')
Maar blijkbaar is het lastiger te veranderen dan bij de bussen, of hebben ze momenteel hun handen vol aan de problemen met de bus-reisinformatie.
請勿靠近車門
henrivanderweijden
Berichten: 732
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door henrivanderweijden »

Daniel schreef:En owja, vanmiddag nog even bij daglicht alle haltepalen op De Klomp goed kunnen bekijken: lijn 80 ontbreekt dus inderdaad volledig, zowel in vermelding op de haltepaal als in aanwezigheid van een vertrekstaat.
De vertrekstaat van lijn 80 hangt op de achterzijde van de paal op perron 3.
henrivanderweijden
Berichten: 732
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door henrivanderweijden »

Vanmorgen op de Klomp: vanaf de bufferplaats naast de dr Hoolboomweg is de draai naar het derde perron door zowel de X80 als de 87 niet te maken.
Lijn 87 vertrek 6.57 had 1 reiziger (ik dus) en reed vanaf de Rondweg Oost ra ri Prins Clauslaan en heeft mij gedropt op Veenendaal Centrum. Heb nog geprobeerd om de chauffeur goed te laten rijden maar hij volgde de omleiding , welke dan? De omleiding is juist rechtdoor op de Rondweg Oost en de volgende rotonde er af.
De aankomende lijn 87 (7.02 uur) had ook één reiziger (ik niet dus ;) ).

Gisteren nog iets geks in de 280 van Rhenen naar Amersfoort: vlak voor station Veenendaal Centrum een omroep bericht. Welkom in U-link lijn 50, syntus Utrecht wendt u een fijne reis.
Verder stond alles in en op de bus op lijn 280.

Vervolg: waar lijn 87 helemaal heen is gereden weet ik niet maar de X80 waar die weer op moest overgaan rijdt nu met +36 vanaf de Klomp :(
Laatst gewijzigd door henrivanderweijden op di 17 dec 2019, 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten