Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Tom98 schreef:Bijkomend nadeel is dat de 280 nu de dagelijkse ellende in Rhenen heeft overgenomen van de (X)80. Dat varieert tussen de +5 en +45, maar gemiddeld kostte het mij 10-15 minuten. Je hebt nu dus twee bottlenecks waar het elke dag vaststaat. Dat levert zoveel vertraging op dat je dat niet meer goedmaakt.
De vertraging in Rhenen was in de vorige dienstregeling van X80 heel verschillend per dag: de ene dag niks aan de hand en een ander moment weer +20.
Nou zou je toch zeggen dat een 280 in de tegenspitsrichting over de A12 wat in kan lopen, met de X80 was het probleem steeds dat je juist steeds verder gaat achterlopen omdat die z'n spitsrichting na het oplopen van de vertraging heeft (van De Klomp richting Renswoude/Scherpenzeel) terwijl de 280 nu 'm er juist voor heeft zitten (naar Rhenen).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Er zit niet veel tijd op de A12. Met de oude 280 reed ik meestal met +3 de A12 op vanuit Veenendaal en ik kwam er met -1 vaak vanaf in Maarsbergen. Dus er zit ongeveer 4 minuten speling als je het hele stuk 85 rijdt. Als je al met +20 rijdt zet dat dus geen zoden aan de dijk.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ook nog een leuke op De Klomp trouwens: gelukkig was ik aan het opletten vanmorgen, want als de aankomende X80 > 87 achter de X80 naar Amersfoort stopt, dan staat er een lantaarnpaal recht voor de uitstapdeur. Potentieel pijnlijk bij onoplettendheid :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
AlbertPool
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 15:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door AlbertPool »

Ik zit nu in de U-Link Setra 4708 op lijn 50, net vertrokken uit Driebergen-Zeist.

Op het beeldscherm achterin de bus staat: Kijk voor actuele reisinformatie op http://www.qbuzz.nl/dmg (dat lijkt een URL voor de verkeerde concessie, maar komt gewoon op de voorpagina van Qbuzz.nl uit.) Het voorste beeldscherm laat alleen het Qbuzz-logo zien.
ChrisGBNL
Berichten: 21
Lid geworden op: za 13 mei 2017, 09:05

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ChrisGBNL »

MdJ schreef:De HESS'en rijden nog: vanochtend op lijn 28. Het lijkt wel alsof ze rijden op de omlopen die alleen in de spits rijden.
De 4220 heeft geen werkende bestemmingsdisplays, aan de binnenkant wel groene reisinformatie.
Ik heb gisteren de hele dag wel een Hess zien voorbijrijden op lijn 28, dus ook buiten de spits.

Daarnaast heeft de Citaro 3053 oranje U stickers gekregen.
AlbertPool
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 15:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door AlbertPool »

Mdk schreef:Zojuist een amba op u-link 41. Zijn nog niet alle setra's binnen of is het aannemelijk zijn dat ze bezig zijn met bestickering/ inbouw van apperatuur, software oid?
Lijn 50 (v. 12:44 uit Utrecht) reed ook met een Ambassador, zag ik op de Jordanlaan voorbijkomen vanuit mijn U-Link bus.
Lukiday
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 26 jan 2018, 18:08

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lukiday »

Ik ben gisteren nog een lijn 922 van U-OV tegengekomen op de Leuvenlaan, parallel aan de busbaan. Zou dit de tram-vervangende lijn zijn?
Ook nog een chauffeur gezien die het leuk vond om "V.I.P.-BUS" te filmen op z'n mat rit over de Uithof :lol:
Mdk
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

De 204 waar ik nu in zit wordt op de Amersfoortse drissen vertoont als 204 Utrecht Park, de reisinfo binnen doet t ook niet. Dus ook bij Syntus nog wat werk schoonheidsfoutjes bij de nieuwe dienstregeling .
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Syntus heeft nog best wat bussen zonder werkende schermen binnen, dat is niet zo bijzonder. :P
Jonkervoort
Berichten: 323
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

Gezien de hoeveelheid berichten die ik de afgelopen vier dagen heb gekregen van uitgevallen 73's wil de nieuwe dienstregeling nog niet echt lekker lopen (ben zelf twee keer met de 28 geweest, ook geen onverdeeld succes met tweemaal wachttijden boven de 20 minuten)
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

Mdk schreef:De 204 waar ik nu in zit wordt op de Amersfoortse drissen vertoont als 204 Utrecht Park, de reisinfo binnen doet t ook niet. Dus ook bij Syntus nog wat werk schoonheidsfoutjes bij de nieuwe dienstregeling .
Binnen is denk in ander probleem dan buiten. Weet wel dat de provincie bezig is met drissen updaten. Misschien dat daar iets mis is gegaan. Ik zal morgen eens even vragen of de bestemming aangepast kan worden, mogelijk is die te lang.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Halte Dijnselburg wordt kennelijk gebruikt als bufferplaats voor U-Link 34 die start vanaf De Dreef/Panweg. Goede oplossing naar mijn mening, bij de Dreef/Panweg zit je U-Link 73 in de weg. Ik ben benieuwd of een chauffeur je binnenlaat als je bij Dijnselburg instapt.
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door henrivanderweijden »

Het was weer feest in Rhenen.
Voor de tweede dag de 280 van 16.51 uur ri Amersfoort opgeheven. De vertraging bij aankomst was +25 en als je dan voor Pouw rijdt dan ga je gewoon leeg weg bij Ouwehands ......(was trouwens wel een 15m Setra, dacht de 1704)
De volgende 280 reed met + 10.
AlbertPool
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 15:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door AlbertPool »

Ferdinand schreef:Halte Dijnselburg wordt kennelijk gebruikt als bufferplaats voor U-Link 34 die start vanaf De Dreef/Panweg. Goede oplossing naar mijn mening, bij de Dreef/Panweg zit je U-Link 73 in de weg. Ik ben benieuwd of een chauffeur je binnenlaat als je bij Dijnselburg instapt.
Hangt ervan af wat de OV-chipapparatuur ervan vindt :?

Ik heb vandaag in 3 U-Link lijnen gezeten (28, 34 en 50) en tot zover is mijn ervaring positief, ik hoefde inderdaad niet van tevoren op de dienstregeling te kijken hoe laat de U-Link gaat en de overstap 50 op 34 ging heel soepel (<1 minuut in mijn geval).
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Maxim schreef:Binnen is denk in ander probleem dan buiten. Weet wel dat de provincie bezig is met drissen updaten. Misschien dat daar iets mis is gegaan. Ik zal morgen eens even vragen of de bestemming aangepast kan worden, mogelijk is die te lang.
Ik kom de 204 wel eens op A28 tegen. Toont dan:
Utrecht
De Uithof/Rijnsweerd nrd.

Wanneer gaan jullie ver-science park'en?

Heb ik goed gezien dat lijn 50 tussen Driebergen-Zeist en Griftlaan weer teruggegaan is naar 6 minuten!? Staat mij vaag bij dat het een week geleden 8 minuten was. Qbuzz rekent over dezelfde afstand 7 minuten.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
erwinraasveld
OVNL-beheerder
Berichten: 78
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door erwinraasveld »

henrivanderweijden schreef:Het was weer feest in Rhenen.
Voor de tweede dag de 280 van 16.51 uur ri Amersfoort opgeheven. De vertraging bij aankomst was +25 en als je dan voor Pouw rijdt dan ga je gewoon leeg weg bij Ouwehands ......(was trouwens wel een 15m Setra, dacht de 1704)
De volgende 280 reed met + 10.
Het was ook feest in Amersfoort vandaag, de 280 van 17.26 ri. Rhenen had +55 uit een eerdere rit en is uiteindelijk ook opgeheven.
“Heerlijk”...deze nieuwe dienstregeling.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door 010jongen »

Vandaag een paar ritjes gemaakt met de U-link lijnen. Naar mijn mening hadden ze beter nog even kunnen wachten met het invoeren van U-link tot alle bussen omgestickerd waren. Er rijdt nu echt nog van alles rond. Zag net een ex groninger op lijm 41 en even later een amba. Geen 15m bus gespot vandaag. Krijgen belangrijke overstap haltes zoals Kanaleneiland Zuid ook nog een upgrade?

Ook een ritje met tram 22 gemaakt. Fantastische trams, rijden lekker soepel en zijn lekker ruim. Vind het halte meubilair wel bijzonder karig... haltes zoals Vaartsche Rijn bieden haast geen bescherming tegen regen en wind. Geef mij maar lekker een ouderwetse abri.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

henrivanderweijden schreef:Het was weer feest in Rhenen.
Voor de tweede dag de 280 van 16.51 uur ri Amersfoort opgeheven. De vertraging bij aankomst was +25 en als je dan voor Pouw rijdt dan ga je gewoon leeg weg bij Ouwehands ......(was trouwens wel een 15m Setra, dacht de 1704)
De volgende 280 reed met + 10.
Tja, dat is wel een typisch Pouw dingetje... die lijken af en toe toch te vergeten dat ze OV rijden.

Vanmorgen bleken er op de 204 en 203 andere chauffeurs dan normaal te zitten (zie vaak dezelfde als ik 's ochtends op m'n bus sta te wachten), dus dat werd voor mij weer nee schudden als de bus z'n richtingaanwijzer naar rechts aan zette. Ze stoppen namelijk braaf voor reizigers die hun hand niet opsteken bij Zonnehof-West, behalve de vaste chauffeurs op dat tijdstip want die herkennen me inmiddels als reiziger waarvoor ze niet hoeven te stoppen :wink:

En qua rijtijden vallen toch ook wel wat dingetjes op... het is bijvoorbeeld niet uitzonderlijk rustig op de X80 nog, bezetting zit redelijk in de buurt van de normale bezetting, maar toch lijkt deze beter in staat op tijd op De Klomp aan te komen. Vrij consistent is hij nu een minuut of twee te vroeg op De Klomp. Waarbij wel opvalt dat ritten die iets vertraagd uit Amersfoort vertrekken dat gewoon vrij constant doorrijdend zonder wachttijden bij tussengelegen haltes voor elkaar krijgen. Maar bij op tijd vertrekken uit Amersfoort staat de bus al op de Schutterhoeflaan z'n tijd af te wachten...

En tot slot nog een Setra op de 50 op De Klomp, dus dat werd omrijden.
Een andere opvallende Setra kwam even na vieren aan als lijn 83 om vervolgens op lijn 5 te keren bij De Klomp, dat betrof namelijk een Gelderse omloop. (Makkelijk vast te stellen, op syntusutrecht.nl staan van lijn 5 alleen de ritten vermeld die normaal door Syntus Utrecht gereden worden).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Bumzle »

010jongen schreef:Vandaag een paar ritjes gemaakt met de U-link lijnen. Naar mijn mening hadden ze beter nog even kunnen wachten met het invoeren van U-link tot alle bussen omgestickerd waren. Er rijdt nu echt nog van alles rond. Zag net een ex groninger op lijm 41 en even later een amba. Geen 15m bus gespot vandaag. Krijgen belangrijke overstap haltes zoals Kanaleneiland Zuid ook nog een upgrade?

Ook een ritje met tram 22 gemaakt. Fantastische trams, rijden lekker soepel en zijn lekker ruim. Vind het halte meubilair wel bijzonder karig... haltes zoals Vaartsche Rijn bieden haast geen bescherming tegen regen en wind. Geef mij maar lekker een ouderwetse abri.
Je haalt de woorden uit mijn mond, ik wou deze twee punten ook aankaarten. De bankjes die op de haltes staan lijken trouwens ook al flink beschadigd.

Overigens is het nog steeds een drama met de kleurdisplays op de bussen. Vandaag twee wagens zien rijden waar ze weer werkten, ze toonden alleen wel de verkeerde kleur :lol:
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door umbusko »

Daniel schreef: Vanmorgen bleken er op de 204 en 203 andere chauffeurs dan normaal te zitten (zie vaak dezelfde als ik 's ochtends op m'n bus sta te wachten), dus dat werd voor mij weer nee schudden als de bus z'n richtingaanwijzer naar rechts aan zette. Ze stoppen namelijk braaf voor reizigers die hun hand niet opsteken bij Zonnehof-West, behalve de vaste chauffeurs op dat tijdstip want die herkennen me inmiddels als reiziger waarvoor ze niet hoeven te stoppen :wink:
Dat zou bij mij kortsluiting opleveren. Vaste chauffeurs zou ik bij herkenning namelijk willen begroeten, maar als je goedemorgen zwaait denken ze natuurlijk dat je toch wilt instappen. :lol:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Wubbo »

Vandaag ook een Amba op lijn 30, de 4512 zeg ik uit mijn hoofd.
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Ik zag vanochtend in Nieuwegein, Galecop, de Groningse geledes zwierig door de wijk rijden. :wink:

Verders de afgelopen dagen weer een paar Syntus Setra's gespot met één kapot dimlicht.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Durashift schreef:Verders de afgelopen dagen weer een paar Syntus Setra's gespot met één kapot dimlicht.
Schijnt een groot probleem te zijn, de dimlichten van Setra's. Wellicht heeft Tom98, MarvinKok of DennisTD de verklaring waarom ze steeds kapot gaan.

Setra's van Qbuzz rijden volgens mij met Xenon of Led'jes als dimlicht
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Ik hoorde iets over dat er te veel/hoge spanning op die lampen zou staan waardoor ze doorbranden. Zeker weten doe ik het niet. Het is wel zo dat lampen van de VDL veel sneller en makkelijker vervangen kunnen worden. Wellicht versterkt dat het beeld dat Setra's vaker defecte lampen hebben, omdat het langer duurt voor die gerepareerd worden.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door marvinkok »

Je ziet ook bij auto's wel dat sommige modellen meer lampen vreten dan anderen.
Lampje vervangen kan ook bij de setra's wel redelijk snel, vraag is hoe actief dat wordt gedaan, of de chauffeurs het wel direct melden. Officieel mag je met onjuiste verlichting niet rijden, A-storing dus bus zo snel mogelijk aan de kant.
Bij de VDL heb je een 2e serie dimlichten, zodra de bus detecteert (bij de nieuwere modellen) dat de 1e serie een defecte lamp heeft schakelt ie automagisch naar de 2e serie (de binnenste lampen). Zo kun je gewoon door tot er een mogelijkheid is tot vervangen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten