Studenten OV-chipkaart Topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Suus »

Extra editie van de IB-Groep Nieuwsbrief:
Beste student,

Het is bijna zover: vanaf 1 januari 2010 gaan alle studenten reizen met een Studenten OV-chipkaart. Om in 2010 te kunnen reizen, moet je je abonnement activeren bij een ophaalautomaat.

Wat moet je nu doen?
Heb je al een Studenten OV-chipkaart? Dan is deze kaart voorzien van een tijdelijk week- of weekendabonnement, zodat je in elk geval vanaf 1 januari direct kunt reizen. Vanaf 16 december 2009 word je via de website http://www.studentenov-chipkaart.nl geïnformeerd in welke periode je abonnement klaarstaat bij een ophaalautomaat. Activeer je abonnement in de aangegeven periode, maar in ieder geval vóór 31 januari 2010. Je kunt dan ook daarna blijven reizen met het openbaar vervoer zolang je recht hebt op studiefinanciering.

Heb je nog geen Studenten OV-chipkaart? Zorg er dan voor dat je zo snel mogelijk een kaart aanvraagt.

Meer informatie
Kijk op http://www.studentenov-chipkaart.nl als je meer wilt weten over:
• hoe en waar je je abonnement moet activeren
• het aanvragen van een Studenten OV-chipkaart
• reizen met de Studenten OV-chipkaart.

Kijk op http://www.ib-groep.nl (vanaf 1 januari 2010: http://www.ocwduo.nl) voor meer informatie over:
• je recht op studiefinanciering
• wat je moet doen om je abonnement te wisselen of stop te zetten.

Met vriendelijke groet,

Rudi Snijders
Directeur Klantenservice
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door --Stefan-- »

Ik weet zeker dat heel veel studenten niet op de hoogte zijn met de datum wanneer ze hun reisrecht moeten ophalen.
Vind het ook een beetje omslachtig dat je zelf op de website moet kijken voor de juiste datum.
Waar krijg je niet net zoals vorig jaar een brief thuisgestuurd met de goede datum? Want de periodes kunnen ze van tevoren toch gewoon vaststellen?
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Suus »

Die brief is al bijna een maand geleden verstuurd :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door --Stefan-- »

Hoeveel studenten lezen een brief half en gooien die daarna in de prullenbak? :P
3 0 7 9
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Daan »

Die brief vond ik zojuist in de brievenbus. Weer briljant bedacht, ik moet een website in de gaten houden om te weten wanneer ik kan activeren, en vervolgens moet ik eerst ook nog een of andere automaat opzoeken waar dat kan :lol: Ik dacht dat met een beetje IT zo ongeveer alles wel automatisch zou kunnen, maar blijkbaar denk ik te simpel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Suus »

Daan schreef:Die brief vond ik zojuist in de brievenbus. Weer briljant bedacht, ik moet een website in de gaten houden om te weten wanneer ik kan activeren, en vervolgens moet ik eerst ook nog een of andere automaat opzoeken waar dat kan :lol: Ik dacht dat met een beetje IT zo ongeveer alles wel automatisch zou kunnen, maar blijkbaar denk ik te simpel.
Dat is dus een herinneringsbrief :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Justin »

Naja, we zullen zien. Ik ga hem de 17e activeren dan maar. Er staat gelukkig zo'n oplaadding in de UBU op de Uithof :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door webguy »

Ben ik ff blij dat ik pas vanaf 1/2/10 OV heb en dat jullie t allemaal eerst mogen testen :)
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door --Stefan-- »

webguy schreef:Ben ik ff blij dat ik pas vanaf 1/2/10 OV heb en dat jullie t allemaal eerst mogen testen :)
Ik heb hem dit jaar gebruikt vanaf augustus en bij mij doet ie het gewoon prima :mrgreen:
Gebruik um 5 dagen in de week
3 0 7 9
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Freek »

Bee schreef:
Daan schreef:Die brief vond ik zojuist in de brievenbus. Weer briljant bedacht, ik moet een website in de gaten houden om te weten wanneer ik kan activeren, en vervolgens moet ik eerst ook nog een of andere automaat opzoeken waar dat kan :lol: Ik dacht dat met een beetje IT zo ongeveer alles wel automatisch zou kunnen, maar blijkbaar denk ik te simpel.
Dat is dus een herinneringsbrief :shock:
Omdat 80 procent van de studenten de eerste brief niet heeft gehad. Om het voor mij persoonlijk nog gekker te maken kreeg ik vrijdag een brief dat ik nog geen SOV-OVC heb en die toch heel snel moest gaan aanvragen. Dit terwijl ik allang dat ding in huis heb. Zaterdag vervolgens de herinneringsbrief gehad, overigens heb ook ik de eerst brief niet gehad. Kortom, de administratie bij de IBG is niet helemaal op orde.

Voor Nijmeegse studenten zie verder ook: www.studentenvakbondakku.nl en dinsdag 5 januari op de campus het AKKU OV-chipkaartvraagbaak voor al uw vragen. info: ov@studentenvakbondakku.nl
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Tochjo »

Ik lees op die website dat het studentenreisrecht ook opgehaald zal kunnen worden bij NS-kaartautomaten. Dat is in strijd met wat men bij de buren zegt. Wie heeft gelijk?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Suus »

Zover ik weet kan het niet bij de NS-kaartautomaten, maar ik zal straks even voor je kijken (handig, een automaat vlakbij de voordeur)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Tochjo »

Ik denk niet dat dat veel zin heeft; ik weet uit eigen ervaring dat er een optie "Bestelling ophalen" op de NS-automaten zit, maar het studentenreisrecht wordt pas vanaf 16 december aangeboden, dus zal nu sowieso nog niet verschijnen als op te halen bestelling :). Het punt is vooral of ook niet-NS-producten kunnen worden opgehaald. (Een NS-product is bijvoorbeeld de activatie van het reizen op saldo.)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Suus »

Ik heb nog een stapeltje kaarten hier liggen die ik ooit in de aanbieding heb gekocht en die ik doorverkoop aan familieleden :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Chauf21 »

Tochjo schreef:Ik lees op die website dat het studentenreisrecht ook opgehaald zal kunnen worden bij NS-kaartautomaten. Dat is in strijd met wat men bij de buren zegt. Wie heeft gelijk?
NS-automaten zijn (over het algemeen) opLAADpunten. Je kan daar dus producten kopen en afrekenen. Het studentenreisrecht moet worden opgehaald bij een opHAALpunt. Ophaalpunten zijn -in compacte vorm- te vinden bij de AH's, Primera's etc.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Geert »

De NS-automaten hebben ook een optie 'Ophalen reisproduct'. De vraag is of dat alleen voor NS-producten geldt, of voor alle reisproducten.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Freek »

ALs het goed is, is het studentenreisrecht ook bij NS-automaten op te halen. Het zijn voor zover ik weet normale ophaal en oplaad punten. Echter het studentenreisrecht staat pas vanaf 16-12 klaar. Ophalen kan dus donderdag de 17de, dan zou de ns-automaat ze dus ook gereed moeten hebben staan.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Raymond »

Ov-chipkaart vertraagd
10 december 2009 – De invoering van de nieuwe ov-chipkaart voor studenten loopt minstens een maand vertraging op. Toch zijn studenten daar niet de dupe van. Ook wie op 1 januari nog geen kaart heeft, zal worden geholpen.
Als alle studenten hun nieuwe ov-chipkaart vóór 1 januari activeren, dreigt het systeem overbelast te raken, heeft een proef van de vervoersbedrijven aangetoond. Daarom hebben ze besloten de invoeringsperiode te verlengen.
Alle studenten krijgen zaterdag een brief waarin wordt uitgelegd dat ze hun kaart ergens tussen 16 december en eind januari kunnen activeren bij een van de duizend oplaadpunten in het land. Daarbij geldt een alfabetische volgorde op achternaam. Wie op 1 januari nog niet aan de beurt is geweest, kan de kaart tijdelijk als ‘zichtkaart’ gebruiken.
Studenten die de kaart nu nog moeten aanvragen en hem pas na 1 januari zullen ontvangen, mogen van de vervoersbedrijven reizen op vertoon van hun aanvraagformulier. Daarbij moeten ze wel kunnen aantonen of ze voor een week- of een weekendkaart hebben gekozen, zegt een woordvoerder.
Ongeveer tien procent van de studenten heeft nog geen nieuwe kaart, zei minister Plasterk vanmorgen tijdens het overleg met studentenbonden LSVb en ISO. Daar past volgens hem wel de relativering bij dat niet iedere student er een wil. Nadere informatie over de kaart is op internet te vinden.

Bron: HOP, Hein Cuppen via NHTV Nieuwsbrief

Het resultaat van de brief hebben we zaterdag kunnen zien.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Suus »

Als de computer de toestroom van studenten al niet aankan, wat moet het dan worden als de webshop door een zeer groot publiek gebruikt wordt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door M57 »

Ik heb nu weer een brief gehad dat uit de gegevens van TLS blijkt dat ik nog geen studentenchipkaart heb, terwijl ik die al heel lang heb. Gaat goed daar :mrgreen:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door JWM »

Dan heb je denk ik toch een probleem, want ze kunnen dan geen studentenreisrecht 2010 voor je klaarzetten.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door M57 »

Dat valt wel mee, ik kom net dit tegen. Mijn reisrecht moet pas in maart weer ingaan, dus dat komt voor die tijd wel goed.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Freek »

Ik heb de brief ook gehad, terwijl op mijn-ibg staat dat het reisproduct klaar staat. Heb ook gewoon een ovc, dus wat het probleem nu weer is? Geen idee. Ik ga donderdag gewoon m`n reisproduct ophalen, eens kijken of dat lukt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Suus »

Als ik op de site van de StudentenOV-Chipkaart kijk lijkt niemand voor 1 januari zijn kaart op te laden. Wel geven ze adviesdata op basis van de eerste letters van de achternaam:
A t/m G: 4-13 januari
H t/m O: 13-22 januari
P t/m Z: 22-31 januari

Maar je kan in principe al vanaf 1 januari je studentenreisproduct ophalen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Frank »

En omdat het nou eenmaal kan zullen de meesten hem wel op 1 of 2 januari op gaan halen :P .
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten