OVer je treinreiservaringen in december 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Ruben »

Bee schreef:Ook leuk, de s4000 richting Asb slaat Ashd over, de andere kant op niet. De s4000 lijkt bij Asa, Dvd, Asb en Ashd links te rijden. Dat zal leuke capaciteitsproblemen opleveren :pos:
Ach, als de s4000 nog het enige is dat nu zo'n beetje op dat traject rijdt, zijn ze denk ik al blij dat het er rijdt.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Thijs »

NS-Reiziger schreef:
Wout87 schreef:Wat ik niet snap is dat de sprinter naar almelo/Enschede nu ineens van spoor 1 vertrekt planmatig. Niet handig voor overstappers en bij eventuele vertragingen van de IC's naar het oosten.Spoor 3 voor de sprinter zou beter zijn geweest, enerzijds voor de IC naar Rotterdam en anderzijds makkelik voor de overstappers naar osseveld en Twello
De overstap wordt er niet minder robuust van, als de sprinter al op de IC wacht dan kan hij toch nog niet vertrekken voordat de IC al een paar minuten weg is. Op spoor 3 kan je robuust gesproken nou eenmaal niet 2 treinen laten keren, en de overstap op de s17800 is dermate kort dat die nou juist wél cross platform moet.
De s7000 wordt toch afgerangeerd, waarom laat je deze niet gewoon na rangeren weer op spoor 3 aankomen? Trein naar Zutphen vertrekt om .04/.34 en s7000 pas om .09/.39, dus dat kan prima. Daarnaast is het ook wat robuuster, aangezien de IC naar Rotterdam alweer om .15/.45 op spoor 1 komt, die nu niet meer bezet raakt door een stopper naar Almelo.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Wout87 »

Dat bedoel ik dus.
Dit is beter:

Apeldoorn:

Spoor 1: Alle IC's naar de randstad
Spoor 3: Alle stoptreinen/sprinters. Ook als aankomst perron. Sprintter laat je afrangeren.
Spoor 4: Alle IC's naar Deventer/Twente
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Thijs »

Ik zou de sprinter uit Enschede wel op spoor 1 laten aankomen:
- Dan heb je alles uit Deventer op 1
- Het zit de stopper uit Zutphen niet in de weg, die 2 minuten later aan komt op spoor 3 en die je bij de trap wil hebben, omdat het een krappe overstap is op de IC naar het westen.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Ruben »

Theoretisch kan het allemaal prima. Vijf minuten opvolgtijd van s17800 naar s7000 op spoor 3 gaat dezelfde problemen geven als drgl 2009 en eerder, waar bij vertragingen alles gelijk last van elkaar heeft. De s7000 kon om de een of andere reden nooit zo snel ICs op spoor 4 opvolgen en kwam dus vaak al veel te laat binnen. Een trein die er al staat is natuurlijk altijd veel sneller vertrokken dan één die nog moet opvolgen. En in alle gevallen zou het traplopen gehaald moeten kunnen worden, het station is klein zat.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Caspar »

Ik nam vandaag ICE 128 uit Arnhem naar Amsterdam, wat de eerste trein was die weer via de normale route reed vanaf Utrecht (na de storing tussen Ut en Asd). De cta op het aankomstspoor in Utrecht gaf ICE naar Frankfurt aan, wat dus niet klopte. Nu zag ik dat de treinmanager een handige gadget heeft: op het perron stond ze tegen een portofoon te praten: goedemiddag dames en heren u bevindt zich in de ICE naar Amsterdam, dit is niet de ICE naar Frankfurt. En dat dan in 3 talen. De reizigers op het perron keken de vrouw heel raar aan, maar in de trein kwam het keurig via de luidsprekers door. :D Misschien ook handig voor binnenlandse treinen een dergelijk systeem? kan de hc overal omroepen waar ie maar wilt.
Bij aankomst om 13.23 in Amsterdam stond op het vetrekspoor van de trein naar Hoorn nog de Thalys met vertrektijd van 13.16 naar Parijs te wachten op iets. Bij vertrek van mijn trein naar Hoorn om 13.39 vanaf spoor 13a stond de Thalys met reizigers er nog steeds. Geen idee wat het vertrek belemmerde.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Jurjen »

Misschien waren ze bang voor een punctuele aankomst. ;-)

Maar het 'draadloos omroepen' in de trein (ik geef het maar even een naam...) is in Duitsland heel normaal volgens mij. Meen het ook wel eens in RE-treinen gezien te hebben. Maar het zal volgens de NS wel storingsgevoelig zijn, ofzo. Want die omroepsystemen in NS-treinen doen het altijd zo goed. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Ik heb trouwens het idee dat vandaag nog niet de helft van de treinen punctueel is :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Even terugkomend op Apeldoorn: ik zat in een 1600, die op spoor 1 binnenkwam (vond ik wel even raar) en passeerde een buffeltje op spoor 3 (met bestickering Zutphen-Apeldoorn), en een paar meter erachter stond de sprinter naar Enschede. Blijkbaar wordt de indeling die Wout87 het handigste leek ook daadwerkelijk uitgevoerd.
In Zutphen stond ik wel even raar te kijken gisteravond dat ik met mijn lintje vanuit Winterswijk op spoor 2 binnenkwam :o maar Oh ja! Het is nieuwe dienstregeling!
30800 Winterswijk: spoor 1b.
7600 Nijmegen: spoor 1a.
31200 Oldenzaal: spoor 2b.
17800 Apeldoorn: spoor 2a.
3600 beide kanten: spoor 3.
Hetzelfde dus als t/m drgl 2006, alleen met Winterswijk en Oldenzal verwisseld (waar ik persoonlijk niet zo blij mee ben maar het is technisch wel handiger ivm kruisende paden.).
Ik doe ook maar wat
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door mb90 »

Sneltrein t2261 reed te Sdm vanmiddag met 3x Plan V. De 872, 849 en de 449 i.p.v. een DDM-1 stam.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Ik heb trouwens het idee dat vandaag nog niet de helft van de treinen punctueel is :?
Heb ik geluk gehad kennelijk: reis- en treinpunctualiteit 100% vandaag volgens de 3-minutennorm. Opvallend ook: na geruime tijd geen controle gehad te hebben vandaag in twee van de vijf treinen (uiteraard steeds op 't langste stuk van de reis). Wel zo klantvriendelijk natuurlijk op een dag dat er vast veel vragen zijn.

Bij Arriva heeft men kennelijk last van een hardnekkige storing in de reisinformatiesystemen van de E-GTW's. Ruim een maand terug waren er de nodige GTW's waarin die niet werkte en vanavond trof ik in de t36767 ook weer een duo (506 + 407) wat daar last van had.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Wout87 »

He Ardan Dat is in ieder geval niet planmatig dat de sprinter in Apeldoorn aankomt op spoor 3 :wink:

Net een rondje Deventer-Rotterdam Centraal-Deventer gedaan met de "nieuwe" 2800 o.a. richting Utrecht maar liefst 2x controle!! :shock:
Ook op de terugweg een keer controle. Dat maak je niet vaak mee
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Freek »

In Elst werd een extra chippaaltje geplaatst en in Nijmegen Lent was men bezig om het perron te voorzien van een nieuwe vloer. Over de huidige vloer werd iets zwarts heen gelegd. Verder nog een reiziger die met een conducteur op de vuist ging, kortom vandaag genoeg bijzonders gezien. Zo zie je tijden niets bijzonders, zo drie dingen op 1 dag.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Had Nijmegen Lent niet een houten perron? Dan zou het heel goed kunnen zijn dat het een nieuwe teerlaag is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door webguy »

Nee, het is beton op metalen staanders...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

't loopt ook vandaag niet helemaal lekker met de kort kerende NoordOost in Rotterdam. De t21712 kwam zowiezo al met bijna +10 aan (mede omdat 'ie op een vertrekkende s4000 moest wachten), waarna ook nog een stel moest worden bijgeplaatst.
Weliswaar was de t21723 vrijwel op vertrektijd vertrekgereed, maar toen moest er nog een s4000 binnenkomen via een conflicterende rijweg en toen die voorbij was mocht de binnenkomende Fyra ook nog even kruisen, waardoor uiteindelijk met +5 van spoor 12 vertrokken kon worden.

Gevolg daarvan was een werkelijk propvol Haags deel van de t1723: die reed namelijk met een los drietje en was nu als eerste in Gouda...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Jurjen »

IC t4924 reed vanmorgen met 2x V. Ik had om :25 nog gauw broodjes gehaald en liep om :27 perron 3 op Ut op, alwaar ik een mensenmassa van heb-ik-jou-daar aantrof. Zowel de trein waaruit het mat van t4924 afkomstig is als een bak of 12 IRM van een opgeheven IC naar Shl liepen geheel leeg op 3-4, terwijl mensen ook probeerden in te stappen in de t4924. Uiteindelijk is die met ongeveer +5 vertrokken en was helemaal vol. Balkons stonden propvol, gangpaden niet omdat mensen niet door liepen naar achteren in het kader van 'maar ik heb een plekje'. Ik heb nog wat mensen heen en weer zien rennen over het perron, dus of alles meegegaan is, geen idee... Na Sportpark kwam er weer wat meer ruimte en vanaf Hvs was de trein netjes leeg.

Maar, ik meen dat de s4900 met DDAR gereden ging worden? Gisteren trof ik in t4923 2xDDAR, maar de 2x V die ik gisteren in tegenspits-trein t4963 en vandaag dus in spits-trein t4924 had, zijn m.i. veel te weinig. Die IC zat vorige dienstregeling met 5-6 bakken SGM eigenlijk altijd al ruim zitvol.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Steeds meer SGM heeft nu een update van de software gehad, maar Amsterdam Science Park is nog niet ingesproken, en ook niet goed ingevoerd: Amsterdam Sience Park. Tja :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door JWM »

Het station staat al wel aangegeven op de CTA's van Amsterdam Centraal. Dat is toch best netjes :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Muiderpoort en Diemen heeft het flapje ook, maar op Amsterdam Centraal gaat het onderhoud van de CTA's zelf nog niet zo goed :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Caspar »

Ik zat vandaag in deze trein:
Afbeelding
Volgens mij moet dit ook naar Venlo gaan rijden? Ik stond vanmiddag in Schwerte (bij Hagen), en zag dat in ieder geval 2x de trein naar Venlo achter elkaar uit zou vallen.
Maar als ze naar Venlo komen is het een enorme verbetering (mooi strak interieur met lichte kleuren) ten opzichte van die oude boemels die er afgelopen tijd hebben gereden.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door playertwo »

Die 'oude boemels' zouden voorlopig wel op Venlo blijven rijden omdat de nieuwe concessiehouder onvoldoende treinen met toelating heeft. Foutje van Staldler :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Als vervolg op de vertreksporen-soap te Rotterdam Centraal: de t1965 vertrok vandaag gewoon van spoor 6 ondanks dat de reisplanner spoor 4 aangeeft. Hoewel dit vertrekspoor ook zo op de vertrekstaten (althans, de versie die online staat) staat werd het op de AV en via de omroep als spoorwijziging aangegeven.

Overigens reed de t1965 vandaag met het nu planmatige IRM, maar ik twijfel of de tien bakken die er reden planmatig waren: 't was ineens wel erg ruim met zelfs nog zitplaatsen over. Waarschijnlijk is acht bakken precies het goeie maatje om 10 bakken ICRm te vervangen inclusief wat extra capaciteit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Caspar »

playertwo schreef:Die 'oude boemels' zouden voorlopig wel op Venlo blijven rijden omdat de nieuwe concessiehouder onvoldoende treinen met toelating heeft. Foutje van Staldler :roll:
Maar is die trein waar ik in heb gezeten, en die van mijn foto dus de bewuste trein die ook op Venlo moet gaan rijden? Of wordt dat weer wat anders?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Er moeten Flirts naar Venlo gaan rijden, dus ja. Alleen zijn momenteel alleen de viertjes toegelaten en de vijfjes niet geloof ik, waardoor er dus te weinig materieel is en er een vervangende DB-trein naar Venlo rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten