https://nos.nl/artikel/2315949-meer-int ... kocht.html
Ik hoop dat de frequentie van de internationale verbindingen ook omhoog gaat. Het liefst zie ik het volgende gebeuren.
- 16x per dag ICE/ICNG naar Frankfurt e.v./Köln Hbf respectivelijk
- dagelijkse ÖBB Nightjet
- hogere frequentie naar Berlijn als ECx beschikbaar komt
- 8-14x per dag Eurostar
- Thalys naar Bordeaux in de zomermaanden
Meer internationale treinkaartjes verkocht
Re: Meer internationale treinkaartjes verkocht
Brussel Luchthaven schijnt dus een populaire bestemming te zijn. Wat moet iemand daar?
Re: Meer internationale treinkaartjes verkocht
In een vliegtuig stappen misschien? Of is dat heel raar om daarvoor naar een vliegveld te gaan?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Meer internationale treinkaartjes verkocht
Brussels Airport maakt daarvoor ook gewoon reclame, in ieder geval bij de tramhaltes van Rotterdam Centraal. Vooral voor Afrikaanse bestemmingen is het een interessant vliegveld: Brussels Airlines vliegt naar Angola, Benin, Burkina Faso, Burundi, Kameroen, Ivoorkust, DR Congo, Egypte, Gambia, Ghana, Guinea, Kenia, Liberia, Marokko, Rwanda, Senegal, Sierra Leone, Togo, Tunesië en Oeganda. KLM doet volgens mij nog niet eens de helft van deze landen aan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Meer internationale treinkaartjes verkocht
Logisch, gezien de (koloniale) banden uit het verleden toch?. Ik denk dat in Brussel e.o. meer mensen wonen die binnen de (potentiële) doelgroep vallen?
Re: Meer internationale treinkaartjes verkocht
Een deel daarvan, zoals Congo, Rwanda en Burundi, zal inderdaad zeker door het koloniaal verleden komen. De rest heeft echter weinig met België te maken, dus het is eerder dat Brussels Airlines (of hun moedermaatschappij Lufthansa) die de bestaande banden heeft aangegrepen om breder op Afrika in te zetten.
請勿靠近車門
Re: Meer internationale treinkaartjes verkocht
Brussels Airlines en voorganger Sabena zijn altijd al gespecialiseerd geweest in Afrika. Er is wel een aantal keer geprobeerd te differentiëren, bijvoorbeeld met India, maar elke keer blijkt dat Afrika toch het meest rendabel is. Brussels Airlines was ook de enige die bleef doorvliegen tijdens de ebola-crisis, het heeft daardoor ook in Afrika een goede reputatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Meer internationale treinkaartjes verkocht
^^ Ja, dat bedoel ik ook.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 191 gasten