(BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Dus nu heb je toch nog je gratis ritje in de Heyendaalshuttle gehad :mrgreen:
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Geert »

Vanmiddag zag ik in ieder geval één persoon zonder problemen uitchecken in de CXX-bus naar Zeist, dus kennelijk geen landelijke storing iig ;)
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

In de Arriva bus op lijn 85 naar Nijmegen deed me OVC het ook gewoon.

En wat raar materieel op de buslijnen in Nijmegen... even een opsomming:
lijn 24: een Integro ipv Jonckheer/van Hool A330
Lijn 25: Alliance B95 en Ambassador ipv Jonckheer/van Hool 330.
Lijn 31: Ook nog steeds Alliance B95.
Lijn 85: Wright (al was dat de enige bus die er logischer wijze wek thuishoort)
Van de rest heb ik geen flauw idee waarom het er rondrijdt...
3 0 7 9
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daan »

En mijn Qbuzzje daarnet was ook weer keurig op tijd. Heb het idee dat dat wel goed gaat allemaal, zo in de spits.

Enige wat ik wel even kwijt moet is dat ik de info op de lijnfilm in sommige gevallen wat verwarrend vindt. Zo filmt lijn 52 naar De Punt bijvoorbeeld "De Punt via Centrum". Da's leuk, maar niet erg duidelijk meer als je dat ding in Eelde tegenkomt ;-) Kan zoiets niet aan GPS gekoppeld worden, zodat de toevoeging "Centrum" verdwijnt zodra de bus het centrum uit is?
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door JeePee »

Is een storing die we merkwaardig genoeg gisteren niet hadden. Nu blijven alle bussen op de eerste via bestemming hangen. Dat wordt snel opgelost. In principe filmt de bus tot de WA Scholtenstraat "De Punt via Centrum", daarna "De Punt via Eelde". Vlak voor Eelde is het dan "De Punt Busstation". Tot zover de theorie, nu weer werkend krijgen. Lijn 5 wisselt zelfs iets van 6x van via bestemming, evenals lijn 73.

Verder ging het aardig, ondanks de grote files (13km op A28, 8km op A7) rond Groningen (exces was een 619 met +0,0 bij Tynaarlo en +40 op Zernike). Door creatief om te gaan met de versterkingsbussen konden we eigenlijk alle vertrekkende ritten op CS wel aardig op tijd weg krijgen. De zware spitsstroom naar Zernike, Vinkhuizen en Lewenborg is goed verwerkt, over het algemeen was er vrijwel altijd een bus aan het laden als het nodig was. Was zelf gisteren en vanochtend (vanaf 5.45) op CS. Dat nog de hele week, maar dan wat later. Uurtje of 7:30 ongeveer.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Veolia in Tilburg heeft het wel.
Neem lijn 11 vanaf Goirle... eerst staat er Tilburg op de film en wanneer de bus Tilburg inrijdt veranderd de film naar 'Centrum - CS'. En als het centrum aangedaan is veranderd het in 'Centraal Station'.
3 0 7 9
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door JeePee »

Zoals er ook staat heeft GD het dus ook, alleen werkte het merkwaardig genoeg niet vandaag ;)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Chauf21 »

Even tussendoor, nog over die OV-chipkaartoplaadautomaten in bussen: vanmiddag zag ik dat een groot aantal Amba's van DuinBollen (etc.) ook zijn voorzien van de kastjes!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

De bussen waren al voorbereid, dus dit was een tweede logische stap. Had het niet zo snel verwacht, maar top :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Vandaag het nieuwe busstation achter Amsterdam CS eens opgeweest. Het ziet er allemaal nogal tijdelijk uit, maar ja, dat is het ook gewoon. Je hebt wel een mooi uitzicht over het IJ. De bussen rijden nu onder de spoorbruggen aan de oostkant door, naar het noorden langs het oude busstation en de normale route over de Oosterdoksdam, richting CS over de Kamperbrug en de sporen van de tram.
Het oude Arriva-busstation is afgezet met hekken, ze gaan het deze week nog slopen. Wordt straks nog uitzoekerij als ik vanaf de bibliotheek naar CS loop hoe ik dan moet gaan.
Ik doe ook maar wat
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door mb90 »

Vanmorgen rond 8:15 uur reed TCR op lijn 174 vanuit Klaaswaal naar Rotterdam Zuidplein met de TCR 405. Dit is een Alliance B95. Lang geleden dat ik deze gezien heb. :) Jammergenoeg was het nog te donker voor een foto van een rijdende bus.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Het oude Arriva-busstation is afgezet met hekken, ze gaan het deze week nog slopen. Wordt straks nog uitzoekerij als ik vanaf de bibliotheek naar CS loop hoe ik dan moet gaan.
Onderlangs, bij de tramsporen naar beneden, maar niet de spoorbruggen onderdoor maar gewoon rechtdoor. Dat was ook de omleiding voor de bussen. En anders ligt er nog een houten voetgangerbruggetje onder de spoorbruggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Mja volgens mij kun je gewoon achter het oude busstation langslopen ja. Zal zo wel even kijken als ik hier wegga. Beetje uitzoekerij hou ik wel van :wink:
Ik doe ook maar wat
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daan »

@Jeepee, bedankt voor de uitleg. Zal eens kijken of ik je morgenochtend kan vinden tussen alle bussen ;)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Joshua »

Freek schreef:Volgens mij was er vandaag een landelijk OVC storing. Had vnamorgen in zowel de nieuwe aardgas Brengbus een niet werkend OVC als terug in de Heyendaalshuttle. Ook andere bussen zag ik met rode lampjes rond rijden. Bij mijn oplaadpunt meldde verkoper mij dat het oplaadpunt niet werkt omdat de stekker ivm een landelijke storing er 24 uur uit moest.
Over de landelijke storing is mij ook vertelt in de Primera in de stad. Maar toen ik op het station was werkte het oplaad punt in de AH wel normaal. Dus het is niet overal het geval.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Het viel me trouwens op... sinds 13 december is lijn 99 (Nijmegen - Uden) overgenomen door Arriva, en sinds die tijd is lijn 99 verdwenen van de displays van DRIS op het station...
3 0 7 9
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door |Pim| »

Jammer genoeg wel ja.

Ik begin een beetje een hekel te krijgen aan arriva. Omdat de lijnen 91 92 die bij ons door het dorp komen vaak de rest bussen zijn :(
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Kennelijk blijft het lastig een DRIS te maken wat werkt met zowel InfoXX/Qbis als Prodata/Albatros voor de communicatie vanuit de bus. In Nijmegen staan dus de bussen met laatstgenoemde systemen er niet op en hier in Dordt is het precies andersom en verschijnen de Qbuzz-lijnen er niet op.

Viel me trouwens vanmorgen ook nog op dat de bestemmingen van de stadslijnen hier nu weer in kleine letters i.p.v. volledig hoofdletters op de DRIP's staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Chauf21 »

Het gaat niet lekker op de Rotterdamse tak van de Randstadrail: al twee dagen/nachten achter elkaar heeft het gevroren en rijden er (door ijsafzetting en defecte wissels) geen metro's. Er wordt met bussen gependeld tussen de stations Leidschenveen en Hofplein...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Metro's met één stroomafnemer zeker... dan hebben ze dus waarschijnlijk hetzelfde probleem als de E-GTW's begin dit jaar hadden: geen spanning door de isolerende laag ijs (al lijken die er nu juist weinig last van te hebben).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Freek »

Reiziger Ddrs schreef:Kennelijk blijft het lastig een DRIS te maken wat werkt met zowel InfoXX/Qbis als Prodata/Albatros voor de communicatie vanuit de bus. In Nijmegen staan dus de bussen met laatstgenoemde systemen er niet op en hier in Dordt is het precies andersom en verschijnen de Qbuzz-lijnen er niet op.

Viel me trouwens vanmorgen ook nog op dat de bestemmingen van de stadslijnen hier nu weer in kleine letters i.p.v. volledig hoofdletters op de DRIP's staan.
Het ligt niet aan het systeem. De vervoerder van de concessie Arnhem-Nijmegen is verplicht om zijn data in formaat X aan te leveren zodat het werkt op de DRIS. Als er een nieuwe vervoerder komt die dus niet met InfoXX of Qbis werkt is deze ook verplicht aan te leveren in formaat X. De DRIS blijft dan dus werken. Arriva rijdt de concessie Arnhem-Nijmegen niet en is vanuit de Concessie Brabant blijkbaar niet verplicht om de Stadsregio Arnhem-Nijmegen zijn data in formaat X aan te leveren. De fout ligt dus bij de vervoerder, in dit geval Arriva die zijn data niet in formaat X aanlevert.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Joshua »

|Pim| schreef:Jammer genoeg wel ja.

Ik begin een beetje een hekel te krijgen aan arriva. Omdat de lijnen 91 92 die bij ons door het dorp komen vaak de rest bussen zijn :(
Mill is onrembedaal gebied. Ik ben ook zeer blij dat ik niet meer in Mill woon en verhuist ben naar Nijmegen.
Wat mis ik de tijden dat Lijn 91 nog door reedt naar Nijmegen.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door |Pim| »

Ow heb jij in mill gewoont?

Welke straat heb je dan gewoond?

Back on toppic: Ik herriner me nog vorig jaar dat bus 91 s ochtends prop en propvol was toen het sneeuwde, en tegen woordig is ie s ochtends ook egt vol hoor.
Laatst gewijzigd door |Pim| op di 15 dec 2009, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Joshua »

Reiziger Ddrs schreef:Kennelijk blijft het lastig een DRIS te maken wat werkt met zowel InfoXX/Qbis als Prodata/Albatros voor de communicatie vanuit de bus. In Nijmegen staan dus de bussen met laatstgenoemde systemen er niet op en hier in Dordt is het precies andersom en verschijnen de Qbuzz-lijnen er niet op.

Viel me trouwens vanmorgen ook nog op dat de bestemmingen van de stadslijnen hier nu weer in kleine letters i.p.v. volledig hoofdletters op de DRIP's staan.
Ja en toch zouden ze hier eens iets aan moeten doen. Genoeg gebruikers die gewoon blind op het scherm gaan kijken en niet snappen dat hun lijn er niet op komt te staan.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door webguy »

Pfft, komen er gewoon twee gebruikers uit Mill :P Ik had een klasgenoot daar vandaan op de HAN in Arnhem. Als die later dan 17:30 uur weg ging kwam 'ie niet thuis geloof ik. Wat een gat...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten