(BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door |Pim| »

De laatste bus uit Cuijck vertrekt daar om 19:57.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Twee Citaro geledes op de Zaanse lijn 87. Ik geloof niet dat het nodig was, het aantal passagiers was op twee handen te tellen :?

GVB-Lijn 60 rijdt zo goed als leeg rond, misschien te vroeg met mijn oordeel, maar 3 bussen met hooguit 2 passagiers vind ik niet echt veel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Joshua »

|Pim| schreef:Ow heb jij in mill gewoont?

Welke straat heb je dan gewoond?

Back on toppic: Ik herriner me nog vorig jaar dat bus 91 s ochtends prop en propvol was toen het sneeuwde, en tegen woordig is ie s ochtends ook egt vol hoor.
Nou goed Arriva rijdt beter als BBA vind ik eigenlijk. Maar wat mis ik die tijd er voor dat Hermes nog gewoon met zijn lijn 91 door reedt naar Nijmegen.


Nijmegen is momenteel toch wel de kleurrijkste stad van Nederland als het om bussen gaat.
Wat ik vandaag allemaal voorbij heb zien komen op het station:
BRENG Roze (Nijmegen)
BRENG Blauw (Arnhem)
Connexxion (oude bussen)
Hermes
Novio
Arriva Brabant
Arriva Rivierenland
Veolia Limburg
Niag Duitsland

Er rijden dus gewoon 9 verschillende soorten huisstijlen door Nijmegen heen.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Maik »

Er rijdt blijkbaar een Breng Amba bij Syntus, op lijn 29(18:50 uit Doetinchem) zag ik er één.
Pommes.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door tsov »

Nee, Breng rijdt tegenwoordig ook naar Doetinchem ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

En wel 70% van de ritten als ik goed herinner wat ik hier gisteren over las.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Maik »

Aha, dat verklaard een hoop :P .
Pommes.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

In Dordrecht is sinds de nieuwe dienstregeling sprake van een stukje uitermate bijzondere planning. Ving vanavond onderweg naar huis een conversatie via het bakkie op tussen de chauffeurs van twee lijnen 7: beide bussen reden in dezelfde richting in dezelfde straat achter elkaar aan en waren, volgens Albatros althans, allebei keurig op tijd. Daar klopt toch ergens iets niet helemaal :mrgreen:

De chauffeur van de achterste bus informeerde al of z'n voorganger soms flink vertraagd was :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

GVB heeft haar omroep veranderd

Vergeet niet in- en uit te checken met uw OV-chipkaart / Don;t forget to check in and out with your public transport chipcard.

is veranderd naar:

Verlaat u het voertuig? Vergeet dan niet uit te checken met uw OV-chipkaart. / Exiting this vehicle? Please remember to check out with your public transport chipcard.


Maar het zou GVb niet zijn als ze een halte waren vergeten / waar de oude omroep nog wordt gespeeld. In dit geval: Hobbemastraat.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Had het vandaag inderdaad gehoord ;)
Alleen in sommige gevallen is de omroep te laat.... omdat de zin zo lang is speelt ie nog af als de deuren al opengaan :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Wat zag ik ervan zeggen, ik moet er nog even aan wennen.
Maar het klinkt in ieder geval nog steeds een stuk beter dan dat Kleines Mädchen dat bij cxx na Marion ineens begint te jengelen: 'Reist u verder met de metroooóóóó? Dan kan alléén met een óó-veechipkaart.'.... :x :evil: :neg: :cry:
Ik doe ook maar wat
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Geef d'r een snoepje en ze is stil ;)
3 0 7 9
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ruben »

--Stefan-- schreef:Had het vandaag inderdaad gehoord ;)
Alleen in sommige gevallen is de omroep te laat.... omdat de zin zo lang is speelt ie nog af als de deuren al opengaan :P
Net nadat ik voor de eerste keer dat nieuwe bericht hoorde, liepen er 2 toeristen met koffer argeloos de tram uit bij Rembrandtplein. Zeer waarschijnlijk reizend op een weggooi kaart, maar daarmee is uitchecken geloof ik net zo gewenst. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

De eerste keer dat ik het hoorde zat ik achterin een Jonckheer en verstond ik er geen zak van, vanwege die pracht van een Euro-2 dieselmotortje :P Een dag later in de tram verstond ik pas goed wat er gezegd werd :)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door reisthijs »

Wat mij verbaasde vanochten, dat ik bij het inchecken voor de metro op Amsterdam Bijlmer de melding "overstap OK" kreeg. GVB heeft dus blijkbaar een ruime definitie van overstappen met de ov-chipkaart, dat het zelfs als overstap telt als je in Utrecht (in de bus) uitcheckt en in Amsterdam weer incheckt - zolang dat maar binnen 35 minuten is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Chauf21 »

Dat hebben alle vervoerders; in- en uitchecklocaties maken bij overstappen niet uit, in- en uitcheckmoment (-tijd) wel :)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Joshua »

Chauf21 schreef:Dat hebben alle vervoerders; in- en uitchecklocaties maken bij overstappen niet uit, in- en uitcheckmoment (-tijd) wel :)
Als je dan ook niet opnieuw een instap tarief hoeft te betalen is dat helemaal mooi :D
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Geert »

Ja, dat is het voordeel van een overstap: je hoeft geen instaptarief te betalen. Overigens, een transactie bij NS telt niet mee voor de overstap las ik laatst. Kan iemand dat bevestigen cq. ontkennen? :?
Graafschap
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 18:59

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Graafschap »

Maik schreef:Er rijdt blijkbaar een Breng Amba bij Syntus, op lijn 29(18:50 uit Doetinchem) zag ik er één.
Weet je toevallig ook welk nummer?
tsov schreef:Nee, Breng rijdt tegenwoordig ook naar Doetinchem ;)
Met eigen materieel of van Syntus?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Geert schreef:Ja, dat is het voordeel van een overstap: je hoeft geen instaptarief te betalen. Overigens, een transactie bij NS telt niet mee voor de overstap las ik laatst. Kan iemand dat bevestigen cq. ontkennen? :?
Helaas moet ik dat bevestigen, dat komt door het afwijkende opstaptarief.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Maik »

Graafschap schreef:
Maik schreef:Er rijdt blijkbaar een Breng Amba bij Syntus, op lijn 29(18:50 uit Doetinchem) zag ik er één.
Weet je toevallig ook welk nummer?
Nope, ik zag hem staan vanaf de Terborgseweg :wink: .
Pommes.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door MdJ »

Vandaag wilde ik met de bus naar het zwembad Malkander... Lijn 3 (Matenhoeve-Rijkskantoren/Apenheul) en lijn 9 (Anklaar->Componistenkwartier) Mijn bus vertrekt om 17:31 vanaf mijn halte, ik vertrek optijd van huis.

Komt er ineens lijn 4 (naar het "gewijzigde" "Gelre ziekenhuis") de hoek om rijden. Die had slechts +14. Halverwege +12, op het station +11. Op het stukje (Mijn halte-station) waren niet veel potentiele klanten, waarschijnlijk had lijn 3 die ervoor zat ook een dusdanige vertraging. Vanaf het station was het wel druk.

Lijn 17 (Sprenkelaar-station), 8 (zowel richting Anklaar als richting Rivierenkwartier) en 10 (station-Kerschoten) hadden +15, waarbij de eerdere bus dus al ingehaald had. Lijn 8 richting Zuid kwam binnen met lijn 9 richting Zuid, lijn 10 haalde de andere lijn 10 op het station in, lijn 8 haalde op het station lijn 9 weer in.

Terugweg: een lijn 8 is vervangend door een versterkingsbus (citaro); die zag ik later op lijn 6 rijden, welke in de avond aan elkaar gekoppeld zijn. Lijn 10 reed met "mijn" citaro (5459) en ook op lijn 1 een streekbus: De 5044. Aan het omloopnummer (102) te zien zat deze dus al vanaf vanochtend op lijn 1...
Bij twijfel: gebruik beton.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door mb90 »

De routestrip langs spoor 1 van metrostation Coolhaven in Rotterdam loopt behoorlijk op de zaken vooruit (een jaar of 3). Lijn A gaat al door naar Vlaardingen West, lijn B naar Hoek van Holland Strand en het nieuwe station Steendijkpolder in Maassluis is al klaar....:
Afbeelding
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

--Stefan-- schreef:Had het vandaag inderdaad gehoord ;)
Alleen in sommige gevallen is de omroep te laat.... omdat de zin zo lang is speelt ie nog af als de deuren al opengaan :P
Het viel me vandaag ook op dat de omroep is toegevoegd is bij haltes waar het voorheen niet was, zoals het Koningsplein. En........ Johan Huizingalaan, of all places...... :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Juist logisch, vanwege de overstap op lijn 18 en 19.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten