Overlegpagina's

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Overlegpagina's

Bericht door Suus »

Sommige mensen die een reactie plaatsen op een overlegpagina gebruiken daarbij geen inspringingen (Te plaatsen met dubbele punten voor de reactie). Als je dat wel doet, wordt een discussie beter te volgen, omdat het daardoor een soort stapeltje wordt in plaats van een onsamenhangend verhaal. Dan wordt het namelijk een verzameling alinea's die moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn. In ieder geval zal het van mijn kant erg gewaardeerd worden :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Overlegpagina's

Bericht door Daniel »

Als die inspringingen er nu automatisch zouden komen als je via het +'je een reactie toevoegd... heb er weinig zin in eerst te gaan tellen hoeveel reacties er al op de overlegpagina staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Overlegpagina's

Bericht door Geert »

Je kunt ook eerst een voorbeeld van je reactie bekijken, dan zie je vanzelf of je genoeg dubbele punten gebruikt. Je kunt natuurlijk ook naar de tekst boven je kijken (als je gewoon de overlegpagina edit).
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Overlegpagina's

Bericht door Chauf21 »

Het wel plaatsen van de dubbele puntjes (zo veel werk is dat niet), zorgt er wel voor dat de discussies een stuk leesbaarder en overzichtelijker blijven :idea:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Overlegpagina's

Bericht door Daniel »

Nouja, zoals 'ie nu is met een terugspringing is er ook niks mis met de leesbaarheid (en dan zou je met één dubbele punt kunnen volstaan). Heb het idee dat het + knopje daar wel wat mee doet soms, maar dat je het met de bewerk-knop volledig zelf moet bepalen.
Bij veel reacties worden de dubbele punten juist minder wenselijk omdat je dan hele smalle teksten gaat krijgen (weinig woorden per regel)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Overlegpagina's

Bericht door Geert »

Het voordeel van de inspringing is dat je zelf kunt bepalen op welk deel je reageert. Begin je weer helemaal vooraan, begin je dus een nieuwe discussie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Overlegpagina's

Bericht door Wubbo »

Reiziger Ddrs schreef:Nouja, zoals 'ie nu is met een terugspringing is er ook niks mis met de leesbaarheid
In een normale discussie ben ik het met Bee en Chauf21 eens en vind ik inspringingen handig, zo kun je het ook zien als je op een eerder deel reageert (door een mindere inspringing). Echt een moeite is het niet, ik zou het dus ook fijn vinden als mensen er op zouden willen letten.

Als het geautomatiseerd ook kan (wat ik uit jouw teksten proef) dan zou ik willen voorstellen om die uitbreiding gewoon te installeren, volgens mij kun jij dat ook ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Overlegpagina's

Bericht door Daniel »

Heb geen idee of dat kan, weet zelf wel redelijk wat van het gebruiken van MediaWiki op zich, maar niet bepaald van uitbreidingen installeren.
Automatiseren is vooral handig om te voorkomen dat je het vergeet en effectiever met nieuwe gebruikers die nog niet weten dat we het wenselijk vinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten