Kort buitenlands nieuws
Re: Kort buitenlands nieuws
End of the line: Final Virgin Trains service to depart on Saturday
Britain’s longest-running rail franchise comes to an end on Saturday after more than 22 years as Virgin Trains operates its final services. The firm, which began serving the West Coast Main Line in March 1997, is being replaced by Avanti West Coast. Almost 500 million journeys have been made with Virgin Trains, which is owned by Sir Richard Branson’s Virgin Group and Stagecoach.
The final service will be the 9.42pm departure from London Euston to Wolverhampton.
Bron en meer: ITV News/ITN
De bekendste treinmaatschappij van het Verenigd Koninkrijk, Virgin Trains (West Coast), heeft na 22 jaar vandaag zijn laatste dag. Vanaf morgen vallen de langeafstandstreinen over de Britse westkustroute onder een nieuwe concessie, die in handen is van First en Trenitalia.
Britain’s longest-running rail franchise comes to an end on Saturday after more than 22 years as Virgin Trains operates its final services. The firm, which began serving the West Coast Main Line in March 1997, is being replaced by Avanti West Coast. Almost 500 million journeys have been made with Virgin Trains, which is owned by Sir Richard Branson’s Virgin Group and Stagecoach.
The final service will be the 9.42pm departure from London Euston to Wolverhampton.
Bron en meer: ITV News/ITN
De bekendste treinmaatschappij van het Verenigd Koninkrijk, Virgin Trains (West Coast), heeft na 22 jaar vandaag zijn laatste dag. Vanaf morgen vallen de langeafstandstreinen over de Britse westkustroute onder een nieuwe concessie, die in handen is van First en Trenitalia.
Re: Kort buitenlands nieuws
Virgin was vooral vroeger berucht om zijn vertragingen. Zodra Richard Branson ergens te laat kwam vroegen ze hem of hij met zijn eigen maatschappij gekomen was.
Re: Kort buitenlands nieuws
De Belgen gaan weer eens staken.
NMBS meldt het volgende.
NMBS meldt het volgende.
Door een staking zal het treinaanbod beperkt zijn van woensdag 18 december (22u) tot donderdag 19 december (22u).
We betreuren de mogelijke hinder die je hierdoor zal ondervinden.
Een alternatieve treindienst wordt opgesteld op basis van het beschikbare personeel.
Re: Kort buitenlands nieuws
Volgens mij kunnen de auteurs van Spoorwegen ook een kopje 'Stakingen' gaan toevoegen bij België, zoals ze dat al jaren bij Frankrijk doen. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik vind één 24-uursstaking reuze meevallen. Bij de Fransen ligt sinds al 5 december het meerendeel van al het OV plat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
En dan de concurrentie aan willen gaan met het vliegverkeer. (A)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Kort buitenlands nieuws
Gelukkig staken de luchtverkeersleiders ook, zoals traditie verlangt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Dus Frankrijk is alleen per bus bereikbaar, waar het OV betreft?
En dat al sinds 5 december?
En dat al sinds 5 december?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Kort buitenlands nieuws
Het treinverkeer is ernstig beperkt, er rijden wel wat treinen maar heel veel is het niet. Thalys en Eurostar rijden 50-75% van de gebruikelijke dienstregeling, binnen Frankrijk is de situatie ernstiger: morgen rijdt 25% van de TGV's, 20% van de voorstadstreinen rond Parijs, 30% van de regionale treinen wordt gereden of vervangen door bussen, en maar 5% van de Intercités-treinen rijdt. Morgen rijden er minder treinen dan vandaag, omdat er meer stakingsoproepen zijn gedaan.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik las in het Duitse treinmagazine mobil dat er in Duitsland een nieuwe stem 'uitgerold' gaat worden voor de stationsomroepberichten. De vrouwenstem wordt vervangen door een man, Heiko Grauel (45), die in een systeem maar liefst 14.000 zinnen heeft ingesproken die lang niet allemaal met het spoor te maken hebben, maar waardoor losse klanken, woorden en zinnen voor omroepberichten wel zo natuurlijk mogelijk klinkend aan elkaar kunnen worden geplakt. Ook de reisinformatie op de borden wordt anders vormgegeven.
Al deze vernieuwingen worden deze maand eerst op een paar kleinere stations doorgevoerd (Plauen im Vogtland, Dresden-Neustadt en Renningen) en steeds verder uitgerold.
Al deze vernieuwingen worden deze maand eerst op een paar kleinere stations doorgevoerd (Plauen im Vogtland, Dresden-Neustadt en Renningen) en steeds verder uitgerold.
Ik doe ook maar wat
Re: Kort buitenlands nieuws
Tot ziens, "Blechelse"!
Dat is geen klassieke treinmagazine, maar het klantenmagazine van de DB! ;)Ardan schreef:Ik las in het Duitse treinmagazine mobil
Re: Kort buitenlands nieuws
Bus-crash in Hong Kong eist zes levens
https://www.scmp.com/news/hong-kong/soc ... -bus-crash
https://www.scmp.com/news/hong-kong/soc ... -bus-crash
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Kort buitenlands nieuws
Réforme des retraites : une grève désormais aussi longue que celle de 1995
Le mouvement social contre la réforme des retraites est entré, jeudi, dans sa quatrième semaine, égalant ainsi en durée le conflit de 1995. Alors qu'aucun porte de sortie n'est visible, une nouvelle journée d'action est prévue, samedi.
[...]
Si la grève se poursuivait jusqu'au 9 janvier, date de la prochaine journée de grèves et de manifestations interprofessionnelles, le record de 28 jours de grève de 1986/87 à la SNCF pourrait bien être battu. Cette année-là, la grève s'était organisée, sans trêve de Noël, pour la défense des salaires et les conditions de travail.
Bron en meer: France 24
De huidige staking bij de SNCF, die begonnen is op 5 december, heeft vandaag zijn 23e dag gehad. Dit betekent dat deze staking nu langer duurt dan die van 1995, die 22 dagen aaneengesloten duurde en ook over pensioenhervormingen ging. Er lijkt vooralsnog geen schot in de zaak te zitten, de volgende gesprekken tussen de regering en de vakbonden zijn pas gepland voor 7 januari aanstaande, en beide kampen lijken nog niet bereid om op te geven. Het lijkt er dan ook sterk op dat dit de langste aaneengesloten staking ooit gaat worden bij de SNCF, dit record staat op 28 dagen staking, in 1986/87.
Le mouvement social contre la réforme des retraites est entré, jeudi, dans sa quatrième semaine, égalant ainsi en durée le conflit de 1995. Alors qu'aucun porte de sortie n'est visible, une nouvelle journée d'action est prévue, samedi.
[...]
Si la grève se poursuivait jusqu'au 9 janvier, date de la prochaine journée de grèves et de manifestations interprofessionnelles, le record de 28 jours de grève de 1986/87 à la SNCF pourrait bien être battu. Cette année-là, la grève s'était organisée, sans trêve de Noël, pour la défense des salaires et les conditions de travail.
Bron en meer: France 24
De huidige staking bij de SNCF, die begonnen is op 5 december, heeft vandaag zijn 23e dag gehad. Dit betekent dat deze staking nu langer duurt dan die van 1995, die 22 dagen aaneengesloten duurde en ook over pensioenhervormingen ging. Er lijkt vooralsnog geen schot in de zaak te zitten, de volgende gesprekken tussen de regering en de vakbonden zijn pas gepland voor 7 januari aanstaande, en beide kampen lijken nog niet bereid om op te geven. Het lijkt er dan ook sterk op dat dit de langste aaneengesloten staking ooit gaat worden bij de SNCF, dit record staat op 28 dagen staking, in 1986/87.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik ben vooral verbaasd dat er überhaupt nog records te verbreken zijn op dat gebied in Frankstrike :')
Re: Kort buitenlands nieuws
Op 4 en 5 januari heb ik een reisje naar Londen met Eurostar. Moet ik me zorgen maken?
Re: Kort buitenlands nieuws
Niks moet, alles mag :Y
Re: Kort buitenlands nieuws
Nee, als het goed is niet. De laatste tijd vallen alleen enkele ritten uit tussen Londen en Parijs, alles naar Brussel en verder rijdt. Als je op 9 januari zou gaan reizen zou het een ander verhaal worden, dat is de volgende grote protestdag (met dus extra stakers). De lijst van geschrapte ritten is (vandaag t/m 3 januari) te vinden op de site van Eurostar.en-es schreef:Op 4 en 5 januari heb ik een reisje naar Londen met Eurostar. Moet ik me zorgen maken?
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Kort buitenlands nieuws
Het rijden met vervuilende bussen wordt voor De Lijn een kostbare zaak. Het binnenrijden van een milieuzone met bussen die niet aan de eisen voldoen kan het komende jaar zelfs een kostenplaatje van 8 miljoen euro opleveren.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/28/lez-de-lijn/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/28/lez-de-lijn/
Re: Kort buitenlands nieuws
Er zijn dus nog steeds Euro2-bussen bij De Lijn? Die moeten ondertussen toch ook al ruim 20 jaar oud zijn, want nieuwe voertuigen moeten sinds 1999 aan Euro3 voldoen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
- Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)
Re: Kort buitenlands nieuws
Ja, die bussen zijn er. Zelf zie ik deze bussen regelmatig nog rijden, onder meer op lijn 318 (Brussel - Moortsel (- Leuven)), maar ook op andere lijnen in Zuid-West Brussel komen ze nog voor. Zijn soms ook echt ruk.
Paar maanden geleden was het erg aan het regenen, en linksachterin stroomde het water gewoon naar binnen. Ik zeg het tegen de chauffeur, zijn reactie was een 'achja'.
De Lijn is echt een chaotisch zootje ongeregeld soms; onduidelijke lijnen, dienstregelingen, slecht materieel, slechte communicatie, en personeel dat er ook geen zin meer in heeft.
Paar maanden geleden was het erg aan het regenen, en linksachterin stroomde het water gewoon naar binnen. Ik zeg het tegen de chauffeur, zijn reactie was een 'achja'.
De Lijn is echt een chaotisch zootje ongeregeld soms; onduidelijke lijnen, dienstregelingen, slecht materieel, slechte communicatie, en personeel dat er ook geen zin meer in heeft.
Re: Kort buitenlands nieuws
Is dit niet gewoon een grap?umbusko schreef:De Lijn gaat voortaan ook losse kaartjes en 10-rittenkaarten e.d. op elektronische kaarten verkopen. Die hoef je dan alleen nog maar bij iedere op- of overstap in te checken, uitchecken hoeft niet. Magneetkaarten dien je op te maken voor 1 april. (Daar mag ik wel mee gaan opschieten dan; ik heb nog 10 ritten liggen. -o- )
🍉
Re: Kort buitenlands nieuws
Een belgenmop zeker? :')
Re: Kort buitenlands nieuws
In België kan alles. Zo ook: vanaf morgen t/m vrijdag wordt er gestaakt bij De Lijn. De precieze impact is nog niet bekend. :')
Re: Kort buitenlands nieuws
Amai zenne, da zal toch juist nie 't geval sijn é?Aking schreef:Een belgenmop zeker? :')
🍉
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik dacht ergens in een nieuwsbericht gelezen te hebben dat je de magneetkaart-ritten over zou kunnen zetten op een Mobib-kaart (maar ze waren er nog niet over uit hoe ze dat gingen doen), maar op de site van de Lijn kon ik daar niks over terugvinden. Dat wordt de komende maanden maar een paar keer richting Vlaanderen, want ik heb nog 8 ritten over..Hainje schreef:Is dit niet gewoon een grap?umbusko schreef:De Lijn gaat voortaan ook losse kaartjes en 10-rittenkaarten e.d. op elektronische kaarten verkopen. Die hoef je dan alleen nog maar bij iedere op- of overstap in te checken, uitchecken hoeft niet. Magneetkaarten dien je op te maken voor 1 april. (Daar mag ik wel mee gaan opschieten dan; ik heb nog 10 ritten liggen. -o- )
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten