Statistieken: méér dan cijfertjes.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik kom dit jaar aan de volgende extremen:
Noord:Zwolle
Oost:Almelo
Zuid:Marche-En-Famenne
West:Brugge
Als ik naar mijn 18 jaar op deze planeet kijk:
Noord:Buitenpost
Oost:Groningen
Zuid:Luxemburg(stad)
West:Brugge(sinds 2019!)(voorheen:Cadzand-Bad)
Noord:Zwolle
Oost:Almelo
Zuid:Marche-En-Famenne
West:Brugge
Als ik naar mijn 18 jaar op deze planeet kijk:
Noord:Buitenpost
Oost:Groningen
Zuid:Luxemburg(stad)
West:Brugge(sinds 2019!)(voorheen:Cadzand-Bad)
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Oh ja dat is ook wel leuk *O*
De extremen die ik de afgelopen 21 jaar heb gehad:
Noord: Vliegveld Skavsta in de buurt van Nyköbing (Zweden)
Oost: Hel (Polen)
Zuid: Bolzano (Italië)
West: station Kensington Olympia in het westen van Londen (VK) :')
Niet enorm ver dus.
De extremen die ik de afgelopen 21 jaar heb gehad:
Noord: Vliegveld Skavsta in de buurt van Nyköbing (Zweden)
Oost: Hel (Polen)
Zuid: Bolzano (Italië)
West: station Kensington Olympia in het westen van Londen (VK) :')
Niet enorm ver dus.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Noord: Groningen
Oost: Mönchengladbach Hbf
Zuid: Bristol Temple Meads of Cardiff Central (kan niet goed zien welke zuidelijke ligt)
West: Swansea
Oost: Mönchengladbach Hbf
Zuid: Bristol Temple Meads of Cardiff Central (kan niet goed zien welke zuidelijke ligt)
West: Swansea
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Sinds mijn laatste stand van zaken alhier:
Zijn de extremen niet meer verder gewijzigd, dat komt volgend jaar misschien wel weer *O*Aking schreef:Oh en met dit tripje zijn er ook nog wat dingen gewijzigd:
Noordelijkste station (ongewijzigd): Narvik
Oostelijkste station (was Istanbul): Odessa
Zuidelijkste station(was Istanbul): Pragal (Caïro als je de stations waar ik niet per trein ben geweest meetelt)
Westelijkste station (was Londen): Cascais
En mijn langste reis in één trein is Beograd Centar - Zurich HB met 22 uur en 35 minuten *O*
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Oeh :D In 2019 heb ik redelijk veel met de trein gereisd, met name omdat ik het nu ook als woon-werkverkeer en af en toe voor zakenreizen gebruik. In totaal ben ik uitgekomen op 31.312 km, bijna een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar, maar nog geen record. 14.056 km daarvan was in het buitenland, in 14 verschillende landen. 28 heb ik per trein een landsgrens overgestoken, via 14 verschillende grensovergangen. 14.794 km was voor woon-werkverkeer of voor zakenreis, wat het totaal natuurlijk flink opkrikt ;) Zes nachten zijn dit jaar in een nachttrein doorgebracht, sinds ik in 2008 voor het eerst in een nachttrein stapte zijn dit er nu in totaal 90. Verder heb ik dit jaar twee nieuwe landen bezocht (Mali en Vaticaanstad), zodat het totaal nu op 68 staat. In 51 van die landen heb ik met de trein gereisd. Bussen enzo houd ik niet bij. Vliegen is dan weer niet echt OV (andere discussie) en doen we op dit forum niet, maar toch: 20 vluchten dit jaar, waarvan 8 zakelijk en 12 privé.
Tenslotte nog de extrema van bezochte plekken:
In 2019:
Noord: Edinburgh, UK
Oost: Baku, Azerbeidzjan
Zuid: Siby, Mali
West: Siby, Mali
In totaal:
Noord: Poolcirkel, Yukon Highway, Alaska, USA
Oost: Gyeongju, Zuid-Korea
Zuid: Buenos Aires, Argentinië
West: Denali National Park, Alaska, USA
Tenslotte nog de extrema van bezochte plekken:
In 2019:
Noord: Edinburgh, UK
Oost: Baku, Azerbeidzjan
Zuid: Siby, Mali
West: Siby, Mali
In totaal:
Noord: Poolcirkel, Yukon Highway, Alaska, USA
Oost: Gyeongju, Zuid-Korea
Zuid: Buenos Aires, Argentinië
West: Denali National Park, Alaska, USA
Mijn Flickr account.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik ben momenteel nog onderweg dus de eindstand van wat hieronder staat volgt morgen ergens aan het einde van de middag
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
@Timon91: alleen qua oostelijke punt kan ik jouw bijbenen. De rest nog niet.
Oost: Narita Airport bij Tokyo (2019)
Zuid: Marokko, ergens tussen de Hoge Atlas en de Anti-Atlas (2017)
West: Sintra (2018)
Noord: Vantaa - Helsinki Airport (2018)
Extremen in 2019
per OV:
Oost: Narita Airport
Zuid: Kansai Airport Osaka
West: Bergen op Zoom
Noord: Leeuwarden
Oost: Narita Airport bij Tokyo (2019)
Zuid: Marokko, ergens tussen de Hoge Atlas en de Anti-Atlas (2017)
West: Sintra (2018)
Noord: Vantaa - Helsinki Airport (2018)
Extremen in 2019
per OV:
Oost: Narita Airport
Zuid: Kansai Airport Osaka
West: Bergen op Zoom
Noord: Leeuwarden
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
ik heb de afgelopen week wat lijntjes zitten trekken met BRouter op basis van mijn geheugen en google locatie data. Daarmee ben ik nu tot een redelijk compleet kaartje van mijn afgelegde routes per OV in de afgelopen jaren gekomen. Jammer genoeg kan ik niks terugvinden over de S-Bahn en tram in Berlijn en mijn metrogebruik in Moskou, waar mijn geheugen ook tekort schiet.
Kaartje:
Verder voor mijn OV-extremen van 2019:
Noord: Station Zwolle
Oost: Station Enschede
Zuid: Washington, Archives-Navy Mem’l-Penn Quarter Station Metrostation
West: Bronte Go Station. (Buitenwijkstation van het Go transit netwerk van Toronto)
Hiermee komen we op het volgende totaalplaatje:
Noord: Metronet Moskou
Oost: Metronet Moskou
Zuid: Washington, Archives-Navy Mem’l-Penn Quarter Station Metrostation (Nieuw)
West: Bronte Go Station (Nieuw)
Jammer genoeg heb ik niet op alle plekken waar ik was het OV kunnen pakken, zo hebben ze in IJsland alleen wat buslijntjes door Reykjavik, ben ik in Oslo het vliegveld niet uitgeweest, is op Curaçao het OV niet erg gebruiksvriendelijk en kun je in Zuid-Afrika voor je eigen veiligheid maar beter de treinen en bussen vermijden.
Volgend jaar lekker interrailen door Oost-Europa (dat is het plan tenminste), dus dan wat meer treinkilometers en wat minder vliegen. dat is ten slotte wel zo duurzaam.
Kaartje:
- Spoiler: show
Verder voor mijn OV-extremen van 2019:
Noord: Station Zwolle
Oost: Station Enschede
Zuid: Washington, Archives-Navy Mem’l-Penn Quarter Station Metrostation
West: Bronte Go Station. (Buitenwijkstation van het Go transit netwerk van Toronto)
Hiermee komen we op het volgende totaalplaatje:
Noord: Metronet Moskou
Oost: Metronet Moskou
Zuid: Washington, Archives-Navy Mem’l-Penn Quarter Station Metrostation (Nieuw)
West: Bronte Go Station (Nieuw)
Jammer genoeg heb ik niet op alle plekken waar ik was het OV kunnen pakken, zo hebben ze in IJsland alleen wat buslijntjes door Reykjavik, ben ik in Oslo het vliegveld niet uitgeweest, is op Curaçao het OV niet erg gebruiksvriendelijk en kun je in Zuid-Afrika voor je eigen veiligheid maar beter de treinen en bussen vermijden.
Volgend jaar lekker interrailen door Oost-Europa (dat is het plan tenminste), dus dan wat meer treinkilometers en wat minder vliegen. dat is ten slotte wel zo duurzaam.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Nou hierbij (op de valreep) mijn overzicht van 2019
In totaal heb ik in 2019 54919,6 kilometers met het openbaar vervoer gemaakt. Vorig jaar waren dit nog 33296,4 kilometers. De voornamelijke reden van de stijging is een stage aan het begin van het jaar in Utrecht waardoor ik dagelijks zo'n 212 kilometers maakte. Hierdoor zijn ook het aantal kilometers met de bus meer dan verdubbeld. In totaal heb ik in 2019, 1127 ritten met de trein gemaakt.
De trein was dit jaar goed voor 51129,9 kilometer. 2018: 31563,1 kilometer, 2017: 24785,3 kilometer.
De bus was dit jaar goed voor 3497,4 kilometer. 2018: 1494,5 kilometer, 2017: 1799,1 kilometer.
De Metro was dit jaar goed voor 165,1 kilometer. 2018: 191,5 kilometer, 2017: 80,2 kilometer.
De tram was dit jaar goed voor 67 kilometer. 2018: 47,3 kilometer, 2017: 16,7 kilometer.
De Zweeftrein voor 22,2 kilometer en de veerboot goed voor 38 kilometer. In 2018 & 2017 waren deze aantallen 0.
Afgelopen jaar heb ik ook meer bijgehouden dan de kilometers dus voor de geïnteresseerden een lijst met meest gebruikte vervoerders, treintypes etc.
top 10 Vervoerders trein
1. NS - 552 ritten
2. Keolis Nederland - 262 ritten
3. DB (Algemeen) - 173 ritten (waarvan 23 DB Fernverkehr, 86 DB Regio. De rest van de ritten waren met de S-Bahn)
4. Abellio Rail NRW - 33 ritten
5. Arriva - 32 ritten
6. Eurobahn - 25 ritten
7. ÖBB, NordWestBahn, National Express - Allemaal 6 ritten per vervoerder
10. NMBS/SNCB - 5 ritten
Materieel
Raalte - Zwolle
Zwolle - Utrecht Centraal
Utrecht Centraal - Deventer
Meest gebruikte buslijnen van 2019 waren:
165 Raalte - Deventer
51 Hengelo - IKEA - Borne
6 Zwolle Station - Burgemeester van Walsumlaan
De meeste busritten zijn gemaakt met Syntus Overijssel: 268 Ritten. Alle namen van Keolis bij elkaar opgeteld bij de bus komt dit uit op 308 ritten van de 597 busritten in 2019
De uiterste plekken waar ik het afgelopen jaar per OV terecht ben gekomen:
Noord: Nykobing Falster
Oost: Wien Hbf
Zuid: Florance S.M.N.
West: Vlissingen
In totaal heb ik in 2019 54919,6 kilometers met het openbaar vervoer gemaakt. Vorig jaar waren dit nog 33296,4 kilometers. De voornamelijke reden van de stijging is een stage aan het begin van het jaar in Utrecht waardoor ik dagelijks zo'n 212 kilometers maakte. Hierdoor zijn ook het aantal kilometers met de bus meer dan verdubbeld. In totaal heb ik in 2019, 1127 ritten met de trein gemaakt.
De trein was dit jaar goed voor 51129,9 kilometer. 2018: 31563,1 kilometer, 2017: 24785,3 kilometer.
De bus was dit jaar goed voor 3497,4 kilometer. 2018: 1494,5 kilometer, 2017: 1799,1 kilometer.
De Metro was dit jaar goed voor 165,1 kilometer. 2018: 191,5 kilometer, 2017: 80,2 kilometer.
De tram was dit jaar goed voor 67 kilometer. 2018: 47,3 kilometer, 2017: 16,7 kilometer.
De Zweeftrein voor 22,2 kilometer en de veerboot goed voor 38 kilometer. In 2018 & 2017 waren deze aantallen 0.
Afgelopen jaar heb ik ook meer bijgehouden dan de kilometers dus voor de geïnteresseerden een lijst met meest gebruikte vervoerders, treintypes etc.
top 10 Vervoerders trein
1. NS - 552 ritten
2. Keolis Nederland - 262 ritten
3. DB (Algemeen) - 173 ritten (waarvan 23 DB Fernverkehr, 86 DB Regio. De rest van de ritten waren met de S-Bahn)
4. Abellio Rail NRW - 33 ritten
5. Arriva - 32 ritten
6. Eurobahn - 25 ritten
7. ÖBB, NordWestBahn, National Express - Allemaal 6 ritten per vervoerder
10. NMBS/SNCB - 5 ritten
Materieel
- Spoiler: show
Raalte - Zwolle
Zwolle - Utrecht Centraal
Utrecht Centraal - Deventer
Meest gebruikte buslijnen van 2019 waren:
165 Raalte - Deventer
51 Hengelo - IKEA - Borne
6 Zwolle Station - Burgemeester van Walsumlaan
De meeste busritten zijn gemaakt met Syntus Overijssel: 268 Ritten. Alle namen van Keolis bij elkaar opgeteld bij de bus komt dit uit op 308 ritten van de 597 busritten in 2019
De uiterste plekken waar ik het afgelopen jaar per OV terecht ben gekomen:
Noord: Nykobing Falster
Oost: Wien Hbf
Zuid: Florance S.M.N.
West: Vlissingen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Zo, ook nog mijn statistiekjes. Ten opzichte van vorig jaar veel meer gereisd, met als hoogtepunt een interrail reis naar Oost-Europa.
Noordelijkste punt en station: Berlin Gesundbrunnen (D)
Westelijkste punt: Vilvoorde of Antwerpen (B) of Rotterdam (NL)
Westelijkste station: Rotterdam Centraal (NL)
Zuidelijkste punt en station: Palárikovo (SK)
Oostelijkste punt en station: Košice (SK)
Bezochte landen: 6 (Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Tsjechië en Slowakije)
Meest bereden traject: Apeldoorn - Beekbergen (NL), op de hoofdlijn Arnhem Centraal - Ede-Wageningen
Ten opzichte van vorig jaar:
Noordelijkste punt en station: Berlin Gesundbrunnen (D)
Westelijkste punt: Vilvoorde of Antwerpen (B) of Rotterdam (NL)
Westelijkste station: Rotterdam Centraal (NL)
Zuidelijkste punt en station: Palárikovo (SK)
Oostelijkste punt en station: Košice (SK)
Bezochte landen: 6 (Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Tsjechië en Slowakije)
Meest bereden traject: Apeldoorn - Beekbergen (NL), op de hoofdlijn Arnhem Centraal - Ede-Wageningen
Ten opzichte van vorig jaar:
- Spoiler: show
- Spoiler: show
- Spoiler: show
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
En de eerste dag van 2020 is nu ook gedaan *O*
2x +4 gehad, waarbij de 2e keer kwam omdat de eerste dat al had.
En een keer met -6 aangekomen op Amersfoort CS omdat de rijtijden van lijn 8 wat ruim zijn en de Rošero first nogal vlot is.
2x +4 gehad, waarbij de 2e keer kwam omdat de eerste dat al had.
En een keer met -6 aangekomen op Amersfoort CS omdat de rijtijden van lijn 8 wat ruim zijn en de Rošero first nogal vlot is.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
-
- Donateur
- Berichten: 190
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
2019 voor mij:
Noordelijkste en oostelijkste punt: Hamburg, bushalte Semperstraße
Westelijkste punt: Den Haag, tramhalte Kalvermarkt - Stadhuis
Zuidelijkste punt: Station Jungfraujoch
Op een kaart ziet dat er zo uit:
Noordelijkste en oostelijkste punt: Hamburg, bushalte Semperstraße
Westelijkste punt: Den Haag, tramhalte Kalvermarkt - Stadhuis
Zuidelijkste punt: Station Jungfraujoch
Op een kaart ziet dat er zo uit:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Hier zijn de statistieken van het jaar 2019 inmiddels ook bekend.
Ondanks dat ik vorig jaar flink ziek geweest ben heb ik toch nog 3355 kilometer per trein afgelegd. Tevens heb ik ook nog 1 voor mij nieuw station bezocht: Apeldoorn Osseveld.
Noord: Hilversum
Oost: Apeldoorn Osseveld
Zuid: Rotterdam Blaak
West: Rotterdam Centraal
Ondanks dat ik vorig jaar flink ziek geweest ben heb ik toch nog 3355 kilometer per trein afgelegd. Tevens heb ik ook nog 1 voor mij nieuw station bezocht: Apeldoorn Osseveld.
Noord: Hilversum
Oost: Apeldoorn Osseveld
Zuid: Rotterdam Blaak
West: Rotterdam Centraal
-
- Donateur
- Berichten: 1497
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Vanochtend heb ik Bergen op Zoom als laatste station in Brabant bezocht. Heel ver is het voor mij niet, maar het ligt wel uit de richting van waar ik normaal reis. Voor mij betekent bezoeken: uit de trein stappen en met een volgende trein verder reizen, alleen stoppen op een station is niet genoeg, een check-uit en in is optioneel, maar wel mooi meegenomen.
Op het kaartje staan stations, waar ik nog naar toe zou moeten - gelukkig is het maar een meerjarendoel - de Oude lijn is net als de A2-corridor bijna helemaal afgestreept, terwijl op de Betuwelijn en Utrecht- Arnhem bijna alles nog moet. Al met al wordt het weer tijd voor een reisdagje.
Op het kaartje staan stations, waar ik nog naar toe zou moeten - gelukkig is het maar een meerjarendoel - de Oude lijn is net als de A2-corridor bijna helemaal afgestreept, terwijl op de Betuwelijn en Utrecht- Arnhem bijna alles nog moet. Al met al wordt het weer tijd voor een reisdagje.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
De score qua internationale reizen van de eerste twee maanden van 2020 *O*
Noordelijkste treinstation: Neumünster Hbf
Westelijkste treinstation: Vlissingen
Zuidelijkse treinstation: Darmstadt Hbf
Oostelijkste treinstation: Fresenburg
Noordelijkste treinstation: Neumünster Hbf
Westelijkste treinstation: Vlissingen
Zuidelijkse treinstation: Darmstadt Hbf
Oostelijkste treinstation: Fresenburg
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Hoe heb jij hier tijd voor om dat allemaal te doen :')
Ik heb dit jaar twee Duitslanddagjes gedaan en één dagje Amsterdam. De rest van mijn vrije tijd gaat op aan een klein beetje sociaal leven, het huishouden en uitrusten van de werkweek..
Ik heb dit jaar twee Duitslanddagjes gedaan en één dagje Amsterdam. De rest van mijn vrije tijd gaat op aan een klein beetje sociaal leven, het huishouden en uitrusten van de werkweek..
Ik doe ook maar wat
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik moet ook maar eens een kaartje van dit jaar gaan maken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Zorgen dat je weekenden drie dagen duren, hotels zijn het goedkoopst in de nacht van zondag op maandag. Soms strategisch Fernverkehr gebruiken. Je hebt veel meer aan een overnachting in Hamburg als je er al kwart over twaalf bent en de volgende dag pas om kwart voor zes weer uit Hamburg vertrekt.Ardan schreef:Hoe heb jij hier tijd voor om dat allemaal te doen :')
En bij eendaagse trips ‘s ochtends de wasmachine vullen, timer aanzetten en als je ‘s avonds terugkomt kan ik de net voltooide was zo aan het wasrek hangen. Hoe sneller aan het wasrek, hoe minder strijkwerk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Donateur
- Berichten: 190
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Hoe houden jullie eigenlijk overzicht? Ik heb eerst met google my maps gewerkt maar dat was niet echt erg fijn vond ik. Ik heb uiteindelijk als hobby project even zelf wat gemaakt: http://ovdb.infinityx.nl/map/5804cc9c-c ... c0133bb559 Daar kan ik gewoon een KML bestand aan toevoegen via de web interface. Het draait voorlopig nog even thuis dus het is soms een beetje langzaam.
Is er bij jullie interesse voor zoiets? Dan kan ik het ook aanpassen zodat het voor meerdere gebruikers kan werken.
Is er bij jullie interesse voor zoiets? Dan kan ik het ook aanpassen zodat het voor meerdere gebruikers kan werken.
Laatst gewijzigd door jjasloot op za 14 mar 2020, 01:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik heb wel interesse! Heb weinig zin om een Googleaccount aan te maken namelijk, dus ik houd overzicht met schematische kaarten per gebied waar ik dan de bezochte spoorlijnen op inteken (gewoon met het programma Voorvertoning :@ ). Maar een kaartje van alles lijkt me ook wel leuk.
-
- Donateur
- Berichten: 190
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Leuk! Ik heb je wat meer informatie gestuurd. De eerste ronde aanpassingen is nu wel ongeveer klaar dus er is nu ondersteuning voor meerdere gebruikers (en dan krijg je prachtige links zoals hierboven). Ik heb ook op de hoofdpagina de brouter profiles gezet die ik gebruik
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
We zijn vandaag 31 maart, en dat is de laatste dag van het eerste kwartaal: een goed moment om even de balans op te maken. Nou had ik mijzelf al een tijdje beloofd om statistieken bij te houden van mijn dagelijkse forenzenritten tussen Alphen en Utrecht, en sinds begin dit jaar doe ik dan dan ook. Een korte blik achter de schermen.
Totaal aantal reizen
In totaal maakte ik 75 enkele reizen tussen Alphen aan den Rijn en Utrecht, op 90 dagen. Gemiddeld maakte ik dus 0,8333 treinreizen per dag. 1 keer maakte ik een enkele reis zonder bijbehorende reis de andere kant op, omdat ik die dag via Amsterdam heen reisde. In totaal heb ik dus 2625 kilometer afgelegd tussen mijn woonplaats en mijn studiestad. Gezien het feit dat ik in dit kwartaal geopereerd ben aan mijn enkel, en daarvan sneller herstelde dan verwacht is het meer dan eerder gedacht. Wel heb ik sinds 12 maart niet meer in de trein gezeten vanwege de coronacrisis. Zou deze crisis niet hebben plaatsgevonden zou het aantal reizen (gezien de afspraken die stonden) op 93 uit zijn gekomen, meer dan 1 per dag.
Vertraging
In totaal liep ik in de afgelopen drie maanden 102 minuten vertraging op. Twee keer was dit circa 30 minuten door uitval van mijn geplande trein, verder was er nog één vertraging van meer dan vijf minuten. Hierdoor was mijn officiële punctualiteit in het eerste kwartaal 96%.
Dienstverlening
Als dagelijks forens merk ik dat de controlegraad nog wel eens kan wisselen, maar dat hij over het algemeen beroerd is. Gemiddeld kwam ik tot dusver dit jaar in 26,6% van de ritten een conducteur tegen, en in minder dan 10% van de ritten werd ik daadwerkelijk gecontroleerd. Het gevolg is dan ook dat, in de ritten die ik gemaakt heb, het gemiddeld gezien niet loonde om een vervoersbewijs aan te schaffen, rekening houdend met het feit dat een enkeltje 7,70 kost en de boete 57,70 zou zijn. Alleen in februari loonde het niet om zwart te rijden, er zal wel een een of ander offensief zijn geweest binnen NSR. Verder nam de zitplaatskans na een goede start in januari steeds meer af.
De gegevens achter deze statistieken zijn hier na te lezen.
Totaal aantal reizen
In totaal maakte ik 75 enkele reizen tussen Alphen aan den Rijn en Utrecht, op 90 dagen. Gemiddeld maakte ik dus 0,8333 treinreizen per dag. 1 keer maakte ik een enkele reis zonder bijbehorende reis de andere kant op, omdat ik die dag via Amsterdam heen reisde. In totaal heb ik dus 2625 kilometer afgelegd tussen mijn woonplaats en mijn studiestad. Gezien het feit dat ik in dit kwartaal geopereerd ben aan mijn enkel, en daarvan sneller herstelde dan verwacht is het meer dan eerder gedacht. Wel heb ik sinds 12 maart niet meer in de trein gezeten vanwege de coronacrisis. Zou deze crisis niet hebben plaatsgevonden zou het aantal reizen (gezien de afspraken die stonden) op 93 uit zijn gekomen, meer dan 1 per dag.
Vertraging
In totaal liep ik in de afgelopen drie maanden 102 minuten vertraging op. Twee keer was dit circa 30 minuten door uitval van mijn geplande trein, verder was er nog één vertraging van meer dan vijf minuten. Hierdoor was mijn officiële punctualiteit in het eerste kwartaal 96%.
Dienstverlening
Als dagelijks forens merk ik dat de controlegraad nog wel eens kan wisselen, maar dat hij over het algemeen beroerd is. Gemiddeld kwam ik tot dusver dit jaar in 26,6% van de ritten een conducteur tegen, en in minder dan 10% van de ritten werd ik daadwerkelijk gecontroleerd. Het gevolg is dan ook dat, in de ritten die ik gemaakt heb, het gemiddeld gezien niet loonde om een vervoersbewijs aan te schaffen, rekening houdend met het feit dat een enkeltje 7,70 kost en de boete 57,70 zou zijn. Alleen in februari loonde het niet om zwart te rijden, er zal wel een een of ander offensief zijn geweest binnen NSR. Verder nam de zitplaatskans na een goede start in januari steeds meer af.
De gegevens achter deze statistieken zijn hier na te lezen.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Totaal aantal uitvallen 2, maar per maand overal 0?
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ai, toch een foutje in de spreadsheet. Beide uitvalritten waren in januari. (A)
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Als je geplande trein uitvalt is de vertraging toch exact 30 minuten, of was de volgende trein ook vertraagd (of te vroeg)? (A)Z2N schreef: In totaal liep ik in de afgelopen drie maanden 102 minuten vertraging op. Twee keer was dit circa 30 minuten door uitval van mijn geplande trein
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten