In ‘good old’ qliner kleur lijkt mij ook wel grappig.Durashift schreef:Als men binnenin o.a gordels inbouwt, kan de buitenkant wel beplakt worden, denk?
Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Betekend deze instroom dan dat er Crossways een andere kleur gaan krijgen?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Lijkt me niet, er komen bij inzet op 387 immers geen Crossways vrij. En er was juist extra druk op de vloot Scania's door de extra ritten op 387 sinds de nieuwe dienstregeling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Maar hoe dat ik het leest gaan deze bussen alleen maar op de ritten rijden die nu al met 2 bussen worden uitgevoerd
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Selivio schreef:https://www.ad.nl/dordrecht/qbuzz-start ... ~ae46ba52/
Langzaamaan gaat de MLL terug naar de situatie van vóór de aanbestedingen (A) . Eens zien of het bij een proef blijft, of dat er een vervolg komt...
Waarom geen DD-AR? Dat is per direct beschikbaar en heeft een hogere maximumsnelheid dan SGM.Daniel schreef:Het lijkt me op zich een prima oplossing voor de korte termijn, want dat de lijn het succesnummer van Arriva was is eigenlijk ook deels de oorzaak van het probleem: doordat er zoveel groei is geweest worden op een zeker moment natuurlijk de treinen te klein, daar zou elke vervoerder tegenaan gelopen zijn. Zeker als je dan nog beperktere beschikbaarheid van materieel erbij krijgt, dat is in de vorige concessie ook al incidenteel voorgekomen.
Maar op zich zouden ze geschikt moeten zijn: SGM was notabene het eerste elektrische materieel dat op de MerwedeLingeLijn gereden heeft. De [serie=Stoptrein|2020|Dordrecht - Gorinchem7100[/serie] lijkt dan het meest geschikt qua inzet. Die slaat Blauwe Zoom al over, dus dat scheelt een keer optrekken en voorbij Sliedrecht is de baanvaksnelheid slechts 100 km/u wat een SGM dus ook kan halen.
Op het stuk waar je 130 mag (Dordrecht - Sliedrecht) zit ook net wat meer marge in de kruisingen met de tegentrein. Op Boven-Hardinxveld heb je die marge bijvoorbeeld totaal niet. En vertraagd bij Geldermalsen aankomen levert gegarandeerd extra vertraging op doordat de MLL daar vrij strak tussen de NS treinen door rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Dat zou inderdaad geen slecht idee zijn als het technisch kan maar die zijn misschien ook wel weer een stuk duurder om te laten rijden.
Zijn die trouwens niet aan hun maximaal toegestane tijd voor revisie?
Zijn die trouwens niet aan hun maximaal toegestane tijd voor revisie?
Ik blub in het Drecht.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
SGM gaat ook richting het einde van de revisietermijnen volgens mij, maar lijkt mij in betere staat dan de serie 1800, die hebben nog nooit een serieuze revisie gehad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De serie 1600/1800 is toch al lang verdwenen uit het reizigersvervoer? DD-AR reed met de serie 1700 en DDM-1 sinds de reïntroductie ook.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik weet niet of de stroomvoorziening een vol aanzettende 1700 aan kan. Die is destijds niet al te zwaar uitgevoerd. Vroeger reden er ook 1700en maar toen zat er nog wel enige rek in de dienstregeling. Met de huidige dienstregeling moet er flink worden aangezet. Ik ben ook benieuwd of SGM dat aankan. De tweetjes wellicht wel, maar die mogen een groot deel van het jaar alleen gecombineerd met een drietje rijden vanwege remproblemen.DrechtBlub schreef:Dat zou inderdaad geen slecht idee zijn als het technisch kan maar die zijn misschien ook wel weer een stuk duurder om te laten rijden.
Zijn die trouwens niet aan hun maximaal toegestane tijd voor revisie?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Iets over de bussen: In dit (premium)artikel staat onder andere dat de elektrische Rošero's al bij Arriva problemen hadden en dat Qbuzz overweegt om ze te vervangen. Ik ben benieuwd waarvoor ze dat willen doen, want zoveel elektrische midibusjes zijn er niet.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
VDL heeft de MidCity en de LLE-99 in de aanbieding. Als Qbuzz slim is kopen ze nog een paar LLE-99 busjes. Dan hebben ze gelijk een reserve bus die zowel in Dordrecht als Gorinchem gebruikt kan worden en kan de inzet van gele zeswielers, buurtbusjes in soms nostalgische kleuren of Snelle Vliet busjes achterwege blijven.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Komen ze daar nu al achter... In de Arriva-tijd heb ik nooit meer dan één elektrische Rosero tegelijk op lijn 10 zien rijden. Aan de andere kant: ze rijden eigenlijk alleen nog op lijn 10 dus zitten ze met 6 van die dingen best ruim in de elektrische midivloot. Zelfs als er drie niet inzetbaar zijn zou er nog geen heel groot probleem zijn volgens mij.Lijn 45 schreef:Iets over de bussen: In dit (premium)artikel staat onder andere dat de elektrische Rošero's al bij Arriva problemen hadden en dat Qbuzz overweegt om ze te vervangen. Ik ben benieuwd waarvoor ze dat willen doen, want zoveel elektrische midibusjes zijn er niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Voordeel van de Rosero’s (en de GX127 daarvoor) is dat ze een stukje smaller zijn dan een Citea: scheelt 20 cm.
Drie stuks kan op papier wel - als ze zich tijdens het rijden konden opladen. Dat doen ze niet, aan een paal laden ze niet extreem snel en heel veel prik hebben ze ook niet. Ik heb er ooit een mee moeten nemen voor vier slagen lijn 9. Dat kostte 12% per slag. En ik denken dat het met 48% startcapaciteit wel uit kon ;)
EDET: zie nu dat de Heuliez GX137 midi er nu als stekkerdoos is. Daar schijnt Qbuzz thans ook klant te zijn ;)
Drie stuks kan op papier wel - als ze zich tijdens het rijden konden opladen. Dat doen ze niet, aan een paal laden ze niet extreem snel en heel veel prik hebben ze ook niet. Ik heb er ooit een mee moeten nemen voor vier slagen lijn 9. Dat kostte 12% per slag. En ik denken dat het met 48% startcapaciteit wel uit kon ;)
EDET: zie nu dat de Heuliez GX137 midi er nu als stekkerdoos is. Daar schijnt Qbuzz thans ook klant te zijn ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Heb je de smalte met de huidige route nog wel echt nodig? Het meest krappe stukje was altijd het kruisen op de Wijnstraat met lijn 10 (en eerder 20), maar op het smalste stuk met de passeerplaatsen komt de bus al een tijd nog maar in één richting. Al is de bocht van Steegoversloot naar Nieuwbrug wel een aardig krappe.nvdw schreef:Voordeel van de Rosero’s (en de GX127 daarvoor) is dat ze een stukje smaller zijn dan een Citea: scheelt 20 cm.
Overigens is lijn 10 tijdens de boekenmarkt ook wel eens met Citaro's gereden en die pasten ook door de binnenstad.
Tijdens het rijden opladen kan geenenkele elektrische bus vooralsnog Maar Qbuzz heeft nu wel het voordeel dat de stalling direct naast het eindpunt van lijn 10 ligt, dus op zich zou een busje wisselen in de keertijd een relatief kleine moeite zijn.Drie stuks kan op papier wel - als ze zich tijdens het rijden konden opladen. Dat doen ze niet, aan een paal laden ze niet extreem snel en heel veel prik hebben ze ook niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Tijdens het rijden: tussen de ritten door of vanuit het remmen.
(De dubbelgelede hybride HESS'en kunnen zich vanuit 80 100% volladen, wat weer genoeg is om elektrisch op te trekken naar 50km/h.)
(De dubbelgelede hybride HESS'en kunnen zich vanuit 80 100% volladen, wat weer genoeg is om elektrisch op te trekken naar 50km/h.)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Nodig is een groot woord, maar er zijn genoeg situaties waar ik die 20 cm extra breedte liever kwijt dan rijk ben. Er zijn meer tegenliggers dan alleen de andere lijn 10 die op dat moment ergens tussen Scheffersplein en Nieuwbrug rijdt. Zeker op de Wijnstraat met die malle passeerhaventjes is het gewoon net wat makkelijker passen en meten.Daniel schreef:Heb je de smalte met de huidige route nog wel echt nodig?
Uiteraard is het de bedoeling om op enig moment vanaf het eindpunt op Weeskinderendijk naar de stalling te gaan om van Rosero te wisselen. Maar dan moet daar wel altijd een bus voldoende lang aan de paal hebben gestaan om weer verder te kunnen. Als je volcontinu kon rijden, paste het inderdaad (net) met drie bussen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
^^^ dus, met 4 bussen zou het moeten lukken? In een schema zou het dan toch zo moeten zijn dat die 4e bus tijd genoeg heeft om 100 % vol te raken met stroom. Als er dan per slag/omloop de goede bus meegenomen wordt.. zal bus 1 weer op tijd terug zijn om bij te laden totdat bus 4 einde rit is.
Dit gaat natuurlijk 'nat' als er een bus in storing oid valt..
Als de bussen moeten laden.. laden ze dan ook werkelijk op OF zit daar een deel van het probleem?
Dit gaat natuurlijk 'nat' als er een bus in storing oid valt..
Als de bussen moeten laden.. laden ze dan ook werkelijk op OF zit daar een deel van het probleem?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Wat is dat toch met die geheimzinnigheid van Qbuzz over de tarieven... vorig jaar hebben er maanden kaartjes op de website gestaan waarover "meer informatie volgt" maar die uiteindelijk nooit bestaan hebben. En dit jaar is op 31 december nog niet eens het OV-chipkaarttarief ingaande morgen te vinden. De website toont 'm niet, 9292 kent 'm niet en toont doodleuk nog de chiptarieven van 2019 voor een reis op 1 januari.
Zowaar staan de nieuwe prijzen van de rit- en nachtkaartjes al wel op 9292, maar Qbuzz zelf zwijgt er nog over.
Zowaar staan de nieuwe prijzen van de rit- en nachtkaartjes al wel op 9292, maar Qbuzz zelf zwijgt er nog over.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Wat rijden er afgelopen dagen veel 'Streekbuzzen' op Snelbuzz 387
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Zou best wel eens bewust kunnen zijn vanwege de capaciteit: die streekBuzzen mogen staanplaatsen hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ja zou best kunnen , gister ook meerdere streekbuzzen op de 387 en een scania op de 81
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Hmm, als er in plaats daarvan Scania's op reguliere lijnen gaan rijden... Het kan natuurlijk ook een dingetje geweest zijn om bussen in de juiste stalling te krijgen op oudjaarsavond.
Als er een Scania stalling Utrecht in moet in de avond is het immers ook wel handig als er dan een Utrechtse chauffeur op zit, maar mogelijk liep dat in de soep doordat de laatste rit in een Schelluinse dienst zat ofzo.
Als er een Scania stalling Utrecht in moet in de avond is het immers ook wel handig als er dan een Utrechtse chauffeur op zit, maar mogelijk liep dat in de soep doordat de laatste rit in een Schelluinse dienst zat ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Er reed op oudjaarsdag ook een Iveco op de 388.
Daarnaast filmt de 388 sinds de nieuwe dienstregeling ook 'Utrecht CS Sneldienst' binnen Utrecht, om aan te geven dat ie niet stopt op Kanaleneiland en Koningin Wilhelminalaan, volgens mij.
Daarnaast filmt de 388 sinds de nieuwe dienstregeling ook 'Utrecht CS Sneldienst' binnen Utrecht, om aan te geven dat ie niet stopt op Kanaleneiland en Koningin Wilhelminalaan, volgens mij.
請勿靠近車門
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Weet iemand of de 3241 en 3243 nog in Dordrecht aanwezig zijn en of ze vandaag rijden? Op ovzoeker.nl kan ik de voertuigen niet vinden.
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
- Locatie: Sliedrecht
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Beide bussen staan nu in de stalling Alblasserdam volgens mij.Globetrotter schreef:Weet iemand of de 3241 en 3243 nog in Dordrecht aanwezig zijn en of ze vandaag rijden? Op ovzoeker.nl kan ik de voertuigen niet vinden.
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno
Groet Arno
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 173 gasten