Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Lijn 45 schreef:De data die de apps gebruiken komt hier vandaan. Ik weet alleen niet welke bestdanden voor de realtime info dienen.
Dit is alleen Koppelvlak 1 (KV1) dat is de statische dienstregeling, zie ook http://bison.connekt.nl/standaarden/ voor de lijst met standaarden. Als je voertuignummers wil koppelen aan lijnnummers (specifieker LinePlanningNumbers, dit zijn de interne lijnnummers) heb je KV6 nodig. Kan ook worden afgenomen bij het NDOV Loket :)
Ik vraag mij dan af, waarom zijn er getuigen nodig, als de bus, volgens provincie eis, voorzien is van HD camera's. Of hebben die bussen uit GD dat niet? Of is het voor de context van de mishandeling?
Misschien dat de getuigen wel iets over de aanleiding kunnen zeggen?
Van dit geval schijnen er ook zeer duidelijke beelden te zijn, maar toch is er een getuigenoproep geweest, waarschijnlijk om te kijken of er nog iets buiten beeld gebeurd is.
De syntus site is ook lekker actueel weer: er staat nog een omleiding op in Veenendaal t/m 31 januari 2020. Echter de omleiding wordt al vanaf 20 dec 2019 niet meer gereden....
De zakken zijn van de haltes Politiebureau en Grote Pekken af dus dat gaat goed, nu de site nog ....
Ik snap niet hoe ze aan die einddatum van 31 jan komen. De gemeente Veenendaal heeft al vanaf eind November steeds 20 dec gezegd.
Ik moet zeggen dat Amersfoortse chauffeurs op de 280 nog wel eens fout (willen) rijden.
Ik weet het ook niet, maar volgens mij stond die omleiding er eerst tot eind december in en is 'ie net voor ingang van de nieuwe dienstregeling aangepast naar 31 januari. Herinner me althans nog wel een tijdje dat 'ie twee keer vermeld werd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
heel zelden zie ik iemand in lijn 87, zie m regelmatig op de Kerkewijk rijden maar meestal leeg.
Is ook niet gek met een dienstregeling die nergens fatsoenlijk op een trein aansluit.
Dienstuitvoering is rond Rhenen ook weer beroerd de laatste dagen. Natuurlijk is het rustig op de weg maar dat lijn 50 in de middags pits met tot -9 door Rhenen komt is bizar.
Maar op lijn 280 is het weinig anders. Vrijdagochtend al moeten rennen omdat ie ruim te vroeg was, vanmorgen vertrek met -3 aan de Korte Dreef en rustig overal doortuffen zodat ik met -5 in Rhenen uitstapte.
Gelukkig moet in nog 7 dagen naar Rhenen waarvan op 1 januari met de trein omdat lijn 280 dan natuurlijk niet door Veenendaal rijdt, en dan ben ik van deze ellende af.
Jup, toen ik voor het laatst de 280 nam had de chauffeur maar even een tijdhalte van de wiltonstraat gemaakt (richting Rhenen). Anders was die bus ook met -5 doorgereden.
heel zelden zie ik iemand in lijn 87, zie m regelmatig op de Kerkewijk rijden maar meestal leeg.
Is ook niet gek met een dienstregeling die nergens fatsoenlijk op een trein aansluit.
Als ik de dienstregeling bekijk, sluit hij 's ochtends aan op de [serie=Intercity|2020|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] richting Utrecht en kun je 's middags vanuit de [serie=Intercity|2020|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] vanuit Utrecht overstappen op lijn 87. Dat noem ik best fatsoenlijke aansluitingen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dat is ook exact de bedoeling geweest van die lijn: een aansluiting op de ICs naar/van Utrecht op De Klomp. Overigens wordt in de middag vanuit Veenendaal ook een overstap op de treinen richting Arnhem en Veenendaal geboden, maar dat is meer bijvangst (en ook een ruimere overstap van een minuut of 10 richting Utrecht).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik weet niet welke aansluiting jij bedoeld maar in de middag komt de 87 om .19 en .49 op Klp aan. Dat is een " aansluiting" van 23 minuten naar Arnhem en 29 naar Utrecht. Weinig klantvriendelijk dus.
In de middag wordt dan ook een aansluiting op de trein uit Utrecht geboden als primaire aansluiting. Maar was even in de war want het was de 87 zelf die een kwartier vooraf al op De Klomp aankomt en da's dus een aankomende X80.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Wat mij opvalt de 4386 en 4387 sprinters rijden altijd op lijn 44, maar welke busjes rijden er op de 78, 920 en savonds lijn 43, 127?, want die rijden altijd zonder realtimeinfo.
Lijn 45 schreef:Zijn er, buiten de Qbuzz Setra's, al bussen die uitsluitend op U-Linklijnen worden ingezet?
Als ik zo op de OV-zoeker kijk dan is dat met de ex-Groningse geledes het geval. Op zich ook logisch gezien die deels ook stickers "welkom bij U-link" op de voordeur hebben net als de Setra's.
Vandaag valt dan overigens juist op dat er relatief weinig van die Groninger geledes actief lijken. Op de 73 zitten veel van de oude streekgeledes van U-OV zelf (en ook de tweedehandsjes), terwijl op 77 veel Amba's rondrijden maar ook een stel gelede stadscitaro's.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
StefanRijnhoutjes schreef:Wat mij opvalt de 4386 en 4387 sprinters rijden altijd op lijn 44, maar welke busjes rijden er op de 78, 920 en savonds lijn 43, 127?, want die rijden altijd zonder realtimeinfo.
De 4385 rijdt op de 127, aldus wat spots op onwillekeurige momenten. Maar wat er dan op de korte 29 (Vleuten-Veldhuizen) rijdt geen idee.
Nou ook een Tribus Civitas Economy op Sprinter-basis natuurlijk... andere 8-persoonsbussen hebben ze niet bij Pouw in U-OV kleuren. Behalve die 4356 die nog uit de vorige vloot van CTS stamt, maar die rijdt al op lijn 920.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...