Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ferdinand »

Momenteel een weekje in het zonnige Sonnleitn in Karinthië, Oostenrijk. Buiten skiliften is hier geen OV, maar het is desondanks wel een interessant gebied;
Het skigebied is namelijk vrij klein en er zijn al flink wat jaren hier plannen om het uit te breiden in de richting van Italië (je kunt nu ook al een heel klein stukje richting Italië skiën). Het plan was om een kabelbaan naar het dorpje Pontebba aan te leggen, maar door gesteggel over de kosten tussen Doppelmayr en de overheden is het plan stopgezet (de lift staat desondanks wel gestippeld op het pistenplan).
Daarnaast zie ik hier type liften die je geloof ik niet heel veel meer ziet; zo hebben verschillende kabelbanen nog echt eitjesliften in de vorm van een ei en niet de vorm van vierkante bak zoals je ze meestal ziet. 15 personen zouden er in zo'n eitje moeten, nou 10 is al proppen :') De Millennium Expres, de langste skilift van Oostenrijk, heeft ook nog deze oude eitjes.

Met diezelfde lift zou je nog in Tröpolach kunnen overstappen op de trein, maar ik geloof dat er alleen speciale ritten daar rijden. Voor de normale trein moet je naar Hermagor.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Als je niet verder kijkt dan een dorp terug (Nassfeld) is het skigebied van Sonnleiten inderdaad klein. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Groeten uit ICE1093 die gecombineerd rijdt met ICE93 richting Beieren over de HSL Erfurt-Neurenberg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Groeten terug uit ICE 28 die as we speak Passau binnenrijdt *O*
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Net uit Erfurt Hbf vertrokken.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Bijna in Regensburg aangekomen.
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Het kasteel van Coburg is duidelijk te zien vanuit de trein.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Mag ik jullie er even aan herinneren dat dit topic geen twitter is? Dank u! :) :pos:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

Ik zet dit soort dingen dan ook eerder op Feesboek.


Verzonden vanuit mijn rieten zetel in de living op mijn kot.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Maar waar moet ik nu dan neerzetten dat ik in een gemoderniseerde NS-ICE zit? -o-

Oh en ik zit er drie minuten in en vinnut nu al niks, die stoelen zijn ronduit kudt! :Y -o-
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE105 »

DB en NS zijn van plan de stoelen in de 4651 te vervangen, want je bent niet de enige met deze klacht.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Ik stem voor! :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

JERAATETNOOIT!!! *O*

Ik zit in de 122, we hebben vertraging en de bistro heeft een eingeschränktes Angebot :') _O-
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Ik had het geraden, wat krijg ik nu als prijs? :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Een klassewissel, op te halen in de ghetto van Ome Ali G *O*
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Aking schreef:Een klassewissel, op te halen in de ghetto van Ome Ali G *O*
Niet eens een overnachting in Wenen? :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Als jij had gewonnen had ik die er ook bij gedaan *O*
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Vandaag van Neurenberg naar Munchen gereist via Schwandorf en Regensburg. Leuk lijntje via Schwandorf. Onderweg nog een jongeman die geen kaartje had maar de conducteur verkocht hem een kaartje. Met een heel verhaal over het tarievenbeleid plus het advies om kaartjes vooraf te kopen. In Regensburg had de trein naar Munchen Flughafen minstens 40 minuten vertraging.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

De Belgen hebben twee Desiro's uitgedost als Happy Train, die dan bijvoorbeeld als IC naar Brussel rijdt. :') #knettergek
Ik zat er net per toeval 4 minuten in, dat was ook wel lang genoeg.
Afbeelding

Ook gehoord: "deze trein rijdt met 9 rijtuigen i.p.v. 6", is het achterste stel afgesloten. :mrgreen:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Die Desiro's zijn wat mij betreft sowieso al een Zumutung , dat wordt er met deze bestickering niet beter op. Belachelijk dat de NMBS deze dingen gewoon op IC-lijnen mag inzetten.
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Groeten uit ICE722 die keurig op tijd rijdt maar waarvan de infoschermen blanko blijven. In de bordbistro schopte een jongedame nogal wat stennis met het personeel, geen idee waarom. Ze liep uiteindelijk woedend weg en schreeuwde nog dat het haar allemaal wurst was.
gpvos
Berichten: 596
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

ICE13 kwam met +5 aan in Aix-la-Chapelle, vertrok met +20: Technische Storung am Zug. Hij moest in ieder geval gereboot worden, we zaten een klein kwartier in het donker. Een scherm vlakbij is defect, vertoont wisselende kleurenvlakken, maar was wel het eerste scherm dat weer aanging toen er weer stroom was; de rest heeft blijkbaar een aanzienlijke opstarttijd.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Even voor de duidelijkheid: Aix-la-Chapelle is het Franse exoniem van Aachen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
gpvos
Berichten: 596
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

Ja, dat was de trein van Broekzele via Lüttich en A. naar Colonia Agrippina en Frankfort aan de Main.

Daarna stond de IC2216 op het menu; die werd vandaag tussen Gelsenkirchen en Münster omgeleid via Castrop-Rauxel, goederensporen ten noorden van Dortmund (o.a. langs Dortmund-Obereving en de aansluiting bij Dortmund-Scharnhorst) en Hamm (zonder stop). Deze reed met +5 toen ik in Keulen instapte; op het omleidingstraject liep dat op tot +20. De omleiding werd trouwens pas bekendgemaakt nadat ik het kaartje had gekocht; af en toe heb je geluk. *O*

Nu de NWB-RB58-boemel op het lijntje Osnabrück-Delmenhorst via Vechta. Vertrok laat uit Osnabrück, moest vlak voor de overgang naar enkelspoor een paar minuten wachten op de tegenligger, en stond op Bramsche een dik kwartier stil wegens Computerstörung; momenteel +25.

Al met al is het toch fijn dat ik ruime overstappen heb ingebouwd, al moest dat wel, want kortere overstappen waren er niet. (Met de oorspronkelijke, niet-omgeleide versie van de IC2216 had ik op Osnabrück een overstap van 3 minuten op de RB58 naar Delmenhorst, maar de Reiseauskunft vond die blijkbaar niet te halen. De omgeleide versie haalde deze al helemaal niet meer, laat staan de vertraagde omgeleide.)
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Door een mislukte softwareupdate kunnen in Hamburg 95 van 120 metrostellen type DT-5 het nieuwe jaar niet verwerken en zijn buiten dienst. De Hochbahn hoopt, dat het probleem na het weekend opgelost zal zijn. Tot dan rijden onder andere DT-4 op lijn U3 (waar ze normaal niet meer komen) en ook reeds terzijde gestelte DT-3 keren tijdelijk terug, op andere lijnen zijn de treinen korter dan gewoon.

https://www.mopo.de/hamburg/u-bahn-pann ... s-33685130
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 36 gasten