Concessie Regio Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Cas »

De 29 is tegenwoordig wel meer dan een USP-bus: naast de bediening van Vleuterweide-west en de snellere verbinding Vleuterweide/De Meern-USP, bedient het ook verbindingen waar in het weekend ook best wat te doen is, zoals Vaartsche Rijn en Galgenwaard. Toen de lijn net bestond deden de meeste gebruikers Kanaleneiland/Dichterswijk-USP, maar tegenwoordig wordt er ook veel van en naar de andere bestemmingen op de route gereisd. in die zin is het, net als 28, haast eerder een normale stadsbus die ook naar USP rijdt, en een mooi voorbeeld van een radiale verbinding die daadwerkelijk gebruikt wordt.
請勿靠近車門
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Klopt het dat U-Link 73 niet gaat stoppen bij de Biga groep in Zeist? Vervalt die halte dan volledig?
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door TimoD »

Nee. De 43 rijdt één rit per dag door naar de BIGA-groep vanaf Zeist Busstation en vv. :)
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Kun je dan bij de ochtendrit alleen uitstappen en bij de middagrit alleen instappen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ja, want er is per spits maar in één richting een rit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Milco »

Nu de kleuren op de bussen van U-link geen doorgang vinden, wat is dan nu het plan met de kleurtjes? Puur enkel op de lijndisplays op de bussen en de haltepalen? En klopt het dat de Setra's in eerste instantie het enige nieuwe materieel is dat nu instroomt?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door omaylie »

Milco schreef:Nu de kleuren op de bussen van U-link geen doorgang vinden, wat is dan nu het plan met de kleurtjes? Puur enkel op de lijndisplays op de bussen en de haltepalen?
Ik weet nog niet zeker of die kleuren op de bussen daadwerkelijk niet doorgaan, hoe moeten ze anders hun bussen herkenbaar maken als U-link?
De nieuwe en aangepaste herkenbare U-link bussen stromen in vanaf december tot en met de zomer van 2020.
Ik denk zelf dat de kleuren op de bussen niet nu meteen komen, maar pas in de loop van volgend jaar. Maar dat weten sommigen van jullie waarschijnlijk vast beter.
Milco schreef:En klopt het dat de Setra's in eerste instantie het enige nieuwe materieel is dat nu instroomt?
Ja dus, want al het elektrische spul komen ook pas volgend jaar.
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Verbaast me eigenlijk dat ze wel zoveel moeite doen om de bussen een volledig andere kleur te geven, maar niks verder aan de haltes doen. Leuk als de bussen zelf herkenbaar zijn, maar als je niet weet waar ze stoppen heb je er alsnog niks aan.
Ik heb geen onderschrift
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door rm7 »

Milco schreef:Nu de kleuren op de bussen van U-link geen doorgang vinden, wat is dan nu het plan met de kleurtjes? Puur enkel op de lijndisplays op de bussen en de haltepalen? En klopt het dat de Setra's in eerste instantie het enige nieuwe materieel is dat nu instroomt?
De U-link voertuigen krijgen een afwijkend uiterlijk - geen verschillende kleuren. De lijnkleuren komen terug in de reisinformatie en op de displays.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door omaylie »

Ik heb zelf nog even een bericht naar U-OV gestuurd over de kleuren en ik kreeg dit (als voorbeeld nam ik de roze lijn 73):
U-OV op Facebook Messenger schreef:Nee, per lijn hebben ze niet een eigen kleur. Het is wel duidelijk dat het een U-link lijn is. Je kunt wel in het interieur zien dat het de roze lijn is. ^CC
Okay, nu ben ik wel benieuwd hoe ze het interieur gaan aanpakken. Een kloddertje roze hierrrrrrrrrrrrrrrrr, en een kloddertje roze daarrrrrrrrrrrrr...
Laatst gewijzigd door Ardan op do 12 dec 2019, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door teun »

Ik vermoed eigenlijk dat ze daar best nog wel eens alleen de beeldschermen mee bedoelen, die heb ik in ieder geval deze week in allerlei ongebruikelijke kleuren zien oplichten...
Laatst gewijzigd door Ardan op do 12 dec 2019, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Cas »

Het interieur zouden ze net zo kunnen gaan aanpakken als in DMG, daar komt de bustypekleur duidelijk naar voren in het interieur. Of dat er enigszins uitziet met alle U-linkkleuren is een tweede, en het lijkt me ook operationeel onhandig, dus ik verwacht eigenlijk alleen schermkleuren.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

U-OV op Facebook Messenger schreef:Nee, per lijn hebben ze niet een eigen kleur. Het is wel duidelijk dat het een U-link lijn is. Je kunt wel in het interieur zien dat het de roze lijn is. ^CC
Dus de Setra's worden 'gewoon' geel/grijs?
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door rm7 »

De Setras worden niet geel.

De kleuren komen in de bus alleen maar op de schermen.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Durashift »

Ik ben wel benieuwd of de Setra's weer kentekenplaten met opgelegde letters ("luxe kentekenplaten") hebben..

Hopelijk niet.. want met dit jaargetijde is het weer goed te zien hoe die dikkere letters het vuil ertussen vast houden... (wasborstel komt niet goed in de inkeping naar mijn indruk) en dus tot een onleesbaar kenteken leidt. Het staat ook slordig, vind ik.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Het vuil vasthouden zal ook wel grotendeels liggen aan het steeds vaker voorkomen van buitenwasstraten en het dus bij nachtvorst niet kunnen wassen, waardoor bussen niet zo vaak gewassen kunnen worden in het winterseizoen. Dat gaat hard met vervuilen dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Durashift »

Mwah, zo vaak heeft het nog niet gevroren in deze tijd.. Het valt (mij) ook op bij een pas gewassen bus.. Schone wit/rode achterkant en dan zo'n vuil stukje kentekenplaat. :wink:
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Stadsbus »

Hier staat een foto van de nieuwe elektrische Ebusco bussen voor Utrecht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Fraaie kleurstelling. :pos: Ik vind ze mooier dan in GD.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door bartjemestrom »

Stadsbus schreef:Hier staat een foto van de nieuwe elektrische Ebusco bussen voor Utrecht.
Ik haal er niet uit dat ze voor Utrecht zijn?
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Stadsbus »

In zijn storie staat een filmpje van de nieuwe bussen die het zelfde interieur hebben als de nieuwe Setra bussen. Ook staat er bij dat het om 20 bussen gaat en Qbuzz heeft voor Utrecht 20 bussen gekocht.
Hier een screenshot van zijn storie: https://i.imgur.com/9sydfJd.png
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

In de nieuwe Setra's van U-OV is er geen gebrek aan beenruimte. :') En de stoelen zijn, zeker in vergelijking met de Ambassadors en Citaro's, behoorlijk comfortabel. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door bys1 »

Ik ben niet zo bekend in Utrecht en U-Link, maar het valt me op dat er nu allerlei verschillende materieelsoorten zijn voor die lijnen en ik vraag me af waarom. Kan iemand mij een overzicht geven van het materieel dat nu op elke lijn rijdt en wat er eventueel nog op gaat rijden (nog niet geleverd), en waarom er voor dat specifieke materieel gekozen is?
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Het waarom heeft vooral met de drukte en het karakter van de lijnen te maken.
Op lijn 34 en 50 gaan uiteindelijk Ebusco 2.2s rijden (50 alleen de U-OV ritten. Dit zijn ritten voornamelijk door stedelijk gebied en vereisen dus bussen met een goede doorstroming van passagiers.
Lijn 41 is daarentegen een echte langeafstandslijn en rijdt daarom met luxe Setra S418s. Doorstroming is hier niet zo belangrijk doordat er vooral lange ritten vanuit Wijk bij Duurstede, Cothen en Werkhoven mee gemaakt worden en hij op het stadstraject parallel aan lijn 6 rijdt.

Lijn 28 als Uithofverbinding blijft met de AGG300 gereden worden vanwege de drukte naar het Science Park vanuit het centrum en op zondag met normale geledes.

Tot slot zijn er nog de 73 en 77: veelgebruikte lijnen naar de plaatsen met veel forensen rond Utrecht. Hier komen uiteindelijk de ex-Qlinkwagens te rijden en worden nu de ex-Groninger geledes samen met wat oud geleed materieel van U-OV zelf voornamelijk ingezet.

Beetje duidelijk zo?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

De huidige inzet is als volgt:
28: Van Hool AGG300, Hess LighTram, Citaro G (41xx)
34: Ambassador, Citaro G (zowel 3xxx als 41xx)
41: S 418 LE
50: Ambassador (Qbuzz), S 415 LE, Citea (Syntus)
73: Citaro G (zowel 3xxx als 4xxx)
77: Ambassador (enkele ritten op zondag), Citaro G (zowel 3xxx als 4xxx)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten