'Besluit Noord-Zuidlijn was verkeerd'
Geplaatst op: dinsdag 15 december 2009 06:32
Laatst bijgewerkt: dinsdag 15 december 2009 08:31
AMSTERDAM - Het stadsbestuur van Amsterdam had het besluit tot aanleg van de Noord-Zuidlijn niet aan de gemeenteraad mogen voorleggen en de raad had het besluit niet mogen nemen. Dat is volgens de Volkskrant de hardste conclusie van de enquêtecommissie die de gang van zaken rond het metroproject heeft onderzocht.
Lees verder
'Besluit Noord-Zuidlijn was verkeerd'
Re: 'Besluit Noord-Zuidlijn was verkeerd'
Nee gewoon overvolle trams en bussen laten filerijden zoals nu, dat is de oplossing. Waarom voeren we niet gewoon weer het paard en wagen in? Een duurzame oplossing vraagt nu eenmaal om een investering. Alleen jammer dat de politiek er zo klungelig mee omspringt. Een heldere kostenanalyse en meer duidelijkheid had vast wonderen gedaan.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: 'Besluit Noord-Zuidlijn was verkeerd'
Het plan is in de 17 jaar dat het in ontwikkeling was voordat het is goedgekeurd door de gemeenteraad in 1997 wel ontzettend veranderd. Het begon als een tramtunnel tussen het Spui en het Leidseplein. Ik vind het nog steeds erg knap hoe een lijn zo'n evolutie heeft kunnen doormaken terwijl het oorspronkelijk probleem (teveel trams door de te krappe Leidsestraat) er niet mee wordt opgelost.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Besluit Noord-Zuidlijn was verkeerd'
In het Pavillion d'Arsenal was een foto te zien van werkzaamheden aan de Parijse metro. Toen die lijnen werden aangelegd ging men ook niet heel erg 'zachtzinnig' met de omgeving om. In Nederland zijn we te veel verwend geraakt. De huizen op de Vijzelstraat hadden dan ook gewoon gesloopt moeten worden voor de aanleg van het station. Maar goed, dat is wijsheid achteraf natuurlijk...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: 'Besluit Noord-Zuidlijn was verkeerd'
Nou inderdaad, want ze kwamen juist met die high-tech tunnelbooroplossing aanzetten omdat er zo min mogelijk hinder voor de bevolking moest zijn. Want ze hadden in Amsterdam nog een kater van alle hinder en sloop die gepaard gingen met de aanleg van de Oostlijntunnel en de daardoor ontstane Nieuwmarktrellen. En nu houden ze rekening met de mensen, is het weer niet goed. Volgende keer maar weer ouderwets gewoon een gleuf graven zoals vroeger...
Vallend blad maakt rails glad.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten