CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
De CTA in Rotterdam Alexander toonde (aan beide kanten) dat mijn s2800 van 19.00 uur naar Amersfoort Schothorst rijdt. Helaas, hij gaat als het goed is niet verder dan Amersfoort-zonder-meer ;)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Vandaag wilde ICMm treinstel m4038 in de t3169 naar Nijmegen Airport. Goh, stille ambities. Gaat zeker via Heyendaal richting Kleve .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Toen ik de displays van het VIRMpje 9506 op Rtd instelde, bleek een van de buitendisplays kapot te zijn. Die toonde: 'Rotte Cent'.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Klopt, begin deze week zat dat stel een paar dagen in de 1500/4500, dat werd: Enkh
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Momenteel op de actuele vertrektijden van Gouda...
22:32 Alphen a/d Rijn 11 Lightrail Waddinxveen, Waddinxv Noord, Boskoop
...ehm ja natuurlijk, een lightrail-Sprinter
22:32 Alphen a/d Rijn 11 Lightrail Waddinxveen, Waddinxv Noord, Boskoop
...ehm ja natuurlijk, een lightrail-Sprinter
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Als het nou een SLT was, kon je daar nog enigzins een draai aan geven want dat is een Sprinter LighTTrain.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Las op Somda dat SLT de komende weken binnen wordt gehouden wegens te grote onbetrouwbaarheid, dus het zal sowieso wat anders worden.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ik heb een verklaring gevonden in een bericht van de uni: het aanpassen van de diverse CTA's waar Tilburg West op staat werd te duur. Er wordt nu gewacht tot deze vervangen zijn door de nieuwe digitale variant, ergens in de tweede helft van 2010.Wubbo schreef:Nee dus, dat heet nog steeds Tilburg West. Ik heb geen idee wanneer dat Tilburg Universiteit wordt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Dan weet ik het ook wel, 56.000 euro in plaats van 300.000 euro is nogal een verschil
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
En 28.000 euro is nog veel minder. Dat half jaartje konden ze nog niet even wachten?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Hehe, oeps. En had in de levering van de stationspunten aan de UU Tilburg West juist als Tilburg Universiteit geleverd .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Dat zal je niet de kop kosten
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Op de AV van Alm nu: 16:20 - Almere Oostvaarders - 2 - Sprinter, Rijdt verder naar 135009
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ik zat vandaag in een VIRM met Watergraafsmeer als eindbestemming op display in de trein en bij de deuren, als stoptrein Hoorn- Amsterdam.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Op station Maastricht hangen sinds vorige week schermen waarop de eerste 7 treinen te zien zijn die vertrekken. Enkele van deze schermen stonden vandaag aan, maar er waren enkele dingen die niet klopte:
- De sneltreinen naar Heerlen werden aangegeven met de toevoeging "rijdt vandaag niet". Op de normale schermen stond deze trein niet (volgens de vertrekstaat in Maastricht reden de sneltreinen gewoon).
- Trein t850 zou naar Schagen gaan rijden, trein t852 had Alkmaar als eindbestemming. Trein t856 werd helemaal niet weergegeven.
- De sneltreinen naar Heerlen werden aangegeven met de toevoeging "rijdt vandaag niet". Op de normale schermen stond deze trein niet (volgens de vertrekstaat in Maastricht reden de sneltreinen gewoon).
- Trein t850 zou naar Schagen gaan rijden, trein t852 had Alkmaar als eindbestemming. Trein t856 werd helemaal niet weergegeven.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Op spoor 1 van Apd hangt zo'n 3-regelige CTA. Dat is net genoeg voor de s1700, maar dat ding is nog niet helemaal compleet. De rechterhelft vertoont namelijk niet zoals gebruikelijk
Maar slechts
Het achterste gedeelte is dus een supersnelle IC met een enkele tussenstop op Gouda :pos:
Code: Selecteer alles
Achter: Amersfoort, Utrecht Centraal
Gouda
DEN HAAG CENTRAAL
Code: Selecteer alles
Gouda
DEN HAAG CENTRAAL
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Leeuwarden lag vanmiddag rond 16.20 uur in het buitenland getuige de CTA boven de roltrap naar spoor 11 op Utrecht Centraal :)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
De treinen op Gvc naar Gdg zijn tegenwoordig allemaal "D-treinen met toeslag" geworden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ik weet niet of het al eens is opgemerkt maar verschillende cta's in nijmegen zijn er flapjes waar met pen op is geschreven.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
tja, dat is tegenwoordig mode, alle flapjes die stuk zijn worden met viltstift of pen beschreven, totdat de nieuwe flapjes geleverd worden (duurt minimaal een half jaar). Er is geëxperimenteerd met geprinte etiketten, maar daar werden de flapjes te zwaar van, en bleef de CTA stuk...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Dan is er zeker heel zwaar papier gebruikt .Vinny schreef:Er is geëxperimenteerd met geprinte etiketten, maar daar werden de flapjes te zwaar van, en bleef de CTA stuk...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
In het kader van: je weet nooit wie er mee leest; VIRM-stel 9405 heeft nog geen update gehad voor de bestemmingsdisplays. Almere Oostvaarders, Zaandam etc. kunnen nog niet op de displays getoond worden en Amsterdam Centraal en Den Haag Centraal zijn weer als vanouds: Amsterdam CS en Den Haag CS.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
De CTA's op Rta spoor 1 beginnen de s2800 nu aan te geven als Intercity
Zwolle, stopt op alle tussengeleden stations tot Groningen
Zonder enige stops daarvoor, terwijl dat ding maar tot Amersfoort gaat, betreft een s2800 namelijk. Of is er weer wat gebeurd waar ik niks van af weet ?
Zwolle, stopt op alle tussengeleden stations tot Groningen
Zonder enige stops daarvoor, terwijl dat ding maar tot Amersfoort gaat, betreft een s2800 namelijk. Of is er weer wat gebeurd waar ik niks van af weet ?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Eh, de s2800 rijdt in ieder geval deze week maar tot Utrecht Centraal? Viel mij namelijk al de hele week op zonder duidelijke reden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Was iets met beperkt spoorgebruik geloof ik (en weer in tegenstelling tot 't spoorboekje). In de tunnel op Rotterdam Centraal wordt'ie als IC naar "Utrecht C/Amersfoort" aangekondigd, wellicht mist dat flapje op Alexander?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten