Station Amsterdam Science Park

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Caspar »

Ik zag zo uit mijn ooghoeken vanuit een ICE dat het een CTA loos station is?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Suus »

Klopt, geen CTA's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Ardan »

Hmmm... een paar uur later heb ik op exact hetzelfde punt exact dezelfde foto gemaakt... (te zien aan de advertentie eronder)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Suus »

Zoveel later zal het niet geweest zijn, het was om 16:32:22
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Ardan »

Ik was een uur en 5 minuten later, zoveel niet dus idd :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Vinny »

Caspar schreef:Ik zag zo uit mijn ooghoeken vanuit een ICE dat het een CTA loos station is?
Tja, Sloterdijk Hemboog heeft ze ook niet. Waarschijnlijk omdat er binnenkort digitale CTA-bakken worden ingevoerd, maar zolang het mogelijk is dat treinen op het andere spoor rijden vind ik het eerlijk gezegd wel een beetje klantonvriendelijk...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Geert »

Dat geldt natuurlijk wel voor meer stations. Als er in ieder geval consequent wordt omgeroepen bij een spoorwijziging is er ook niet zo heel veel aan de hand natuurlijk.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door playertwo »

Voor een halte langs de vrije baan waar 2 treinen per uur stoppen zijn toch geen CTA's nodig? Voor die ene keer dat er toevallig eens een trein linkerspoor rijdt kan je dat wel omroepen.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Ruben »

Tuffy gaat even goed de spoorwijziging doorgeven. Als mijn CTA bak op blanco gaat ga ik ook niet alle sporen af op zoek naar mijn verdwenen trein.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Vinny »

playertwo schreef:Voor een halte langs de vrije baan waar 2 treinen per uur stoppen zijn toch geen CTA's nodig? Voor die ene keer dat er toevallig eens een trein linkerspoor rijdt kan je dat wel omroepen.
Omdat het als reiziger fijn is om informatie te krijgen. Alleen op stations met een 'vast' bordje (en waarbij geen sprake is van dubbel enkelspoor) is het niet persé nodig. Maar goed, ik vind dat de spoorsector best wel wat meer euro's mag uitgeven voor echt nuttige dingen, en daar reken ik een CTA bak ook toe. Die fancy toiletten bij Leiden ruil ik graag in voor een CTA bak op Science Park :!:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Caspar »

playertwo schreef:Voor een halte langs de vrije baan waar 2 treinen per uur stoppen zijn toch geen CTA's nodig? Voor die ene keer dat er toevallig eens een trein linkerspoor rijdt kan je dat wel omroepen.

Maar wat als Tuffy er even mee ophoudt, door een storing ofzo? altijd fijn als er dan een nog een cta hangt, om nog iets van informatie door te geven als een vertraging oid. :wink:
Overigens liggen bv spoor 7 en 8 op Sloterdijk ook langs de vrije baan, en ook daar wordt een cta erg op prijs gesteld.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Gekko123 »

We gaan wel erg off-topic zo, maar ik reageer er toch maar even op.
Als ze op Amsterdam Science Park al CTA's willen ophangen, weet ik een station die ze nog harder nodig heeft: Zevenaar. Zeker bij verstoringen is het daar een puinhoop (alle 3 de perronsporen bezet met Lintjes of buffels). En daar wordt nooit iets omgeroepen (of ze roepen pas wat om als de trein al weg is) :neg:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Caspar »

Station Zevenaar moet/en zal worden uitgerust met een TB 7, een scherm waar de eerstvolgende 7 vertrekkende op staan vermeld. Ook kan dat scherm een vertraging, een spoorafwijking of een afwijkende bestemming tonen. In de toekomst kan ook een andere mededeling als een alternatief reisadvies worden getoond.
giuseppe
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 13 jul 2008, 18:19
Locatie: Maastricht

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door giuseppe »

^^ Op Maastricht Randwijck zou dat ook geen overbodige luxe zijn.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Tochjo »

Was het niet de bedoeling dat ieder station zo'n ding kreeg?
Oud forumgebruiker

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Oud forumgebruiker »

giuseppe schreef:^^ Op Maastricht Randwijck zou dat ook geen overbodige luxe zijn.
Want? Je kan het verschil toch wel zien tussen een NS-trein en een Veoliatrein? :P En anders kan je er nog uit in Maastricht :).
giuseppe
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 13 jul 2008, 18:19
Locatie: Maastricht

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door giuseppe »

Ik wel, maar de vele Buitenlanders(Mecc, universiteit) snappen er niks van, voor hetzelfde geld rijdt de NS trein verder naar Eijsden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Suus »

Eijsden is uit de dienstregeling gehaald. Je kan jaren op de trein wachten naar Eijsden, en er toch nooit komen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door playertwo »

giuseppe schreef:Ik wel, maar de vele Buitenlanders(Mecc, universiteit) snappen er niks van, voor hetzelfde geld rijdt de NS trein verder naar Eijsden.
Zal sowieso niet gaan. In Eijsden staat er 3000 volt (en geen 1500-1800 volt) op de wasdraad. Dat gaan de V-tjes (en het enkele T-je dat er rijdt) niet leuk vinden.
giuseppe
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 13 jul 2008, 18:19
Locatie: Maastricht

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door giuseppe »

^^Tuurlijk is dat zo, maar dergelijke dingen weet de onwetende reiziger niet, voor die is het onduidelijk welke kant de trein nu opgaat.
giuseppe
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 13 jul 2008, 18:19
Locatie: Maastricht

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door giuseppe »

Volgens mij is de boodschap doorgeven, want er is een nieuw 7 regel scherm opgehangen boven op de trappen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Suus »

Het station is ook nog niet af, dus het kan net zo goed zijn dat het in de planning zat. Er ontbreken nog enkele stukjes hekwerk, een fatsoenlijke fietsenstalling. Maandag waren de kaartautomaten nog niet aangesloten en ontbraken op spoor 2 nog de kaartlezers. Genoeg te doen dus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Oud forumgebruiker »

giuseppe schreef:Volgens mij is de boodschap doorgeven, want er is een nieuw 7 regel scherm opgehangen boven op de trappen.
Ok, bij deze dan ook ff een boodschap voor de Zaanlijn-stations. In de vorige DRGL was het al irritant, is het nou Almere of Amersfoort? En tegenwoordig met Mat64 (is vaker rollen op verkeerde bestemming) is het er ook niet duidelijker op geworden of ie nou doorgaat naar Rotterdam of niet.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Dexter »

Ook voor ons machinisten is het een nieuw station, zeker als je er niet dagelijks komt. De laatste keer dat ik er langskwam, stonden er alleen nog perronkeerwanden. Dus toen ik maandag een slagje Asd-Almo-Hfdo-Almo-Asd maakte en van Asdm was vertrokken, keek ik even raar op toen de blikken RIS-trien ineens riep: "Het volgende station is: Am-ster-dam Sci-ens-park." Gelukkig heb je daar nog niet zo'n vaart en ik had SGMm (met RIS dus) bij me... :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Justin »

Ik had het op kerstavond ook niet even door toen ik ergens nog blauwe lichtflitsen tegenkwam die ik er niet gewend was :P.

Overigens heb ik je nog nooit gezien Dexter ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten