Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Was het dan ook de enige [serie=Intercity|2020|Leeuwarden - Amersfoort Centraal - Rotterdam Centraal600[/serie] die was uitgeweken naar 4a ?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Nee dus, zo blijkt nu ik het nazoek. Er zijn ook heel wat overstaps van 4a naar 1 geweest voor dezelfde relatie, terwijl spoor 2 op dat moment gewoon leeg was :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

#kudtns

Maar ja, daar hoor je ons Mikos natuurlijk weer niet over!1!!!1!!
🍉
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Dus, was spoor 2 nog zo gek niet.. toch een stukje korter, gevoelsmatig dan..
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Mijn 3950 werd vanmiddag in Sittard opgeheven; aanvankelijk vanwege een calamiteit, maar iets later vanwege een defecte trein tussen Eindhoven en Weert. Jammer genoeg meldde de conductrice van dienst dit pas ná vertrek van de 850 en was het dus maar wachten op de 3952.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daelea »

Deze is ook weer nieuw: IC 2433 (Lelystad - Dordrecht) heeft een kwartier vertraging opgelopen. In plaats van stations over te slaan om de vertraging eruit te krijgen, keert deze IC wat eerder op de route, op een sprinterstation waar die normaal niet stopt:AfbeeldingAfbeelding
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

Het is in elk geval creatief! :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Dat vertraagd i.v.m. te grote vertraging moeten ze echt eens schrappen, kan echt niemand wat mee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13182
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

13 januari, en na 17 treinritten was het vandaag zover: mijn eerste kaartcontrole van 2020! Applaus voor de HC van de 8843, na weken van scepsis werd mijn wachten dan alsnog beloond. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Bijzonder. De 2433 heeft een kering die lang genoeg is om op de retourslag weer op tijd te kunnen rijden voor Rotterdam Centraal... De brugopening valt namelijk al een half uur eerder dan de 2433 in Dordrecht zou arriveren.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Acht bakken keren in drie minuten is wel erg krap hoor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De 2828 arriveerde met +9 te Rotterdam Centraal zodat er nog een minuut overbleef om te keren op de 2839. In die tijd moesten nog wel even zes bakken (twee stellen ICM) afgetrapt worden, wat een behoorlijk knusse trein opleverde omdat de machinist de blauwe lamp negeerde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ik was al verbaasd dat de 523 om 7:07 uur nog langs het perron van Rotterdam Centraal stond en toen ik net in de trein zat, werd omgeroepen dat de trein werd opgeheven vanwege een defecte trein bij Rotterdam Noord.
Omdat je nooit weet hoe lang zo'n verstoring duurt, koos ik eieren voor mijn geld en reis ik nu met de [serie=Intercity|2020|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie], [serie=Intercity|2020|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] en [serie=Intercity|2020|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie] naar Duivendrecht.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13182
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Wat is beter dan een uitvallende 8854? Een uitvallende 8854 en ingekorte 8856. Tel daar de storing tussen Apn en Gd bij op, en het laat zich raden hoe gezellig het nu is in mijn trein. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Meltrain schreef:Ik was al verbaasd dat de 523 om 7:07 uur nog langs het perron van Rotterdam Centraal stond en toen ik net in de trein zat, werd omgeroepen dat de trein werd opgeheven vanwege een defecte trein bij Rotterdam Noord.
Hoe lang de verstoring duurt is één, hoe lang de vertragingen duren is twee. De trein heeft amper een kwartier defect gestaan, er heeft niet een trein linkerspoor gereden, maar het uitval van treinen duurde tot 8:00. Vind het sowieso een aparte maatregel bij een defect hier om alle intercity's op te heffen en de [serie=Sprinter|2020|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] als enige te laten rijden, want juist die [serie=Sprinter|2020|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] ligt hier in conflict met zichzelf, terwijl de [serie=Intercity|2020|Groningen - Amersfoort Centraal - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2020|Leeuwarden - Amersfoort Centraal - Rotterdam Centraal600[/serie] probleemloos linkerspoor zou kunnen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Tsja ... ProRail heft bij een verstoring graag treinen (en treindiensten) op :? .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Het lijkt de RET wel :o *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Ja ... maar met dat verschil dat er bij ProRail / NS vaak nog alternatieve routes beschikbaar zijn om je eindbestemming te kunnen bereiken. En bij de RET heb je dit in een aantal gevallen niet.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Aking schreef:Het lijkt de RET wel :o *O*
Verstoring? Je RET je maar! (A)
VIRM
Berichten: 7600
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De 2135 liep vanochtend +2 op door roestrijden bij Halfweg-Zwanenburg. Voor Heemstede-Aerdenhout werden wij voor een rood sein gezet, omdat er iemand langs het spoor liep. Na vertrek uit Heemstede-Aerdenhout was diegene weggehaald door de politie, maar de vertraging was al opgelopen tot +5. Volgens iemand op het perron in Leiden, moest de 2435 nog komen, maar toen ik even later op de app keek, was deze al weg. Helaas te laat om de Sprinter van 8a te halen, dus dan maar de [serie=Intercity|2020|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] van een kwartiertje later. Met ongeveer een kwartier vertraging aangekomen op Laan van NOI.
Beul van de blindegeleidelijn
umbusko
Donateur
Berichten: 5310
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Vader en moeder met een klein kind in de kinderwagen (kon nog niet praten, alleen huilen) en twee bakjes "friet" van de Smullers en nog wat snacks waar de kleine ook van mee mocht eten. Nu ze vertrokken zijn is er een grote vetvlek met een diameter van zo'n 20 cm en een hele hoop verkruimeld spul als een soort ronde tafel midden in de vierzits achtergebleven. :X

Oh, en, geen vertraagde goederentrein dit keer op het enkelspoor van de Maaslijn, hij is voor de verandering eens op tijd, heeft mijn aansluitende Intercity +27. -o-
umbusko
Donateur
Berichten: 5310
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Zo, de tweede keer controle van Arriva vandaag.

Eén meneer geeft heel netjes aan dat hij geen kaartje heeft, omdat hij nu al de dertiende keer zwart reist en hem dat zo goedkoper uitkomt. De controleurs beamen dat ze vaker zouden willen controleren, maar de provincie vindt dat ze wel met genoeg man zijn.

Een andere meneer heeft uitgecheckt bij NS vanwege die IC met +27, dacht "ik ga met Arriva tweede klas", heeft een klassewissel uitgevoerd en is toen vergeten in te checken. De arme ziel mocht in Echt inchecken, maar heeft wel een UVB Roermond-Echt gekregen.
Edit: de controleur kwam net terug om te zeggen dat hij de reishistorie heeft bekeken en dat het goedkomt. Toch geen UVB dus.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3461
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Om 1121 door Vga ri. Ht: een stam ICR met los voor en achter, met extra loc ervooor, leeg uiteraard.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Om 12.55 stond zo'n stam op Utrecht Centraal, als ik het goed zag op spoor 15, met twee locs voorop.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Dikke kans dus dat het dezelfde combi was...
F.k.a. Bollenstad
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten