Daniel on tour #122: Groningers en omleidingen in Dordrecht

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #122: Groningers en omleidingen in Dordrecht

Bericht door Daniel »

Sinds afgelopen week rijdt lijn 2 in Dordrecht een ietwat opmerkelijke omleiding, maar daarnaast zijn ook nog altijd enkele ex-Groningse Citaro LE's actief op de Dordtse stadsdienst. Oorspronkelijk gekomen vanwege de verwarmingsproblemen bij de Ebusco's, die kennelijk nogal wisselend zijn want waar er vorig weekend geenenkele Citaro LE rondreed waren ze vandaag juist bijna allemaal actief.
In elk geval een mooie combi om even een kijkje in het Dordtse te nemen, vooral voor wat plaatjes langs de route van de Groningers want daar had ik er nog maar weinig van.

We beginnen maar eens met het nog wat "normale" deel van de omleiding op lijn 2. Vanwege reconstructiewerkzaamheden aan de Gravensingel rijdt de bus na halte Eikenlaan via de Iepenlaan en Elzenlaan naar de halte Elzenlaan. Aan het begin van de Iepenlaan komt de ex-Groninger 3213 langs...
Afbeelding
Qbuzz 3213 - Dordrecht, Iepenlaan by Daniël Bleumink, on Flickr

En wat de wijk in gaat... komt daar ook weer uit. En daar zit nu juist het opmerkelijke in de omleiding. Over de Burgemeester Jaslaan reed jaren terug nog een bus in twee richtingen (toen was 'ie overigens net zo smal als nu), maar inmiddels is het al weer heel wat jaartjes een eenrichtingsweg. En laat het nou net die eenrichtingsweg zijn wat de meest vlotte manier voor lijn 2 is om de wijk weer te verlaten. Lijn 2 rijdt daarom met ontheffing tegen het verkeer in de Burgmeester Jaslaan over om Dubbeldam weer uit te komen...
Afbeelding
Qbuzz 3213 - Dordrecht, Burgemeester Jaslaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Gaan we even verder met de Groningers, want naast lijn 2 waren er ook nog drie op de cyclus 3, 5, 7 actief. Op lijn 5 trof ik de 3290 op de Stadspolderring...
Afbeelding
Qbuzz 3290 - Dordrecht, Stadspolderring by Daniël Bleumink, on Flickr

Exemplaar nummer twee op lijn 2 trof ik op de Prunuslaan...
Afbeelding
Qbuzz 3233 - Dordrecht, Prunuslaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Nadat de zon inmiddels wat was doorgedraaid kwam ik nog even terug op de Burgemeester Jaslaan, waar een Ebusco mooi op de foto kon samen met het bord dat de automobilisten voor tegenliggers waarschuwt...
Afbeelding
Qbuzz 6129 - Dordrecht, Burgemeester Jaslaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Tussen de busjes door even wat variatie in de vorm van railgebonden vervoer. Inmiddels zijn de beide GTW-2/6 stellen van Qbuzz volledig in hun R-net uiterlijk gebracht. Stel 6351 kwam ik tegen als 7244 net voorbij Dordrecht Stadspolders. Staat ze goed, dat nieuwe kleurtje!
Afbeelding
Qbuzz 6351 - Dordrecht Stadspolders by Daniël Bleumink, on Flickr

Op het Leerpark trof ik even later de Groninger 3144 op lijn 7...
Afbeelding
Qbuzz 3144 - Dordrecht, Maria Montessorilaan by Daniël Bleumink, on Flickr

En daarmee kom ik al weer bij de laatste Groninger op de dienst in Dordrecht terecht, deze 3122 trof ik op lijn 5...
Afbeelding
Qbuzz 3122 - Dordrecht, Oranjepark by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Daniel on tour #122: Groningers en omleidingen in Dordrecht

Bericht door Milco »

Leuke plaatjes!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Daniel on tour #122: Groningers en omleidingen in Dordrecht

Bericht door ZO6176 »

Fraaie plaatjes
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #122: Groningers en omleidingen in Dordrecht

Bericht door Meltrain »

Leuke foto's. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten