Hispeed perikelen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Vinny »

Vandaag had ik ook weer vertraging met de Thalys, bij binnenkomst te Rotterdam was er nog niets aan de hand, en tussen Rotterdam en Schiphol bijna 20 minuten vertraging opgelopen...

In ieder geval, de promotie-'vlinders' van Hispeed zijn wel heel leuk om naar te kijken... :oops:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Caspar »

Ik zag dat van de 14 Thalys ritten er 9 een vertraging hadden tussen de 5 en 25 minuten en de overige 5 een vertraging van meer dan 30 minuten. Kortom, sinds de nieuwe dienstregeling een punctualiteit van 0% Ook had vandaag de IC t9213 de t9209 ingehaald onderweg, niet dat een van beiden punctueel was; de ene had +93 en de t9213 +33. De Thalys die binnenkwam dat uur, de t9307 had +91 vanochtend.

Wat anders, gister was ik met ICE naar Keulen gegaan om 08.04 vanuit Amsterdam, en in Emmerich werd er gestopt om een lading blauwbekkende reizigers in te laden van een defecte ICE, die om 07.04 uit Amsterdam was vertrokken, maar die defect was geraakt. Aangezien de ICE naar Basel min of meer was volgeboekt, konden een stuk of 100 reizigers staan. Ik hoorde van een paar dat ze een kaartje van 190 euro hadden gekocht, en dat ze een uur in de kou hadden staan blauwbekken, en dat ze dan in de vervangende trein weer moesten staan tot aan Frankfurt. Hiep hoi :neg:
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Hispeed perikelen

Bericht door M57 »

In de ICE kan je prima op de in Amsterdam nog gereinigde vloerbedekking zitten.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Caspar »

Blijkbaar was dat matig gereinidgd want er lagen nog allemaal kranten op de grond en kruimels en etens-resten, niet dat het mij erg stoorde, maar had het idee dat het treinstel zo uit een dienst kwam van de vorige dag nog. Dat kan ik natuurlijk mis hebben, maar tegen de tijd dat we bij Emmerich aankwamen was het gangpad ook bezaaid met snowboards in hoezen, extreem grote koffers en dat soort zaken.

Wat dan wel weer tof was vandaag; de ICE reed ondanks de draadbreuk tussen Utrecht en Driebergen Zeist wel gewoon via Barneveld :pos:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Dexter »

Ik zag vanavond rond 22:00 uur twee Thalyssen mét reizigers vlak na elkaar binnenkomen in Asd. De ene kon de vertraagde Thalys zijn die daar planmatig moest binnenkomen om 21:43, dus ben benieuwd wat de andere dan was.

@ Caspar & Vinny: Ik dacht dat ik vaak met de trein naar het buitenland ging, maar jullie reizen helemaal wat af...
Vallend blad maakt rails glad.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Hispeed perikelen

Bericht door midnet »

en heeft Hi-Speed met die Thalys al in en zorgelijke reactie bekend gemaakt hoeveel ze aan geldterugbonnen hebben moeten uitkeren, zodat nu elke glinster van hoop op profit geheel weg is en ze de prijzen weer omhoog moeten doen? Of is dit gewoon tot overmacht verklaard, zodat ze de knip niet hoeven opendoen?
Overigens lees ik in een Duits forum dat de ook sinds 13/12 over de Belgische HST-trajekt geleide Thalys Liege-Aachen (voorheen enkel 3 ICE/dag) ook met een gemiddelde vertraging van 1/20 min. op dit vrij korte trajekt te kampen heeft.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Ruben »

Thalys is van SNCF, NMBS en DB. Zij zullen dus last hebben van het uitbetalen naar aanleiding van vertragingen. :D
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Hispeed perikelen

Bericht door BR628 »

Caspar schreef:Wat anders, gister was ik met ICE naar Keulen gegaan om 08.04 vanuit Amsterdam, en in Emmerich werd er gestopt om een lading blauwbekkende reizigers in te laden van een defecte ICE, die om 07.04 uit Amsterdam was vertrokken, maar die defect was geraakt. Aangezien de ICE naar Basel min of meer was volgeboekt, konden een stuk of 100 reizigers staan. Ik hoorde van een paar dat ze een kaartje van 190 euro hadden gekocht, en dat ze een uur in de kou hadden staan blauwbekken, en dat ze dan in de vervangende trein weer moesten staan tot aan Frankfurt. Hiep hoi :neg:
Naja das heel simpel, die reizigers ben je hierdoor dan meteen à la minute kwijt.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Hispeed perikelen

Bericht door playertwo »

En die kapotte ICE hadden ze er niet achter kunnen hangen zodat iedereen tenminste kon zitten?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Ruben »

Die kapotte ICE kon nog niet eens blijven staan om warmte te bieden. :lol: !!
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Dexter »

Het valt me op dat Thalys uit Amsterdam richting Parijs de laatste tijd ook vaak last van vertraging heeft en niet zo zuinig ook: Vandaag zag ik er eentje met +40 binnenkomen in Rtd. Hebben ze op het noordelijke deel van de HSL ook problemen?
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Ardan »

Of die is met een nogger veler gigantischer vertraginger uit Parijs aangekomen zodat die amper tijd had om te keren :wink:
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Caspar »

Dat is inderdaad meestal de oorzaak. Is er al een eens een Thalys optijd in Amsterdam of Parijs aangekomen? In ieder geval niet in Amsterdam als ik dienst had afgelopen 2 weken. Ik ga 30 januari op reis, en hoop dat het dan wat beter loopt, al heb ik wel 2 uur en 10 minuten overstaptijd in Parijs. 8-)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Dexter »

Nou het ligt eraan waar je moet overstappen in Parijs en of je naar een ander station moet. Als je al met vertraging aankomt en dan nog helemaal naar de andere kant van de stad moet met de metro kan het krappie krappie worden.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Meltrain »

NS-Reiziger schreef:Thalys is van SNCF, NMBS en DB.
En NS HiSpeed toch? (Dus vier 'eigenaars'.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Suus »

NS Hispeed heeft geen aandelen in Thalys.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Meltrain »

Inderdaad, ik zie het nu ook op Wikipedia. :)
Maar omdat ze wel stellen hebben, dacht ik dat ze ook aandelen in Thalys hadden. Maar dat was dus fout. :oops:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Hispeed perikelen

Bericht door webguy »

Euh, NS Hispeed heeft ook geen Thalys stellen toch? Wel ICE-stellen, 8, maar die zitten gewoon in de rest van de ICE pool...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Ruben »

NS heeft wel wat Thalys stellen in eigendom, van ICE heeft NS er 4. De nummertjes laat ik over aan een ander. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Oud forumgebruiker

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Oud forumgebruiker »

4651-4654
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Caspar »

Welke steden staan er op de Nederlandse stellen? Ik weet Amsterdam en Arnhem. Een stel met Utrecht heb ik nooit gezien, en als 4e naam zou ik niet een logische weten te bedenken. Zie wel vaak op Amsterdam de stellen met Schwabisch Hall, Hannover en Baden Baden staan.
Maar wat zijn dus de 2 ontbrekende namen van de Hispeed stellen? Of is er ook een Utrecht?

Verder reed vandaag de IC t147 zonder eerste klas rijtuig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Suus »

In theorie hebben die twee geen namen, in de praktijk is het volgens mij 2x Arnhem en 2x Amsterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Meltrain »

NS-Reiziger schreef:NS heeft wel wat Thalys stellen in eigendom, van ICE heeft NS er 4. De nummertjes laat ik over aan een ander. ;)
Van Thalys heeft NS de 4331 t/m 4332 (allemaal PBKA).
Erg veel dus. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Caspar »

Ik vind het wel grappig dat er meer Belgische dan Nederlandse machinisten bevoegd zijn voor het rijden over de Nederlandse HSL met Thalys. Kans is dus groter dat Thalys door een Belg wordt gereden.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Jurjen »

Caspar schreef:Ik vind het wel grappig dat er meer Belgische dan Nederlandse machinisten bevoegd zijn voor het rijden over de Nederlandse HSL met Thalys. Kans is dus groter dat Thalys door een Belg wordt gereden.
Dat zou best kunnen, maar zoals jij het stelt is het natuurlijk niet waar. De Belgen lijken me ook treinen op Köln-Paris en Brussel-Paris rijden, maar moeten ook allemaal naar Amsterdam kunnen rijden. Maar dat er meer Belgen zijn die het kunnen, wil nog niet zeggen dat er ook meer Belgen dan Nederlanders zijn die daadwerkelijk naar Nederland rijden, dat is afhankelijk van de dienstroosters, lijkt me. ;)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten