Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Roeland »

levi schreef:Sidenote: Het irriteert me mateloos dat er soms roze bussen in Arnhem rijden en blauwe in Nijmegen (op de stadslijnen en streeklijnen die niet naar de andere stad gaan).
Het irriteert mij als reiziger wel wanneer een rit uitvalt, of zwaar vertraagd rijdt. Maar wanneer de bus een ander verfje heeft dan gebruikelijk, kan ik mij daar echt niet druk over maken.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door umbusko »

Leuk, die nieuwe lijn 7 in Nijmegen naar het Afrika Museum, er zaten welgeteld 0 mensen in.
Even de route bekijkend begrijp ik niet zo goed dat er niet gestopt wordt op de halte Nassausingel. Er zullen toch ook wel mensen tussen het centrum en Professorenwijk / Heilig Landstichting willen reizen? Alleen van/naar het station schiet dan niet echt op.

Overigens: hier reed Tribus Civitas 7318 op. Op onze wiki (hier) staat die als buiten dienst, dat klopt dus niet, maar ik weet niet of ze allemaal weer in dienst zijn.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door albertjan96 »

levi schreef:Hee hoi,
Ik zit nu in de 331 van Arnhem naar Elst (vertrek 20:20). Maar de bus is geen BrengDirect bus. (Het is de 5351 voor de kenners) Maar mag dit wel binnen de concessie, omdat het een HOV-lijn is?

Sidenote: Het irriteert me mateloos dat er soms roze bussen in Arnhem rijden en blauwe in Nijmegen (op de stadslijnen en streeklijnen die niet naar de andere stad gaan).

Joejoe
Zit er uberhaupt wel verschil tussen een BrengDirect- en een normale Breng Lion's City's? behalve dan dat de bestickering anders is
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Lijn 45 »

De Brengdirects hebben een luxer interieur.
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wageningen1998 »

Eigenlijk zouden de Brengdirects gewoon standaard streekbussen moeten zijn en de normale MAN’s voor de stadslijnen, want wat een rotstoeltjes hebben die krengen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Suus »

Theo en Mia staan doodsangsten uit, lijn 6 rijdt elke tien minuten recht op hun huis af: https://www.gelderlander.nl/nijmegen/th ... ~ae8da041/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door AppleMoose »

Zou je de volgende keer even willen benoemen dat het om een premium-artikel gaat? Dan kan iedereen vooraf beslissen of ze een van hun drie "gratis" premium-artikelen hieraan willen opsouperen. *O* Bij het aanklikken van de link, is die keuze al gemaakt, zullen we maar zeggen... (A)

Anyway, de Gelderlander is er eindelijk achter dat het regelmatig soppen is in het trappenhuis van station Arnhem Velperpoort.
Ik kan het me niet anders herinneren eigenlijk.
https://www.gelderlander.nl/arnhem/trap ... ~a8276f4a/ (Géén Premium-artikel)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Ronaldussen schreef:Zou je de volgende keer even willen benoemen dat het om een premium-artikel gaat? Dan kan iedereen vooraf beslissen of ze een van hun drie "gratis" premium-artikelen hieraan willen opsouperen. *O* Bij het aanklikken van de link, is die keuze al gemaakt, zullen we maar zeggen... (A)
Ik sluit me hier helemaal bij aan!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Suus »

Ik zal er de volgende keer beter op letter, maar niet omdat je het zo vriendelijk vraagt...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door AppleMoose »

Sorry als het wat onvriendelijk overkomt, dat is niet de bedoeling :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door WALUIGI96 »

Zo'n premium artikel kun je ook helemaal lezen als je het opent in een incognito venster...
Ambassadorfan
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 22 mei 2019, 13:05

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Ambassadorfan »

Wageningen1998 schreef:Eigenlijk zouden de Brengdirects gewoon standaard streekbussen moeten zijn en de normale MAN’s voor de stadslijnen, want wat een rotstoeltjes hebben die krengen
Tsja.. Breng krijg je daarvoor niet aan het verstand. Overigens ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren de komende jaren als de huidige consessie afloopt.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door lijntaxi »

Suus schreef:Theo en Mia staan doodsangsten uit, lijn 6 rijdt elke tien minuten recht op hun huis af: https://www.gelderlander.nl/nijmegen/th ... ~ae8da041/
Uit dit voorbeeld blijkt wel weer, dat er fouten zijn gemaakt bij de aanleg van de wijk. Bussen bestonden toen ook al. Men heeft totaal niet nagedacht
over het het openbaar vervoer. Men heeft alleen gekeken naar de auto, zo lijkt het. Een fout, die wel vaker gemaakt wordt.
Een buspassagiers kan best wel enkele honderden meters lopen zo is gedachte. De auto moet zo gepakt kunnen worden is de redenering..
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Meltrain »

Als ik het zo begrijp, was vroeger de route De Kempenaarstraat - Couwenbergstraat - Malder-burchtstraat en is nu de route De Kempenaarstraat - Cort van der Lindenstraat - Van der Duyn van Masdamstraat - Malder-burchtstraat.
Maar dan wordt de halte Van der Duyn van Masdamstraat in de Malder-burchtstraat toch niet meer bediend? Op Google Maps staat deze namlijk nog wel zo ingetekend, maar ik neem aan dat de halte verplaatst is?
Frank schreef:lokquote
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
rvcnl
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 18:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door rvcnl »

Nee, niet via De Kempenaarstraat, heeft lijn 6 ook nooit gereden.
De route was vanaf de Hogendorpstraat een stukje Cort van der Lindenstraat en via de Thorbeckestraat naar de Malderburchtstraat.
Thorbeckestraat is te smal geworden na reconstructie en nu is de route dus vanaf de Hogendorpstraat inderdaad via Cort van der Lindenstraat en Van der Duyn van Maasdamstraat naar de Malder-burchtstraat.
Halte van der Duyn van Maasdamstraat is nu inderdaad in die straat zelf. Tussen Malderburcht en Goeman Borgesiustraat in.
rvcnl
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 18:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door rvcnl »

albertjan96 schreef:
levi schreef:
Sidenote: Het irriteert me mateloos dat er soms roze bussen in Arnhem rijden en blauwe in Nijmegen (op de stadslijnen en streeklijnen die niet naar de andere stad gaan).

Joejoe
Zit er uberhaupt wel verschil tussen een BrengDirect- en een normale Breng Lion's City's? behalve dan dat de bestickering anders is
Om hier nog even op terug te komen, iets andere stoelen en andere stoelindeling.
Minder zitplaatsen en daarom meer beenruimte. Verder hebben de Direct bussen ook een grotere tank.

Wat betreft de verkeerde kleuren, ik ga er vanuit dat dit zo gaat blijven tot het einde van de concessie.
De Man bussen zijn allemaal lease bussen en in Nijmegen wordt gemiddeld iets meer kilometers gemaakt per dag.
Om te voorkomen dat aan het eind van de leaseperiode de verschillen te groot zijn geworden zijn er halfweg de periode een groot aantal bussen uitgeruild.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Meltrain »

rvcnl schreef:Nee, niet via De Kempenaarstraat, heeft lijn 6 ook nooit gereden.
De route was vanaf de Hogendorpstraat een stukje Cort van der Lindenstraat en via de Thorbeckestraat naar de Malderburchtstraat.
Thorbeckestraat is te smal geworden na reconstructie en nu is de route dus vanaf de Hogendorpstraat inderdaad via Cort van der Lindenstraat en Van der Duyn van Maasdamstraat naar de Malder-burchtstraat.
Halte van der Duyn van Maasdamstraat is nu inderdaad in die straat zelf. Tussen Malderburcht en Goeman Borgesiustraat in.
Maar als ik op Google Maps naar de haltes kijk, zie ik dat lijn 6 bij de haltes Couwenbergstraat (in de Couwenbergstraat) en Thorbeckestraat (in de Nijenrodestraat) stopt. Dan is een route via de Van Hogendorpstraat niet logisch. (Lijn 8 rijdt zo te zien wel door de Van Hogendorpstraat.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
rvcnl
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 18:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door rvcnl »

Sorry, mijn fout, van Hogendorpstraat klopt inderdaad niet, dat had de Couwenbergstraat moeten zijn.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door umbusko »

Vandaag zag ik wel wat reizigers in de 3 naar Oosterhout; heeft die bus toch nog nut. De laatste paar keer zag ik hem met Mercedes-Benz Sprinter City 1906; het is duidelijk te zien dat dat de busjes zijn waar ik vroeger in Maastricht nog wel vaak in gezeten heb, want de oude stoelen in Veoliakleurstelling zitten er nog in.

SB58 is ook altijd weer een avontuur: vandaag had hij uiteraard weer +7 en ging hij niet op de buffer maar op de halte Huygensgebouw drie minuten afwachten om maar één rondje campus te hoeven rijden. De chauffeur van lijn 15 had dat niet door, en daarachter direct een gelede 10, die hebben dus ook drie minuten op de halte staan duimendraaien totdat de 15 begon te toeteren; toen waren de drie minuten ook al wel soort van om. :lol:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Suus schreef:Theo en Mia staan doodsangsten uit, lijn 6 rijdt elke tien minuten recht op hun huis af: https://www.gelderlander.nl/nijmegen/th ... ~ae8da041/
Omschrijving deed me denken aan de Malvert waar enkele jaren terug een lijn 6 zich in een woonhuis boorde. Daar rijdt lijn 6 ri Dukenburg ook recht op af om dan met de bocht naar links te gaan.
"Een touringcar is geen bus"
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door busfanNL »

Op dit moment is op lijn 56 van Wageningen naar Heteren een bus onderweg met nummer 464. Weet iemand wat voor bus dit is?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Lijn 45 »

De MidCity's hebben driecijferige nummers in de 4xx-reeks in de apps. Ik denk dat het een van die busjes is.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Ja laatst ingezeten. Rijden inderdaad MidCity's ex-Veolia.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Lijn 45 »

De ex-Veolia's zijn Sprinter Cities. :wink:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Dan moeten ze maar eens de correcte merklogo's op de correcte bus plakken. :wink:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten