Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Meltrain schreef:Toch raar, Zutphen en Deventer liggen aan de IJssel, maar de stadsdiensten van deze steden behoren niet tot de concessie IJssel-Vecht.
Zutphen ligt echter ook aan de Berkel, dus zo raar is het dan niet dat het bij de concessie Berkel-Dinkel zit
Overigens: volgens diezelfde redenering is het ook raar dat Basel niet tot de concessie Rijn-Waal behoort, dat ligt immers ook aan de Rijn...
Zal ook het enige zijn. De BYD's waar ik tot nu toe in heb gezeten reden verschrikkelijk. Maken nog meer lawaai dan een (nieuwere) dieselbus maar trekken ongeveer even hard op als mijn fiets.
Ik vind de BYD's wel leuke bussen eigenlijk. Ja, je hoort ze, maar dat is bij VDL ook. Zeker het nieuwste model BYD, zoals in Noord-Holland en de nieuwere bussen van Syntus Utrecht, vind ik erg mooi. :)
Ben ik het niet mee eens, want de stadsbussen van VDL in Leeuwarden hoor ik nauwelijks. In tegenstelling tot bijvoorbeeld ook de BYD's in Noord-Holland. Meermaals in gezeten, echt verschrikkelijke dingen zijn dat.
Dat is toch juist positief, dat je ze hoort?
Bij auto's is het zelfs verplicht dat er iets ingebouwd wordt zodat elektrische auto's beter hoorbaar zijn. Bij de VDLs in Amsterdam zijn er verder trambellen ingebouwd. Geef me dan maar een constant geluid.
Nou, er is een verschil tussen een rustig motorgeluid of een fijn geluid, en gewoon irritant pokkelawaai. Geef me dan maar een mooie oude Mercedes of Scania motor, als er dan lawaai moet zijn.
Dat geluid ben ik het wel echt volledig mee oneens, hoe stiller hoe beter, de grootste irritatie van mijn huidige woonplaats is hoe constant en doordreunend je de provinciale weg hoort als de wind eens vanuit de verkeerde richting komt. De uitstoot is natuurlijk een groot voordeel van als we dalijk allemaal elektrisch rijden, maar vooral de geluidsreductie kan voor mij niet vroeg genoeg komen. (Het optrekgeluid van een elektromotor vind ik overigens ook al veel plezanter dan bij een brandstofmotor).
teun schreef:Gaan we nou het volgende topic weer laten afdwalen naar dat eindeloos geklaag over BYD?
Ik kan anders wel over doortrekking van de Valleilijn gaan praten als je wilt? (A)
Nou.... de Valleilijn is geen onderdeel van IJssel-Vecht, de BYD wel....
Maar goed, je hebt altijd vooroordelen over bussen. Menigeen vindt de Mercedes Citaro het summum van een goede bus. Ik niet, ik kan er geen goede zitpositie in vinden, ga ik de bus afkraken? Nee. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en daar moet je respect voor hebben. Maar tegenstanders van bepaalde bussen moeten er wel respect voor hebben dat er ook voorstanders voor zijn. En dat mis ik vaak in de discussies op dit forum.
Er zijn er hier een aantal die zeggen: Ik vind dat en als een ander iets anders vindt, dan is die bij voorbaat niet goed wijs en moet hij/zij zich maar aanpassen aan mijn mening. En dat doet gigantisch afbreuk aan dit forum.
Dus graag discussiëren met respect voor de mening van een ander.
Over de Citaro's hoor ik meer klachten over goede zitposities voor chauffeurs hoor. Mag jij vinden. Wel is het zo dat het buiten dat over het algemeen goede bussen zijn. Het rijcomfort wordt door de meeste mensen gewaardeerd, de bussen zien er goed uit en de kwaliteit is goed. Voor mij als passagier zijn het uiterst comfortabele bussen.
Maar goed, ik zal hier verder niet te veel over uitwijden. Laten we de discussie over Citaro's maar wél in een ander topic doen (A)
Laat ik er dan wel nog dit over zeggen: ik heb gemerkt dat er enorme verschillen kunnen zitten tussen Citaro's. Die van Breng vind ik namelijk vreselijk: ik heb laatst ook geconstateerd dat er eigenlijk maar twee zitplaatsen zijn waar ik voor zou willen kiezen als ik een lege bus in mocht stappen: naar voren kijkend aan het raam in een vierzitter. Want op alle overige plaatsen zit je naar achter kijkend, naar opzij kijkend, op een klapstoel, in het gangpad, naast een muur in plaats van een raam, direct achter een muur of met je voeten op een dopje. Met name dat laatste is zeer oncomfortabel. De Citaro van de NIAG of Look daarentegen heeft meestal meer aangename keuzes, sowieso betere stoelen en volgens mij rijdt hij ook beter.
Voor de discussie over de BYD's lijkt me dat in zoverre relevant dat je goed onderscheid moet maken tussen (on)aangenaamheden die veroorzaakt worden door het specifieke bustype en (on)aangenaamheden die veroorzaakt worden door de keuzes van de vervoerder/opdrachtgever die niet zoveel met het bustype te maken hebben.
Ik heb wel eens met een Mercedes vrachtwagen gereden, weet niet of het te vergelijken valt met de citaro's maar ik vond het behoorlijk naar zitten, en het ding rammelde en kraakte aan alle kanten. Mercedes kan zich beter bezig houden met auto's, vanmiddag nog met een Mercedes personenauto een paar mooie ronde cirkels getekend op een parkeerplaats in Wierden :X
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Ik heb 4 1/2 jaar met een Mercedes Actros ( MP4 ) gereden en vond het een prima auto in velerlei opzichten. Alleen de versnellingsbak ( Orgineel Mercedes ) was wel eens de weg kwijt als je op een kruising of rotonde kwam aanrijden.
Laatst gewijzigd door Ardan op zo 19 jan 2020, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Algemene informatie over de bieding van Keolis met veel meer DRU’s dan de opdracht had
gevraagd (175 lijnen, 65000 passagiers per dag, langere lijnen (comfortlijnen) kortere
vakantie dienstregeling (ongeveer 3 weken)
De concessie start met de implementatie van de huidige concessies Veluwe en MiddenOverijssel per 13 december 2020, met de volgende vestigingen; Zwolle (nieuwe standplaats)
en OV en TD vestiging ineen, Dedemsvaart, Vaassen (nieuw), Apeldoorn (nieuwe
standplaats), Harderwijk, Ede. Dit betekent dat de huidige vestigingen Raalte en Meppel
sluiten.
Keolis heeft aangegeven dat er 1 centrale onderhoudsgarage
komt voor de gehele concessie en wel in Zwolle. Er komt een samenwerking met BUSPartners voor het onderhoud.
De verwachting is dat van elk bus type er in juni 2020 de eerste bussen binnenstromen.
Heeft die nieuwe stalling in Apeldoorn te maken met de oplaadvoorzieningen? Ben benieuwd waar die komt, rond Zuidbroek of de Ecofactorij ofzo.
Daarnaast snap ik de stalling in Vaassen niet helemaal. Er is geen enkel eindpunt en om naar daar Mat-ritten te gaan rijden is behoorlijk ver, tenzij ze de huidige Veluwelijn willen opknippen en er 13m willen stallen
(1 groot voordeel van Vaassen is wel dat het lekker dichtbij mij is )
Edit: ik lees er dat een aantal bussen omgebouwd gaan worden naar elektrisch. Weet iemand daar iets van?