Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Met die mindset wordt het nooit wat met de weer0ldt natuurlijk -o-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik heb een mail van Thalys gekregen en ik snap het nog niet helemaal. Blijkbaar heb ik nu geen Gold-statuut meer maar heb ik een Club-status. Maar als ik meer wil weten krijg ik de melding dat de site van Thalys wegens een belangrijke update sterk verstoord is _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DDietzen
Berichten: 1317
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door DDietzen »

Die "belangrijke update" is waarschijnlijk dat Thalys in al haar wijsheid heeft besloten om van duizenden "inactieve" leden (sinds 2018 geen ticket meer via het account geboekt) subiet ende per direct het account op te heffen bij de migratie naar dat nieuwe loyaltysysteem.

Als ze nou eerst een mailtje hadden gestuurd om te zeggen "over een week zetten we je account bij het grofvuil, klik hier als je dat niet wilt", maar nee...

Dus denk positief: je hébt tenminste nog een account :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Interessant, Thalys doet even een keiharde AVG-actie op hun databestand. Kuddo's _O_
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Iemand ervaring in eigen of nabije omgeving met andullatietherapie?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8834
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

ArrivaBas schreef:Vanaf vandaag zou de Europese Commissie alle inschrijvers voor DiscoverEU over de komende twee weken benaderen. Nu gaan ze iedereen op dezelfde dag, woensdag 15 januari, mailen. Ik laat mijn kerstkabouter nog maar een weekje staan, denk ik. :') Aan de vervangende avatar zal je dan wel zien of ik gewonnen heb.
Aan het eind van de ochtend heb ik een mail ontvangen waarin staat dat ik en mijn vrienden een Interrailpas gewonnen hebben. *trein* *trein*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Gaaf, veel plezier ermee. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

@ArrivaBas: Gefeliciteerd :pos: :wink: .

is deze pas het hele (kalender) jaar geldig?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8834
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

We krijgen een pas voor 7 dagen in een maand. we mogen een ingangsdatum kiezen die in april tot oktober valt. Voor 31 oktober moeten we weer terug zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

En waar gaan jullie heen? Griekenland? (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ik wilde Tallinn voorstellen, maar dat wordt krap in 7 reisdagen :')
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Wat is er mis met de EU die jongeren stimuleert om op deze manier contacten te leggen met andere culturen binnen Europa?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
teun
Berichten: 1504
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door teun »

In feite is het een klassieke marketingtruc, en het is dus goed om je ervan bewust te zijn dat de EU hiermee hoopt je een positiever beeld te geven van de EU en het reizen met de trein zoals Apple en Samsung dat doen als ze je een gratis telefoon zouden geven en je vervolgens vragen of je er misschien wat leuks over wil zeggen op je snapstagram.

Belangrijk verschil is hier natuurlijk wel dat een lekkere treinvakantie in Europa een wat leuker doel is dan betere omzetcijfers voor de plaatselijke telefoongigant.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

De halve wereld valt vies tegen: als er al niet naar Thailand of de VS wordt gevlogen, blijft het vooral bij het strand op het Griekse resort. Interrailen verplicht je om om te gaan met het gebied tussen vertrekpunt en bestemming, en maakt het makkelijker om echt met mensen om te gaan. Je kan een hoop zeggen over die Kutgrieken en xenofobe Hongaren, maar je kan ze ook gewoon aanspreken. Dat gaat niet in het vliegtuig naar Kos.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

En zo gratis is het niet. Of worden eten, drinken en slapen ook vergoed? Om maar te zwijgen over de vele reserveringen?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Hoezo ga je anders denken over de Europese Unie als je Europese landen bezoekt? Of zit er een verplicht bezoek aan het EU-parlement of iets dergelijks vast?

De vergelijking met gratis smartphones gaat mank. Er ligt daar een directe link tussen het product en iets aardigs zeggen daarover.
Europese landen zijn geen producten van de EU (eerder andersom, maar zelfs dat is niet helemaal waar) en met je interrail mag je ook naar landen die buiten de EU-zone liggen (Noorwegen bijvoorbeeld). En er is een verschil tussen het mooi vinden van landen en mensen uit die landen aardig vinden en het goedkeuren van EU-beleid.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8834
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

en-es schreef:En zo gratis is het niet. Of worden eten, drinken en slapen ook vergoed? Om maar te zwijgen over de vele reserveringen?
Als wij de flexibele optie kiezen (Dat is tenminste wel het plan) wordt alleen de reispas betaald. Accommodatie, entree, maaltijden en reserveringen zijn niet inbegrepen. Bij de vaste optie zijn alleen treinkaartjes en reserveringen incluis.
Het hele gedoe met gratis Interrail is overigens alleen goedgekeurd door de EU. Twee Europese studenten hebben het initiatief anderhalf jaar geleden opgestart.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
teun
Berichten: 1504
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door teun »

Het zal best dat de EU geen landen of mensen maakt maar ze bekostigen wel een behoorlijk deel van je reis. Mensen die een taart van de smartphoneboer krijgen zullen net zo goed beïnvloed worden om positiever over dat bedrijf of diens producten te gaan denken ondanks dat het geen banketbakkers zijn.

Goedkeuring van beleid denk ik ook niet wat de EU hier echt aan het zoeken is, het gewenste effect zal eerder een soort positieve beeldvorming moeten zijn. Mooie bijkomstigheid is denk ik dat het voor de betreffende individuen ook bevorderend zal zijn voor een soort groter dan nationaal samenhorigheidsgevoel en misschien een waardering van de trein als volwaardige lange-afstandsvervoersmodaliteit.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

PHS schreef:
Suus schreef:Wat is er mis met de EU die jongeren stimuleert om op deze manier contacten te leggen met andere culturen binnen Europa?
Omdat het onzin is. Jongeren reizen al de halve wereld over en hebben via het internet contact met leeftijdsgenoten over de hele wereld, althans dat is mijn indruk. Deze Interrail-winactie is gewoon verkapte marketing om jongeren positiever te laten denken over de EU, er zit niet voor niets een enorme social en traditional mediacampagne achter.
Nog steeds geen argumenten behalve traditioneel propaganda geschreeuw.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ik ben ook nog steeds erg benieuwd wat er precies verkeerd aan deze actie is. Daarnaast vraag ik me af met welke angsten de tegenstanders worstelen. Dromen ze 's nachts naar van de EU? Vrezen ze meer buitenlandse treinreizen als de jeugd enthousiast gemaakt wordt? Zijn ze erg tegen het milieu?

En wat wensen zij? De grenzen dicht? Nexit? Boreale borrelpraat en bommen op Brussel?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Het grootste probleem met de EU is dat er veel te veel geld naar die bobo's in Brussel gaat, en te weinig naar mij.

Verder vinnik het allemaal wel prima, de afgrond is toch al in zicht, en nu kan ik die feestend en tjikkies hosselend in de hele Europa tegemoet zien *O*
(als ik dus een beetje meer geld van die bobo's mijn kant op zag komen -o-)
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
umbusko
Donateur
Berichten: 5306
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ronaldussen schreef:En waar gaan jullie heen?
Nou, dat lijkt me dan duidelijk. Noorwegen, Zwitserland, Liechtenstein, Monaco en Engeland. Gewoon om de EU te stangen. :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten