Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Nog een stuk of 6 dacht ik
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Chrysa schreef:Bij de Volvodealer in Breda staan 2 nieuwe elektrische Volvo's zoals Jasper gepost heeft, maar ook nog een stuk of 5 wit/blauwe onbestickerde BYDs. Iemand enig idee waar die voor zijn?
Oh gaaf ! :D moet volgende week toch naar Breda effe kijken dan of ik er foto's van kan maken
toch wel grappig dat ik elke keer weer gelijk heb met mijn kantine praat :P
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
JeanPaul343
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door JeanPaul343 »

Ik vind het trouwens wel verstandig dat men voor de driedeurs-versie zijn gegaan en niet voor de tweedeurs, want zeker als je gaat bedenken waar deze bussen hoofdzakelijk op ingezet gaan worden (transferia), hoort daar gewoon een driedeurs bus op te rijden, net als dat dat sowieso hoort te zijn op alle stadsbussen.

Een veel gehoord tegenargument: Ja maar, (is al een excuus) tweedeurs bussen zijn goedkoper....
Prima, er zijn 5 oligarchen in Nederland die geld zat hebben. Just saying.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ZO6176 »

Hoeveel prijsverschil zit er dan tussen een 2 en 3-deurs bus?
anonymous_1
Berichten: 68
Lid geworden op: do 26 dec 2019, 20:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door anonymous_1 »

Vanmorgen zat ik in lijn 16 (Eindhoven) die 7 minuten te vroeg vertrok :shock:
Nooit eerder meegemaakt, waar dan ook. Bij mijn uitstaphalte was het nog altijd -7.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ZO6176 »

Was deze niet 23 minuten te laat?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8793
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Michael schreef:Nog een stuk of 6 dacht ik
Ik heb buiten eerdergenoemde gisteren nog de 760 en 779 gezien. Ook zat er nog een 12m-Citaro op de Stappegoorshuttle.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

anonymous_1 schreef:Vanmorgen zat ik in lijn 16 (Eindhoven) die 7 minuten te vroeg vertrok :shock:
Nooit eerder meegemaakt, waar dan ook. Bij mijn uitstaphalte was het nog altijd -7.
ZO6176 schreef:Was deze niet 23 minuten te laat?
Juist. Dat denk ik eerder. Het is namelijk eerder regel dan uitzondering dat lijnen (ernstig) zijn vertraagd.

De punctualiteit blijft niet voor niets steken iets onder de 70%.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

ArrivaBas schreef:
Michael schreef:Nog een stuk of 6 dacht ik
Ik heb buiten eerdergenoemde gisteren nog de 760 en 779 gezien. Ook zat er nog een 12m-Citaro op de Stappegoorshuttle.
Ik heb even op www.ovzoeker.nl gekeken en momenteel rijden de 757, 760, 761, 762, 773, 778 en 779 rond. Dus als ik de 776 erbij reken zouden het er dus 8 moeten zijn. Waarschijnlijk zullen deze Citaro's het veld gaan ruimen als de nieuwe elektrische Volvo's in Den Bosch in dienst komen aangezien er dan weer stads Citea's vrijkomen
anonymous_1
Berichten: 68
Lid geworden op: do 26 dec 2019, 20:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door anonymous_1 »

huibf schreef:(...)

Juist. Dat denk ik eerder. Het is namelijk eerder regel dan uitzondering dat lijnen (ernstig) zijn vertraagd.

De punctualiteit blijft niet voor niets steken iets onder de 70%.


23 minuten te laat zal het dan wel zijn geweest, in dat geval zou er 7 minuten later nog een rit moeten zijn vertrokken. In elk geval kwam het mij juist goed uit. In de bus stond in elk geval een vertrektijd van 11:58, op de borden volgens mij ook. Ik verwachtte op dat moment echter dat de bus er stond voor de rit van 12:06, vandaar dus.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

De 1ste elektrische Volvo staat bij Arriva Den Bosch.
Met het wagenparknummer 4854 !!
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door bartjemestrom »

En Jasper heeft op Facebook ook een foto geplaatst :D

Afbeelding

Ik moet zeggen, die ziet er goed uit. *O*
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Ja dat klopt haha :D
Vind het ook super mooie bus.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
JeanPaul343
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door JeanPaul343 »

Wel ironisch om dan een Volvo bus te zien laden aan een VDL-paal..... :P
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Er zit een zelfde pantograaf op het dak zoals bij de VDL Citea's.
Deze bussen gaan ook rijden op Lijn 60, 70 & 80 maar ook andere stadslijnen dus lekker handig ook dat ze kunnen laden zoals bij De Vliert en eindhalte op de Maaspoort.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door bartjemestrom »

JeanPaul343 schreef:Wel ironisch om dan een Volvo bus te zien laden aan een VDL-paal..... :P
De paal is niet van VDL maar Heliox dacht ik. Maar in Groningen laden de Heuliez ook aan dezelfde type paal op als de VDLs :wink:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9136
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

Hopelijk komen er dan wat Citea's naar Uden. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Durashift »

Het 'probleem' van opgeheven bushaltes na de dienstregelingswijziging speelt (nu) ook in Brabant. :wink:

NOS.nl schreef:Inwoners van Sint Willebrord zijn een actie begonnen om de bus weer in hun kerkdorp te laten stoppen.

"Wij zijn hier compleet afgesloten van de buitenwereld. Dit kan zo echt niet", zegt Anouck Bruijns bij Omroep Brabant. Zij is gisteren een petitie begonnen om buslijn 312 (Breda-Roosendaal) terug te krijgen naar het dorp. Vanochtend was die petitie meer dan 300 keer ondertekend. (..)
https://nos.nl/artikel/2319150-sint-wil ... terug.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39110
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

Dat speelt in Brabant al wel langer volgens mij, maar in dit geval komt er tenminste ook nog een bus aan de rand van het dorp. Er zijn plaatsen die er slechter af zijn gekomen na een dienstregelingswissel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

Durashift schreef:Het 'probleem' van opgeheven bushaltes na de dienstregelingswijziging speelt (nu) ook in Brabant. :wink:
Sint-Willebrord is een dorp met ruim 9.000 inwoners, die dus nog maar één bushalte hebben aan de provinciale weg aan rand van het dorp. Wat mij betreft slaat Arriva hier echt door met het strekken van de buslijnen, voor een groot deel van het dorp is het openbaar vervoer daardoor geen reëel alternatief meer voor de auto. Sint-Michielsgestel, ruim 12.000 inwoners, lijkt echter het volgende slachtoffer te worden als Arriva zijn zin krijgt.
Daniel schreef:Er zijn plaatsen die er slechter af zijn gekomen na een dienstregelingswissel.
Tja, als je de lat voor regionaal openbaar vervoer zó laag wil leggen, dan erken je in feite het huidige afbraakbeleid van de provincie Noord-Brabant. En dat lijkt me niet de bedoeling?

---

En nog eentje uit de categorie: brandende stadsbussen in Tilburg.
BD schreef:Tilburgse stadsbus vat vlam: chauffeur en inzittenden komen met de schrik vrij

In Tilburg is zaterdagavond een stadsbus plotsklaps in brand gevlogen. De buschauffeur en ongeveer tien inzittenden wisten het voertuig op tijd te verlaten. [...]

De brandweer wist de felle brand, die in het motorcompartiment woedde, te blussen. Mogelijk is de brand ontstaan door een technisch probleem. Een berger takelde de bus weg.
https://www.bd.nl/tilburg-e-o/tilburgse ... ~a943cf4d/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50850
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

Arriva heeft zelf voorgesteld de verbinding buiten het dorp te leggen en in de plaats daarvan te zeggen dat ze het zelf hebben voorgesteld, verbergen ze zich achter het feit dat iedereen plus je schoonmoeder zich over het voorstel hebben uitgesproken (maar hoe?) en dat het daarom is uitgevoerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

PHS schreef:
---

En nog eentje uit de categorie: brandende stadsbussen in Tilburg.
BD schreef:Tilburgse stadsbus vat vlam: chauffeur en inzittenden komen met de schrik vrij

In Tilburg is zaterdagavond een stadsbus plotsklaps in brand gevlogen. De buschauffeur en ongeveer tien inzittenden wisten het voertuig op tijd te verlaten. [...]

De brandweer wist de felle brand, die in het motorcompartiment woedde, te blussen. Mogelijk is de brand ontstaan door een technisch probleem. Een berger takelde de bus weg.
https://www.bd.nl/tilburg-e-o/tilburgse ... ~a943cf4d/
Voor de nummertjesfans: Citea 9313 is het slachtoffer
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Ik heb weleens gelezen dat Citaro's erom bekend staan spontaan in brand te vliegen, maar Citea's? Ik ken de statistieken niet...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8793
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ArrivaBas »

De schade aan de bus lijkt op de video mee te vallen. Uitgebrande Citaro's zijn er meestal erger aan toe geweest.
Vooralsnog is het aantal branden in Citea's door technische problemen op een enkele hand te tellen. De meeste Citea's zijn tot op heden in brand gestoken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39110
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

buschauffeur schreef:Ik heb weleens gelezen dat Citaro's erom bekend staan spontaan in brand te vliegen, maar Citea's? Ik ken de statistieken niet...
Bij de Citaro's is het daadwerkelijk een technisch dingetje waardoor ze brandgevoeliger waren (met name de eerste series), maar er zijn natuurlijk meer redenen waardoor een bus in brand kan vliegen. Bijvoorbeeld vervuiling in de motorruimte waar sommige bussen gevoeliger voor lijken dan andere.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten