Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Michael »

Ik zag gisterochtend op de A27 in Noordelijke richting een vrachtwagen rijden met daarop een deel van een tram die vermoedelijk voor Utrecht bestemd is gezien de kleurstelling die de tram had. Bij Gorinchem ging die vrachtwagen de A15 richting Rotterdam op.
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

sirvinniei schreef:http://www.rtvutrecht.nl/amp/nieuws/200 ... ernen.html
De provincie gaat onderzoeken wat de sociale gevolgen zijn van minder bussen die rijden door dorpskernen. Dat zegt gedeputeerde Arne Schaddelee toe naar aanleiding van een felle brief van de gemeente Leusden. Het college en de voltallige raad is nog steeds boos over het schrappen van de buslijn in het zuiden van het dorp.
Sinds wanneer is Munnikhove een dorpskern? :|
Zeurde Leusden niet constant over de hoeveelheid bussen die door het dorp reden, waardoor we dit hele X80-gebeuren hebben?
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Michael schreef:Ik zag gisterochtend op de A27 in Noordelijke richting een vrachtwagen rijden met daarop een deel van een tram die vermoedelijk voor Utrecht bestemd is gezien de kleurstelling die de tram had. Bij Gorinchem ging die vrachtwagen de A15 richting Rotterdam op.
Dat zou wel eens kunnen kloppen, naar mijn calculatie moest er inderdaad deze week 1 binnen komen, er komt namelijk om de 14 dagen 1 tramstel naar Nederland in 2 delen, op 2 vrachtwagens die achterelkaar rijden, het is dus mogelijk dat je het andere deel net gemist hebt, naar mijn calculatie moeten er nu 19 van de 22 7-delige CAF Urbos 100 trams voor Utrecht in Nederland zijn, dus zullen ze eind februari de laatste binnen gaan krijgen
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door marvinkok »

Cas schreef:
sirvinniei schreef:http://www.rtvutrecht.nl/amp/nieuws/200 ... ernen.html
De provincie gaat onderzoeken wat de sociale gevolgen zijn van minder bussen die rijden door dorpskernen. Dat zegt gedeputeerde Arne Schaddelee toe naar aanleiding van een felle brief van de gemeente Leusden. Het college en de voltallige raad is nog steeds boos over het schrappen van de buslijn in het zuiden van het dorp.
Sinds wanneer is Munnikhove een dorpskern? :|
Zeurde Leusden niet constant over de hoeveelheid bussen die door het dorp reden, waardoor we dit hele X80-gebeuren hebben?
Dat was Leusden-Zuid, met maximaal 2 bussen per uur door de Tabaksteeg
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Maximaal èn minimaal de hele week door van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Ja, Leusden spant toch wel de kroon qua onrealistische OV-wensen :')
Ik heb geen onderschrift
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door teun »

Het lijkt erop dat tram 22 weer niet rijdt (volgens het twitter van u-ov ditmaal een defecte tram), alleen zou ik hem nu wel graag willen nemen. Lekker proppen in bus 27 dan maar -o-
Laatst gewijzigd door teun op vr 17 jan 2020, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik zag een melding over een defecte tram langskomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door teun »

Correct, ik heb me versproken...
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:Het valt me net op dat de lantaarnpaal vooraan het derde busperron op De Klomp krom is een scheef staat. Die is dus net een maand na ingebruikname van het perron al omver gereden :p
Brengt misschien schot in de zaak (toestemming) om die paal te verwijderen / verplaatsen. :wink:

Michael schreef:(..)een tram die vermoedelijk voor Utrecht bestemd is gezien de kleurstelling die de tram had. Bij Gorinchem ging die vrachtwagen de A15 richting Rotterdam op.
..en dan bij Schelluinen er weer af, om binnendoor richting Lexmond te komen? Want via R'dam lijkt mij vreemd.. dan had men net zo goed direct de A16 kunnen nemen.. (Noordtunnel is wel redelijk hoog toch?)
Vraag mij ook af of de viaducten op de A27 in Brabant dan zo veel hoger zijn als die in Zuid_Holland?
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Lijn 45 schreef:De eerste nieuwe BYD van Syntus is op de diemst onderweg. *O*
Vrijdag werd er ook een stukje van mijn dienst op lijn 50 overgenomen door zo'n elektrische bus. Ik stond op Driebergen-Zeist startklaar om naar Utrecht te gaan, kwam er een BYD achter me staan om de passagiers over te nemen. ''Even testen hoe alles werkt met echte reizigers''.
Dus ik kon leeg naar Utrecht en gauw aan de koffie *O*
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Opmerkelijk dat de vertrektijden in het bushokje bij de Prins Alexanderweg nog steeds niet aangepast zijn op de nieuwe dienstregeling. Bus 381 en 52 staan er ook nog steeds.

Vanmiddag ook nog naar Hooge Vuursche geweest voor een congres. Ik heb echt medelijden met de chauffeurs die elke dag weer door Den Dolder moeten rijden. Echt verschrikkelijk die (8) nieuwe drempels daar.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Durashift schreef:
Daniel schreef:Het valt me net op dat de lantaarnpaal vooraan het derde busperron op De Klomp krom is een scheef staat. Die is dus net een maand na ingebruikname van het perron al omver gereden :p
Brengt misschien schot in de zaak (toestemming) om die paal te verwijderen / verplaatsen. :wink:
Of hij wordt vervangen om een paar maanden later weer verwijderd te worden :lol:
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Ik heb maar weer eens mijn goede vriend Google gebruikt om te zoeken naar de Caf Urbos 100 op schaaltekening, want ik wou toch wel eens weten hoe lang de tram echt is, kom ik een website tegen die dat dus gedaan heeft (mist dan wel 2 ramen bij de middendeur van de 7-delige tram, enfin) maar ik kon met paint de 5-delige koppelen aan de 7-delige, en dit is het resultaat, zo gaat het er ongeveer uitzien na de zomer op de SUNIJ- en Uithoflijn

Afbeelding
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Wubbo »

Rijden er tegenwoordig gepland Amba's op stadslijn 4 in Utrecht? Ik kwam er vanmiddag eentje tegen.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door TimoD »

Een deel van de korte ritten CS - Voordorp zit in streekomlopen inderdaad, dus daar kan een Ambassador op rijden.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Wat Timo zegt. Ik was vanmiddag zelf drie keer aan de beurt.

En wederom - we rijden dus al ruim een maand de nieuwe dienstregeling - mensen die ik op Centraal de bus uit moet bonjouren want nee, deze gaat niet naar Terwijde. En als je dan denkt dat één keer roepen voldoende is...

Automatische omroepstem
Volgende halte: Utrecht Centraal, Jaarbeurszijde. Vergeet niet om uit te checken met uw ov-chipkaart.

Ik
Utrecht Centraal, eindbestemming van deze bus.

Automatische omroepstem
Volgende halte: Utrecht Centraal, Jaarbeurszijde. Vergeet niet om uit te checken met uw ov-chipkaart. (Ja, deze omroep zit er dubbel in.)

(enkele mensen blijven zitten)

Ik
Utrecht Centraal, eindbestemming. De volgende lijn 4 rijdt wel naar Terwijde en vertrekt van perron D3.

(stel met kinderwagen blijft nog steeds zitten)

Ik
DEZE BUS RIJDT NIET DOOR NAAR TERWIJDE.

Stel met kinderwagen
Rijdt deze bus niet naar Terwijde?

:?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door TimoD »

Och, dat had je vorige dienstregeling ook, maar dan met andere lijnen. Toch vaak zat mensen uit de (niet-doorgekoppelde ritten) 41 moeten slepen, want nee, ik rijd niet door naar Zeist - en dan maakt het niet uit dat 9292 zegt van wel, want die zit niet achter het stuur. :mrgreen:
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Ik mis bij de automatische halteomroep het woord 'eindpunt' of 'eindbestemming'.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Meltrain »

Een hoop lijnen werden vanochtend niet getoond op de schermen met actuele vertrektijden op Utrecht Centraal.
Van U-OV werden alleen de lijnen 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 16, 18, 55, 74 en 285 op de schermen getoond. Van de andere vervoerders werden volgens mij wel alle lijnen getoond, al heb ik niet gekeken of de ritten van Syntus op lijn 50 wel getoond werden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Suus »

Durashift schreef:Ik mis bij de automatische halteomroep het woord 'eindpunt' of 'eindbestemming'.
“Bedankt voor het reizen met U-OV. Vergeet niet uw persoonlijke eigendommen en afval mee te nemen. Thanks for travelling with U-OV. Don’t forget to take your personal belongings and litter with you.”
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door n-evo »

nvdw schreef:Wat Timo zegt. Ik was vanmiddag zelf drie keer aan de beurt.

En wederom - we rijden dus al ruim een maand de nieuwe dienstregeling - mensen die ik op Centraal de bus uit moet bonjouren want nee, deze gaat niet naar Terwijde. En als je dan denkt dat één keer roepen voldoende is...

Automatische omroepstem
Volgende halte: Utrecht Centraal, Jaarbeurszijde. Vergeet niet om uit te checken met uw ov-chipkaart.
Misschien wel zo handig als er in de automatische omroep ook "eindpunt" bij wordt gezegd zoals Durashift aangeeft.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Dat wordt wel gezegd in Tram 22:

Eerst in het Nederlands
“Volgende Halte: Utrecht Centraal Centrumzijde. Dit is het eindpunt van deze tram, u wordt vriendelijk verzocht uit te stappen. Vergeet niet op het perron uit te checken met uw OV-chipkaart. U-OV wenst u nog een prettige dag”

Dan in het Engels
“Next stop: Utrecht Central Station Centrumzijde. This is where this tram terminates, we kindly ask you to leave the vehicle. Do not forget to check out with your OV-Chipkaart on the platform”
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

Leuk dat er in Zeist nu gelijker verspreid wordt gereden door de nieuwe 50, maar helaas heeft het wel veel overstappen richting Heuvelrug om zeep geholpen. De 34 sluit zo slecht aan op de lange 50-ritten, dat je in de middaguren welgeteld eens per half uur wordt aangeraden om de 34 te nemen vanaf USP. De andere kwartieren mag je maar met de 27 naar Oorsprongplein om daar over te stappen. Ook op Driebergen-Zeist is de aansluiting op de Sprinter uit Utrecht foetsie, dus krijg ik de helft van de tijd aanbevolen om maar de 50 helemaal vanaf CS uit te zitten...
請勿靠近車門
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Ja, om maar te zwijgen van die passagiers die er bij Kerklaan of Archimedeslaan uit willen.....
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door n-evo »

Pascal1998 schreef:Dat wordt wel gezegd in Tram 22:

Eerst in het Nederlands
“Volgende Halte: Utrecht Centraal Centrumzijde. Dit is het eindpunt van deze tram, u wordt vriendelijk verzocht uit te stappen. Vergeet niet op het perron uit te checken met uw OV-chipkaart. U-OV wenst u nog een prettige dag”

Dan in het Engels
“Next stop: Utrecht Central Station Centrumzijde. This is where this tram terminates, we kindly ask you to leave the vehicle. Do not forget to check out with your OV-Chipkaart on the platform”
Niet-Nederlandstaligen zoeken het maar uit met hun dag?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 132 gasten