OVer je treinreiservaringen in december 2009
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39178
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Hmm, hebben ze toch iets verkeerd gedaan met dat wissel Ze waren er immers niet meer bezig, maar kennelijk werkte 'ie ook nog niet goed.
Kan mogelijk dan nu geklemd richting spoor 5 liggen: je komt er namelijk zowiezo overheen, of je nu naar 4 of 5 gaat.
Kan mogelijk dan nu geklemd richting spoor 5 liggen: je komt er namelijk zowiezo overheen, of je nu naar 4 of 5 gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Ik dacht dat er op spoor 8b in Ledn een blauwe lamp was geplaatst? Vanavond werd ik voor het tussenseintje op spoor 8a gehouden met de 2100, het was maar 1 VIRM IV-tje maar die stond zo wel astronomisch ver van de trappen. Ik moest ook via het kruiswissel weer vertrekken, maar wat daar nou het nut van was is me ontgaan want 8b was gewoon vrij.
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39178
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Zo, 't was weer een heel avontuur vanmorgen maar met "slechts" +60 dan toch nog in Utrecht beland... dacht eerst, vanwege de wisselstoring op Rtd - Gd, via Gvc om te reizen. Kwam mooi uit: haalde 'n bus eerder dus kon de t1914 nog halen. Vlak voor die vertrok zag ik echter op de AV dat die in Rtd zou worden opgeheven vanwege problemen bij Gv, dus dan maar de t36721 naar Gr genomen.
Daarvandaan per Qliner naar Vianen wat een uur i.p.v. een half uur geduurd heeft (A27 stond ook lekker vast) en vervolgens maar de eerste de beste bus naar de juiste kant van Utrecht want in Vianen zelf stond ook alles vast. Werd de 74, dus dat leverde ook nog een beetje extra reistijd op vanwege het geslinger en geglibber door Nieuwegein. Ben benieuwd wat 't vanmiddag gaat worden...
Daarvandaan per Qliner naar Vianen wat een uur i.p.v. een half uur geduurd heeft (A27 stond ook lekker vast) en vervolgens maar de eerste de beste bus naar de juiste kant van Utrecht want in Vianen zelf stond ook alles vast. Werd de 74, dus dat leverde ook nog een beetje extra reistijd op vanwege het geslinger en geglibber door Nieuwegein. Ben benieuwd wat 't vanmiddag gaat worden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Een beetje rondsurfen op de AV's levert de t242 met de grootste vertraging op, op dit moment:
Veel vertragingen overal verder...
Veel vertragingen overal verder...
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Even een vraagje tussendoor: welke AV's gebruik je hier (omdat vertrektijden en treinnummers in één overzicht staan)? Of ben je zelf creatief geweest...
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Post Amersfoort is overhit.
Rond Amersfoort rijden geen treinen door beperkingen op last van de brandweer.
De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Op of rond Amersfoort is een klein brandje ontstaan in een van de gasleidingen van de wisselverwaring. Zie http://portal.ovinnederland.nl/toon_art ... el_id=1324. De eerdere meldingen zouden echter over een brandende goederentrein zijn gegaan.
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
De grootste vertraging is in Utrecht, de trein uit Moskou klokte rond 10:30 een vertraging van 5 uur
Op Amsterdam Amstel staat/stond 2x VIRM in de fik, de s800 rijdt via Hilversum maar stopt niet.
Op Amsterdam Amstel staat/stond 2x VIRM in de fik, de s800 rijdt via Hilversum maar stopt niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39178
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
In Dordrecht maakte de t2212 trouwens vanmorgen ook al wat vreemde geluiden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Zojuist een uur geleden Plan V (907+457) Als extra IC Amersfoort-Deventer. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat ze naar hengelo gingen, maarrrrrr dat kreeg nadat we 10 minuten op spoor 2 hadden gestaan in Deventer geen vervolg want de trein zal worden afgerangeerd. Ze staan nu in de tuin van Deventer.
Wellicht dat ze als vervangend IC weer terug gaan naar amersfoort? (ipv een int trein ofzo?)
Het bleek in ieder geval een zwaar vertraagde 2800 te zijn vanuit Rotterdam richting Deventer. Historisch moment, plan v in de 2800
Wellicht dat ze als vervangend IC weer terug gaan naar amersfoort? (ipv een int trein ofzo?)
Het bleek in ieder geval een zwaar vertraagde 2800 te zijn vanuit Rotterdam richting Deventer. Historisch moment, plan v in de 2800
Laatst gewijzigd door Wout87 op do 17 dec 2009, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
De goederentrein stond boven de brandende wisselverwarming. Trein rijdt weer en wisselverwarming brandt niet meer (te veel).Chauf21 schreef:De eerdere meldingen zouden echter over een brandende goederentrein zijn gegaan.
Brandje op een toilet. Treinverkeer volledig hervat.Bee schreef:Op Amsterdam Amstel staat/stond 2x VIRM in de fik, de s800 rijdt via Hilversum maar stopt niet.
Nu dan weer een aanrijding in de buurt van O, trein en vrachtwagen. Zeker zes gewonden, aldus nu.nl.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
NS heeft toch een geweldig advies op de borden staan: 'Probeer de reis uit te stellen tot na 19:00'
3 0 7 9
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Da's geen advies, dat is gewoon de praktijk. Mijn collega probeert nu al bijna een uur vanuit Utrecht richting de Veluwe te komen, het is hem nog niet gelukt. Ik ben maar naar huis gaan lopen, volle bussen zijn ook geen pretje en in de sneeuw lopen is best leuk.
Rond 15.40 werd trouwens gemeld dat het treinverkeer rond Utrecht helemaal plat lag, er rijdt nu mondjesmaat een trein.
Rond 15.40 werd trouwens gemeld dat het treinverkeer rond Utrecht helemaal plat lag, er rijdt nu mondjesmaat een trein.
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Pfff... De tweede trein in een halfuur die ik door Utrecht Overvecht zie rijden (en de eerste naar Utrecht) bestaat uit 2xDDAR. Da's op zich erg netjes, maar waarom sluit je dan die tweede DDAR af? :?
- AppleMoose
- Berichten: 6031
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Hmz, vandaag totaal geen last gehad van vertragingen en dergelijke :) (Dieren - Zutphen)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
In Utrecht was het 15 minuten geleden erg druk zo te zien: http://twitpic.com/tw0bu
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Arriva gaat het treinverkeer ook stil leggen. Op de site staat:
De treinen in Groningen en Friesland rijden wel, maar volgens een aangepaste dienstregeling 1 keer per uur en vertrek op het hele uur. Let op! De laatste treinen uit Groningen vertrekken alsvolgt: richting Winschoten 20.19 uur, Leeuwarden 20.04 uur, Roodeschool 20.06 uur, Delfzijl 20.31 uur. Vanuit Leeuwarden gaan de laatste treinen om: richting Groningen 20.04 uur, richting Harlingen 19.49 uur en richting Stavoren 20.03 uur. Voor reizigers richting Leeuwarden en Groningen keren de treinen na deze ritten weer terug.
Bron: http://www.arriva.nl
De treinen in Groningen en Friesland rijden wel, maar volgens een aangepaste dienstregeling 1 keer per uur en vertrek op het hele uur. Let op! De laatste treinen uit Groningen vertrekken alsvolgt: richting Winschoten 20.19 uur, Leeuwarden 20.04 uur, Roodeschool 20.06 uur, Delfzijl 20.31 uur. Vanuit Leeuwarden gaan de laatste treinen om: richting Groningen 20.04 uur, richting Harlingen 19.49 uur en richting Stavoren 20.03 uur. Voor reizigers richting Leeuwarden en Groningen keren de treinen na deze ritten weer terug.
Bron: http://www.arriva.nl
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Check om 15:25 op Ut .Bee schreef:De grootste vertraging is in Utrecht, de trein uit Moskou klokte rond 10:30 een vertraging van 5 uur
Dan heb ik geluk gehad. Ik vertrok met de t2050 en +5 (om 15:35) naar Gvc in een IRM-IV. Gelukkig was het een nieuwe IRM, dat heeft paar extra staplaatsen opgeleverd, ding maakte nog een extra stop op Wd en kwam met +10 aan in Gvc. Kon gelukkig gelijk door naar de t5163 die wel gewoon reed richting Rsd :). Heb maar half uurtje vertraging gehad, maar aangezien ik constant in een trein zat beschouw ik het als normaal .Wubbo schreef:Rond 15.40 werd trouwens gemeld dat het treinverkeer rond Utrecht helemaal plat lag, er rijdt nu mondjesmaat een trein.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39178
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Hmm, rond 15.45 uur zat ik in de bus op weg naar Utrecht Centraal en was er volgens de informatie op NS Mobiel nog treinverkeer mogelijk. Eenmaal aangekomen op 't station rond 16.00 uur lag inmiddels alles plat.Wubbo schreef:Rond 15.40 werd trouwens gemeld dat het treinverkeer rond Utrecht helemaal plat lag, er rijdt nu mondjesmaat een trein.
Heb medelijden met de reizigers naar Rotterdam die lijn 90 namen... dat zal me 'n rit geweest zijn (duurt nog 2 uur ook, en dan ben je pas op Zuidplein). Zelf maar de 388 naar Dordrecht genomen die overigens ook best populair was onder omreizende treinreizigers. Op de MerwedeLingeLijn was 't proppen in de t36765 die met een los stelletje reed i.v.m. defect materieel bij Arriva, maargoed, dat was maar 'n ritje van 'n paar minuten naar Ddrs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6464
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Van mijn kant juist complimentjes voor NS, ging hier eigenlijk erg soepel. Ik ging om vijf over zeven van huis weg, de bus kwam wat later dan gepland maar ik was om tien over half acht op Rotterdam Centraal. Daar was het chaos met overal treinen op sporen met mensen erin of geen mensen er in of helemaal donker. Alle borden in de hal waren zwart en alle CTA's waren leeg. Op spoor 8/9 stonden heel veel mensen. Het was heel warrig en chaotisch maar alles werd keurig omgeroepen zowel op het station als in de treinen waardoor ik om tien voor acht toch in een trein de goede kant op terecht kwam en om tien over acht op Delft aan kwam. Daar reden de bussen gewoon en ik was uiteindelijk om tien over half negen op m'n werk, was de derde die aankwam ofzo, verder was er nog niemand, stonden allemaal in de file :D
Vanmiddag kreeg ik een smsje van m'n vriend dat er minder treinen reden en wat ik van plan was, had ik helemaal nog niet aan gedacht, was druk met werken. Toen toch maar even gekeken en uiteindelijk toch gewoon maar naar het station gegaan. Daar had ik de trein van 17.08 die vijf minuten vertraging had en echt stampvol zat. Ik heb volgens mij nog nooit in zo'n volle trein gehad maar met de reizigers was het zo onwijs gezellig (vanmorgen ook al) dat iedereen wel welwillend was en dat was echt tof. Kwam uiteindelijk rond half zes aan op Rotterdam Centraal en was nog bijna eerder thuis dan normaal :D Op Rotterdam Centraal kon je gratis koffie en thee halen bij AH to go of de kiosk vanwege alle vertragingen, heel schappelijk vond ik :)
Vanmiddag kreeg ik een smsje van m'n vriend dat er minder treinen reden en wat ik van plan was, had ik helemaal nog niet aan gedacht, was druk met werken. Toen toch maar even gekeken en uiteindelijk toch gewoon maar naar het station gegaan. Daar had ik de trein van 17.08 die vijf minuten vertraging had en echt stampvol zat. Ik heb volgens mij nog nooit in zo'n volle trein gehad maar met de reizigers was het zo onwijs gezellig (vanmorgen ook al) dat iedereen wel welwillend was en dat was echt tof. Kwam uiteindelijk rond half zes aan op Rotterdam Centraal en was nog bijna eerder thuis dan normaal :D Op Rotterdam Centraal kon je gratis koffie en thee halen bij AH to go of de kiosk vanwege alle vertragingen, heel schappelijk vond ik :)
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
En bij O zijn ze nog steeds bezig om de boel te herstellen. Zal nog wel even gaan duren als ik de berichten op Omroep Brabant moet geloven. Daarom gedwongen terug met de auto gemoeten (kwam vanuit Wijchen).M57 schreef:Nu dan weer een aanrijding in de buurt van O, trein en vrachtwagen. Zeker zes gewonden, aldus nu.nl.
Op de snelweg tussen Nijmegen en Den Bosch was het overigens niet veel beter, met opgevroren rijbanen, en logischerwijs zeer veel vertraging (lees maximaal 20km/h kunnen rijden over een lengte van 20km tussen de oostkant van Oss en aansluiting met de snelweg bij Den Bosch).
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Ik stond om 13:44 op het station van Diemen. Het was erg druk, het bleek dat de trein van 13:29 naar Amsterdam Centraal niet had gereden. De trein van 13:44 naar Amsterdam Centraal heeft niet gereden. De trein van 13:59 naar Amsterdam Centraal heeft niet gereden. De trein van 14:14 was de eerste trein die kwam, wel met een vertraging van 11 minuten. Deze s5800 had een afwijkende samenstelling uit SGM-II+SGM-III+SGM-III. In de tijd dat ik kou heb staan vatten in Diemen zijn er 8 intercities gepasseerd terwijl wij zonder informatie kregen over wat er aan de hand was. De CTA werd niet aangepast, er werd niets omgeroepen. Vreemd genoeg reden de treinen naar Weesp gewoon door, met allerhande materieel, tot DDM-1 aan toe. Waarom gebeuren dit soort dingen juist als ik een tentamen heb.
Na afloop van een tweede tentamen om 19:00 in Holendrecht begonnen we een soort afvoerdienst. Eerst iemand in een extra trein naar 080470 gepropt (extra stoptrein Amsterdam -> Utrecht). Vervolgens een aantal mensen naar Duivendrecht gesleept (IC naar Bad Bentheim van 19:04 tikte +35 in Duivendrecht bij aankomst). Daarna bij Spaklerweg maar even bij de Mac gegeten, en naar centraal gegaan met de metro. Nou, daar waren mensen al 2 uur bezig weg te komen richting Amersfoort, maar de stoptrein van 20:06 reed met +35, en zou voorlopig niet verder gaan dan Hilversum, want Amersfoort lag op dat moment plat
Na afloop van een tweede tentamen om 19:00 in Holendrecht begonnen we een soort afvoerdienst. Eerst iemand in een extra trein naar 080470 gepropt (extra stoptrein Amsterdam -> Utrecht). Vervolgens een aantal mensen naar Duivendrecht gesleept (IC naar Bad Bentheim van 19:04 tikte +35 in Duivendrecht bij aankomst). Daarna bij Spaklerweg maar even bij de Mac gegeten, en naar centraal gegaan met de metro. Nou, daar waren mensen al 2 uur bezig weg te komen richting Amersfoort, maar de stoptrein van 20:06 reed met +35, en zou voorlopig niet verder gaan dan Hilversum, want Amersfoort lag op dat moment plat
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
6:55 op station Lw. 8:30 op Gn. Dat kan slechter .
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Heen ging eigenlijk bijna prima. 6:43 Lw, 9:04 Hvsp (in plaats van 8:47 normaal).
Terug was drama. Eerst foto's gemaakt te Klp, via Ed en de Valleilijn naar Amf gekomen, ging uiteraard prima zonder problemen.
In Amersfoort was het best wel druk op het perron. Trein t755 (normale vertrektijd 16:08 ri Gn, kwam met +25 binnen, bestaande uit 1x ICMm-III. Trein t557 vertrok er met 2x ICM-IV nagenoeg vlak achteraan ri Zl, waarbij het voorste deel voor Groningen was en het achterste deel voor Leeuwarden. In Zwolle moest dat allemaal net ff anders natuurlijk. Trein t557 ging in zijn geheel door naar Groningen. Voor Leeuwarden overstappen, maar sorry, we weten niet waar die trein staat, let maar op de omroepinformatie. Dus de halve trein stroomt leeg. Geen omroep, geen CTA, niks. Om 17:20 bedacht ene josti om alsnog iets om te gaan roepen. Op spoor 3B stond de 17:20 IC naar Leeuwarden gereed, en ja hoor, dat was natuurlijk trein t755 die in Amersfoort ook al binnen kwam... 80 man zette het op een lopen, dat zag de HC ook en deed -hup- de deuren voor onze neus dicht.
Trein t12759 mocht beginnen met +10, maar werd +15, +20 en +25. Om 17:50 kwam dan toch een ICMm-III en ICM-IV in Zwolle binnen, met Zwolle op de koersrol. Niet instappen op het CTA, briljant natuurlijk, met de +25 van de t12759. Niet veel later stond er toch een geniaal brein op en besloot deze trein dan maar als extra IC naar Leeuwarden te laten rijden. We vertrokken uiteindelijk pas om 18:07, vlak voor Leeuwarden mochten we nog eens 10 minuten wachten op een vrij spoor (sporen 3 en 4 buiten gebruik), aankomst Leeuwarden 19:25.
Terug was drama. Eerst foto's gemaakt te Klp, via Ed en de Valleilijn naar Amf gekomen, ging uiteraard prima zonder problemen.
In Amersfoort was het best wel druk op het perron. Trein t755 (normale vertrektijd 16:08 ri Gn, kwam met +25 binnen, bestaande uit 1x ICMm-III. Trein t557 vertrok er met 2x ICM-IV nagenoeg vlak achteraan ri Zl, waarbij het voorste deel voor Groningen was en het achterste deel voor Leeuwarden. In Zwolle moest dat allemaal net ff anders natuurlijk. Trein t557 ging in zijn geheel door naar Groningen. Voor Leeuwarden overstappen, maar sorry, we weten niet waar die trein staat, let maar op de omroepinformatie. Dus de halve trein stroomt leeg. Geen omroep, geen CTA, niks. Om 17:20 bedacht ene josti om alsnog iets om te gaan roepen. Op spoor 3B stond de 17:20 IC naar Leeuwarden gereed, en ja hoor, dat was natuurlijk trein t755 die in Amersfoort ook al binnen kwam... 80 man zette het op een lopen, dat zag de HC ook en deed -hup- de deuren voor onze neus dicht.
Trein t12759 mocht beginnen met +10, maar werd +15, +20 en +25. Om 17:50 kwam dan toch een ICMm-III en ICM-IV in Zwolle binnen, met Zwolle op de koersrol. Niet instappen op het CTA, briljant natuurlijk, met de +25 van de t12759. Niet veel later stond er toch een geniaal brein op en besloot deze trein dan maar als extra IC naar Leeuwarden te laten rijden. We vertrokken uiteindelijk pas om 18:07, vlak voor Leeuwarden mochten we nog eens 10 minuten wachten op een vrij spoor (sporen 3 en 4 buiten gebruik), aankomst Leeuwarden 19:25.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten