Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13192
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Waar haal je uit dat het Jaarbeursplein wordt en niet CS/Jaarbeursplein? In het station zijn namelijk net alle borden vervangen in de hal, en die prijken nog steeds uitgebreid met de tramhaltes H. Dat maar doen voor 11 maanden lijkt mij onlogisch.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Dat heb ik al begrepen van mijn buurman

EDIT: Het 3de spoor (Halte H3) wordt namelijk verwijderd in de zomer, daarnaast komt op de plek van Busstation G een gebouw
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13192
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Dat is al eventjes duidelijk ja, de nieuwbouw van de tramhaltes deze zomer is de laatste horde voordat dit najaar de grond bouwrijp gemaakt kan worden voor de nieuwe toren, die zo'n 90 meter hoog moet worden. Dat is echter naar mijn idee geen reden om de tramhalte los te koppelen van het CS in de reisinformatie, de tramhalte schuift zelfs enkele meters dichter naar het station toe deze zomer... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Het kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb, want het heeft naar mijn idee, dat het dan CS Jaarbeurszijde wordt ipv CS Jaarbeursplein
rooddolfijn
Berichten: 772
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door rooddolfijn »

Aking schreef:Ik gok op het verlengen van de halte :Y
Maar ik gok dat dat niet gaat passen door het fietspad wat haast niet kan worden verplaatst.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door isadora »

Ja, dan ontkomen we er niet aan, er moet een stuk van die tram af worden gezaagd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10577
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door trolly »

Gelukkig, opgelost.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door n-evo »

Ze zijn modulair. Is dat even mazzel.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10577
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door trolly »

Ja, maar je moet er volgens mij één bak met, en één bak zonder wielen afhalen. Zit je toch weer met vijf bakken. Zonde.

#lieverzagen
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door n-evo »

Lastig. Misschien kan GVB het probleem komen fixen:

Afbeelding

#a4tjesvangvb
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door reisthijs »

rooddolfijn schreef:
Aking schreef:Ik gok op het verlengen van de halte :Y
Maar ik gok dat dat niet gaat passen door het fietspad wat haast niet kan worden verplaatst.
Je zou, theoretisch, de halte wellicht aan het andere uiteinde kunnen verlengen...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Toen ik onlangs de diensten zat te bekijken was daarin te lezen dat de chauffeur die rond 16.00 uur met 298 op De Klomp aankomt daar 7 minuten later weer als X80 vertrekt. Toch was m'n chauffeur van vandaag toch wel een tijdje naar zijn bus aan het zoeken, terwijl hij hem aannemelijk zelf op de verkeerde halte geparkeerd had.

Maar goed, nu enigszins vertraagd vertrokken met daardoor aansluiting op de trein uit Utrecht en het aantal passagiers vanaf De Klomp is gelijk verviervoudigd ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door henrivanderweijden »

Vandaag wat rondgereden in Utrecht (U-ov).
Wat ik nog steeds niet begrijp is U-link.
Wat is dat nou precies?
Het zijn geen sneldiensten, tenminste niet allemaal.
Er rijdt geen speciaal matrieel op, tenminste ik heb er van alles op zien rijden tot ex-Groningse geledes aan toe.
Er zijn ook geen speciale haltes zoals vroeger de Interliner.
Ook op de haltes kan ik niets over U-link vinden.
Verwarrend is het op zich niet, het is voor mij gewoon lijnnummer zoveel maar waarom al die heisa waar je in de praktijk niets van terug ziet?
teun
Berichten: 1509
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door teun »

Heel makkelijk: de frequentie is hoog (en op de Utrechtseweg is het wel een beetje een sneldienst).
Op termijn moet het nog een soort merk gaan worden maar ik heb vernomen dat de vervoerders en de provincie daarover nog in discussie zijn.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

En over materieel gesproken, het nieuwe materieel is nog niet beschikbaar, vandaar dat de oude Groningen-Drenthe bussen daar nog op rijden
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Kennelijk was het nog niemand opgevallen, had het hier althans nog niet langs zien komen: de bussen waarmee Van Kooten voor Syntus Utrecht rijdt zijn nu deels voorzien van Van Kooten logo's.
Nog niet allemaal: heb het vandaag en gisteren gezien bij hun Setra die op lijn 9 rijdt, maar de bus op de versterker van 680 vanaf Renswoude had ze nog niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door henrivanderweijden »

teun schreef:Heel makkelijk: de frequentie is hoog (en op de Utrechtseweg is het wel een beetje een sneldienst).
Lijn 77 zou U-link moeten zijn maar stopt bij elke lantaarnpaal.
Op termijn moet het nog een soort merk gaan worden maar ik heb vernomen dat de vervoerders en de provincie daarover nog in discussie zijn.
Dan is dan in de uitvoering goed te merken.

Maar goed, zal wel net zo iets worden als R-net en daar snap ik ook nog steeds niet van wat het nou precies is.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Het zorgt in ieder geval voor verwarring. Op lijn 50 snapt men nog steeds niet goed dat wij niet meer stoppen bij De Biltsche Hoek, Kerklaan, Steinenburglaan en Archimedeslaan. Ik vind het zelf overigens ook een bijzondere en vooral negatieve ontwikkeling. Net zoals het schrappen van een paar haltes in Elst en Rhenen. Er stond zelden iemand dus als je er niet hoeft te stoppen kost het je ook geen extra tijd. Die enkeling die er wel staat bedien je dan nog wel in zijn behoefte. Geen tijdverlies 9 van de 10 keer, maar je voorziet wel in een behoefte die er soms is. Ik kan er geen begrip voor opbrengen in ieder geval...
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Mdk
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

Eerder iets als q-link. Wat ook geen snellijnen omvat. Maar een merk ik voor de frequente hoofdassen in de regio.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Kennelijk was het nog niemand opgevallen, had het hier althans nog niet langs zien komen: de bussen waarmee Van Kooten voor Syntus Utrecht rijdt zijn nu deels voorzien van Van Kooten logo's.
Nog niet allemaal: heb het vandaag en gisteren gezien bij hun Setra die op lijn 9 rijdt, maar de bus op de versterker van 680 vanaf Renswoude had ze nog niet.
Dat is me ook al opgevallen, die stickers zitten er al enkele weken op.

Over andere stickers gesproken: Rošero 1800 heeft tegenwoordig rode nummers op de motorkap i.p.v. zwarte.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Tja je had het hier nog niet gepost meen ik, maar kennelijk sowieso niet op elke bus dus die bij Van Kooten rijdt. (De versterkingsbus op de 680 die ik al noemde heeft namelijk geen stickers, maar wel het Van Kooten nummer op het A4tje achter de voorruit)

De 1800 heeft voor 'ie z'n rode nummer kreeg (zal wel de standaard voorraad stickers geweest zijn, immers hebben alle andere bussen rode of witte nummers en geen zwarte) geruime tijd zonder nummer op de bus gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik zag een foto langskomen waar de Setra's 1001 - 1005 geheel ontstickerd op staan, die zijn dus inmiddels ook weg nu de nieuwe BYDs (gedeeltelijk?) in dienst gekomen zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Tom98 schreef: (..) Net zoals het schrappen van een paar haltes in Elst en Rhenen. Er stond zelden iemand dus als je er niet hoeft te stoppen kost het je ook geen extra tijd. Die enkeling die er wel staat bedien je dan nog wel in zijn behoefte. Geen tijdverlies 9 van de 10 keer, maar je voorziet wel in een behoefte die er soms is. (..).
Ja, sommige haltes hadden wel kunnen blijven staan, in de 60 en 50 km/h zone m.i.
Wat ik wel snap is het opheffen van de halte net buiten de bebouwde kom van Elst, van en naar Veenendaal. Net na (of voor) de bocht in de 80 km/h.. om daar stil te moeten staan is niet heel veilig, lijkt mij (ook al is het maar een x per week ofzo?)
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Dan mag Ruwinkelseweg op lijn 80 ook wel geschrapt worden. Daar halteren we op de doorgaande rijbaan van 80 km/h. Bij die halte in Elst die jij bedoelt kon je nog de berm induiken (deed ik altijd en ging perfect, want harde ondergrond). Overigens is in Twente halteren op de rijbaan volstrekt normaal (bijv. lijn 64), dus ik zie het probleem eigenlijk niet zo :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door waldo79 »

Twente is toch een stuk rustiger in het verkeer kan ik me indenken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 70 gasten