(BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
19? Daar komen alleen de 2, 18, 62, 63. Maar dan zou ik eerder de Aletta Jacobslaan verwachten, dan pak je de 145 ook nog mee.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Hmm, ik was in de war met de halte op lijn 1 en 17 dan
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Misschien ook een idee voor GVB; hang een bord op waar de toekomstplannen van de komende 25 jaar op staan, dan hoeven ze die borden minder vaak te verwisselen. (Wat schijnbaar nogal moeilijk lijkt te zijn voor GVB.)mb90 schreef:De routestrip langs spoor 1 van metrostation Coolhaven in Rotterdam loopt behoorlijk op de zaken vooruit (een jaar of 3). Lijn A gaat al door naar Vlaardingen West, lijn B naar Hoek van Holland Strand en het nieuwe station Steendijkpolder in Maassluis is al klaar....:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Dat is natuurlijk onmogelijk, want de plannen veranderen bij het GVB al na een paar jaar. Zie het jarenlange getouwtrek met lijn 15
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Nu maar hopen dat de plannen van de RET de komende jaren niet veranderen, anders moeten ze toch nog een nieuw bord maken voor station Coolhaven
(Opvallend trouwens: Steendijkpolder staat er wel op, maar Strand II nog niet)
(Opvallend trouwens: Steendijkpolder staat er wel op, maar Strand II nog niet)
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Niet alleen daar, een vriend meldde een vergelijkbare situatie op Ambachtsland. Op dat punt heb je ook bijna een bord dat twee keer zo hoog is nodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Ik zag het ook vanmiddag, toen ik er met een SG3 voorbij reed. Heerlijke dingen trouwens, en na een ritje in een Teetje is het geruisloos je hoort he-le-maal niets. Wat me alleen wel opviel was dat er geen letters inzitten: het is nog gewoon Capelle a/d IJssel en Spijkenisse. De vertrektoon is behoorlijk hard, ik stond op een doodstil Voorschoterlaan en ik kon hem horen terwijl hij nog op de Gerdesiaweg stond.
De Bommetjes op lijn D zijn nog helemaal niet aangepast. Op de Calandlijn, sorry, A, B en C, wel, die afroep klinkt een beetje sloom.
'Metrostation........Dijkzigt..........Erasmus MC..........Sophia Kinderziekenhuis...........Metrostation...........Dijkzigt'
De routestrip is best mooi geworden. De man naast me in de metro kon Stadhuis niet vinden, ik wees het hem even. En terwijl hij toch elke dag met de metro reist wist hij niet eens dat dat nieuw was: 'De Erasmuslijn is nu lijn D geworden, is nieuw. En de Calandlijn is nu lijn A, B en C' 'Echt waar?'
Maar goed. Ik had zelf ook nog een foto gemaakt van de toekomstige routekaart van Coolhaven, maar die hoef ik dankzij mb90 niet meer te posten.
De Bommetjes op lijn D zijn nog helemaal niet aangepast. Op de Calandlijn, sorry, A, B en C, wel, die afroep klinkt een beetje sloom.
'Metrostation........Dijkzigt..........Erasmus MC..........Sophia Kinderziekenhuis...........Metrostation...........Dijkzigt'
De routestrip is best mooi geworden. De man naast me in de metro kon Stadhuis niet vinden, ik wees het hem even. En terwijl hij toch elke dag met de metro reist wist hij niet eens dat dat nieuw was: 'De Erasmuslijn is nu lijn D geworden, is nieuw. En de Calandlijn is nu lijn A, B en C' 'Echt waar?'
Maar goed. Ik had zelf ook nog een foto gemaakt van de toekomstige routekaart van Coolhaven, maar die hoef ik dankzij mb90 niet meer te posten.
Ik doe ook maar wat
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Oftewel: twee chipkaarten bij je hebben, een voor de NS, en een voor je busreizen. Hoezo een vervoersbewijs voor het OV :(Bee schreef:Helaas moet ik dat bevestigen, dat komt door het afwijkende opstaptarief.Geert schreef:Ja, dat is het voordeel van een overstap: je hoeft geen instaptarief te betalen. Overigens, een transactie bij NS telt niet mee voor de overstap las ik laatst. Kan iemand dat bevestigen cq. ontkennen? :?
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Onzin, met je GVB c.q. Connexxion c.q. NS pas kun je gewoon met de trein, bus en metro reizen. Alleen het tarief is verschillend. Genoeg saldo op je pas hebben dus.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Hm ja, die zag ik over het hoofd - maar zal me niets verbazen als ze het daar ook hebben toegevoegd. Verwarrend, twee Johan Huizingalaan-halte's, maarja, zo heb je ook 2 Amstelveenseweg-haltes.Bee schreef:Hmm, ik was in de war met de halte op lijn 1 en 17 dan
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Ja, dat snap ik: zo ver was ik. Maar als je dus bus/metro/tram - trein - bus/metro/tram reist en je treinreis minder dan 35 minuten inclusief overstappen is aan beide kanten van je reis, dan is het voordeliger om met twee kaarten te reizen, een voor bus/metro/tram en een voor de trein ivm het overstaptarief, als ik het goed begrijp tenminste...ziggy schreef:Onzin, met je GVB c.q. Connexxion c.q. NS pas kun je gewoon met de trein, bus en metro reizen. Alleen het tarief is verschillend. Genoeg saldo op je pas hebben dus.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Ja dat is waar, de 9G/10G en 11G/12G trams hebben ook een aantal jaar "Spaarndammerbuurt" als bestemming op de filmrol gehad (helemaal onderaan), bij de eerst volgende nieuwe filmrol was die bestemming alweer verdwenen aangezien tram 3 bij nader inzien toch niet van de Zoutkeetsgracht naar de Spaarndammerbuurt doorgetrokken werd.Bee schreef:Dat is natuurlijk onmogelijk, want de plannen veranderen bij het GVB al na een paar jaar. Zie het jarenlange getouwtrek met lijn 15
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Precies. En in plaats van het verschil in opstaptarief te incasseren zodra je na een busreis bij NS incheckt, dát is natuurlijk weer teveel gevraagd want dan verdient NS niet genoeg.webguy schreef:Oftewel: twee chipkaarten bij je hebben, een voor de NS, en een voor je busreizen. Hoezo een vervoersbewijs voor het OV :(
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Maar een ritje met de trein is natuurlijk duurder als met de bus. Want 9 van de 10 keer leg je er ook veel langere afstanden mee af. Dus naar mijn idee is het ook heel logies dat je daar een hoger instap tarief voor betaald. Dit is altijd zo geweest dus zie niet in waarom dit moet veranderen met de komt van de OVC.NS-Reiziger schreef:Precies. En in plaats van het verschil in opstaptarief te incasseren zodra je na een busreis bij NS incheckt, dát is natuurlijk weer teveel gevraagd want dan verdient NS niet genoeg.webguy schreef:Oftewel: twee chipkaarten bij je hebben, een voor de NS, en een voor je busreizen. Hoezo een vervoersbewijs voor het OV :(
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Om eventuele verwarring weg te nemen, even twee verschillen beschrijven:
* basistarief, dat is een bedrag dat je betaalt ongeacht hoe ver je reist. Voor de meeste vervoerders van stads- en streeklijnen is dat €0,75 per rit. Dat bedrag moet je hoe dan ook betalen, of je nou één of honderd haltes meereist. Wanneer je binnen 35 minuten overstapt, hoef je dat bedrag niet nog een keer te betalen, daarna weer wel. Te vergelijken met de basisstrip van de strippenkaart. De NS heeft iets dergelijks voorheen ook niet gehad (wel een minimumtarief, maar dat is iets anders).
* borg, dat is een bedrag dat van je OV-chipkaart wordt afgeschreven, maar aan het einde van de rit -bij het uitchecken- wordt verrekend met het reisbedrag. Bij de meeste vervoerders van stads- en streeklijnen is dat €4,- bij het inchecken. NS hanteert hiervoor een bedrag van €10 of €20 (afhankelijk van het type (product op de) kaart).
* basistarief, dat is een bedrag dat je betaalt ongeacht hoe ver je reist. Voor de meeste vervoerders van stads- en streeklijnen is dat €0,75 per rit. Dat bedrag moet je hoe dan ook betalen, of je nou één of honderd haltes meereist. Wanneer je binnen 35 minuten overstapt, hoef je dat bedrag niet nog een keer te betalen, daarna weer wel. Te vergelijken met de basisstrip van de strippenkaart. De NS heeft iets dergelijks voorheen ook niet gehad (wel een minimumtarief, maar dat is iets anders).
* borg, dat is een bedrag dat van je OV-chipkaart wordt afgeschreven, maar aan het einde van de rit -bij het uitchecken- wordt verrekend met het reisbedrag. Bij de meeste vervoerders van stads- en streeklijnen is dat €4,- bij het inchecken. NS hanteert hiervoor een bedrag van €10 of €20 (afhankelijk van het type (product op de) kaart).
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Ja, en daar gaat het dus al fout, want in officiële stukken heten dat respectievelijk basistarief en instaptarief.
Dus bij bussen/trams/metro's is het basistarief 75 cent en het instaptarief 4 euro
en bij treinen is het instaptarief 10 of 20 euro.
Dus bij bussen/trams/metro's is het basistarief 75 cent en het instaptarief 4 euro
en bij treinen is het instaptarief 10 of 20 euro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Busvervoer door Qbuzz in Groningen/Drenthe blijft plat vandaag.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Kunnen ook niks hebben zeg
Hele dag helemaal niks?
Hier rijdt het nog wel allemaal.... al rijden wel alle bussen met +10 ofzo
Hele dag helemaal niks?
Hier rijdt het nog wel allemaal.... al rijden wel alle bussen met +10 ofzo
3 0 7 9
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Vanmorgen moest ik van Bouwmeesterbuurt-West naar het Oor toe met de bus.
Op de halte in Bouwmeesterbuurt kwam de bus (lijn 1) er aan waarvan alle stempelautomaten uit waren (rood lampje).
In de bus riep de chauffeur om "Dames en heren, ik heb alle stempelautomaten uitgezet. Iedereen op deze bus krijgt een gratis ritje van mij." Dit werd bij iedere halte omgeroepen.
Was een leuke vrolijke chauffeur, in Waterwijk stond er een jongen midden in de deuropening maar daardoor kon de deur niet dicht, de jongen had niks in de gaten, riep de chauffeur om "Misschien een tip voor de jongeman die in de deuropening staat, als je een paar stappen naar binnen doet, kan ook deze deur dicht en kan ik verder rijden."
Precies na Stedenwijk-Zuid riep de chauffeur om: "Dames en heren, ik heb alle stempelautomaten uitgezet. Iedereen op deze bus krijgt een gratis ritje van mij. Als je moet overstappen; het gratis ritje geldt alleen op mijn bus. Mensen die naar Amsterdam moeten met de bus, door de sneeuw staan er erg lange files dus kan de vertraging erg groot worden. Houdt u hier rekening mee."
De chauffeur riep dus alles netjes om.
Op de halte in Bouwmeesterbuurt kwam de bus (lijn 1) er aan waarvan alle stempelautomaten uit waren (rood lampje).
In de bus riep de chauffeur om "Dames en heren, ik heb alle stempelautomaten uitgezet. Iedereen op deze bus krijgt een gratis ritje van mij." Dit werd bij iedere halte omgeroepen.
Was een leuke vrolijke chauffeur, in Waterwijk stond er een jongen midden in de deuropening maar daardoor kon de deur niet dicht, de jongen had niks in de gaten, riep de chauffeur om "Misschien een tip voor de jongeman die in de deuropening staat, als je een paar stappen naar binnen doet, kan ook deze deur dicht en kan ik verder rijden."
Precies na Stedenwijk-Zuid riep de chauffeur om: "Dames en heren, ik heb alle stempelautomaten uitgezet. Iedereen op deze bus krijgt een gratis ritje van mij. Als je moet overstappen; het gratis ritje geldt alleen op mijn bus. Mensen die naar Amsterdam moeten met de bus, door de sneeuw staan er erg lange files dus kan de vertraging erg groot worden. Houdt u hier rekening mee."
De chauffeur riep dus alles netjes om.
Laatst gewijzigd door Milco op do 17 dec 2009, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Vanmorgen reed lijn 8 ineens langs mijn halte in Hengelo... terwijl daar normaal gesproken alleen lijn 12 langs rijdt. Geen idee waarom die bus van lijn 8 aan het omrijden was
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Hier (=Utrecht+Zeist) rijden de bussen ook nog, en ik zou ook niet weten waarom niet (zo dik is de laag sneeuw hier gelukkig niet).
Verder zag ik in Zeist langs de Utrechtseweg nog een Integro staan van Connexxion (27xx nummer). Wat die daar doet? Spitslijn van/naar de Uithof ofzo?
Verder zag ik in Zeist langs de Utrechtseweg nog een Integro staan van Connexxion (27xx nummer). Wat die daar doet? Spitslijn van/naar de Uithof ofzo?
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
In Groningen ligt veelal meer dan 20cm sneeuw. De wegen zijn niet schoongemaakt. Er is enkele malen proefgereden en dat resulteerde in onder andere een gestrande bus. Zelfs auto's die op het station kwamen moesten worden weggeduwd... Omdat de veiligheid niet gegarandeerd kon worden is besloten het op te geven voor vandaag. Als er maar een paar cm zou liggen zouden ze wel doorrijden. Dat gebeurde gisteren ook toen tot einde dienst is doorgereden. Vandaag ging het gewoon niet meer
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
In Eindhoven leek het erop dat er ook gesneden is in de avondspits: er stonden opvallend veel bussen in de garage en heb veel bussen niet gezien. Hoewel er amper sneeuw gevallen is, zijn de wegen niet sneeuwvrij gemaakt (afgezien door de auto's op de drukste wegen. Hier in de wijk slipten de banden weg bij het optrekken en de chauffeur gaf ook aan erdoor verrast te zijn, want het kwam redelijk onverwacht. Ligt nog niet eens een centimeter hier, maar nu het avond wordt gaat de boel wel opvriezen.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Ik ben nu bij me ouders in Mill en liep net even naar de brievenbus om me kerstkaarten op de post te doen en zag er een bus langs komen. Dus hier rijden ze nog. Maar de bus was toch wel zeker 20 minuten vertraagt.
En kreeg net ook al een SMS dat er in Nijmegen geen bussen meer reden.
En kreeg net ook al een SMS dat er in Nijmegen geen bussen meer reden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Da's nog niks... de weerman van RTV Rijnmond had het over 66 cm in Emmen als extreem gevalJeePee schreef:In Groningen ligt veelal meer dan 20cm sneeuw.
En Qbuzz was dan weer een hele grote streekvervoerder volgens SBS6, die een reportage vanuit vestiging Heerenveen had in Hart van Nederland... was goed glad daar zo te zien.
In Dordrecht rijden de bussen in ieder geval nogsteeds gewoon, in de spits waren er zelfs bij die aan de vroege kant waren. En op zich viel het ritje Utrecht - Dordrecht met de 388 ook wel mee, d'r stond nog geen centimeter file onderweg dus dat ging als 'n speer. (Slechts een kwartier extra reistijd t.o.v. normaal met de trein, da's wel heel wat anders als 't uur van vanmorgen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten