(BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

19? Daar komen alleen de 2, 18, 62, 63. Maar dan zou ik eerder de Aletta Jacobslaan verwachten, dan pak je de 145 ook nog mee.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Hmm, ik was in de war met de halte op lijn 1 en 17 dan :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door STF »

mb90 schreef:De routestrip langs spoor 1 van metrostation Coolhaven in Rotterdam loopt behoorlijk op de zaken vooruit (een jaar of 3). Lijn A gaat al door naar Vlaardingen West, lijn B naar Hoek van Holland Strand en het nieuwe station Steendijkpolder in Maassluis is al klaar....:
Misschien ook een idee voor GVB; hang een bord op waar de toekomstplannen van de komende 25 jaar op staan, dan hoeven ze die borden minder vaak te verwisselen. (Wat schijnbaar nogal moeilijk lijkt te zijn voor GVB.)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Dat is natuurlijk onmogelijk, want de plannen veranderen bij het GVB al na een paar jaar. Zie het jarenlange getouwtrek met lijn 15 :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Geert »

Nu maar hopen dat de plannen van de RET de komende jaren niet veranderen, anders moeten ze toch nog een nieuw bord maken voor station Coolhaven :P
(Opvallend trouwens: Steendijkpolder staat er wel op, maar Strand II nog niet)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Niet alleen daar, een vriend meldde een vergelijkbare situatie op Ambachtsland. Op dat punt heb je ook bijna een bord dat twee keer zo hoog is nodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Ik zag het ook vanmiddag, toen ik er met een SG3 voorbij reed. Heerlijke dingen trouwens, en na een ritje in een Teetje is het geruisloos :shock: je hoort he-le-maal niets. Wat me alleen wel opviel was dat er geen letters inzitten: het is nog gewoon Capelle a/d IJssel en Spijkenisse. De vertrektoon is behoorlijk hard, ik stond op een doodstil Voorschoterlaan en ik kon hem horen terwijl hij nog op de Gerdesiaweg stond.
De Bommetjes op lijn D zijn nog helemaal niet aangepast. Op de Calandlijn, sorry, A, B en C, wel, die afroep klinkt een beetje sloom.
'Metrostation........Dijkzigt..........Erasmus MC..........Sophia Kinderziekenhuis...........Metrostation...........Dijkzigt'
De routestrip is best mooi geworden. De man naast me in de metro kon Stadhuis niet vinden, ik wees het hem even. En terwijl hij toch elke dag met de metro reist wist hij niet eens dat dat nieuw was: 'De Erasmuslijn is nu lijn D geworden, is nieuw. En de Calandlijn is nu lijn A, B en C' 'Echt waar?'
Maar goed. Ik had zelf ook nog een foto gemaakt van de toekomstige routekaart van Coolhaven, maar die hoef ik dankzij mb90 niet meer te posten.
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door webguy »

Bee schreef:
Geert schreef:Ja, dat is het voordeel van een overstap: je hoeft geen instaptarief te betalen. Overigens, een transactie bij NS telt niet mee voor de overstap las ik laatst. Kan iemand dat bevestigen cq. ontkennen? :?
Helaas moet ik dat bevestigen, dat komt door het afwijkende opstaptarief.
Oftewel: twee chipkaarten bij je hebben, een voor de NS, en een voor je busreizen. Hoezo een vervoersbewijs voor het OV :(
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Onzin, met je GVB c.q. Connexxion c.q. NS pas kun je gewoon met de trein, bus en metro reizen. Alleen het tarief is verschillend. Genoeg saldo op je pas hebben dus.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Hmm, ik was in de war met de halte op lijn 1 en 17 dan :P
Hm ja, die zag ik over het hoofd :P - maar zal me niets verbazen als ze het daar ook hebben toegevoegd. Verwarrend, twee Johan Huizingalaan-halte's, maarja, zo heb je ook 2 Amstelveenseweg-haltes.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door webguy »

ziggy schreef:Onzin, met je GVB c.q. Connexxion c.q. NS pas kun je gewoon met de trein, bus en metro reizen. Alleen het tarief is verschillend. Genoeg saldo op je pas hebben dus.
Ja, dat snap ik: zo ver was ik. Maar als je dus bus/metro/tram - trein - bus/metro/tram reist en je treinreis minder dan 35 minuten inclusief overstappen is aan beide kanten van je reis, dan is het voordeliger om met twee kaarten te reizen, een voor bus/metro/tram en een voor de trein ivm het overstaptarief, als ik het goed begrijp tenminste...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door STF »

Bee schreef:Dat is natuurlijk onmogelijk, want de plannen veranderen bij het GVB al na een paar jaar. Zie het jarenlange getouwtrek met lijn 15 :wink:
Ja dat is waar, de 9G/10G en 11G/12G trams hebben ook een aantal jaar "Spaarndammerbuurt" als bestemming op de filmrol gehad (helemaal onderaan), bij de eerst volgende nieuwe filmrol was die bestemming alweer verdwenen aangezien tram 3 bij nader inzien toch niet van de Zoutkeetsgracht naar de Spaarndammerbuurt doorgetrokken werd. :wink:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ruben »

webguy schreef:Oftewel: twee chipkaarten bij je hebben, een voor de NS, en een voor je busreizen. Hoezo een vervoersbewijs voor het OV :(
Precies. En in plaats van het verschil in opstaptarief te incasseren zodra je na een busreis bij NS incheckt, dát is natuurlijk weer teveel gevraagd want dan verdient NS niet genoeg.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Joshua »

NS-Reiziger schreef:
webguy schreef:Oftewel: twee chipkaarten bij je hebben, een voor de NS, en een voor je busreizen. Hoezo een vervoersbewijs voor het OV :(
Precies. En in plaats van het verschil in opstaptarief te incasseren zodra je na een busreis bij NS incheckt, dát is natuurlijk weer teveel gevraagd want dan verdient NS niet genoeg.
Maar een ritje met de trein is natuurlijk duurder als met de bus. Want 9 van de 10 keer leg je er ook veel langere afstanden mee af. Dus naar mijn idee is het ook heel logies dat je daar een hoger instap tarief voor betaald. Dit is altijd zo geweest dus zie niet in waarom dit moet veranderen met de komt van de OVC.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Chauf21 »

Om eventuele verwarring weg te nemen, even twee verschillen beschrijven:
* basistarief, dat is een bedrag dat je betaalt ongeacht hoe ver je reist. Voor de meeste vervoerders van stads- en streeklijnen is dat €0,75 per rit. Dat bedrag moet je hoe dan ook betalen, of je nou één of honderd haltes meereist. Wanneer je binnen 35 minuten overstapt, hoef je dat bedrag niet nog een keer te betalen, daarna weer wel. Te vergelijken met de basisstrip van de strippenkaart. De NS heeft iets dergelijks voorheen ook niet gehad (wel een minimumtarief, maar dat is iets anders).
* borg, dat is een bedrag dat van je OV-chipkaart wordt afgeschreven, maar aan het einde van de rit -bij het uitchecken- wordt verrekend met het reisbedrag. Bij de meeste vervoerders van stads- en streeklijnen is dat €4,- bij het inchecken. NS hanteert hiervoor een bedrag van €10 of €20 (afhankelijk van het type (product op de) kaart).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Ja, en daar gaat het dus al fout, want in officiële stukken heten dat respectievelijk basistarief en instaptarief.

Dus bij bussen/trams/metro's is het basistarief 75 cent en het instaptarief 4 euro
en bij treinen is het instaptarief 10 of 20 euro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Woepje »

Busvervoer door Qbuzz in Groningen/Drenthe blijft plat vandaag.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Kunnen ook niks hebben zeg :P
Hele dag helemaal niks?
Hier rijdt het nog wel allemaal.... al rijden wel alle bussen met +10 ofzo
3 0 7 9
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Milco »

Vanmorgen moest ik van Bouwmeesterbuurt-West naar het Oor toe met de bus.
Op de halte in Bouwmeesterbuurt kwam de bus (lijn 1) er aan waarvan alle stempelautomaten uit waren (rood lampje).
In de bus riep de chauffeur om "Dames en heren, ik heb alle stempelautomaten uitgezet. Iedereen op deze bus krijgt een gratis ritje van mij." Dit werd bij iedere halte omgeroepen.
Was een leuke vrolijke chauffeur, in Waterwijk stond er een jongen midden in de deuropening maar daardoor kon de deur niet dicht, de jongen had niks in de gaten, riep de chauffeur om "Misschien een tip voor de jongeman die in de deuropening staat, als je een paar stappen naar binnen doet, kan ook deze deur dicht en kan ik verder rijden." :lol:
Precies na Stedenwijk-Zuid riep de chauffeur om: "Dames en heren, ik heb alle stempelautomaten uitgezet. Iedereen op deze bus krijgt een gratis ritje van mij. Als je moet overstappen; het gratis ritje geldt alleen op mijn bus. Mensen die naar Amsterdam moeten met de bus, door de sneeuw staan er erg lange files dus kan de vertraging erg groot worden. Houdt u hier rekening mee."
De chauffeur riep dus alles netjes om.
Laatst gewijzigd door Milco op do 17 dec 2009, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Mark »

Vanmorgen reed lijn 8 ineens langs mijn halte in Hengelo... terwijl daar normaal gesproken alleen lijn 12 langs rijdt. Geen idee waarom die bus van lijn 8 aan het omrijden was :roll:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Geert »

Hier (=Utrecht+Zeist) rijden de bussen ook nog, en ik zou ook niet weten waarom niet (zo dik is de laag sneeuw hier gelukkig niet).
Verder zag ik in Zeist langs de Utrechtseweg nog een Integro staan van Connexxion (27xx nummer). Wat die daar doet? Spitslijn van/naar de Uithof ofzo?
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door JeePee »

In Groningen ligt veelal meer dan 20cm sneeuw. De wegen zijn niet schoongemaakt. Er is enkele malen proefgereden en dat resulteerde in onder andere een gestrande bus. Zelfs auto's die op het station kwamen moesten worden weggeduwd... Omdat de veiligheid niet gegarandeerd kon worden is besloten het op te geven voor vandaag. Als er maar een paar cm zou liggen zouden ze wel doorrijden. Dat gebeurde gisteren ook toen tot einde dienst is doorgereden. Vandaag ging het gewoon niet meer
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Raymond »

In Eindhoven leek het erop dat er ook gesneden is in de avondspits: er stonden opvallend veel bussen in de garage en heb veel bussen niet gezien. Hoewel er amper sneeuw gevallen is, zijn de wegen niet sneeuwvrij gemaakt (afgezien door de auto's op de drukste wegen. Hier in de wijk slipten de banden weg bij het optrekken en de chauffeur gaf ook aan erdoor verrast te zijn, want het kwam redelijk onverwacht. Ligt nog niet eens een centimeter hier, maar nu het avond wordt gaat de boel wel opvriezen.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Joshua »

Ik ben nu bij me ouders in Mill en liep net even naar de brievenbus om me kerstkaarten op de post te doen en zag er een bus langs komen. Dus hier rijden ze nog. Maar de bus was toch wel zeker 20 minuten vertraagt.
En kreeg net ook al een SMS dat er in Nijmegen geen bussen meer reden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

JeePee schreef:In Groningen ligt veelal meer dan 20cm sneeuw.
Da's nog niks... de weerman van RTV Rijnmond had het over 66 cm in Emmen als extreem geval :shock:
En Qbuzz was dan weer een hele grote streekvervoerder volgens SBS6, die een reportage vanuit vestiging Heerenveen had in Hart van Nederland... was goed glad daar zo te zien.

In Dordrecht rijden de bussen in ieder geval nogsteeds gewoon, in de spits waren er zelfs bij die aan de vroege kant waren. En op zich viel het ritje Utrecht - Dordrecht met de 388 ook wel mee, d'r stond nog geen centimeter file onderweg dus dat ging als 'n speer. (Slechts een kwartier extra reistijd t.o.v. normaal met de trein, da's wel heel wat anders als 't uur van vanmorgen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten