Treindiensten Nordrhein Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Van 1 februari tot 17 mei kan wegens de bouw van een nieuwe spoorbrug de RB36 Oberhausen - Duisburg-Meiderich Süd - Duisburg-Ruhrort niet rijden tussen Meiderich Süd en Ruhrort. Eigenlijk zouden het twee weken in mei zijn, maar omdat het goedkoper blijkt een brug direct op de juiste plek te bouwen in plaats van deze naar de juiste plek te schuiven mogen de reizigers voor Ruhrort nu bijna vier maanden met de bus :')

De NWB heeft nog meer nieuws. Er is nu voldoende personeel zodat de RE44 bijna twee maanden eerder dan verwacht al vanaf 3 februari op werkdagen van/naar Moers kan rijden :Y

De NWB heeft trouwens zes LINT-treinstellen van de Harz-Elbe-Express (ook Transdev) overgenomen nadat Abellio in 2018 alle diensten van dit bedrijf overnam. Deze zijn naast de nummers uit de serie 361 t/m 369 te herkennen aan minder geel in de kleurstelling.
Laatst gewijzigd door Suus op do 23 jan 2020, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Als het niet meer maanden gaan worden... Ga ik toch maar even kijken of ik de RB 36 voor volgende week woensdag nog in mijn geplande rondje door NRW kan proppen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Chrysa »

Suus schreef:twee weken in mei zijn, maar omdat het goedkoper blijkt een brug direct op de juiste plek te bouwen in plaats van deze naar de juiste plek te schuiven mogen de reizigers voor Ruhrort nu bijna vier maanden met de bus :')
Alsof de Duitsers in 4 maanden een brug kunnen bouwen. :')
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Ons leger kan dat binnen minuten! :P

https://www.shz.de/lokales/militaerisch ... 62521.html

(Maar je heeft gelijk, ik denk niet dat het met een spoorbrug in vier weken gedaan is......zeg maar beter vier jaar..... _O- )
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Wannes »

ICE11 schreef:(Maar je heeft gelijk, ik denk niet dat het met een spoorbrug in vier weken gedaan is......zeg maar beter vier jaar..... _O- )
En bij een voor de Duitsers irrelevant stuk spoor een jaar of acht -o-
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

En 2024 is ook nog niet zeker, want het goedkeuringsproces voor de plannen is nog niet afgesloten. En tijdens deze procedure wordt bij dergelijke projecten altijd van iemand een klacht ingediend. In verband met de Friesenbrücke hebben milieuorganisaties dit al aangekondigd.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door dennistd »

Waarom zijn milieu-organisaties tegen een spoorbrug? Hebben ze liever daar iedereen met de auto gaat of zo? :')
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

De brug ligt in een vogelbeschermingsgebied.....
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door trolly »

ICE11 schreef:In verband met de Friesenbrücke hebben milieuorganisaties dit al aangekondigd.
Heb je daar een bron voor?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door reisthijs »

De milieu-organisaties hebben dus niet een bezwaar tegen de spoorbrug an sich, ze willen alleen niet dat er een grote bouwplaats komt bij de locatie van de brug.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Jeroen78
Berichten: 61
Lid geworden op: di 23 jan 2018, 21:26

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Jeroen78 »

Chrysa schreef:
Suus schreef:twee weken in mei zijn, maar omdat het goedkoper blijkt een brug direct op de juiste plek te bouwen in plaats van deze naar de juiste plek te schuiven mogen de reizigers voor Ruhrort nu bijna vier maanden met de bus :')
Alsof de Duitsers in 4 maanden een brug kunnen bouwen. :')
Ze doen al 15 jaar over de nieuwe luchthaven van Berlijn. Dus nee..
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Durashift »

Natuurlijk, Duitsland heeft een bepaalde infra reputatie qua doorlooptijden.. maar hé.. in Nederland (regio R'dam) werden reizigers van een railverbinding ook voorgespiegeld dat er na 5 maanden busvervoer een prachtige metro zou rijden.. Dát werd ook ruim 2 jaar.. :wink:
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Mdk »

Of die ene tramlijn naar een bepaalde campus die er ook een dik jaar te lang over heeft gedaan.
Bij twijfel altijd klagen
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door MetroRET »

En iets van een geboorde metro die wat verzakkinkjes veroorzaakte :lol:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Meltrain »

Van dat laatste hebben ze in Duitsland ook wel een goed voorbeeld.... :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

De lijn Bielefeld - Lage - Lemgo zou binnen nu en vijf jaar geëlektrificeerd moeten worden, aldus NWL. De RB73 en RE82 kunnen dan met volledig elektrisch materieel gereden worden. Zeker voor de RE82 geen slechte keuze, deze dieselt nu een behoorlijke afstand onder de draad.

Voor de RB74 Bielefeld - Paderborn, RB75 Bielefeld - Osnabrück en RB 61/71 Münster - Bielefeld - Rahden denkt men aan treinstellen met een batterij, die onder bovenleiding opgeladen kan worden.

Hoe dit precies in nieuwe concessies gegoten gaat worden weet ik nog niet, ik kan mij een reorganisatie van een paar netten voorstellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Vinny »

reisthijs schreef:De milieu-organisaties hebben dus niet een bezwaar tegen de spoorbrug an sich, ze willen alleen niet dat er een grote bouwplaats komt bij de locatie van de brug.
Precies. Ze willen gewoon dat er bij Goddelijke Beschikking een brug uit de hoge hoed wordt getoverd die vervolgens panklaar gebruikt kan worden.

Episch :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

"Nieuw" materieel voor de RE44 vanaf morgen: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 04,9199987
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Ik ben bij donkergekleurde treinen altijd bang dat ze in de zomer heel heet worden van binnen :')

Wel een gave kleur blauw op een dubbeldekker, al had ik het nog leuker gevonden als SRI hun rood-grijze linten nog op de trein verwerkt hadden, net zoals bij hun locomotieven.. En zoals ook daar becommentarieerd ziet het logo er zo nog wat opgepropt uit, naast de bestemmingsdisplays is inderdaad een betere plek (maar minder symmetrisch).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door en-es »

Suus schreef:Van beide VRR-kaartautomaten in Venlo is de pin nog steeds stuk, eentje is helemaal buiten dienst. Ik heb inmiddels Transdev gemaild over de storingen, eens kijken wat ze gaan doen.
Ik was gisteren in Venlo en een van de automaten deed het niet. Wat pinnen betreft weet ik niet want ik heb de automaat niet gebruikt. Zijn trouwens dezelfde groen-witte automaten van Abellio die je ook tussen Emmerich en Oberhausen ziet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Alle groen-witte kaartautomaten in de VRR zijn van Transdev. Waarom er heel groot Abellio op staat weet ik niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Meltrain »

ICE11 schreef:"Nieuw" materieel voor de RE44 vanaf morgen: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 04,9199987
Leuk. :D
Wat wordt de trekkracht van deze rijtuigen? Want de RE44 rijdt toch deels op ongeëlektrificeerde baanvakken?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door reisthijs »

Trekkracht is de 111 067, het traject van de RE44 (Moers-Bottrop) is geheel geëlektrificeerd.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

De opening van het perron voor regionale treinen van Düsseldorf-Bilk wordt een jaar uitgesteld naar december 2021. Er zijn verkeerde berekeningen gemaakt voor de fundering van de perronranden en de viaducten...


https://rp-online.de/nrw/staedte/duesse ... d-49211755
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten