Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cora »

KM46 schreef:Aha ... dan ben ik gelukkig niet de enige met dat gevoel.
Ik dacht al van KM46 zal het ook wel doorhebben. :Y

Ik heb het vooral trouwens met metro's uit de 5300/5400 series maar ik heb dan ook bijna nooit SG3. @KM46 weet jij of dit ook met het SG3 spul speelt?
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Lincoln schreef:Mag ik even kwijt dat: ik het idee heb dat er op Beurs perron ABC richting schiedam en DE richting Rotterdam CS perron verschil met de metro is. Het voelt alsof ik een afstap maak de metro uit.
Volgens mij is het op Beurs richting Schiedam een verschil van hooguit 1 centimeter. Het kan misschien soms meer lijken omdat sommige (H)SG3’s de neiging tot schommelen hebben. Op Beurs DE is er echt geen verschil.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Dat kleine hoogteverschil en schommelende voertuigen kan juist voor een onstabiel gevoel zorgen bij het in en uitstappen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

@marvinkok, wil je niet meer met 120 door Lochem scheuren? Mijn gasten op tafel 9 schrokken zich kapot toen je ze zowat van de stoel reed.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Dan bied je die gasten toch een gratis consumptie aan voor de schrik.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Aking schreef:Ik mis de Nibb-it rings :Y
Met dropveters!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Ardan schreef:@marvinkok, wil je niet meer met 120 door Lochem scheuren? Mijn gasten op tafel 9 schrokken zich kapot toen je ze zowat van de stoel reed.
120? Max is 100 :Y Jr mag denk ik klagen bij Arriva, die rijden nogal eens leeg naar Zp voor onderhoud.
En ik mag de hele week alleen maar grensoverschrijdend, zondag mag ik je weer met aanwezigheid in Lochem verblijden :Y
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

traibergen schreef:
isadora schreef:
cassie127 schreef:......... Bij mij op school zijn alle zakjes chips.........
Chips op school? :X
Bij mij op school hebben ze een 'gezonde automaat', we hebben er zelfs een heel certificaat voor gekregen waarbij de wethouder is langs geweest. In werkelijkheid houdt het in dat er een aantal producten, water en rijstwafels (met chocolade nog wel) die toch niemand koopt als 'gezond' zijn geclassificeerd. Voor de rest is het afgeladen met chips en chocoladerepen. :mrgreen:
Tja hier in Zwolle bij Windesheim (hbo) hebben we ruime keuze uit gezond en ongezond (ook veel snoepautomaten)... de prijzen van ongezonde producten zijn laatst wel wat verder gestegen merk je dan weer.
En ze hebben laatst een of andere piramide bedacht die je moet beïnvloeden een gezonde keuze te maken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Zijn toch gewoon na de kerstvakantie gestegen? Of zijn ze nog een keer gestegen?
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

marvinkok schreef:
Ardan schreef:@marvinkok, wil je niet meer met 120 door Lochem scheuren? Mijn gasten op tafel 9 schrokken zich kapot toen je ze zowat van de stoel reed.
Ehm.. schreef jij laatst niet dat (sommige) gasten het niet eens merkten dat zij op een station aan het dineren waren?

Welnu, da's dus ook opgelost. :D :wink:
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

jelmerrr schreef:Zijn toch gewoon na de kerstvakantie gestegen? Of zijn ze nog een keer gestegen?
Ja na de kerstvakantie dacht ik wel ja...
Overigens was het met de open dag in november daar ineens een stuk goedkoper dan gebruikelijk... Of het kwam door de gratis saus ipv alle kleine zakjes, vrijdag loop ik er weer rond om te helpen tijdens de open dag... Ga ik maar weer eens opletten op de prijzen daar
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Durashift schreef:
Ardan schreef:@marvinkok, wil je niet meer met 120 door Lochem scheuren? Mijn gasten op tafel 9 schrokken zich kapot toen je ze zowat van de stoel reed.
Ehm.. schreef jij laatst niet dat (sommige) gasten het niet eens merkten dat zij op een station aan het dineren waren?

Welnu, da's dus ook opgelost. :D :wink:
Mja inderdaad, totdat zogenaamd de Arriva-concullega ineens met een noodgang erdoorheen kwam denderen en het pand trilde op zijn grondvesten. :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

cassie127 schreef:
jelmerrr schreef:Zijn toch gewoon na de kerstvakantie gestegen? Of zijn ze nog een keer gestegen?
Ja na de kerstvakantie dacht ik wel ja...
Overigens was het met de open dag in november daar ineens een stuk goedkoper dan gebruikelijk... Of het kwam door de gratis saus ipv alle kleine zakjes, vrijdag loop ik er weer rond om te helpen tijdens de open dag... Ga ik maar weer eens opletten op de prijzen daar
Krijg je als vrijwilliger op de open dag niet eens een consumptiebon of een lunchpakket?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Verschilt per afdeling. De ene afdeling geeft iedereen een consumptiebon van als ik me niet vergis €7,50 de andere afdeling regelt een maaltijd zelf waarbij je keuze hebt uit iets van een pastagerecht en een salade (althans dat was de vorige keer)... Toen had ik nogal zin in vette hap uit de kantine
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

NS International voor dezelfde treinen op dezelfde datum:

Enkele reis Rotterdam - Hamburg met 100% korting NL en Railplus: € 44,90
Enkele reis Hengelo - Hamburg zonder enige kortingskaart: € 29,90

Ik geloof dat ik het concept kortingskaart toch wat anders interpreteer.

Oja, en Bad Bentheim - Hamburg is € 25,90, maar tegenwoordig vragen ze zelfs met 100% korting NL en Railplus een whopping € 5,50 (!) voor Hengelo - Bad Bentheim in de intercity, dus vanaf Hengelo kopen is goedkoper.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Oh, voor Maastricht - Luik v.v. vroeg men een schandalige € 18,70 voor een retour met 100% korting in Nederland. De NMBS verkoopt weekendretours voor € 12,20 (zonder kortingspas).
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cora »

KM46 schreef:Dat kleine hoogteverschil en schommelende voertuigen kan juist voor een onstabiel gevoel zorgen bij het in en uitstappen.
Jij beschrijft precies wat ik voel! Vandaag kom ik weer op Beurs en doe ik nogmaals het testen of ik wat merk
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

waldo79 schreef:Oh, voor Maastricht - Luik v.v. vroeg men een schandalige € 18,70 voor een retour met 100% korting in Nederland. De NMBS verkoopt weekendretours voor € 12,20 (zonder kortingspas).
Zeker? Ik betaalde laatst €8,80 voor een weekendretour Randwyck-Luik uit de NMBS-automaat.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Mijn bericht was onvolledig, het ging om eerste klasse.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Dat kan invloed hebben op het tarief :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3436
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

De kans dat dat het geval is schat ik op 100%.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cora »

Mag ik even kwijt dat:Mijn klas het al 2 dagen op rij gepresteerd heeft het lesrooster voor 13:00 af te ronden :') Ik klaag niet ik zit lekker in de 903 die met 5300 rijdt. Weg met 5600 :6

(Dit bovenstaande speelt zich af in Rotterdam en niet op de HSL, trouwens als ik nu met NS naar huis gemoeten had zat ik in de problemen want er is wat loos op Roffa hbf)
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Als er iets is wat je leest vandaag, laat dat dan het beste paper zijn wat ik in tijden gelezen heb: Wie haat wie? Een onderzoekje naar meningen over andere provinciën. Een wetenschappelijke blik op banale interprovinciale haat, op basis van een internetpoll. Paper is hier, maar de conclusie is duidelijk:
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Lincoln schreef:Mag ik even kwijt dat:Mijn klas het al 2 dagen op rij gepresteerd heeft het lesrooster voor 13:00 af te ronden :') Ik klaag niet ik zit lekker in de 903 die met 5300 rijdt. Weg met 5600 :6

(Dit bovenstaande speelt zich af in Rotterdam en niet op de HSL, trouwens als ik nu met NS naar huis gemoeten had zat ik in de problemen want er is wat loos op Roffa hbf)
Ik heb juist liever zo'n 5600 of 5700 :6
Er waren wat probleempjes in Delft overigens.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Z2N schreef:Als er iets is wat je leest vandaag, laat dat dan het beste paper zijn wat ik in tijden gelezen heb: Wie haat wie? Een onderzoekje naar meningen over andere provinciën. Een wetenschappelijke blik op banale interprovinciale haat, op basis van een internetpoll.
Het is geen LaTeX, dus het is niet waar.
Voor een beetje paper mis ik ook een beetje een stukje over bestaande literatuur, het kaartje en stukje over Amerika had minimaal uitgewerkt moeten worden.
Verder is het natuurlijk wel een leuk en controversieel onderwerp.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten