Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Ik moet het nut er nog van zien te ontdekken. Maar dat komt vanzelf wel denk ik.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik ben teleurgesteld in de uitslag, ik had meer Brabohaat verwacht in dit land.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cas »

Ik had vooral Brabant en Utrecht omgekeerd verwacht, eerlijk gezegd.
請勿靠近車門
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TLP »

JordiBrabant schreef:Voor een beetje paper mis ik ook een beetje een stukje over bestaande literatuur, het kaartje en stukje over Amerika had minimaal uitgewerkt moeten worden.
Ik mis inderdaad vrijwel alle mogelijke achtergrondinformatie, daarom was ik toch wat teleurgesteld toen ik het paper doorlas.
Het onderwerp is leuk, al had ik verwacht dat een meerderheid voor Zuid-Holland in plaats van Noord-Holland zou hebben gekozen, omdat daar de wettelijke macht is gehuisvest. Amsterdam heeft als hoofdstad natuurlijk wel een voorbeeldfunctie (en een hoop toeristische meuk bovendien) maar dat vind ik persoonlijk minder hatelijk dan wettelijk beleidsmisbruik - vanuit contextueel stereotiep standpunt gezien en voor zover het überhaupt verstandig is dit soort dingen openlijk te haten. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Ik ben het er wel mee eens, Utrecht is super chill, Noord-Holland is gewoon kudt.

Houdoe en bedankt ey!
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik snap gewoon niet dat mijn provinciegenoten zo op Limburg haten. Ik bedoel, Limburg heeft vlaai en heuvels. Noord-Brabant worstenbroodjes en drugslabs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Hainje schreef:Ik ben het er wel mee eens, Utrecht is super chill, Noord-Holland is gewoon kudt.

Houdoe en bedankt ey!
Noord-Holland onder het Noordzeekanaal dan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Inderdaad en dan Purmerend in het bijzonder. Pfffff.... waarom stopt daar überhaupt een trein? -o-
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Lincoln schreef:
KM46 schreef:Dat kleine hoogteverschil en schommelende voertuigen kan juist voor een onstabiel gevoel zorgen bij het in en uitstappen.
Jij beschrijft precies wat ik voel! Vandaag kom ik weer op Beurs en doe ik nogmaals het testen of ik wat merk
Vandaag weer hetzelfde gevoeld bij het testen. Vooral op het spoor / perron richting Leuvehaven.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Suus schreef:Ik snap gewoon niet dat mijn provinciegenoten zo op Limburg haten. Ik bedoel, Limburg heeft vlaai en heuvels. Noord-Brabant worstenbroodjes en drugslabs.
En daarom gunnen we Rotterdam het songfestival. :Y
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik had in plaats van drugslabs ook varkensstallen kunnen zeggen. Wordt het niet veel beter van :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Het beetje lege ruimte wat we hier nog over hebben, willen we gewoon exploiteren. Daarvoor hebben we ook zoldertuintjes, da's gewoon handelsgeest.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Uit een stapel oude papieren is hier in huis een dienstregelingsboekje van lijn 20a Maastricht-Hasselt van De Lijn uit 2001 opgeduikeld. :D Die lijn was toen al net zo ondoorgrondelijk als nu, vandaar dat het boekwerkje maar liefst 44 pagina's telt... (op één pagina passen 10 ritten naast elkaar). Alles is netjes opgesplitst in schooldagen en schoolvakanties, maar er wordt dan weer nergens vermeld wanneer die vakanties zijn. :') En door de vele routevarianten past niet alles in de uitgebreide tabel, dus zijn er ook nog eens heel veel voetnoten. De allermooiste voetnoot vind ik toch wel voetnoot 0: "Rijdt via Bilzen Sportswear 7:32, als daar gewerkt wordt." :mrgreen:
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TLP »

PHS schreef:Ik vind het vooral jammer dat ze niet de keuzemogelijkheid hebben gegeven dat je niemand haat. Ik snap niet waarom je een andere provincie zou haten :?
Werd hier niet een jaar of twee geleden al eens een poll opgetuigd over de slechtste vervoerder van Nederland? Dat is ongeveer van hetzelfde niveau. Hoewel je op het oog zou kunnen zeggen dat voor een vervoerder meer (hatelijk) sentiment zou zijn dan voor provincies, vallen dat soort sentimenten voor dat soort provincies volgens mij niet te onderschatten, hoe ludiek ook ('t is een kwestie van geduld...). Dan denk ik vooral aan de sentimenten vanuit de Nederlandse uithoeken richting de Randstad (en vice versa), of juist de rivaliteit tussen buurprovincies (Friesland/Groningen, Noord-Brabant/Limburg). Al met al is het over het algemeen echter weinig inhoudelijk en moet er een grote korrel zout over de informatie gestrooid worden.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Jef400 schreef:[...] Noord-Holland onder het Noordzeekanaal dan.
Hainje schreef:Inderdaad en dan Purmerend in het bijzonder [...]
Je haalt je argument, wat het dan ook moge zijn, nogal onderuit door je tegenstrijdige geografie.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TLP »

Er zit achter de plaatsnaamkeuze een duidelijke gedachte, waardoor de tegenstrijdige geografie vanuit dat perspectief niet zo tegenstrijdig is als je misschien denkt. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

umbusko schreef:Uit een stapel oude papieren is hier in huis een dienstregelingsboekje van lijn 20a Maastricht-Hasselt van De Lijn uit 2001 opgeduikeld. :D Die lijn was toen al net zo ondoorgrondelijk als nu, vandaar dat het boekwerkje maar liefst 44 pagina's telt... (op één pagina passen 10 ritten naast elkaar). Alles is netjes opgesplitst in schooldagen en schoolvakanties, maar er wordt dan weer nergens vermeld wanneer die vakanties zijn. :') En door de vele routevarianten past niet alles in de uitgebreide tabel, dus zijn er ook nog eens heel veel voetnoten. De allermooiste voetnoot vind ik toch wel voetnoot 0: "Rijdt via Bilzen Sportswear 7:32, als daar gewerkt wordt." :mrgreen:
Ik ga zo even zoeken, ik heb volgens mij nog een dienstregeling uit 1958 liggen :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Het onderstaande lied werd vanochtend werkelijkheid in het verzorgingshuis waar ik vrijwilligerswerk doe :wink: .

https://www.youtube.com/watch?v=FJJIyUK6GSw

Al moet je het woord paard vervangen door pony :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

umbusko schreef:Uit een stapel oude papieren is hier in huis een dienstregelingsboekje van lijn 20a Maastricht-Hasselt van De Lijn uit 2001 opgeduikeld. :D Die lijn was toen al net zo ondoorgrondelijk als nu, vandaar dat het boekwerkje maar liefst 44 pagina's telt... (op één pagina passen 10 ritten naast elkaar). Alles is netjes opgesplitst in schooldagen en schoolvakanties, maar er wordt dan weer nergens vermeld wanneer die vakanties zijn. :') En door de vele routevarianten past niet alles in de uitgebreide tabel, dus zijn er ook nog eens heel veel voetnoten. De allermooiste voetnoot vind ik toch wel voetnoot 0: "Rijdt via Bilzen Sportswear 7:32, als daar gewerkt wordt." :mrgreen:
Hierbij de zomerdienstregeling van 1958 :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Dank, leuk om te zien. :D In meer dan 60 jaar is die lijn dus van onduidelijk naar volstrekt ondoorgrondelijk gegaan. :') Ik wil de dienstregeling uit 2001 ook best delen, maar zoals ik zei, dat is een boekje van 44 pagina's, dus dat ga ik alleen doen als er écht interesse voor is. :wink:
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ik heb wel interesse! Lekker puzzelen. :')
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Eerste bus om 3.24 uit Lanaken... ook goedemorgen :')
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cora »

Etienne schreef:Ik heb juist liever zo'n 5600 of 5700 :6
:evil: :evil: :evil: Dit vind ik niet kunnen :6
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten