(BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door JeePee »

Nou dan heeft Rijnmond zijn facts niet goed. Emmen (en Assen) hebben namelijk juist de hele ochtend nog deels gereden. De enige bussen die Groningen bereikt hebben, komen dan ook uit die plaatsen. Volgens de chauffeurs lag daar bijna niets. Ze waren enorm verrast door de toestand rond Groningen.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daan »

De hoeveelheden sneeuw waren ook heel verschillend. Hier rond Groningen lag een hele hoop, maar rond Beilen en Smilde bijna niks. En bij Meppel dan wel weer een flinke hoeveelheid.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door mb90 »

Het was dacht ik ook Drachten wat ik hoorde op de radio maargoed het geeft wel de verschillen van plaats tot plaats aan.

Bij Qbuzz in Rotterdam viel mij in Qbuzz 1080 de omroep op. De tekst volgende halte werd omgeroepen met de stem uit de Connexxion-bussen en de naam van de halte door de gebruikelijke Qbuzz-stem.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Stefan »

mb90 schreef:Bij Qbuzz in Rotterdam viel mij in Qbuzz 1080 de omroep op. De tekst volgende halte werd omgeroepen met de stem uit de Connexxion-bussen en de naam van de halte door de gebruikelijke Qbuzz-stem.
Ja, dat klopt. Er zijn meer wagens die dat hebben, ik snap alleen nog niet wat het nut er van is. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Chauf21 »

JeePee schreef:In Groningen ligt veelal meer dan 20cm sneeuw. De wegen zijn niet schoongemaakt. Er is enkele malen proefgereden en dat resulteerde in onder andere een gestrande bus. Zelfs auto's die op het station kwamen moesten worden weggeduwd...
Tsjk, morgen er maar met een bezem voor gaan lopen dan :P
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daan »

Ik ben in ieder geval erg benieuwd hoe het morgen allemaal gaat :-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Inmiddels ook uitval in Zuid-Holland, al is er hier niet gek veel extra sneeuw gevallen. Niet rijdend op dit moment zijn: De bovenste drie lijnen rijden toevallig alledrie met taxibusjes rond dit tijdstip, dus kennelijk durft het taxibedrijf het niet meer aan en Arriva zelf nog wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door JeePee »

Daan schreef:Ik ben in ieder geval erg benieuwd hoe het morgen allemaal gaat :-)
In principe wordt er gereden, maar verwacht niet iets dat lijkt op uitvoering van een dienstregeling. Morgenochtend zal verder gekeken worden in hoeverre rijden mogelijk is...
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Volgens mij valt het morgen allemaal wel weer mee. Als het niet meer sneeuwt zijn de wegen gewoon goed begaanbaar. Er kan gestrooid worden en er kunnen sneeuwschuivers langsrijden. Zolang er geen nieuwe sneeuw valt lijkt het me geen probleem.
Hier rijdt in ieder geval nu alles weer volgens de dienstregeling ;)
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Geert »

--Stefan-- schreef:Volgens mij valt het morgen allemaal wel weer mee. Als het niet meer sneeuwt zijn de wegen gewoon goed begaanbaar. Er kan gestrooid worden en er kunnen sneeuwschuivers langsrijden. Zolang er geen nieuwe sneeuw valt lijkt het me geen probleem.
Ik weet het niet hoor, de boel kan nog flink opvriezen vannacht...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door STF »

Als er voldoende strooizout op ligt, zou de weg normaal gesproken tot -15 niet kunnen bevriezen.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Hier reed alles gewoon nog (behalve de trein). Toch waren zowel de Connexxion als de GVB in de wair. Op buslijn 94 (v. 22.47 uit Koningsgeelstraat/Vermiljoenweg ri. Zaandam Station) reed met een Citaro G, de 9171. En op GVB-lijn 50 had ik een Amstelveens stel: de 72. Ik keek wel een beetje raar op toen ik ineens de stoelen in vis-a-vis opstelling aantrof, heb het ook nog nooit eerder gezien. Kunnen de BNetjes in theorie ook op lijn 50 rijden?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door STF »

De BN sneltrams kunnen ook op lijn 50 rijden, maar:

1. Ze mogen het niet omdat de baan-detectie op het traject tussen station Zuid en Isolatorweg niet betrouwbaar genoeg werkt in combinatie met BN materieel.
2. Het erg onduidelijk is voor de reizigers aangezien de bestemming Isolatorweg niet op de filmrol zit en veel reizigers het materieel herkennen als de Amstelveense sneltram.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

STF schreef:De BN sneltrams kunnen ook op lijn 50 rijden, maar:

1. Ze mogen het niet omdat de baan-detectie op het traject tussen station Zuid en Isolatorweg niet betrouwbaar genoeg werkt in combinatie met BN materieel.
2. Het erg onduidelijk is voor de reizigers aangezien de bestemming Isolatorweg niet op de filmrol zit en veel reizigers het materieel herkennen als de Amstelveense sneltram.
Van de zomer, tijdens de werken aan Station Zuid, hebben er ook kort BN'ers op de andere lijnen gereden. Om bovenstaande reden rijdt BN niet op de 50, treinen zijn niet goed te volgen. Op de 53 vroeg iemand mij 'is this really the metro 53?' 'Yes, it is...'
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Brr, kreeg met toch koude voeten vanmorgen in de Arriva 6150 op de 388. Die bus slipte trouwens ook nog aardig door op de haltes en op sommige stukken in Dordrecht waar bijna alleen bussen komen was 't ook een ijsbaan. Helaas net teveel file op de A27 tussen Noordeloos en Lexmond om een snelle aansluiting op Vianen Lekbrug te hebben, maar gelukkig kwam lijn 63 om 7.47 uur wel keurig op tijd aangereden. Dat viel van de aansluitende 74 niet te zeggen want daar hebben we nog een minuut of vijf op staan wachten, toen maar vertrokken omdat 'ie er nogsteeds niet was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Stefan »

Vanochtend had ik lijn 179 van 7.54u vanaf Numansdorp, Wethouder v/d Veldenweg, niets bijzonders, maar om 7.52u zag ik een Citaro aan komen.. Was al merkwaardig, het werd helemaal vreemd toen ik zag dat het de TCR 91 was. Wat bleek, het was de 174 van 7.32u die dus met +20 vertrok. Vond ik dan weer niet zo erg, aardig wat mensen mensen die eigenlijk op de 179 stonden te wachten, gingen nu met de 174 mee. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Etienne »

Ik word echt helemaal ziek van Randstadrail :evil:

Vanochtend strandde er al een tramstel van lijn 3 bij Voorburg 't Loo, iedereen uit die tram moest dus overstappen op lijn 2 die beneden op de weg stopt. Erachter zat een Erasmuslijn vast, deze kon het perron niet (meer) bereiken door de tram van lijn 3.

Vanmiddag bleek er weer eens een wisselstoring te zijn op het traject (ik denk het afslaande wissel bij Leidschenveen), dus ik kon vanaf Forepark plaatsnemen in de pendelbus naar Nootdorp.
Bij Nootdorp kon ik weer overstappen in de Randstadrail naar Pijnacker :(
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Een gedeelte van de Hermes Alliances (8000 serie) zijn vandaag afgevoerd.
Eindelijk gaat de ouwe meuk weg :P
3 0 7 9
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ruben »

Joshua schreef:Maar een ritje met de trein is natuurlijk duurder als met de bus. Want 9 van de 10 keer leg je er ook veel langere afstanden mee af. Dus naar mijn idee is het ook heel logies dat je daar een hoger instap tarief voor betaald. Dit is altijd zo geweest dus zie niet in waarom dit moet veranderen met de komt van de OVC.
Het gaat erom of dat hele tarief in rekening gebracht mag worden als je ervoor al een busreis hebt gemaakt. Als je overstapt van bus op bus, ook niet bij verschillende vervoerders, betaal je maar één keer het opstaptarief. Als je dan op de trein gaat, betaal je het opstaptarief voor de trein. Men had hier ook kunnen kiezen om het verschil alsnog in rekening te brengen, in plaats van alsnog het gehele opstaptarief voor de trein. Dat het hoger is dan bij de streekvervoerders is 1 ding, het immer in rekening brengen is gewoon afzetterij en bewijst wederom hoe erg deze kaart niet de reiziger dient.
Trouwens wordt de prijs voor de afstand nou juist door de kilometerprijs geregeld. Zoiets kan dan niet ook nog eens een opstaptarief rechtvaardigen. Dat ding zit alleen maar korte reisjes te ontmoedigen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Er zijn al een aantal nieuwe Almere-Volvo's actief, ik dacht dat dat pas na de kerst zou gebeuren, maar heb er ondertussen toch al twee of drie gezien in Zuid-oost.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Klaasje »

Ja dat dacht ik eerst dus ook, maar heb vandaag nog even in de 5707 gezeten. Wat een heerlijke bus zeg :pos: Goed rijgedrag, stil, vlot, en het interieur oogt best mooi :pos:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Justin »

Ah ja, mijn haat-liefdeverhouding met Arriva is bij jullie wel bekend :). Is het niet perikelen in Dordrecht/Zwijndrecht, dan is het wel weer Wageningen... Vandaag dacht ik na werk "Weet je wat, aangezien het toch spits is, en de helft van de treinen niet rijdt, in combinatie met vrijdagavond + kerstverkeer, ga ik wel via Tiel-Geldermalsen-Dordrecht naar huis".

Dus, ik nam vanaf de WUR lijn 88 richting Wageningen Busstation. Daar aangekomen zou ik 5 minuten moeten wachten totdat Arriva lijn 45 om 18:28 op zou komen dagen. Ik zou naar Tiel gaan, en uiteindelijk om 20:26 in Dordrecht zijn. Als ik via Utrecht-Rotterdam zou gaan, dan zou ik om 20:31 in Dordt zijn, maar wel met grote onzekerheid, omdat op dat moment redelijk veel treinen uitvielen.

Goede bedoeling, maar fout gedacht natuurlijk, want zoals menigeen hier weet, heeft Arriva een hekel aan mij, want de bus kwam niet opdagen. Heb maar even vlug bij de AH wat croissants en drinken gekocht, en toen ik weer terugkwam zaten nog altijd dezelfde mensen op de bus naar Tiel te wachten... Inmiddels was ook de volgende bus (normaal taxibusjes) van 18:58 niet op komen dagen, en na dit tijdstip is de lijn een uurdienst, en je begrijpt dat ik daar natuurlijk geen zin had om op te wachten, noch de andere 15 mensen. In de zomer is het niet zo heel erg, maar bij -5 graden wel.

Ben met lijn 88 om 19:10 maar weer naar Ede gekeerd en richting Utrecht vertrokken met de t3068, de t2870 en de t1979. Was om 21:30 in Dordrecht uiteindelijk.

Ik vraag me serieus af: wat doe ik in de ogen van Arriva fout? Ligt het aan mijn karma? Of gewoon ongeluk? Natuurlijk kan het zijn dat de bus vast zit of iets dergelijks, maar twee achterelkaar?! Ik vind het gewoon niet leuk meer dat ik keer op keer alleen maar malaise met Arriva ervaar. Telkens uitgevallen bussen, of ik nou in Utrecht, Dordrecht, Zwijndrecht, Wageningen, Groningen, Purmerend, Landsmeer, whatever sta. Altijd Arriva. Waarom heb ik dat niet met Connexxion, Veolia of Syntus? :cry: (afgezien deze week en vorige week met lijn 71 van Connexxion in Utrecht, maar daar is de bus vooralsnog - met vertraging - op komen dagen!). Bovendien vind ik de klantenservice van Connexxion en Veolia veel sneller handelend en begripvoller. Ik heb het idee dat men maar wat prutst bij Arriva. Serieus. :(.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Ik quote even het laatste nummer van "De reiziger" van Rover waarin een reportage staat waarover geklaagd wordt bij het OV Loket. Daarin staat "Ook het aantal klachten en opmerkingen over de betrekkelijk kleine vervoerder Arriva (176) is relatief groot" en "Arriva scoort slecht als het gaat om boetebeleid, de dienstuitvoering en de chipkaart".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Dus eigenlijk is alles wat de reiziger nodig heeft slecht? :P
3 0 7 9
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Justin »

Naja, het enige wat ik wens van Arriva is een beetje positieve uitwerking en uitvoering van een betrouwbare dienstregeling... en dat het bedrijf zich daar aan houdt... Het onderdeel betrouwbaar en het daarmee gepaarde vertrouwen is beetje op een dieptepunt gezonken :(. Ik neem daarom ook niet eens de moeite meer om klachtenbrieven te schrijven, ik heb van de 4 brieven nog nooit reactie gehad ook.

But oh well life goes on hey! Smile :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten