Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Fantastisch. De 1169 moest vlak voor Breda een goederentrein voorlaten en liep daardoor 17 minuten vertraging op tot Eindhoven Centraal.

Overstappen naar Venlo, Maastricht en Heerlen verpest. Goed bezig jongens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1497
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

Dan ben ik je zojuist wellicht tegengekomen op Ehv - mits je erin zat natuurlijk - ik was te herkennen aan mijn gestrompel.
Overigens kudo's voor de machinist van de op de 1169 kerende 1172, binnen 5 minuten werd de stam gekeerd, en tot Tilburg zal er ook al de meeste vertraging afgesnoept zijn.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

_O_
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

Station Presikhaaf is een aantal jaar geleden volledig vernieuwd en moet nu alweer aangepast worden? :') De normen waaraan een perron moet voldoen voor een gelijkvloerse instap waren toen ook al bekend, waarom niet meteen op de juiste hoogte gebracht?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

De perrons zijn in 2007 verbreed. Of er destijds al perrons naar P76 gebracht werden zou ik niet weten, maar er is onvermijdelijk altijd ergens een laatste perron waarvoor nog de oude hoogte gehanteerd is.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ik heb geluk: de 3920 waar ik nu in zit, is voorlopig de enige rijdende trein van Utrecht Centraal naar Amsterdam Centraal. De trein hierna is pas weer de 3922.
Opvallend genoeg zijn er zelfs nog vrije zitplaatsen in de trein. :o

Edit 8:02: Iets te vroeg gejuicht, want er werd net omgeroepen dat de trein zal stoppen op Amsterdam Bijlmer en het is nog niet bekend of de trein verder rijdt.
Nou ja, dan ga ik vanaf Bijlmer maar met de metro naar Spaklerweg. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

trolly schreef:De perrons zijn in 2007 verbreed. Of er destijds al perrons naar P76 gebracht werden zou ik niet weten, maar er is onvermijdelijk altijd ergens een laatste perron waarvoor nog de oude hoogte gehanteerd is.
Helaas was dat inderdaad net te vroeg. ProRail is pas met P76 begonnen toen deze norm formeel werd ingevoerd, in 2008.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] rijdt niet, dus is het volkomen logisch dat de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] iets korter is dan normaal. :roll: :N
Je zou toch verwachten dat men nu voldoende treinstellen beschikbaar heeft om de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] te verlengen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vlak voor vertrek uit Den Haag Centraal riep de HC van de 1887 om dat haar collega vandaag jarig was, en om hem vooral te feliciteren als hij door de trein liep. Wat dus ook gebeurde. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Als je 's ochtends wakker wordt, je je reis kan reserveren, je kan douchen en ontbijten, en voor je aankomt op het station je al ziet dat je reisassistent er is, kan ik best begrijpen waarom NS momenteel zulke tevreden reizigers heeft. Vooral ook aangezien het boeken van de reis tegenwoordig ellendig simpel is in de reisplanner. :pos:

Maar wel komisch: mijn reisassistent meldde uit zichzelf 'dit is mijn eerste keer'. Dat bleek ook wel, de beste man had duidelijk moeite met het neerzetten van de plank. Zodanig zelfs dat even na vertrek de conducteur langs kwam, om te vragen of alles wel goed ging drie bakken verderop. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Doet die functie het nu wel goed in de app? Aan het begin crashte het vrij regelmatig.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Het ging vandaag zonder enige moeilijkheid ja. :pos:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanmiddag met de 3059 gereisd tussen Zaandam en Utrecht Centraal. Ik werd al gecontroleerd voordat de trein de Hemtunnel indook, en de tweede controle volgde tussen Amsterdam Centraal en Amstel. Wat een actieve Mikossen!
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Dat hadden sommige reizigers in de 3075 vanavond ook :mrgreen:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Dit jaar (2020) van de 18 ritten met de NS slechts 2 controle gehad :? .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Vandaag zowel heen en terug naar Vlissingen controle gehad. Al moet ik zeggen dat op de terugweg de controle tussen Vlissingen en Vlissingen Souburg wel erg aan het begin van de rit was :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Ik had laatst geen controle in de ICE op Keulen - Brussel, iets wat me toch wel verbaasde omdat in deze landen en dan helemaal op deze trein meestal vrij fanatiek gecontroleerd wordt :o
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Sinds het begin van het jaar hou ik er statistieken over bij, gewoon omdat het mij al tijden opvalt dat ik nauwelijks controle heb. In mijn 30 ritten in de [serie=Intercity|2020|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] in januari had ik twee keer controle en drie keer een servicerondje. Een controlekans van 6,7% is wel erg beroerd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Sinds vandaag is het percentage van controlekans bij mij opgevijzeld naar 13%. Het zit nog steeds wel bij mij onder het gemiddelde dat ook al niet erg hoog is de laatste twee jaar.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door playertwo »

reisthijs schreef:
trolly schreef:De perrons zijn in 2007 verbreed. Of er destijds al perrons naar P76 gebracht werden zou ik niet weten, maar er is onvermijdelijk altijd ergens een laatste perron waarvoor nog de oude hoogte gehanteerd is.
Helaas was dat inderdaad net te vroeg. ProRail is pas met P76 begonnen toen deze norm formeel werd ingevoerd, in 2008.
Dat lijkt wel op het saneren van infra die wordt gebruikt, maar volgens Prorail niet planmatig, om het daarna weer op een vergelijkbare manier terug te leggen of het vernieuwen van infra en daarna binnen een jaar te saneren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Hoera, we staan nu op één week, vijf dagen en 12 uur ellende in de Willemsspoortunnel: https://nieuws.ns.nl/tot-en-met-zondag- ... rotterdam/ :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

Onderhoud stond gepland voor het najaar. Klopt het onderhoudsschema dan wel? :?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Karl »

Suus schreef:Hoera, we staan nu op één week, vijf dagen en 12 uur ellende in de Willemsspoortunnel: https://nieuws.ns.nl/tot-en-met-zondag- ... rotterdam/ :X
Mooiste is misschien wel dat laatste zinnetje. Foto van Wikipedia. Er is maar één foto te zien en dat is van de persoplichter...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

En die foto bovenaan de pagina dan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 78 gasten