Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Als er al een knooppunt met tramstation komt in Lijnden (of all places) verbaast het me wel dat het door niemandsland heen doortrekken van lijn 1 de eerste keuze is. Lijn 2 vanuit Nieuw Sloten is een wat langer stuk nieuw spoor, maar dan heb je wel heel Badhoevedorp uit het isolement gehaald en gegarandeerd goed bezette trams. En door het verleggen van de A9 is in Badhoevedorp een prima HOV-tracé beschikbaar gekomen :Y
We kunnen er niet meer Onderuit
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik geloof dat die gronden al een bestemming hebben..
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Een parkje ofzo toch? Wat heeft een mens aan nog meer parkjes. Trams!
We kunnen er niet meer Onderuit
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Inderdaad, woningen, sportvelden, een park en een wandel- en fietsroute.Durashift schreef:Ik geloof dat die gronden al een bestemming hebben..
https://haarlemmermeergemeente.nl/badhoevedorp
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik ben vooral heel benieuwd hoe men de Ringvaart van de Haarlemmermeerpolder wil kruisen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Schoolslag.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Werd dienstregeling van lijn 26 de afgelopen 2 dagen in de war geschopt door een sein- en wisselstoring bij de Bob Haarmslaan, vanavond is de lijn 26 weer stilgezet wegens een ontsporing bij .....de Bob Haarmslaan. Het zit niet mee op IJburg... :(
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Directrice Van Huffelen van GVB vertrekt. Ze wordt staatssecretaris voor Toeslagen en Douane.
https://nos.nl/l/2320283
https://nos.nl/l/2320283
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik zit me nou al twee dagen af te vragen wat ze nou zoal gedaan heeft, de afgelopen jaren. Iemand suggesties? Of was het enkel op de winkel passen?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dat was precies de karakterisering die door mij heen schoot toen ik me dezelfde vraag stelde. Een op haar opvallende haarlijn en make-upkeuze na volkomen anonieme, onzichtbare grijze muis zonder visie of ambities.
Maar goed, de vraag is dan of dat slecht is. De Haagse geldkraan die steeds verder dicht gaat, het te krappe materieelpark, de opening van de Noord/Zuidlijn en de daarmee gepaard gaande grote wijziging van het lijnennet, de forse reizigersgroei en een organisatie die niet bekend staat om haar flexibiliteit: dat lijkt ze de afgelopen jaren allemaal in goede banen te hebben geleid.
Misschien moeten de Grote Plannen maar gewoon aan Enorme Ego's als een Dales of een Van der Vlis worden overgelaten. Besturen is ook er gewoon voor zorgen dat de motor blijft draaien.
Maar goed, de vraag is dan of dat slecht is. De Haagse geldkraan die steeds verder dicht gaat, het te krappe materieelpark, de opening van de Noord/Zuidlijn en de daarmee gepaard gaande grote wijziging van het lijnennet, de forse reizigersgroei en een organisatie die niet bekend staat om haar flexibiliteit: dat lijkt ze de afgelopen jaren allemaal in goede banen te hebben geleid.
Misschien moeten de Grote Plannen maar gewoon aan Enorme Ego's als een Dales of een Van der Vlis worden overgelaten. Besturen is ook er gewoon voor zorgen dat de motor blijft draaien.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Die vraag stelde ik me toevallig ook — met min of meer hetzelfde antwoord. Maar ik heb dus niks spectaculairs gemist, begrijp ik.Alargule schreef:Maar goed, de vraag is dan of dat slecht is.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Voor zo ver ik kan zien, heeft Van Huffelen het GVB vooral gemanaged, als ze die stijl als staatssecretaris voortzet zal het wel goedkomen met de huidige rommel. Voor directeurs van publieke bedrijven is het alleen ook belangrijk om soms even flink ergens - meestal de politiek - tegenaan te schoppen, zoals ProRails Eringa, Van Boxtel van de NS en vroeger Peters van de RET dat doen, dat miste ik wel een beetje.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Vanaf Oudenaardenplantsoen zie ik eigenlijk geen mogelijkheid om de tram door te trekken voorbij Sloten, dat stuk is helemaal volgebouwd. Dat betekent dat je de tram vanaf Kasterleepark moet ombuigen via de Anderlechtlaan, langs de A4, om vervolgens Badhoevedorp in te rijden via het voormalige traject van de A9. Dat wordt zo'n stuk, dat gaat 'm met de huidige financiële situatie echt niet worden. Daarnaast kan je je afvragen of tram 2 zich qua snelheid uitleent om nog zo'n stuk verlengt te worden en welke doelgroep je dan nog aanspreekt. Van Nieuw Sloten naar CS is het al 45 min (wanneer het meezit), laat staan als je ergens in Badhoevedorp opstapt. Ook zet ik grote vraagtekens bij die "gegarandeerd goed bezette trams". Ik heb de 195 die aansluiting op metro 50, 51 en tram 1, 2 en 17 biedt nooit echt vol zien zitten.Caffer schreef:Als er al een knooppunt met tramstation komt in Lijnden (of all places) verbaast het me wel dat het door niemandsland heen doortrekken van lijn 1 de eerste keuze is. Lijn 2 vanuit Nieuw Sloten is een wat langer stuk nieuw spoor, maar dan heb je wel heel Badhoevedorp uit het isolement gehaald en gegarandeerd goed bezette trams. En door het verleggen van de A9 is in Badhoevedorp een prima HOV-tracé beschikbaar gekomen :Y
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het meest logische tracé lijkt mij: vanaf Oudenaardeplantsoen rechtdoor over Vrije Geer tot aan de Plesmanlaan, en dan Molen van Sloten - Sloterbrug - Burgemeester Amersfoordtlaan - Pa Verkuyllaan en verder over het tracé van de voormalige A9 naar dat inspirerende nieuwe transferium. De voormalige A9 loopt mooi achter het Lorentzplein langs (het feitelijke "centrum" van Badhoevedorp). De Burgemeester Amersfoordtlaan is door de overhangende bomen nu niet geschikt voor trams, maar is na een herinrichting zeker breed genoeg - in Frankrijk worden veel smallere straten nog tot tramstraten gemaakt.
Het enige echte obstakel is eigenlijk het weilandje Vrije Geer. Bij de bouw van Osdorp de Aker had oorspronkelijk lijn 2 daarheen verlengd zullen worden, maar het doorsnijden van het weilandje bleek voor iedereen zo'n groot bezwaar dat uiteindelijk maar voor een alternatief tracé vanaf Meer en Vaart is gekozen. Het zal er bij een verlenging naar Badhoevedorp dus wel op neer gaan komen dat de tram er met een onhandige kronkel omheen gelegd moet worden.
Qua bezetting: ik kwam vroeger wel eens in Badhoevedorp en de bussen zoals de 195 zijn een ramp (rijden nooit, schieten niet op, gaan nergens heen). Iedereen heeft zich er maar bij neergelegd dat als je een fatsoenlijke verbinding wil je naar Schiphol Noord zal moeten. Als populaire bestemmingen zoals het Belgiëplein en het centrum van Amsterdam direct per tram bereikbaar zijn wordt het OV natuurlijk ineens een stuk aantrekkelijker. Je kunt je afvragen of dit nou echt het meest superbelangrijke is om schaarse OV-centjes aan uit te geven, maar het lijkt me op zich een nuttig en haalbaar project.
Het enige echte obstakel is eigenlijk het weilandje Vrije Geer. Bij de bouw van Osdorp de Aker had oorspronkelijk lijn 2 daarheen verlengd zullen worden, maar het doorsnijden van het weilandje bleek voor iedereen zo'n groot bezwaar dat uiteindelijk maar voor een alternatief tracé vanaf Meer en Vaart is gekozen. Het zal er bij een verlenging naar Badhoevedorp dus wel op neer gaan komen dat de tram er met een onhandige kronkel omheen gelegd moet worden.
Qua bezetting: ik kwam vroeger wel eens in Badhoevedorp en de bussen zoals de 195 zijn een ramp (rijden nooit, schieten niet op, gaan nergens heen). Iedereen heeft zich er maar bij neergelegd dat als je een fatsoenlijke verbinding wil je naar Schiphol Noord zal moeten. Als populaire bestemmingen zoals het Belgiëplein en het centrum van Amsterdam direct per tram bereikbaar zijn wordt het OV natuurlijk ineens een stuk aantrekkelijker. Je kunt je afvragen of dit nou echt het meest superbelangrijke is om schaarse OV-centjes aan uit te geven, maar het lijkt me op zich een nuttig en haalbaar project.
We kunnen er niet meer Onderuit
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Als je tram 1 doortrekt naar Lijnden, ontstaat er wel een mooie overstap tussen tram 1 en bus 356. Dat zal wellicht leiden tot nieuwe reizigers tussen Osdorp en Haarlem.
En dan krijgt Badhoevedorp eindelijk weer een fatsoenlijke verbinding met de echte bestemmingen in Amsterdam (zoals ze vroeger met de 145 hadden).
En een optie is om die tram 1 dan ook maar door te trekken naar knooppunt Schiphol Noord?
En dan krijgt Badhoevedorp eindelijk weer een fatsoenlijke verbinding met de echte bestemmingen in Amsterdam (zoals ze vroeger met de 145 hadden).
En een optie is om die tram 1 dan ook maar door te trekken naar knooppunt Schiphol Noord?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Op AT5.nl een artikel over de vermaledijde (ver)storingen op lijn 26.
Verstoringen tussen 10 en 29 januari
10/1 vertraging door drukte
13/1 vertraging door drukte
13/1 brandweer prins hendrikkade
15/1 wisselstoring Bob Haarmslaan
23/1 seinstoring Bob Haarmslaan
23/1 seinstoring Bob Haarmslaan
23/1 wisselstoring Bob Haarmslaan
24/1 seinstoring Bob Haarmslaan
25/1 aanrijding bij Bimhuis
25/1 technisch defect
25/1 seinstoring Zuiderzeeweg
25/1 ontsporing Bob Haarmslaan
27/1 wisselstoring Bob Haarmslaan
28/1 door weersomstandigheden
https://www.at5.nl/artikelen/199758/luk ... te-managen
In het paasweekend worden de verouderde wissels vervangen door nieuwe.
Verstoringen tussen 10 en 29 januari
10/1 vertraging door drukte
13/1 vertraging door drukte
13/1 brandweer prins hendrikkade
15/1 wisselstoring Bob Haarmslaan
23/1 seinstoring Bob Haarmslaan
23/1 seinstoring Bob Haarmslaan
23/1 wisselstoring Bob Haarmslaan
24/1 seinstoring Bob Haarmslaan
25/1 aanrijding bij Bimhuis
25/1 technisch defect
25/1 seinstoring Zuiderzeeweg
25/1 ontsporing Bob Haarmslaan
27/1 wisselstoring Bob Haarmslaan
28/1 door weersomstandigheden
https://www.at5.nl/artikelen/199758/luk ... te-managen
In het paasweekend worden de verouderde wissels vervangen door nieuwe.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het GVB heeft een filmpje gemaakt over de elektrische Citea:
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
En meteen in het eerste shot: een GVB bus met A4’tje _O-
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Lijkt mij ook iets te vroeg afgeknipt Zit geen afsluiting in de video.
Beetje knullig, maar dat past dan weer bij dat A4 'tje. :D
Beetje knullig, maar dat past dan weer bij dat A4 'tje. :D
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Lampjes voor wanneer je mag instappen bij een deur met een sticker dat het daar niet de bedoeling is?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Wel als je in een rolstoel zit of een kinderwagen bij je hebt... En die lichtjes geven natuurlijk ook een indicatie wanneer je niet meer mag uitstappen omdat de deuren sluiten. Ze zullen vast ook bij de eerste deur zitten.
Dat "parketvloertje" is volgens mij gewoon zijl met een houtopdruk. In een van de shots zie je het namelijk een hobbel maken.
Dat "parketvloertje" is volgens mij gewoon zijl met een houtopdruk. In een van de shots zie je het namelijk een hobbel maken.
-
- Berichten: 1644
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Let toch op wat je schrijft.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
De hele homepage van GVB is op de schop gegaan.
https://www.gvb.nl
Wat gelijk opvalt is dat alleen de lijnen met een actuele status zichtbaar zijn i.p.v. dat je direct een overzicht van alle lijnen ziet, zoals eerst. Wel kan je zoeken op lijnnummer of een overzicht krijgen via het hamburgermenu. Een simpele feedback-knop heb ik nog niet gevonden.
https://www.gvb.nl
Wat gelijk opvalt is dat alleen de lijnen met een actuele status zichtbaar zijn i.p.v. dat je direct een overzicht van alle lijnen ziet, zoals eerst. Wel kan je zoeken op lijnnummer of een overzicht krijgen via het hamburgermenu. Een simpele feedback-knop heb ik nog niet gevonden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ze zouden het zo moeten doen als op ret.nl en htm.nl. Gewoon alle lijnen in blokjes vermelden en de verstoorde lijnen in een andere kleur, zoals op ret.nl, of een symbooltje in het blokje (htm).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dat deden ze toch ook tot gisteren?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten