OVer je treinreiservaringen in december 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Morgen gaat het sowieso een intercity op tijd rijden, een s700 die een speciale eerste klasse heeft voor de mensen van 3FM Serious Request.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Bee schreef:Vervolgens een aantal mensen naar Duivendrecht gesleept (IC naar Bad Bentheim van 19:04 tikte +35 in Duivendrecht bij aankomst).
Bij aankomst in Amersfoort had de trein reeds 108 minuten vertraging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Vinny »

Gelukkig gaat die maar naar Bentheim, het is dus niet de meest relevante treinverbinding ter wereld ;)

Een laatste trein naar Berlijn die wordt opgeheven is vele malen vervelender voor de reizigers, en ik heb dat wel eens zien gebeuren op Schiphol...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Geert »

Ik heb verhalen gehoord van mensen die 5 uur vertraging hadden vanmiddag om van Utrecht naar Gouda te reizen... :?
Enfin, hopelijk rijdt het morgen allemaal weer wat beter. In het noorden een nooddienstregeling van 1 trein per uur op alle Arriva-lijnen (!), en momenteel rijdt Arriva helemaal niet in het noorden. Reisadvies NS: reis niet...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Toen ik mijn oogjes vanmorgen om 6 30 opende, was de wereld nog gekleurd (in het licht van de lantaarnpaal). Toen ik om 7 25 de deur uitliep, begon het te sneeuwen. Tuurlijk, heb ik weer. De bus was ook nog enkele minuten te laat, dus mijn zwarte jas was inmiddels wit geworden. Vandaag was het mijn stagedag. De kinderen vonden het helemaal geweldig, al die sneeuw. Wij vonden van niet. In de pauze stonden wij juffen en meesters maar kou te lijden. Na mijn stage wilde ik per trein richting westen. Ik besloot na aankomst van mijn bus op het station om de 2800 van 16 03 te nemen, vertrekt van spoor 2. Vanaf spoor 3 (ipv 4) vertrok de stoppercity naar Zwolle van 15 49 +11. Vanaf spoor 4 zou de internationale 148 naar Schiphol vertrekken met +15. Op dat moment kwam Wout87 stomtoevallig naast me staan. Vrij snel werd de 2800 gespoorwijzigd naar 3b, waar inmiddels 2 ICMm-metjes voorgereden waren. Helaas vertrok hiervan alleen de voorste. Stom, stom, stom in de spits natuurlijk! Het was dan ook gezellig druk. We vertrokken met +8. De rit op de Veluwe was een schitterend gezicht in de sneeuw. We kwamen met +14 op amf aan, en waren half-om-half van plan naar ut te reizen, we konden mooi blijven zitten. Blijkt na een kwartier stilstaan dat de trein weer terug zou rijden, naar Enschede! Iedereen de trein uit, en toen kwam ook de internationale voorrijden op spoor 7, die had +34. Het was een rustige rit. Wout87 stapte in Dvd uit, en probeerde via Utrecht weer naar huis te gaan. Zijn bevindingen kunnen jullie vast nog wel eens gaan lezen. Uiteindelijk kwam ik met een +50-trein aan te Schiphol.

In verband met de voetbalwedstrijd Ajax-Anderlecht (helaas 1-3 geworden), waar maar liefst 36 000 mensen op af kwamen, reed er een extra metro op de M54, bestaande uit drie CAFjes. Alle metro's zaten stampvol toen de wedstrijd was afgelopen rond 21 uur, en ik heb nog nooit zo'n drukke voetbaluittocht meegemaakt. De combinatie kou/weersomstandigheden, grote verstoringen op het treinnet en deze drukte maakte de terugreis naar huis voor mij vanavond een hel.

Normaal als ik naar Amsterdam ga, neem ik standaard de treinen 783/1783 als ik terugga naar huis. Ik vertrek dan om 22 34 vanaf Duivendrecht, heb een overstap van 23 05-23 07 in Amersfoort en kom om 23 47 aan in Deventer. Daar neem ik bus 3 van 23 53 en ben 0 05 thuis. Dat kon ik vandaag wel vergeten.
Ik was even met FYS (een niet-actief forumlid) op stap, was gezellig.
Door de barre weersomstandigheden vandaag lagen Utrecht en Amersfoort compleet plat, treinen reden zeer beperkt, en met fikse vertragingen. De intercity van 19 25 van Dvd naar Shl had maar liefst 164 minuten vertraging. Terwijl FYS en ik op Holendrecht-trein, spoor naar Asd stonden te verkneukelen terwijl we wachtten op een 7400 naar Asd van 21 39 uur +15, kwam er een ICE heel langzaam door op het stoptreinspoor. Geen idee wat-ie daar dan weer deed, maar hij zat stamp- en stampvol.
Na nog een klein rondje nam ik de gebruikelijke trein 783 vanaf Duivendrecht richting huis. De grote voetbaldrukte was al vertrokken. FYS zat te denken om mee te reizen tot Hilversum, maar dat raadde ik af omdat het treinverkeer ontregeld was. Superdruk was het niet in deze trein. Na Hilversum werd het dat wel, met, daar zijn ze weer, voetbalsupporters. Helaas kom ik wel vaker in deze drukte terecht na een wedstrijd en ik heb er een bloedhekel aan. Maar ik weet nu wel hoe andere passagiers zich voelen als ik samen met 30 000 anderen na een hardstylefestival op een zondagmorgen naar huis rijd :whistle:
In Amersfoort kwamen we redelijk hard binnenscheuren. Helaas waren we toch iets te laat en was de aansluitende 1783 al vertrokken. Dat is ook een punt waar ik niet zo blij mee ben uit de nieuwe dienstregeling: de overstap was 5 minuten, nu nog maar 2. Dat werd een half uur in Amersfoort verkneukelen, maar gelukkig was er nog een redelijk warme wachtruimte. Helaas weet ik wel dat de 700 en 1700 nog redelijk lang zijn 's avonds ivm het splitsen en samenvoegen van de Rotterdamse/Haagse of Groninger/Leeuwarder delen, maar de 1600 is altijd kort. Met +16 kwam deze trein pas aanzetten. Het was inmiddels 23 55, en de trein bestond uit een ICM-IV'tje, die stampensvol zat. Daar had ik geen zin in, en omdat ik in Deventer toch de laatste bus niet meer haalde en de volgende trein naar Enschede al tien minuten later zou aankomen, besloot ik (en nog wat anderen) om te blijven wachten. Die trein, de 1787, vertrok van spoor 7, dus ik daarheen. De treinen naar Utrecht en Schiphol stonden daar nog, dus ik waarschuwde wat mensen dat dat niet de trein naar Enschede was. De treinen vertrokken 20 minuten te laat, geen idee waarom.
Ondertussen hield ik op mijn telefoon de AV voortdurend in de gaten. Maar zowel van de perronschermen als van de AV was de 1787, vertrek 0 09 al verdwenen, en dat is de laatste trein.. Na enkele minuten verscheen wel een extra stoptrein naar Enschede, die om 0 31 zou vertrekken. Die kwam niet, maar na een tijdje te hebben gewacht, kwam toch op spoor 1, de 1787 aanzetten met 30 minuten vertraging. De voetbaldrukte was weg, dus ik had een toch nog vrij comfortabele rit naar Deventer, waarbij mijn voetjes weer konden ontdooien. Met +37 kwamen we daar aan, om 1 24 uur. Een extra trein naar Zutphen stond nog klaar, bestaande uit 2x SGMm-III'tjes. Door de sneeuw liep ik naar huis, waar ik tien voor twee aankwam, en heb ik dus bijna 2 uur langer over de reis gedaan dan normaal.

Ook het vermelden waard: volgens de AV zijn er allerhande nachttreinen als extra trein ingelegd in allerijl.
Amersfoort (amf)
01:56 Vertrek van de treinen


V 01:56 + 35 min Zwolle
Stoptrein
Extra trein
V 02:34 Schiphol
Intercity
Extra trein
V 04:15 Leeuwarden
Intercity
Extra trein
V 04:20 Enschede
Intercity
Extra trein
Sowieso zijn er gigantisch veel extra treinen ingelegd om de vertragingen een beetje op te vangen.
Ik doe ook maar wat
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Wout87 »

Ardan, een deel van de genoemde treinen zijn volgens mij ""spooktreinen"
In ieder geval opvallend dat de vertrektijden richting Schiphol en Enschede dezelfde tijden zijn als de nachhtreinen die afgelopen zomer reden.

Toch wel benieuwd: weet iemand of deze trienen betrouwbaar zijn ??????????????????????????????????????????????
Laatst gewijzigd door Wout87 op vr 18 dec 2009, 04:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Dexter »

Ik zat vandaag de hele dag op de Zeeuwse Lijn en heb maar een beperkt last gehad van het winterweer. Ik heb twee slagen Rsd-Vs gemaakt, wel beide met +10 en +15 door het overnemen van de aansluiting met de 3600 en te laat afgekomen materieel. En dat rij je er op die lijn met krappe rijtijden en alle stop/doorschakelingen ook niet meer uit.

Niet dat het een rustig dienstje was overigens want ik kon maar ternauwernood twee ongelukken voorkomen:

- Tussen Arn en Mdb was een onterecht bezetspoormelding, waardoor ook de overweg net voor Mdb in de storing lag. Toen ik aan kwam rijden, schoot net voor mijn trein het neusje van een VW Golf de overweg op die via de linkerbaan tussen de spoorbomen door wilde. Ik ging boven op m'n typhoon staan en hij ging meteen razendsnel in z'n achteruit om vervolgens schijnheilig achter een Connexxion-bus te kruipen. Gelukkig reed ik langzaam vanwege de overwegstoring.

- Op de terugweg naar Rsd stond het perron op Gs vol met scholieren en ze stonden tot bovenop de perronrand. In een groepje dacht een jongen grappig te zijn en gaf een meisje een duw. Dat meisje verliest haar evenwicht, valt tegen een andere jongen, die weer tegen een ander aan valt. Daardoor krijgt een jongen die op de perronrand staat een zet en valt zo het spoor in vlak voor mijn wielen terwijl ik net binnen kwam rijden, ik was nog geen 30 meter van hem verwijderd.

Vanwege de gladheid reed ik met minder dan 40 km/h het station binnen (normaal gaat dat wel wat vlotter) en met een snelremming (en dankzij de magneetremmen van de VIRM) stond ik godzijdank nog op tijd stil. De jongen kon op eigen kracht het perron weer opklimmen en toen ik het groepje aansprak was het: "Ja maar hij duwde mij!" "En zij duwde mij weer!" De hc sprak ze ook aan op hun gevaarlijke gedrag en achteraf zagen ze wel in dat het maar heel weinig scheelde.

En een station verderop, bij Kapelle-Biezelinge liep er nog iemand vlak langs het spoor te flierefluiten en toen ik die sommeerde om daar weg te gaan en hij antwoordde: "Iek niet begraip", toen had ik het helemaal gehad voor vandaag...
Vallend blad maakt rails glad.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Wout87 »

Op dit mo0ment gaat er volgens teletekst 752 een EXTREEM VERTRAAGDE INTERNATIONALE TREIN van uit Duitsland richting schiphol. Vetrektijd Deventer 21:41 maaarrrrr nu met +360min oftewel om 03:41! Zoiets nog nooit meegemaakt met deze trein.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Jurjen »

Ik heb zelf nog wel aardig geluk gehad met de treinen. Om 8:58 met de IC van Ut naar Alm, met +10 vertrokken en aangekomen. Ach ja, dat is standaard bij dat ding. Om 12:03 richting Amr vertrokken. Eerst de IC naar Asd die licht vertraagd was door vertraagde stoptreinen (+5). Overigens viel me op dat in Alm de cta's al de hele ochtend na elke trein leeg werden, en pas vlak voor binnenkomst van de volgende trein een bestemming toonden. Werden handmatig bediend dan?

In Asd overgestapt op de s3000 van 12:12 die met +40 uiteindelijk vertrok en gereden werd door een IRM-stel dat al in Asd stond. Ding heeft dus pas vanaf Asd gereden, maar voor mij betekende het maar +10, want ik moest eigenlijk die van een half uur later hebben.Na een korte extra stop in Hlo ('vanwege overlast aan het overige verkeer is de stop erg kort, dus gaat u alvast bij de deuren staan als u uit wil stappen', maar ja, in Asd was niks over een extra stop omgeroepen, dus zoveel mensen stapten niet uit...) kwamen we met +10 aan in Amr.

Tsja, toen weer terug naar Ut. s800 lag er helemaal uit, maar de s3000 reed wel. Trein van 17:12 gepakt die met +5 vertrok, en ook extra in Hlo stopte. Voor Asd werd omgeroepen dat deze trein maar tot Ut zou rijden en extra ging stoppen in Asb, wat veel stampende Ajax-fans tot Asb betekende. Uiteindelijk met iets van +15 in Ut aangekomen, waar een volle stationshal aangetroffen werd. Ik had in elk geval mijn eindbestemming bereikt, en nog op tijd ook. Dus mocht van 19:00 tot 23:00 lekker de enorme drukte verwerken bij AH to go. Het was m'n derde dag als leidinggevende in Utrecht, maar veel viel er toch niet leiden te geven: kassa draaien, en nog eens kassa draaien. Tussendoor nog een klein beetje bijvullen, maar omdat allebei de liften naar het magazijn stuk waren, viel er ook niet zo heel veel te vullen. ;)

Bij de AH to go is het druk geweest tot 22:30, waarna het wat rustiger werd, maar om 22:35 was er dan een supervolle trein uit de richting Amsterdam aangekomen. Voordeel: daar zat mijn aflossing in, nadeel: daar zaten zoveel mensen in dat de winkel weer he-le-maal vol stond. Was om 23:00 klaar maar kon pas om 23:15 m'n kassa afsluiten omdat er tot die tijd 7 man minstens in de rij stond. Tsja, tegen zulke drukte valt niet te plannen met je bezetting, en bovendien konden ook niet al m'n collega's naar het werk komen door de chaos op het spoor. Na het werk nog even wat te eten gehaald, en met de bus van 23:33 die precies op tijd reed naar huis gegaan en het kerstpakket uitgepakt.

Wat een dag. Ik heb het naar m'n zin gehad, want ondanks alle problemen waren de meeste klanten er gelaten onder en ik heb m'n best gedaan om positief te blijven en 'mijn' klanten toch nog wat vrolijker te maken, wat ook wel aardig gelukt is. Veel lachende gezichten gezien en paar keer geprezen over dat ik ondanks alles zo positief bleef. ;) (Voor mensen die zich afvragen of ze bij mij afgerekend hebben: ik stond op de allerlaatste (achterste) kassa.)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Geert »

Ik vond het vanmorgen best aardig gaan, op weg naar mijn werk. De bus was precies op tijd bij de halte en zelfs aan de vroege kant in Utrecht (het was erg rustig), en mijn trein (t12518) stond ook netjes op tijd langs het perron. We vertrokken alleen niet toen het vertrektijd was... Toen werd omgeroepen dat de voorruit was gebroken en dat het daarom niet veilig was om te rijden, en dat er gewacht moest worden op een storingsmonteur. Nou prima, ik zat wel lekker warm in de trein :P Uiteindelijk werd 10 minuten later omgeroepen dat de monteur geen reparatiemateriaal voor handen had en dat we het toch maar gingen proberen om te rijden. Uiteindelijk reden we best wel door (geen last van vertraagde stoptreinen voor ons ofzo), en kwamen we met +10 aan in Rotterdam. Dat had nog wel erger af kunnen lopen :) In Rotterdam van het station per fiets naar mijn werk geglibberd, maar ook dat verliep gelukkig zonder kleerscheuren :P
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Cookie »

Juist ja :roll: :

Weersomstandigheden Arriva Noord Nederland

In de provincies Leeuwarden en Groningen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten. Door de weersomstandigheden rijden er minder treinen. De treinen van Arriva van en naar Groningen en Leeuwarden rijden in een uurdienst.
Prognose:
* Dit duurt de hele dag

Bron: http://www.prorail.nl/storingenenwerkza ... heden.aspx


Topografie is blijkbaar niet zo best bij ProRail :P .
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Freek »

Gisteren naar Arnhem ging redelijk s3600 van 11.27 uit Zp naar Ah had +30, daarom maar met de sprinter s7600 gegaan, deze had bij vertrek een +5. In Arnhem was dit nog steeds zo, dat viel dus allemaal wel mee. Onderweg slechts 3 tegentreinen gehad, echter maar 1 reizigerstrein. De reizigerstrein was een op tijd rijdende s3600. Verder kwam er nog een werktrein en een omgeleide (?) goederentrein langs, waren er toevallig ook problemen in Duitsland? In Arnhem was alles goed geregeld, de s3100 was in geheel opgeheven de s3000 stopte extra in Driebergen-Zeist. Verder zeer goede informatievoorziening. Er is bij ProRail post Ah één hele goede omroeper die gisteren rond het middaguur dienst had, mocht deze man mee lezen: mijn complimenten :pos:. Dat de man hard werkte bleek uit deze omroep, die bij de reizigers op sympathie kon rekenen: Dames en Heren een mededeling voor reizigers naar Nijmegen: op spoor 8 staat een trein gereed richting Nijmegen. O nee, op spoor 4 staat een trein gereed richting Nijmegen. Het wordt een beetje complex, er is hier wat onduidelijk. Op spoor 4 staat een intercity naar Nijmegen gereed, op spoor 8 staat een stoptrein naar Nijmegen gereed."

De terugreis in de avond duurde langer, met dank aan een iets minder oplettende verkeersleider. de s7600 richting Zp had +25 en zat vanaf Nm achter de s3600. Deze s3600 kwam op tijd binnen in Ah. Vervolgens bleek er bij Arnhem Aansluiting een wisselstoring te zijn zodat er maar 1 spoor beschikbaar was. Inmiddels was de sprinter op een ander spoor binnen gekomen. Wat doet men vervolgens: men stuurt eerst de sprinter richting Zp eruit om vervolgens met de s3600 hier achteraan te hobbelen. Vertraging in Zp: +32.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Caspar »

Ik was gister ook aan het werk, de omroep op Bijlmer etc, maar het was eigenlijk wel erg veel van het goede. Er viel niet even veel reisinformatie te geven, omdat er gewoon geen info was eigenlijk. Ook moet je de aandacht verdelen over ook andere stations. Ik zal nog wel een leesbaar verslagje typen hoe de dag vanuit mijn ogen gezien verliep :)
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Tochjo »

Freek schreef:Er is bij ProRail post Ah één hele goede omroeper die gisteren rond het middaguur dienst had, mocht deze man mee lezen: mijn complimenten :pos:.
Of het dezelfde is, weet ik niet, maar ik ben erg te spreken over de man die ook (op Arnhem) het bandje over de nieuwe dienstregeling heeft ingesproken. Enkele dagen geleden riep hij om welke trein als eerste richting Nijmegen zou vertrekken toen de intercity naar Roosendaal vertraging had, terwijl dat helaas lang niet altijd duidelijk is. Hem hoor ik ook weleens aansluitende treinen omroepen als een binnenkomende trein vertraging heeft :pos:
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Freek »

Als ik het goed heb is dat wel dezelfde ja.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door AppleMoose »

Gister totaal geen last gehad van vertragingen, de treinen die ik had reden keurig op tijd!
Hoe anders was het vanmorgen...

Kerstviering op m'n stage zou om 10 uur beginnen. Ik zou m'n begeleidster helpen met de voorbereidingen van het kerstontbijt. Stage is in Zutphen en ik had om half 9 afgesproken om op school te zijn.

5 over 8 was ik op het station.
De sprinter van 07.42 richting Zutphen stond nog aangegeven met +30.
De ic van 08.07 richting Ah reed keurig op tijd.

10 over 8 werd omgeroepen dat de sprinter van 08.12 niet zou rijden en de eerstvolgende trein de IC was van 08.22.

Kwart over 8 werd omgeroepen dat de sprinter naar AH ook minimaal +30 had.

8.22 uur. Geen IC. Even later de omroep dat deze +5 zou hebben...

5 voor half 9 nog steeds geen trein gezien die naar Zutphen ging.
Toen heb ik stage maar opgebeld dat ik later zou komen.

5 over half 9 werd omgeroepen dar de ic van 8.22 minimaal +30 zou hebben, de ic van 8.37 naar AH +5 en de sprinter van 8.48 naar AH ook minimaal +30...

De IC van 8.37 was keurig op tijd, en net toen deze vertrok, riep tuffy nog vrolijk om dat deze +5 had.

Kwart voor 8 kwam dan eindelijk een trein naar Zutphen aan. het betrof de IC van 7.52 naar Zwolle die inmiddels +52 had!

Rond 9 uur kwam ik in Zutphen aan en toen las ik de verklaring voor al deze vertragingen namelijk, dat er een verstoring was geweest tussen Arnhem en Nijmegen. Uiteindelijk kwam ik kwart over 9 bij stage aan, 3 kwartier te laat dus :evil:

En het allerergste is gewoon dat er niks over een verstoring werd omgeroepen op station Dieren. Als ze hadden gezegd dat er een verstoring was, dan had ik gewoon m'n pa mij naar Zutphen kunnen laten brengen en was ik hooguit 10 minuten ta laat geweest ipv de 3kwartier nu! :evil: :evil: :evil:

Terugweg ging overigens wel perfect op tijd! :)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door racingweirdo »

utrecht-gouda ging perfect geen vertraging ofzo.
Gouda rotterdam/den haag centraal eerst 20 minuten vertraging en uiteindelijk kwam om 14:00 uur de trein naar dh cs aansjokken.

randstadrail reed totaal niet in dh, en de vervangende bus naar rotterdam was nergens te vinden.


Daarnaast reed er geen enkele trein naar hs ivm stroomstoring, en werd er apart omgeroepen dat de trein naar venlo niet zou rijden :| .


Uiteindelijk hebben mensen van de servicebalie en mensen in ns uniform(die over de perrons dwalen) met zo hoedje op, zich staan ruzieen over de vraag of de trein naar venlo wel vanaf rot cs zou rijden, na een kwartier welles nietus heb ik me eigen plan getrokken en rond 15:00 uur de trein gepakt naar utrecht via gouda met een extra stop op een leeg zoetemeer. :roll:

uiteindelijk in utrecht de trein naar heerlen gepakt die volgens de cta 20 minuten vertraging had, ik kon gelijk overstappen dus tja(naar mijn idee had de trein geen vertraging) en kwam keurig om 17:35 aan in heerlen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Daantje »

Vandaag was het allemaal weer een beetje vaag. Vanmorgen ging alles goed, trein reed op tijd en ook m'n bus reed netjes op tijd. Vanmiddag had ik pech maar dat viel uiteindelijk ook wel weer mee en was deels m'n eigen schuld. Ik had de trein van 17.15 uur op Delft gemist. Omdat de s5000 en de s1900 niet reden zou ik moeten wachten op de s2200 van 17.38 uur naar Rotterdam die tien minuten vertraging had en dus ruim een half uur later pas zou vertrekken. Ik had m'n kerstkaarten gepost en stond te wchten in de stationshal maar toen daar ook het actuele vertrektijdenbord uitviel ben ik maar vast naar het perron gelopen om daar op de trein te wachten. Daar kwam rond tien over half zes een trein aanrijden (Plan V) die stopte op Delft. Geen idee wat voor trein het was maar hij ging vast naar Rotterdam of Schiedam en dan kon ik altijd nog verder met de metro of een Hoekse lijn sprintertje vanaf daar. Naja, van de reizigers in de trein hoorden we dat dit de s1900 was :D Die zou dus eigenlijk niet rijden maar reed blijkbaar toch. Naja, het was niet eens zo heel erg druk, trein heeft ook niet op de CTA's gestaan in Delft en er is niets omgeroepen dus veel mensen zullen het ook wel niet geweten hebben. Ach zo hoefde ik minder lang in de kou te wachten en was ik toch nog bijtijds in Rotterdam om aan mijn weekend te beginnen :)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Joshua »

Zag vandaag een Syntus trein in Cuijk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Da's vast een ritje naar Blerick geweest, want Syntus laat z'n treinen tegenwoordig door Voith onderhouden :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Marc »

Vanmorgen reed een van de Emmer-V'tjes (super V's voor Zwolle-Emmen) op de t6813. Niet echt de plaats waar ze ingezet moeten worden...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Geert »

Vanavond kwam ik net nadat de s2800 was vertrokken Rotterdam Centraal binnen gelopen. En helaas was de Noordoost opgeheven, dus bijna 30 minuten wachten op de volgende... Nou ja, kan gebeuren. Overigens begreep ik niet zo goed waarom de treindienst tussen Utrecht en Rotterdam zo uitgedund moest worden: het leek alsof er prima doorgereden kon worden overal. Als het logistieke problemen betrof, dan had ik toch gehoopt dat men geleerd heeft van gisteren...

Wat erg jammer was (vooral voor iedereen die moest staan of niet meer in de trein paste) was dat de trein die wel reed, maar uit 7 bakken ICM bestond. Kun je nagaan: normaal rijden er in de avondspits 4 treinen per uur met 10 bakken, en dan moet dat nu in 7 bakken passen? Gelukkig had ik wel een zitplek gevonden en kwamen we ook redelijk op tijd aan in Utrecht.

Op de lichtkrant in de reizigerstunnel van Rotterdam stond dat vanavond Utrecht alleen bereikbaar zou zijn met een overstap in Gouda (dus s4000 en dan overstappen op de s9800). Dat zou echt belachelijk zijn :roll: maar nu ik de AV bekijk lijkt het er op dat de NoordOost toch is gaan rijden, en dat het Rotterdamse deel op zichzelf keert in Utrecht.

Toch vreemd dat het hele spoor op zijn gat ligt op een dag als vandaag... :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Vanavond kwam ik net nadat de s2800 was vertrokken Rotterdam Centraal binnen gelopen. En helaas was de Noordoost opgeheven, dus bijna 30 minuten wachten op de volgende... Nou ja, kan gebeuren. Overigens begreep ik niet zo goed waarom de treindienst tussen Utrecht en Rotterdam zo uitgedund moest worden: het leek alsof er prima doorgereden kon worden overal.
Toen ik vanmiddag op de actuele vertrektijden keek leken er vrij wisselend treinen opgeheven te zijn: zowel s2800-en als de NoordOost was soms opgeheven.
Maargoed, de t2854 van perron 8b (die zal niet heel lang geweest zijn) versterkte alleen maar 't idee maar weer de bus te nemen: dat ging tenminste probleemloos.

Teletekst heeft het trouwens erover dat in het weekend een uitgedunde treindienst wordt gereden in de Randstad met halfuursdiensten i.p.v. kwartiersdiensten op veel trajecten, maar wel met langere treinen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Justin »

Qua treinen ging het wel goed. Vanochtend met de t12525 een +25 bij aankomst in Ut, en aangezien de s3100 de hele dag niet reed, wist ik waar ik aan toe was :). Terugweg vanaf Utrecht helemaal geen vertraging gehad, hele mooie aansluitingen gehaald met s2800 > s1900 :).

Overigens op ns.nl:
ns.nl schreef:Er rijden minder treinen tussen:

* Eindhoven - Utrecht Centraal/Alkmaar
* Schiphol - Nijmegen
* Utrecht Centraal - Geldermalsen/Den Bosch/Breda
* Rotterdam Centraal - Den Haag Centraal
* Den Haag Centraal - Haarlem
* Utrecht Centraal-Almere Centraal
* Utrecht Centraal - Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal
* Hoofddorp - Hoorn (Kersenboogerd)
* Lelystad - Schiphol/Hoofddorp
* Amersfoort - Utrecht Centraal
* Utrecht Centraal - Breukelen
Dus welke series mag ik hier uit plukken? s800, s3100, s16000 of s6000 (of gecombineerd rijden?), s1900, s6300, s4900, s2000/s2800 (of de NO?), s3300, s3700, s2800, s17400????


Overigens: Almere Centraal? Niet Almere Centrum?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Daantje »

Vanmiddag reden iig de s1900 en de s5000 niet als je de actuele vertrektijden moest geloven. Ik heb alleen wel in een s1900 gezeten dus hoe het precies gegaan is weet ik niet maar ik zou er vanuit gaan dat die series niet rijden (maar de s5000 rijdt in het weekend sowieso al niet).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 11 gasten