Lijn 6 Innsbruck

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Lijn 6 Innsbruck

Bericht door henrivanderweijden »

Heeft iemand enig idee of tramlijn 6 in Innsbruck nog rijdt?
Op de lijnennetkaart staat ie nog ingetekend maar als ik op de dienstregeling klik geeft ie een foutmelding.
Ook Google geeft mij niet meer info.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Lijn 6 Innsbruck

Bericht door Suus »

Lijn 6 rijdt alleen op zater-, zon- en feestdagen en brugdagen tussen feestdagen en weekenddagen, in de winter van 10 tot 17 en in de zomer van 10 tot 19. Verder is er op schooldagen ‘s ochtends één retour rond 7:00.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Lijn 6 Innsbruck

Bericht door henrivanderweijden »

Bedankt voor je reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Lijn 6 Innsbruck

Bericht door Suus »

Ik merk overigens dat ik geen enkele PDF kan oproepen op ivb.at, dus ik vermoed een (onbedoelde) geo-blokkade op hun website.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Lijn 6 Innsbruck

Bericht door The Greyhound »

Suus schreef:Lijn 6 rijdt alleen op zater-, zon- en feestdagen en brugdagen tussen feestdagen en weekenddagen, in de winter van 10 tot 17 en in de zomer van 10 tot 19. Verder is er op schooldagen ‘s ochtends één retour rond 7:00.
Lijkt nu vooral een toeristische functie te hebben naast die ene scholieren tram. Opmerkelijk is dat baan en bovenleiding een paar jaar geleden nog grondig zijn opgeknapt. De keren dat ik in de tram zat was deze vrijwel leeg. De bus is op deze route het snellere en frequentere alternatief.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Lijn 6 Innsbruck

Bericht door Suus »

Inmiddels heb ik gezien dat je via https://fahrplan.oebb.at/bin/stboard.ex ... ocol=https:& de dienstregeling kan bekijken. Je voert een van de haltes van lijn 6 in, zorgt voor een weekenddag en een tijdstip dat de lijn rijdt en je krijgt informatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Lijn 6 Innsbruck

Bericht door Ronald »

Via de website van Verkehrsverbund Tirol (http://www.vvt.at) lukt het inmiddels weer om PDF-jes met de dienstregeling op te vragen. Het heeft daar ook inderdaad een tijdje niet gewerkt.
Tramlijn STB is trouwens ook wel een aanrader als je van speciale tramlijntjes houdt. Echter niet geadviseerd als je snel wagenziek bent :N
Laatst gewijzigd door Ronald op ma 03 feb 2020, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Lijn 6 Innsbruck

Bericht door henrivanderweijden »

Ronald, bedankt voor t uitzoeken. En op dinsdag 2 juni rijdt ie ook dus dat komt mooi uit.
De STB heb ik een paar jaar geleden gedaan en is inderdaad ook een mooie route.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Lijn 6 Innsbruck

Bericht door The Greyhound »

Ik zag dat de weekkaart voor heel Tirol nu nog maar 45 euro kost. Hiermee kan je ook over de Brenner naar Lienz of via Garmisch naar Reutte (Prachtige trein route).
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 05 feb 2020, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten