Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Tom98 schreef:
Daniel schreef:De lantaarnpaal op het derde perron bij De Klomp is weer geraakt: hij staat nu zo schuin dat ook bussen vanaf het tweede perron de bocht ruim moeten nemen om 'm niet door de zijruiten te krijgen :mrgreen:
Holy shit! Ik kom nu net op De Klomp en zie inderdaad hoe hij erbij staat. Die heeft er inderdaad flink van langs gekregen :| :')
Hij steekt nu nog maar 50 centimeter boven de grond uit, de rest van de paal is inmiddels verwijderd ergens vandaag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mdk
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

De reisinfo op u-link 41 lijkt eindelijk een beetje consequent te werken. Mijn laatste drie ritjes hadden allemaal gewoon info, in de juiste kleur en met de juiste haltes. Zowel in de Setra's en amba's
Bij twijfel altijd klagen
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Daniel schreef: Hij steekt nu nog maar 50 centimeter boven de grond uit, de rest van de paal is inmiddels verwijderd ergens vandaag.
En die andere paal aan het begin van de halte?
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Die staat nog keurig recht, op z'n plek en met roodwit lint omwikkeld. Volgens mij is die paal ook wat makkelijker te ontwijken voor de chauffeurs, daarentegen zou het me niks verbazen als hij een reiziger inmiddels hoofdpijn heeft opgeleverd: als er een bus achter een andere bus halteert op het derde perron (en dat komt gepland nogal eens voor) staat die lantaarnpaal namelijk recht voor de uitstapdeur :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Bumzle »

U-OV zegt bezig te zijn om een nieuwe firmware te flashen naar de bussen waardoor de achtergrondkleur weer zichtbaar is achter het lijnnummer. Heb zelf al een aantal bussen gespot die weer een achtergrondkleur hadden. Buslijnen die niet onder U-Link vallen hadden overigens gewoon een gele achtergrondkleur in plaats van alleen een lijnnummer. Misschien maar beter, anders was het wel zonde van al die kleurendisplays.

Benieuwd hoe lang het gaat duren voor alle bussen weer een kleurtje laten zien.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Misschien is het voor mij dan even het proberen waard als ik nu de OVinfo app in duik, want de voertuignummers corresponderen sinds 15 december niet met de realiteit, gisteren gevraagd of dat door ICT problemen kon zijn, en dat kon idd zo zijn, aldus U-OV zelf

Edit: Afgelopen 45 minuten maar even meerdere malen in de app gekeken, en het probleem lijkt eruit te zijn, want er staat nu ipv alleen van Perron B3, ook B2 en B4 voor morgenochtend in de reisinformatie
teun
Berichten: 1510
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door teun »

Vanmorgen eens vanaf Zeist mijn schoolreis begonnen. Het begon voor mij al opmerkelijk toen ik een gelede Utrechtse stadscitaro op de 43 zag staan (ik dacht dat die dingen meestal zelfs met midibussen reden). Vervolgens kwam mijn 73 met een minuutje vertraging aanzetten (overigens wel met een fijne Groningse) maar besloot de chauffeur nadat hij iedereen een goede morgen gewenst had eens lekker te gaan pauzeren, voor de volgende bus er was had hij daar nog niet genoeg van gehad dus iedereen moest vervolgens over in een lekker knusse ambassador (vanaf de L-flat was het wel ongeveer sta-vol). De chauffeur van de tweede bus ging overigens zelfs nog eventjes kijken of er in de andere bus niemand achtergebleven was!

Mijn aansluiting van 6 minuten op de 3520 zit er in ieder geval niet meer in (gelukkig wel een half uur speling ingebouwd i.v.m. een tentamen), dus ik denk dat uit dit verhaal voor zowel mij als qbuzz nog een aardige les te leren valt: plan wat ruimer :wink:
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Doordeweeks rijdt de 43 met 12m.
Ik heb geen onderschrift
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Daniel schreef: Hij steekt nu nog maar 50 centimeter boven de grond uit, de rest van de paal is inmiddels verwijderd ergens vandaag.
Afbeelding
Hier maar even een beeld bij schetsen dan!
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Zonder die paal is er ook nog voldoende licht, zo te zien. :pos:
Lukiday
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 26 jan 2018, 18:08

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lukiday »

Wel een apart gezicht, kwam net op de (Syntus Utrecht) N50 een chauffeur van U-OV tegen (had een jas en pet van ze aan).
Zouden ze een dienst hebben overgenomen? Of rijdt deze chauffeur voor beide bedrijven?
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Volgens mij rijdt Pouw ons nachtnet en Pouw rijdt ook wat dingen voor U-OV. Goeie kans dat deze chauffeur zijn Syntus- of Pouw kleren in de was heeft zitten en daarom maar dat van U-OV aanheeft. Ik denk dat het gewoon Pouw is in ieder geval!
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Is Woerden, Station Zuidzijde nu wel of geen flexhalte… Syntus is het nog niet helemaal met zichzelf eens :lol:

Afbeelding

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

Foutje van mij, ik had Station Zuidzijde in de route van Flex gezet voor de reisinfo, terwijl die niet in de app staat om te boeken. Vervolgens dacht ik dat het verwijderd was, maar ik had 'm in één richting laten staan. Op het volgende wijzigingsmoment (medio februari) is het driemaal scheepsrecht... :@
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Vanmorgen een Setra S418 op het ene slagje van Pouw op de X80, dat lijkt me een uitdaging in Scherpenzeel :P (En wat overkill qua capaciteit denk ik zo)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

In plaats daarvan zag ik vanmorgen een S415 op een van de Uithoflijnen rijden. :P
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8684
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Milco »

Daniel schreef:Vanmorgen een Setra S418 op het ene slagje van Pouw op de X80, dat lijkt me een uitdaging in Scherpenzeel :P (En wat overkill qua capaciteit denk ik zo)
Voor die paar keer dat Pouw daadwerkelijk rijdt? :p
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Haha, lol.... maarja, ze rijden dus een rit zonder treinaansluiting op De Klomp (alleen aansluitend op lijn 50) en op de terugweg weliswaar wel met treinaansluiting maar dan in de tegenspitsrichting. Vanaf Renswoude zit die rit dan wel meer in de spitsrichting, maar daar waren de bussen nou niet echt overvol nog meestal en nu rijden er twee keer zoveel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 425
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Ik vraag me af he, op de wiki staat dat Pouw Vervoer een serie heb van uov, 8 persoonsbusjes 4382 - 4392, maar ik zie alleen maar de 4385, 4386 en 4387 rijden altijd, zijn dit niet gewoon de enige dan? Want bijv. Op de 920 meestal rijd de 'Oude' 4356, lijk me als ze nieuwe hebben dat deze ook dit meer ingezet worden. Soms iemand een antwoordt hierop?, alvast bedankt
Jonkervoort
Berichten: 323
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

Goeie vraag, ik had ook altijd begrepen dat ze met z'n drieën waren. Meer zullen ze er ook echt niet hebben lijkt me, want zag laatst op de 920 een licht angstaanjagend zwart busje met geblindeerde ramen rijden (beduidend kleiner dan een Sprinter trouwens, volgens mij een Vito oid)
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door henrivanderweijden »

Ik weiger toch echt te geloven dat lijn 87 met de huidige drg een succes gaat worden. Zag m zojuist (8.34 uur) rijden bij station Veenendaal Centrum met + 9 en 0 reizigers. De +9 zorgt ervoor dat reizigers die uit Petenbos ch zouden komen hun aansluiting op Vndc missen op de trein en lijn 85 en die +9 zorgt ervoor dat reizigers uit Oost hun enige aansluiting op Klp naar Ut missen, aansluiting naar Ah is er al niet.

De vertraging op lijn 87 is eerder regel dan uitzondering en dit gedurende de hele dag, niet één specifieke rit.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Ik vraag me af he, op de wiki staat dat Pouw Vervoer een serie heb van uov, 8 persoonsbusjes 4382 - 4392, maar ik zie alleen maar de 4385, 4386 en 4387 rijden altijd, zijn dit niet gewoon de enige dan?
Nee, want er is een serie van 11 nagenoeg aaneengesloten kentekens (XX-773-N - XX-785-N) die aan 'Mercedes Sprinters' toebehoren. De kentekens van de 4385-4387 vallen daar ook onder. Dacht dat de andere busjes óf geen realtime óf andere digitale nummers hebben.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Vanochtend reden er op zowel lijn 8 als lijn 19 in Amersfoort Citea's i.p.v. Rošero's.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Op 19 schijnen 12-meters wel vaker voor te komen doordeweeks.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Klopt, maar deze omloop wordt standaard met Rošero's gereden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 201 gasten