Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

De route van lijn 19 is sowieso aangepast vanwege problemen met het draaien bij Rusthof. De halte daar is nu aan de straat en de bus rijdt door naar de Arnhemseweg Zuid om daar vervolgens via de A28 terug te rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Het werd vanmiddag nog druk in de X80 van 16.07 uur vanaf De Klomp... met chauffeurs dan, want ik had er eventjes twee :mrgreen:
Degene die 'm moest rijden kwam vertraagd van het toilet, en de andere bleek de rit van 16.21 te moeten rijden en stond al te kijken of dit nu haar bus was of niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

Lijn 45 schreef:In plaats daarvan zag ik vanmorgen een S415 op een van de Uithoflijnen rijden. :P
Volgensmij rijden alleen de Amersfoortse Uithoflijnen met 418's, de rest van syntus haar Uithoflijnen wordt (misschien een enkele uitzondering daargelaten) met de standaard 415's gereden.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

202, 203, 204, 206 en 299 rijden over het algemeen met S418's (en dus door Pouw). Op de 207 en 298 rijdt Syntus zelf met zowel S415's als Citea's en Pouw neem ik aan ook met S415's op de ritten die ze rijden, al is dat in het eerste halfjaar dat ze er reden niet volledig zo geweest.
Tot slot de 272 rijdt met S415's, Van Kooten heeft niet anders immers. En de 201 rijdt Syntus zelf dus die rijdt ook met 12-meter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Het heeft slechts moeten duren tot 6 februari, maar vandaag heb ik eindelijk een tramcontroleur gehad die daadwerkelijk controleerde. Ondanks het feit dat ik ze vaker zie, hebben de controleurs van U-OV wel een veel lager controlepercentage.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

De kleurdisplays van de 41 zijn nu ook allemaal omgesprongen van lichtblauw naar turqoise.

Nog even en dat u-link wordt nog een herkenbaar product dat past bij het oorspronkelijk gepresenteerde plaatje.
Bij twijfel altijd klagen
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

De Breullaan in Zeist is kennelijk weer open want ik zag net bus 56 via Heerewegen rijden.

Ik zat nog even te twijfelen om naar de Oldenborgh te lopen om er zeker van te zijn dat ik met de 575 meekon, maar dat hoefde niet. De chauffeur reed nog netjes via de omleiding. Die andere chauffeur zou aangesproken moeten worden op niet via de omleiding rijden; t/m einde dienstregeling geldt de omleiding nog, ondanks dat de Breullaan alweer open is.

Ik hoef de chauffeur ook niet meer te vertellen waar ik eruit wil :D , probleem met verkeerde transactie is ook opgelost :pos:
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Ik was gisteravond rond 19 uur even op station Veenendaal de Klomp. Prima dat een POD auto van Syntus gebruik maakt van een parkeervak in de blauwe zone.. maar stop dan wél een blauwe parkeerschijf achter de ruit. :wink:
(en draai niet telkens de tijd door.. :X )
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Daar schijnt afspraken/ontheffingen/gedoogbeleid over geregeld te zijn met de gemeente. Doen we altijd al probleemloos zo.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door bartjemestrom »

OV bedrijven hebben meer ontheffingen dan ieder denkt :wink:
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Is een voorwaarde van een ontheffing dan niet dat deze zichtbaar dient te zijn?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door marvinkok »

Nee, het gaat steeds vaker gewoon op kenteken en de handhavers kunnen dat dan opvragen. En vaak zijn ze ook gewoon op de hoogte gebracht. "ja, die aflos auto's mogen daar staan"
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Wat zal mij die handhavers schelen.. het gaat om de zichtbaarheid voor het 'gewone publiek' dat daar komt, toch?

Zet 'm dan op de taxiplaats neer (want wanneer staat daar nou een taxi te wachten?) en maak plaats voor de burger die daar ff wilt parkeren om mensen op te halen of te brengen. :wink:
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Die burgers komen toch massaal op de haltes halen en brengen, waarmee ze zowel bord C1 (geslotenverklaring) als een doorgetrokken streep (art. 76 RVV 1990) én een busbaanmarkering (BUS op wegdek) negeren. En vaak staan ze nog langer dan ''onmiddellijk in- of uitstappen'' op de halte. Dat maakt het al de 4e overtreding tegelijkertijd. :X
Dus om dan over onze POD-wagens te zeuren... :N :N :N
Pak eerst die burgers maar eens aan :evil:
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Hainje »

Inderdaad! Burgers, flikker toch op!
🍉
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Tom98 schreef: (..)
Dus om dan over onze POD-wagens te zeuren... :N :N :N
Pak eerst die burgers maar eens aan :evil:
Ach, zeuren zeuren.. ik nam het waar en schrijf er over. :wink:

Ik heb inderdaad niet geschreven dat in datzelfde tijdslot ook een Tesla Model 3 de geslotenverklaring negeerde.. en voor OV speelde door een passagier af te zetten.. 2 dames stapten uit (de heer achter het stuur bleef zitten), gaven elkaar een hug en één dame stapte weer in de EV en de ander liep naar het perron om de reis met een andere, elektrisch aangedreven vervoermiddel, te vervolgen. Best wel een duurzame reis zo... :wink:
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Ik had het ook niet over/tegen jou specifiek, maar bedoelde eigenlijk dat de aandacht in het algemeen niet op onze POD-wagens gevestigd zou moeten worden maar eerst maar eens op die personenwagens die massaal de regels aan hun laars lappen. Dat is in mijn beleving namelijk veel irritanter.
In vergelijking valt wat wij doen, als dat al een overtreding zou zijn, dan best wel mee (1 vs 4 overtredingen).
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

^^ Okay. Maar, als ik het goed begrijp zijn jullie niet in overtreding, want er is keurig een ontheffing geregeld. Dus, 0 om 4. :wink:

Ik snap het ook wel, die auto moet ergens staan.. doordeweeks op het parkeerterrein daarachter zal ook niet gewaardeerd worden, door de parkerende forens.. die dan weer een plek minder ter beschikking heeft. Zo is het altijd wat, natuurlijk.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Klopt, en die auto's staan er overigens ook maximaal 30 minuten per keer. Ze pendelen de hele dag tussen de verschillende stallingen en aflospunten. Altijd als je op De Klomp komt staat er wel één of twee, maar die is/zijn dan echt nét gekomen en zijn ook zo weer weg. Voor de reiziger lijkt het alsof we daar non-stop plekken bezet houden, maar dat is dus niet zo :wink:
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Vandaag zag ik voor het eerst sinds de dienstregelingwissel een Ambassador met kleurendisplay rijden. De 4493 toonde een paarse achtergrondkleur op lijn 34.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Michael »

Ik heb ook al 1 of meerdere Citaro's zien rijden met kleurendisplay de afgelopen tijd.
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door yordietje »

Bij DAF in Veenendaal staat een Rosero van Syntus Utrecht geparkeerd.
Kon het nummer niet goed lezen.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

^^^Ginaf bedoel je, denk ik?
Ik zag daar 2 weken geleden ook een Syntus Rosero uit die garage komen.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Die dingen lijken helaas niet de meest betrouwbare te zijn. :|
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

yordietje schreef:Bij DAF in Veenendaal staat een Rosero van Syntus Utrecht geparkeerd.
Kon het nummer niet goed lezen.
Hmmm, heb nog nooit een rosero in dienst gezien in Veenendaal
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten