Toen contactloos betalen net geactiveerd was kon je zo'n beetje iedere PIN-terminal met je OV-chipkaart laten crashen. Zorgde voor interessante situaties bij de AH to go en in de kantine op werk. Die bug is inmiddels gefixt. Grappig dat een vergelijkbare bug, hetzij andersom, weer de kop opsteekt. :DSuus schreef:Een vrouw legde in haar tram een pinpas op zo’n nieuwe blauwe kaartlezer. Vervolgens verscheen de foutmelding “Configuratiefout. Zie logfile” op het scherm, waarna Windows opnieuw ging opstarten
Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
In de SG3(bah) hoor ik ook alleen maar U bevindt zich in metrolijn D richting:Rotterdam Centraal/De Akkers tegenwoordig. Was ook de engelse this is metroline D to: eraan te lang?(het werd regelmatig afgekapt omdat de deuren dicht gingen)Suus schreef:Op de Hoekse Lijn zijn een paar omroepen aangepast.
Bij Maassluis Centrum is toegevoegd dat het veer/ferry naar Rozenburg gaat. Bij Hoek van Holland Haven is de Ferry naar Engeland aan de omroep toegevoegd.
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
-
- Berichten: 438
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Is al een aantal weken toch zo?Suus schreef:Op de Hoekse Lijn zijn een paar omroepen aangepast.
Bij Maassluis Centrum is toegevoegd dat het veer/ferry naar Rozenburg gaat. Bij Hoek van Holland Haven is de Ferry naar Engeland aan de omroep toegevoegd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik vrees dat dat niet gaat gebeuren, omdat er ook omleidingen zijn voor de buslijnen die over het Breeplein rijden. Op de pagina in de link hieronder is dat lezen, met ook nog data voor nog vele andere werkzaamheden aan de tramrails in de stad:Meltrain schreef:Door de werkzaamheden bij de Reyerdijk rijden de laatste ritten van lijn 20 en 25 nu niet verder dan de Vuurplaat. -o-
Verder hoop ik nog steeds dat men in juni en juli wel een pendelbuslijn 702 inzet wanneer lijn 2 nog verder ingekort wordt. In Vreewijk zijn er namelijk echt geen logische alternatieven.
https://corporate.ret.nl/contact/tramwe ... n-ret-2020
En onder het motto elk nadeel heeft z’n voordeel. Door de genoemde werkzaamheden vertrekken de eerste ritten van lijn 20 naar Lombardijen en lijn 25 naar Carnisselande eerder en al vanaf het Wilhelminaplein.
Verder is de instroom van de nieuwe diesel -en hybride Citea’s ook weer begonnen. In Capelle zag ik vandaag o.a de diesel Citea 1131 rijden en vanuit de Sluisjesdijk rijdt nu ook de eerste hybride, de 1220 die nu op lijn 66 rijdt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De blauwe kaartlezers geven weer problemen, dit keer bij mensen die uitchecken op een eindpunt: https://www.rijnmond.nl/nieuws/192019/B ... apparatuur
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Iets met kinderziektes :? .
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
https://www.rijnmond.nl/nieuws/192017/R ... tje-pakken
Ook een vorm van kinderziektes: reizen op een persoonlijke OV-chipkaart met een leeftijd van onder de 4. Goed dat RET hier actief mee aan de slag gaat.
Ook een vorm van kinderziektes: reizen op een persoonlijke OV-chipkaart met een leeftijd van onder de 4. Goed dat RET hier actief mee aan de slag gaat.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Maar is het dan niet handiger en voor de chauffeur veiliger dat als hij constateert dat een volwassen iemand incheckt op een bepaalde halte dat doorgeeft?
Wanneer dat op maandag is en op dinsdag wordt dezelfde melding doorgegeven dan is de kans groot dat deze persoon op woensdag met dezelfde rit meegaat.
Wanneer dat op maandag is en op dinsdag wordt dezelfde melding doorgegeven dan is de kans groot dat deze persoon op woensdag met dezelfde rit meegaat.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ze moeten gewoon "Dit is metrolijn D naar De Akkers" omroepen: korter in het Nederlands en klinkt bijna hetzelfde in het Engels.Lincoln schreef:In de SG3(bah) hoor ik ook alleen maar U bevindt zich in metrolijn D richting:Rotterdam Centraal/De Akkers tegenwoordig. Was ook de engelse this is metroline D to: eraan te lang?(het werd regelmatig afgekapt omdat de deuren dicht gingen)
Ik zit even door mijn transacties te kijken en het valt me nu ook op dat ik de ene keer op Station Alexander (Uitstaphalte) ben uitgecheckt en de andere keer op Station Alexander, met een prijsverschil van één centSuus schreef:De blauwe kaartlezers geven weer problemen, dit keer bij mensen die uitchecken op een eindpunt: https://www.rijnmond.nl/nieuws/192019/B ... apparatuur
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik heb gister meerdere artikelen gelezen over dat men van plan is om een van de tunnelbuizen van de Maastunnel als busbaan te gaan gebruiken. Er komt dan een HOV buslijn tussen Zuidplein en het centraal station. Ben benieuwd hoe ze dit, vooral op de ´s Gravendijkwal willen gaan inpassen.
Verder prima idee :pos: . Vind het een goede zaak dat er meer ruimte komt voor het OV en allicht kan het de metro iets ontlasten.
Verder prima idee :pos: . Vind het een goede zaak dat er meer ruimte komt voor het OV en allicht kan het de metro iets ontlasten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De bedoeling is dat de Maastunnel en het Statenwegtunneltracé in beide richtingen een rijstrook krijgen waar alleen elektrische voertuigen over mogen rijden. Dit zou men met kentekenherkenning willen handhaven. In het AD staan inmiddels boze bezitters van voertuigen met een verbrandingsmotor: https://www.ad.nl/rotterdam/ik-sta-liev ... ~a575e4bc/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ben benieuwd. Normaal ben ik niet zo happig op dit soort doorgaande verbindingen afsluiten of versmallen, maar met de 2-jarige afsluiting van de Maastunnel had ik nou niet het idee dat de congestie rond de Erasmusbrug erger was dan daarvoor.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Het Vasteland stond wel elke middag vast tijdens de afsluiting van de Maastunnel. Maar het aantal fietsers en OV-reizigers is de afgelopen jaren ook flink gegroeid in Rotterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 957
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Goede stap in de juiste richting om een busbaan aan te leggen in de Maastunnel, maar intensiveer dan wel het aantal bussen zodat de automobilist ook een keuze heeft voor OV. Lijn 44 zit vaak al barstens vol voor halte Katendrechtse lagendijk.
Lijn 46 Charlois - Crooswijk en na een bezuinigingsronde ingekort tot Blaak, is opgeheven. Voer deze lijn opnieuw in zodat
de meeste forenzen een mogelijkheid hebben om ook deze lijn te nemen, zo ontlast je lijn 44 qua drukte en heb je op het grootste
Maastunnel corridor een buslijn ook direct naar het centrum van de stad.
Wellicht een idee om lijn 46 dan te koppelen aan lijn 47 naar het Noordereiland.
Lijn 46 Charlois - Crooswijk en na een bezuinigingsronde ingekort tot Blaak, is opgeheven. Voer deze lijn opnieuw in zodat
de meeste forenzen een mogelijkheid hebben om ook deze lijn te nemen, zo ontlast je lijn 44 qua drukte en heb je op het grootste
Maastunnel corridor een buslijn ook direct naar het centrum van de stad.
Wellicht een idee om lijn 46 dan te koppelen aan lijn 47 naar het Noordereiland.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Volgens mij is lijn 46 niet opgeheven omdat hij altijd zo vol zat. ;) Die paar keer dat ik er mee reisde, zaten er ook weinig mensen in.
In het AD had men het ook over een HOV-lijn tussen Zuidplein en Centraal Station, dus ik verwacht eerder een lijn 444 die van Zuidplein t/m Dijkzigt de route van lijn 44 volgt (eventueel via de Carnissesingel i.p.v. Utenhagestraat) en dan via de Rochussenstraat en 's-Gravendijkwal rechtstreeks naar CS rijdt.
In het AD had men het ook over een HOV-lijn tussen Zuidplein en Centraal Station, dus ik verwacht eerder een lijn 444 die van Zuidplein t/m Dijkzigt de route van lijn 44 volgt (eventueel via de Carnissesingel i.p.v. Utenhagestraat) en dan via de Rochussenstraat en 's-Gravendijkwal rechtstreeks naar CS rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Nu moet je geen nepnieuws verspreiden. Lijn 46 is weliswaar opgeheven, maar die ritten zijn toegevoegd aan lijn 44 die frequenter is gaan rijden.BusFreakRotterdam schreef:Lijn 46 Charlois - Crooswijk en na een bezuinigingsronde ingekort tot Blaak, is opgeheven. Voer deze lijn opnieuw in zodat
de meeste forenzen een mogelijkheid hebben om ook deze lijn te nemen, zo ontlast je lijn 44 qua drukte en heb je op het grootste
Maastunnel corridor een buslijn ook direct naar het centrum van de stad.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Op het emplacement van de werkplaats Kleiweg stonden vanmiddag een RSG3 en een MG2/1 gebroederlijk naast elkaar. MG2/1 zie ik wel vaker staan hier, maar een RSG3 staat minder vaak opgesteld hier.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Er zijn in totaal 75 exemplaren te koop.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ook de MAN bussen kun je op die site terugvinden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ook wat Alliances aan de foto's te zien
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Vorige week is inderdaad een binnenvaartschip vol RET-bussen richting Duitsland vertrokken, er zullen er nog wel meer volgen. De GroenLinks-wethouder van mobiliteit was er niet zo blij mee dat 14 jaar oude bussen in het buitenland nog een kans krijgen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Als ze daar nog oudere bussen vervangen, of meer mensen de bus in krijgen, is er niets aan de hand toch? (A)
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Die zijn ook nog goedkoper dan de Citaro's, dit terwijl de Citaro's 2 jaar ouder zijn ;)Bemined schreef:Ook de MAN bussen kun je op die site terugvinden.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dat was ook de reactie van de directeur van de RET.Z2N schreef:Als ze daar nog oudere bussen vervangen, of meer mensen de bus in krijgen, is er niets aan de hand toch? (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 71 gasten