Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door n-evo »

Suus schreef:Een vrouw legde in haar tram een pinpas op zo’n nieuwe blauwe kaartlezer. Vervolgens verscheen de foutmelding “Configuratiefout. Zie logfile” op het scherm, waarna Windows opnieuw ging opstarten :shock: :lol:
Toen contactloos betalen net geactiveerd was kon je zo'n beetje iedere PIN-terminal met je OV-chipkaart laten crashen. Zorgde voor interessante situaties bij de AH to go en in de kantine op werk. Die bug is inmiddels gefixt. Grappig dat een vergelijkbare bug, hetzij andersom, weer de kop opsteekt. :D
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Cora »

Suus schreef:Op de Hoekse Lijn zijn een paar omroepen aangepast.

Bij Maassluis Centrum is toegevoegd dat het veer/ferry naar Rozenburg gaat. Bij Hoek van Holland Haven is de Ferry naar Engeland aan de omroep toegevoegd.
In de SG3(bah) hoor ik ook alleen maar U bevindt zich in metrolijn D richting:Rotterdam Centraal/De Akkers tegenwoordig. Was ook de engelse this is metroline D to: eraan te lang?(het werd regelmatig afgekapt omdat de deuren dicht gingen)
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
jesse-cruzu
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Suus schreef:Op de Hoekse Lijn zijn een paar omroepen aangepast.

Bij Maassluis Centrum is toegevoegd dat het veer/ferry naar Rozenburg gaat. Bij Hoek van Holland Haven is de Ferry naar Engeland aan de omroep toegevoegd.
Is al een aantal weken toch zo?
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door mb90 »

Meltrain schreef:Door de werkzaamheden bij de Reyerdijk rijden de laatste ritten van lijn 20 en 25 nu niet verder dan de Vuurplaat. -o-
Verder hoop ik nog steeds dat men in juni en juli wel een pendelbuslijn 702 inzet wanneer lijn 2 nog verder ingekort wordt. In Vreewijk zijn er namelijk echt geen logische alternatieven.
Ik vrees dat dat niet gaat gebeuren, omdat er ook omleidingen zijn voor de buslijnen die over het Breeplein rijden. Op de pagina in de link hieronder is dat lezen, met ook nog data voor nog vele andere werkzaamheden aan de tramrails in de stad:
https://corporate.ret.nl/contact/tramwe ... n-ret-2020

En onder het motto elk nadeel heeft z’n voordeel. Door de genoemde werkzaamheden vertrekken de eerste ritten van lijn 20 naar Lombardijen en lijn 25 naar Carnisselande eerder en al vanaf het Wilhelminaplein.

Verder is de instroom van de nieuwe diesel -en hybride Citea’s ook weer begonnen. In Capelle zag ik vandaag o.a de diesel Citea 1131 rijden en vanuit de Sluisjesdijk rijdt nu ook de eerste hybride, de 1220 die nu op lijn 66 rijdt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

De blauwe kaartlezers geven weer problemen, dit keer bij mensen die uitchecken op een eindpunt: https://www.rijnmond.nl/nieuws/192019/B ... apparatuur
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Iets met kinderziektes :shock: :? :wink: .
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door DPDelft »

https://www.rijnmond.nl/nieuws/192017/R ... tje-pakken

Ook een vorm van kinderziektes: reizen op een persoonlijke OV-chipkaart met een leeftijd van onder de 4. Goed dat RET hier actief mee aan de slag gaat.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ZO6176 »

Maar is het dan niet handiger en voor de chauffeur veiliger dat als hij constateert dat een volwassen iemand incheckt op een bepaalde halte dat doorgeeft?
Wanneer dat op maandag is en op dinsdag wordt dezelfde melding doorgegeven dan is de kans groot dat deze persoon op woensdag met dezelfde rit meegaat.
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Lincoln schreef:In de SG3(bah) hoor ik ook alleen maar U bevindt zich in metrolijn D richting:Rotterdam Centraal/De Akkers tegenwoordig. Was ook de engelse this is metroline D to: eraan te lang?(het werd regelmatig afgekapt omdat de deuren dicht gingen)
Ze moeten gewoon "Dit is metrolijn D naar De Akkers" omroepen: korter in het Nederlands en klinkt bijna hetzelfde in het Engels.
Suus schreef:De blauwe kaartlezers geven weer problemen, dit keer bij mensen die uitchecken op een eindpunt: https://www.rijnmond.nl/nieuws/192019/B ... apparatuur
Ik zit even door mijn transacties te kijken en het valt me nu ook op dat ik de ene keer op Station Alexander (Uitstaphalte) ben uitgecheckt en de andere keer op Station Alexander, met een prijsverschil van één cent :P
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Ik heb gister meerdere artikelen gelezen over dat men van plan is om een van de tunnelbuizen van de Maastunnel als busbaan te gaan gebruiken. Er komt dan een HOV buslijn tussen Zuidplein en het centraal station. Ben benieuwd hoe ze dit, vooral op de ´s Gravendijkwal willen gaan inpassen.
Verder prima idee :pos: . Vind het een goede zaak dat er meer ruimte komt voor het OV en allicht kan het de metro iets ontlasten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

De bedoeling is dat de Maastunnel en het Statenwegtunneltracé in beide richtingen een rijstrook krijgen waar alleen elektrische voertuigen over mogen rijden. Dit zou men met kentekenherkenning willen handhaven. In het AD staan inmiddels boze bezitters van voertuigen met een verbrandingsmotor: https://www.ad.nl/rotterdam/ik-sta-liev ... ~a575e4bc/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Chrysa »

Ben benieuwd. Normaal ben ik niet zo happig op dit soort doorgaande verbindingen afsluiten of versmallen, maar met de 2-jarige afsluiting van de Maastunnel had ik nou niet het idee dat de congestie rond de Erasmusbrug erger was dan daarvoor.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Het Vasteland stond wel elke middag vast tijdens de afsluiting van de Maastunnel. Maar het aantal fietsers en OV-reizigers is de afgelopen jaren ook flink gegroeid in Rotterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Goede stap in de juiste richting om een busbaan aan te leggen in de Maastunnel, maar intensiveer dan wel het aantal bussen zodat de automobilist ook een keuze heeft voor OV. Lijn 44 zit vaak al barstens vol voor halte Katendrechtse lagendijk.

Lijn 46 Charlois - Crooswijk en na een bezuinigingsronde ingekort tot Blaak, is opgeheven. Voer deze lijn opnieuw in zodat
de meeste forenzen een mogelijkheid hebben om ook deze lijn te nemen, zo ontlast je lijn 44 qua drukte en heb je op het grootste
Maastunnel corridor een buslijn ook direct naar het centrum van de stad.

Wellicht een idee om lijn 46 dan te koppelen aan lijn 47 naar het Noordereiland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Volgens mij is lijn 46 niet opgeheven omdat hij altijd zo vol zat. ;) Die paar keer dat ik er mee reisde, zaten er ook weinig mensen in.
In het AD had men het ook over een HOV-lijn tussen Zuidplein en Centraal Station, dus ik verwacht eerder een lijn 444 die van Zuidplein t/m Dijkzigt de route van lijn 44 volgt (eventueel via de Carnissesingel i.p.v. Utenhagestraat) en dan via de Rochussenstraat en 's-Gravendijkwal rechtstreeks naar CS rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

BusFreakRotterdam schreef:Lijn 46 Charlois - Crooswijk en na een bezuinigingsronde ingekort tot Blaak, is opgeheven. Voer deze lijn opnieuw in zodat
de meeste forenzen een mogelijkheid hebben om ook deze lijn te nemen, zo ontlast je lijn 44 qua drukte en heb je op het grootste
Maastunnel corridor een buslijn ook direct naar het centrum van de stad.
Nu moet je geen nepnieuws verspreiden. Lijn 46 is weliswaar opgeheven, maar die ritten zijn toegevoegd aan lijn 44 die frequenter is gaan rijden.
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Op het emplacement van de werkplaats Kleiweg stonden vanmiddag een RSG3 en een MG2/1 gebroederlijk naast elkaar. MG2/1 zie ik wel vaker staan hier, maar een RSG3 staat minder vaak opgesteld hier.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ICE11 »

Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Er zijn in totaal 75 exemplaren te koop.
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Ook de MAN bussen kun je op die site terugvinden.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Ook wat Alliances aan de foto's te zien
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Vorige week is inderdaad een binnenvaartschip vol RET-bussen richting Duitsland vertrokken, er zullen er nog wel meer volgen. De GroenLinks-wethouder van mobiliteit was er niet zo blij mee dat 14 jaar oude bussen in het buitenland nog een kans krijgen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Z2N »

Als ze daar nog oudere bussen vervangen, of meer mensen de bus in krijgen, is er niets aan de hand toch? (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
CB-e-bike-ov
Berichten: 120
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door CB-e-bike-ov »

Bemined schreef:Ook de MAN bussen kun je op die site terugvinden.
Die zijn ook nog goedkoper dan de Citaro's, dit terwijl de Citaro's 2 jaar ouder zijn ;)
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Z2N schreef:Als ze daar nog oudere bussen vervangen, of meer mensen de bus in krijgen, is er niets aan de hand toch? (A)
Dat was ook de reactie van de directeur van de RET.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 68 gasten