Weergave aantal posts per pagina & naamzoeken

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Plaats reactie
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Weergave aantal posts per pagina & naamzoeken

Bericht door deadlock »

Wat is het maximaal aantal posts dat er in een topic gepost kan worden? En daarnaast de suggestie om de hoeveelheid weergegeven posts per pagina in een topic te verhogen naar 50. Zoals het nu is vind ik het namelijk een beetje onoverzichtelijk omdat er heel erg veel pagina's per topic komen als het aantal replys gaan groeien.

Daarnaast een verzoek voor het zogenaamde naamzoeken. Een korte uitleg; Op veel fora worden quotes in de searchindex meegenomen, inclusief de naam van de gequote poster. Dit zorgt er voor dat als je via de zoekfunctie zoekt naar je eigen nickname, je automatisch de topics ziet waarin je gequote bent en kan je de discussies dus nauwkeuriger in de gaten houden dan nu het geval is.

Groetjes,

Bas
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Weergave aantal posts per pagina & naamzoeken

Bericht door Dubbele P »

Het aantal posts per pagina stond op 10 en hebben we tijdens de inrichting op 20 gezet. Wat mij betreft mag dat nog wel iets hoger, naar 25 bijvoorbeeld, maar ik vind het persoonlijk niet prettig om nog meer berichten per pagina te hebben.
Aan een aantal berichten per topic zit voor zover ik weet geen limiet. We kunnen afspreken om er bijvoorbeeld 50 van te maken. We zijn dat probleem nog niet tegengekomen omdat zulke grote topics er nog niet zijn. Omdat we merken met opvallendheden per maand, zal dat ook niet zo snel gebeuren.

Ik zal het in ieder geval aankaarten in het medewerkersoverleg! :D
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Weergave aantal posts per pagina & naamzoeken

Bericht door deadlock »

Dubbele P schreef:Het aantal posts per pagina stond op 10 en hebben we tijdens de inrichting op 20 gezet. Wat mij betreft mag dat nog wel iets hoger, naar 25 bijvoorbeeld, maar ik vind het persoonlijk niet prettig om nog meer berichten per pagina te hebben.
Aan een aantal berichten per topic zit voor zover ik weet geen limiet. We kunnen afspreken om er bijvoorbeeld 50 van te maken. We zijn dat probleem nog niet tegengekomen omdat zulke grote topics er nog niet zijn. Omdat we merken met opvallendheden per maand, zal dat ook niet zo snel gebeuren.

Ik zal het in ieder geval aankaarten in het medewerkersoverleg! :D
Ik zou niet voor 50 gaan. Dan krijg je heeeeele korte topics. Op de meeste fora volstaat een aantal tussen de 300 en de 500. Een topic komt (in phpBB2 en vBulletin) dan in totaal op 501 posts, de OP incluis.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Weergave aantal posts per pagina & naamzoeken

Bericht door IC3 »

Het probleem met te veel posts op één scherm zie je ook bij bijv. Somda. Te veel berichten onder elkaar zijn naar mijn idee niet bevorderlijk voor de leesbaarheid; het overzicht ontbreekt dan in 't geheel. Een aantal van 25 lijkt me dan ook prima.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weergave aantal posts per pagina & naamzoeken

Bericht door Wubbo »

Dubbele P schreef:Aan een aantal berichten per topic zit voor zover ik weet geen limiet. We kunnen afspreken om er bijvoorbeeld 50 van te maken. We zijn dat probleem nog niet tegengekomen omdat zulke grote topics er nog niet zijn. Omdat we merken met opvallendheden per maand, zal dat ook niet zo snel gebeuren.
Dubbele P heeft al aangegeven in het medewerkersoverleg dat hij 50 pagina's berichten bedoelt ;-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weergave aantal posts per pagina & naamzoeken

Bericht door Geert »

Wat betreft het naamzoeken: met behulp van de knop "Toon je eigen berichten" bovenin kun je ook alle topics vinden waarin je hebt gereageerd, of bedoel je met naamzoeken iets anders?

Wat betreft het aantal posts per topic en berichten per pagina zijn we nog aan het overleggen maar daar zullen we snel een beslissing over nemen. :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Weergave aantal posts per pagina & naamzoeken

Bericht door deadlock »

Ik bedoel inderdaad iets anders; De posts waarin je gequote wordt :)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weergave aantal posts per pagina & naamzoeken

Bericht door Geert »

Voor zover ik snel kan zien (heb nu even weinig tijd) is het niet mogelijk met phpBB 3, maar ik zal binnenkort nog wat uitgebreider zoeken.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Weergave aantal posts per pagina & naamzoeken

Bericht door deadlock »

8-)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Weergave aantal posts per pagina & naamzoeken

Bericht door Dubbele P »

Over het aantal posts hebben we inmiddels overleg gehad en het volgende besloten:

- Het aantal berichten per pagina is verhoogd van 20 naar 25;
- Het aantal berichten per topic is vastgesteld op 250 (dus 10 pagina's). Uitzondering hierop vormen de maandelijkse topics met 'rariteiten', 'opvallendheden' en dergelijke. Deze worden gewoon gehandhaafd totdat de maand voorbij is.

Meer informatie over het tweede gedeelte van deze opmerking/suggestie volgt!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten