KOM HIER VOOR ME RUSTTSuus schreef:Maar ik zit ook in de trein voor mijn rust
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja, erfenis van forenzen met de Intercity Direct. Daar is men gewoon STIL . En mocht je toch proberen te telefoneren, dan zijn de tunnels een probaat middel om dat af te leren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Aankomst in Mt: na de Nederlandse omroep beginnen met "mesdames et messieurs" en de rest van de omroep in het Engels doen.
De uitspraak van "Guillemins" was ook twijfelachtig.
De uitspraak van "Guillemins" was ook twijfelachtig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 1816 bestond dinsdag overigens uit een VIRM6, en donderdag ineens uit een VIRM8. In Leiden werd de 1816 telkens op 9a neergezet, dus kennelijk kon het dan niet langer dan die acht bakken. Donderdag was ik overigens in de achterste of een-na-achterste bak gaan zitten, en na Leiden waren er nog zitplaatsen over. ;)TLP schreef:Wie kan mij vertellen hoe het komt dat de gewijzigde [serie=Intercity|2020|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] op Leiden Centraal kennelijk genoeg ruimte heeft dat deze overdag vrijwel integraal met VIRM12 rijdt, terwijl de andere ICs via dat station zoals door NS gecommuniceerd allemaal sterk ingekort rijden (met maximaal 8-9 bakken)?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Volgens MetroRET is de A-zijde lang genoeg voor maximaal VIRM8 / ICM9 / DDZ10, al heb ik geen enkele trein in bijvoorbeeld de [serie=Intercity|2020|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2020|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] met DDZ10 zien rijden, wat voor de drukste treinen wel een normale lengte is.
Dat je overigens kon zitten in de 1816 donderdag kan wel kloppen: normaal rijdt deze trein met ICM6-8 en dan is VIRM8 wel een kleine verademing. De werkzaamheden rond Leiden zijn dus niet alleen maar kommer en kwel.
Dat je overigens kon zitten in de 1816 donderdag kan wel kloppen: normaal rijdt deze trein met ICM6-8 en dan is VIRM8 wel een kleine verademing. De werkzaamheden rond Leiden zijn dus niet alleen maar kommer en kwel.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
DDZ10 heeft daarintegen ook een zéér minimale marge, waardoor dit aannemelijk niet voor is gekozen om in te zetten:
Ledn5a = 258mtr
Ledn9a = 257mtr
DDZ10 = 255mtr
Ledn5a = 258mtr
Ledn9a = 257mtr
DDZ10 = 255mtr
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 1723 ging stoppen OP Deventer in plaats van IN Deventer. En in Hengelo volgde een omroep dat je kan overstappen voor Drienerlo...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Naja, voor het landgoed Drienerlo klopt dat wel natuurlijk, je kan via Esk, of met lijn 9 (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar de benodigde marge zit toch gewoon in die nuttige lengte ingebouwd?MetroRET schreef:DDZ10 heeft daarintegen ook een zéér minimale marge, waardoor dit aannemelijk niet voor is gekozen om in te zetten:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar is het de nuttige lengte of de fysieke lengte?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op Rotterdam Centraal werd twee minuten voor vertrek besloten om de ICM4 van de 2853 om te wisselen naar de DDZ4 van de opgeheven 551. Alleen blijkt dat treinstel kapot...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanmiddag bleef de 4636 wortels schieten in de Schipholtunnel, vlak na vertrek uit Schiphol. Er werd omgeroepen dat wij stonden te wachten voor een rood sein. Even later kroop de SLT6 de tunnel een klein stukje uit en bleef daar wachten. De HC gaf aan dat zij niet goed wist wat er aan de hand was, maar de NS app gaf aan dat er een verstoring was op de HSL tussen Schiphol en Rotterdam vanwege een aanrijding; de AV's van Hoofddorp en Schiphol gaven steeds meer uitgevallen treinen aan, waardoor het dus niet alleen om de HSL ging. Uiteindelijk is de trein teruggekeerd naar Schiphol, aangekomen op spoor 5 en opgeheven. Van Schiphol naar Schiphol heb ik dus een uurtje over gedaan. Dan maar terug naar huis.
Om 13:08 vertrok er van spoor 6 een 'extra trein 'naar Amsterdam Centraal. Die stond voorbij de westelijke trap, waardoor ik hem zag wegrijden. Vijf tellen later stopte hij weer: het treinpersoneel riep om dat zij de trein wegens de drukte wilde verplaatsen, en dat alle middelvingers nergens voor nodig waren.
Op Sloterdijk gaf de AV de vertraagde [serie=Sprinter|2020|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van 14:18 weer van spoor 3. Ik heb toen maar even de niet-betaversie van NS Perronwijzer geprobeerd, de nieuwe app voor blinden van NS. De [serie=Sprinter|2020|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] werd aangegeven met +18, en de app versprong niet toen de [serie=Intercity|2020|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] van 14:25 kwam binnenrijden. Toen deze weg was, werd de [serie=Sprinter|2020|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] nog steeds getoond, met daaronder het balkje dat de volgende trein de [serie=Intercity|2020|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] van 14:25 met +3 was. Ook de [serie=Intercity|2020|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] die ik uiteindelijk nam werd in de app als de [serie=Sprinter|2020|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] getoond. Ofwel: heb je een situatie waarin de nieuwe app handig kan zijn, doet hij het niet.
Om 13:08 vertrok er van spoor 6 een 'extra trein 'naar Amsterdam Centraal. Die stond voorbij de westelijke trap, waardoor ik hem zag wegrijden. Vijf tellen later stopte hij weer: het treinpersoneel riep om dat zij de trein wegens de drukte wilde verplaatsen, en dat alle middelvingers nergens voor nodig waren.
Op Sloterdijk gaf de AV de vertraagde [serie=Sprinter|2020|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van 14:18 weer van spoor 3. Ik heb toen maar even de niet-betaversie van NS Perronwijzer geprobeerd, de nieuwe app voor blinden van NS. De [serie=Sprinter|2020|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] werd aangegeven met +18, en de app versprong niet toen de [serie=Intercity|2020|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] van 14:25 kwam binnenrijden. Toen deze weg was, werd de [serie=Sprinter|2020|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] nog steeds getoond, met daaronder het balkje dat de volgende trein de [serie=Intercity|2020|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] van 14:25 met +3 was. Ook de [serie=Intercity|2020|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] die ik uiteindelijk nam werd in de app als de [serie=Sprinter|2020|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] getoond. Ofwel: heb je een situatie waarin de nieuwe app handig kan zijn, doet hij het niet.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Communicatie tussen NS en DB naar de reiziger verloopt weer soepel.
TBP: IC 149 rijdt naar Berlin Ostbahnhof
NS App: IC 149 rijdt tot Rheine wegens een verstoring in het buitenland, duurt tot 20:00 uur.
OVinfo app: IC 149 rijdt naar Berlin Ostbahnhof
DB app: IC 149 rijdt tot Bad Bentheim wegens een storing bij Rheine, duurt tot einde dienst.
TBP: IC 149 rijdt naar Berlin Ostbahnhof
NS App: IC 149 rijdt tot Rheine wegens een verstoring in het buitenland, duurt tot 20:00 uur.
OVinfo app: IC 149 rijdt naar Berlin Ostbahnhof
DB app: IC 149 rijdt tot Bad Bentheim wegens een storing bij Rheine, duurt tot einde dienst.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Huh? Bij mij tonen zowel de NS-app, DB-app als de OV-info-app dat er tot Bad Bentheim gereden gaat worden. DB meldt via Twitter een bovenleidingsstoring bij Rheine.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ligt een boom op het spoor tussen Rheine en Salzbergen. Duurt nog de rest van de dag.
Ik ben met SEV VA auit Rheine gegaan richting Hengelo. Onderweg geen enkele andere bus tegengekomen, stond in Salzbergen zeker 300 man te wachten op een bus..
Ik ben met SEV VA auit Rheine gegaan richting Hengelo. Onderweg geen enkele andere bus tegengekomen, stond in Salzbergen zeker 300 man te wachten op een bus..
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nouja, het treinstel bleek snel gerepareerd, maar de machinist was ondertussen wel een andere dienst toegewezen ofzoiets, waardoor de trein uiteindelijk met +20 vertrok uit Rotterdam.Suus schreef:Op Rotterdam Centraal werd twee minuten voor vertrek besloten om de ICM4 van de 2853 om te wisselen naar de DDZ4 van de opgeheven 551. Alleen blijkt dat treinstel kapot...
Als ik nu een reisadvies plan in de app moet ik trouwens volgens het advies mijn reis plannen in de app :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tja, dat plan uw reis in de app begint ondertussen irritante vormen aan te nemen. Tig keer mogen aanhoren op Utrecht Centraal vanmiddag "De intercity naar Rotterdam van 17.18 uur rijdt niet, voor een persoonlijk reisadvies plan uw reis in de app" en dat bij alle door verstoringen uitgevallen treinen.
In plaats dat NS een keer wat doet aan de notoire onbetrouwbaarheid van hun eigen reisplanner bij verstoringen worden nu dus maar de reizigers voorzien van desinformatie op het perron (want tja, je zou bijvoorbeeld ook gewoon kunnen aangeven dat de volgende intercity naar Rotterdam over een kwartier gaat).
Even na 17.00 uur arriveerde ik per ICE vanuit Arnhem op Utrecht Centraal en bij een blik in die wonderlijke app bleek er een gestrande trein tussen Den Dolder en Amersfoort te staan. Na even stilstaan voor het perron nog maar even gekeken: de gestrande trein was weg en de IC van 17.19 uur richting Leeuwarden zou gewoon gaan rijden. Letterlijk 30 seconden later, stapte direct naast de middentunnel uit, was van die IC van 17.19 uur opeens geen spoor meer te bekennen en op het perron werd net de opgeheven IC van 17.07 uur afgerangeerd naar OZ.
Die trein bleek dus toch niet te rijden, en 10 minuten nadat die had moeten vertrekken kwam dan opeens weer een melding van een "object op het spoor". Men hield het wel tot op het laatste moment spannend, maar op vertrektijd kwam dan toch de een half uur eerder opgeheven trein weer van OZ af om de IC van 17.37 te rijden. Die raakte wat vertraagd doordat op last van de treindienstleider langzaam gereden moest worden, terwijl de tegentreinen op volle vaart langs kwamen.
Maargoed, het mooiste moest nog komen: in Amersfoort komen we op spoor 2 binnen en werd in de trein al omgeroepen dat het niet de IC naar Groningen was. Eenmaal buiten bleek echter dat de trein waar ik net op spoor 2 uitgestapt was volgens de TBP van spoor 6 zou vertrekken :? Tot op het moment dat ik het station verliet geen omroep gehoord over een spoorwijziging voor die trein, dus of de reizigers naar Enschede zijn in Groningen beland of iedereen die z'n reis in de app gepland had en op spoor 6 stond te wachten heeft z'n trein gemist
In plaats dat NS een keer wat doet aan de notoire onbetrouwbaarheid van hun eigen reisplanner bij verstoringen worden nu dus maar de reizigers voorzien van desinformatie op het perron (want tja, je zou bijvoorbeeld ook gewoon kunnen aangeven dat de volgende intercity naar Rotterdam over een kwartier gaat).
Even na 17.00 uur arriveerde ik per ICE vanuit Arnhem op Utrecht Centraal en bij een blik in die wonderlijke app bleek er een gestrande trein tussen Den Dolder en Amersfoort te staan. Na even stilstaan voor het perron nog maar even gekeken: de gestrande trein was weg en de IC van 17.19 uur richting Leeuwarden zou gewoon gaan rijden. Letterlijk 30 seconden later, stapte direct naast de middentunnel uit, was van die IC van 17.19 uur opeens geen spoor meer te bekennen en op het perron werd net de opgeheven IC van 17.07 uur afgerangeerd naar OZ.
Die trein bleek dus toch niet te rijden, en 10 minuten nadat die had moeten vertrekken kwam dan opeens weer een melding van een "object op het spoor". Men hield het wel tot op het laatste moment spannend, maar op vertrektijd kwam dan toch de een half uur eerder opgeheven trein weer van OZ af om de IC van 17.37 te rijden. Die raakte wat vertraagd doordat op last van de treindienstleider langzaam gereden moest worden, terwijl de tegentreinen op volle vaart langs kwamen.
Maargoed, het mooiste moest nog komen: in Amersfoort komen we op spoor 2 binnen en werd in de trein al omgeroepen dat het niet de IC naar Groningen was. Eenmaal buiten bleek echter dat de trein waar ik net op spoor 2 uitgestapt was volgens de TBP van spoor 6 zou vertrekken :? Tot op het moment dat ik het station verliet geen omroep gehoord over een spoorwijziging voor die trein, dus of de reizigers naar Enschede zijn in Groningen beland of iedereen die z'n reis in de app gepland had en op spoor 6 stond te wachten heeft z'n trein gemist
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik weet trouwens niet of iemand nog op zoek was naar spoor 9 in Gouda, maar dat is volledig verdwenen onder een flinke laag zand en stoeptegels. Is mij niet eerder opgevallen eerlijk gezegd
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat is al een paar weken zo, gebeurt in het vorige weekend met werkzaamheden in Gouda meen ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het lijkt erop dat de bovenleidingsreparatie bij Woerden mislukt is? Want waarom is de storing opeens tot vandaag middernacht verlengd?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nou ja, mislukt, het kost meer tijd dan men dacht, en blijkbaar kan men die werkzaamheden alleen uitvoeren als er geen treinen rijden. Dus is het baanvak automatisch gestremd tot einde dienst omdat men het treinverkeer niet overdag plat wil leggen voor herstel. In de tussentijd gaat het treinverkeer verder over 3 i.p.v. 4 sporen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hoe vaak is de bovenleiding bij Woerden al defect gegaan de afgelopen paar jaren?
Op Den Haag Centraal was er vanochtend een aardig deel van de hal afgezet ter hoogte van sporen 8 t/m 10, dus ze zijn begonnen met het verplaatsen van de poortjes. Volgens het nieuwsbericht op ns.nl is dit een tijdelijke situatie tot en met 2024.
Overigens is op station Zaandam de tickets & service vandaag naar de stationshal verplaatst (het zat de afgelopen periode in een tijdelijk onderkomen op de nieuwe spooroverbouwing).
Op Den Haag Centraal was er vanochtend een aardig deel van de hal afgezet ter hoogte van sporen 8 t/m 10, dus ze zijn begonnen met het verplaatsen van de poortjes. Volgens het nieuwsbericht op ns.nl is dit een tijdelijke situatie tot en met 2024.
Overigens is op station Zaandam de tickets & service vandaag naar de stationshal verplaatst (het zat de afgelopen periode in een tijdelijk onderkomen op de nieuwe spooroverbouwing).
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan kom jij zeker nooit op het station in Gouda :? .Suus schreef:Ik weet trouwens niet of iemand nog op zoek was naar spoor 9 in Gouda, maar dat is volledig verdwenen onder een flinke laag zand en stoeptegels. Is mij niet eerder opgevallen eerlijk gezegd
Spoor 9 is al sinds oktober 2019 verleden tijd.
En als ik het goed heb moet dit jaar spoor 4 ook verdwijnen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik kom regelmatig op station Gouda op spoor 3, 8 en 11. Maar op spoor 8 stap ik bijna altijd achteraan de trein in, omdat dit deel vaak rustiger is. Alleen had ik afgelopen zondag een sprinter, en dan stap ik graag een beetje voorin in, anders moet je op spoor 16 een pleurisend lopen. Dus toen zag ik het.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Was spoor 9 het lightrailzakspoor?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten